Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, GTX zei:

Btw, tijd voor een Alpha ;) neem eens contact op met Klever om zo een Alpha te brengen om te testen, die komen aan huis. Al is de X-Speed in principe ook goed genoeg, alleen iets minder krachtig. Al speel ik de Stromers onderweg wel kwijt :D

Ik ben echt benieuwd of ik mij de keuze nog ga beklagen voor die nieuwe ST3 of niet. Ik ben los voor de looks gegaan, dat kan dus al eens tegenvallen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2021 om 09:37, Fille zei:

Dat is ook hetgeen wat ik hoor van bv. Stromer ST2 met riem.
Als je 40+ wilt halen, draai je teveel omwentelingen om die snelheid langdurig te kunnen aanhouden.

Zo zei de FM het alvast tegen mij.

Maart 2022 komt de ST3 uit met riem en 11 versnellingen, zal hiervoor beter geschikt zijn.
Maar helaas geen optie, wegens te duur voor leasing via het werk.

Late reply ... maar wij hebben hier een ST2 met riem staan. In het begin vond ik inderdaad dat de fiets niet goed reed. Iemand raadde me dan aan om voor elke rit te kalibreren - dat werd me voordien niet verteld - en het is inderdaad een wereld van verschil. Geen idee welke RPM ik draai wanneer ik 45 rij maar het is zeker aanvaardbaar en vol te houden. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kalibreren van die koppelsensor kan idd een serieus verschil geven!
 

Ikzelf doe dat meestal 1 a 2 keer per week. Ook wel opletten dat als die koppelsensor echt vuil is, ook wel een groot verschil kan geven qua ondersteuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fred zei:

De goesting om een speedpedelec van Stromer of Klever smelt als sneeuw voor de zon. Stromer gezien het grote aantal problemen, en die hebben ze echt wel. Klever aan de andere kant heeft een rot bereik. Collega heeft een Pure en haalt na twee jaar in sommige gevallen nog 20km ... Top :D

Moest ik er nu eentje kopen zou de R&M Charger3 een heel grote kans maken. Ok hij is niet zo krachtig als bovenstaande maar die Bosch is veel degelijker.

IMG20211016125701-1.jpg

Heb al eens ergens gehoord dat je ze wel kan "tunen" zodat ze wel hun 45km/h halen. Sommige fietsenmakers zouden dat al standaard doen bij verkoop, als ze dan niet lastig doen achteraf ivm garantie uiteraard..

De S-klasse/Bentley/Rolls onder de speed pedelecs he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Roger zei:

Ik ben echt benieuwd of ik mij de keuze nog ga beklagen voor die nieuwe ST3 of niet. Ik ben los voor de looks gegaan, dat kan dus al eens tegenvallen :D

Snap ik, de Stromers zijn echt zeer knap :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, GTX zei:

Snap ik, de Stromers zijn echt zeer knap :)

Spijtiggenoeg volstaat dit niet als je iets zoekt om het hele jaar door uw woon werk verkeer mee te doen 👻

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fred zei:

Spijtiggenoeg volstaat dit niet als je iets zoekt om het hele jaar door uw woon werk verkeer mee te doen 👻

Vandaar dat er een Klever in de garage staat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, GTX zei:

Het is de Continental Contact Winter 2 Premium geworden :)

Er zijn weinig alternatieven hé ;) Goeie keuze. Rij er zelf al een drietal winters mee rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
51 minuten geleden, GTX zei:

Jammer!

Ben er wel enorm tevreden van, gisteren mijn eerste ritje mee gedaan en ik had echt veel meer grip.

Of ik moet eens een 37 proberen, in de hoop dat die wat smaller uitvalt op mijn smalle velgjes. Mijn huidige 32 bandjes, vallen ook meer dan 2mm smaller uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dit kan je toch niet meer geloven? Enfin !

Die mannen horen toch gewoon achter slot en grendel?

Pas op en dit alles MIDDEN in de Corona bubbel waarin je zelfs een fiets met VIERKANTE wielen winstgevend kon verkopen. 

Fietsenmerk Cowboy dringend op zoek naar vers geld | De Tijd

 

In juni 2020 werd wel 23 miljoen euro vers geld opgehaald, onder meer bij een investeringsfonds van de Fiat-familie Agnelli. Maar uit de jaarcijfers over 2020 blijkt dat van die verse kapitaalinjectie aan het einde van het jaar nog amper een derde over is.

Cowboy maakte vorig jaar een nettoverlies van 11,75 miljoen euro, aanzienlijk meer dan het verlies van 8,6 miljoen in 2019.

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vrijdag bij de fietsenmaker gepasseerd om wat info te bekomen in de veronderstelling dat er toch niets ging staan en ik een jaar ging moeten wachten. Blijkt daar een fiets te staan, exact waar ik naar op zoek was en dan nog in mijn maat. :lolz: 

Tesoro Neo X 2 | Electric Touring Bikes | Cannondale

Zal dus een gewone e-bike worden en geen speedpedelec omdat deze eigenlijk zuiver moet dienen om dagdagelijkse verplaatsingen te kunnen maken waarvoor de auto niet nodig is. Woonwerkverkeer, ja, maar in beperkte mate. Ook de madam heeft een e-bike dus zo kunnen we samen uitjes doen zoals familiefeestjes of op café gaan zonder miserie over wie er bob zal zijn enz.

Knoop is eigenlijk in mijn hoofd al doorgehakt maar wou hier toch nog eens polsen of er iemand iets zinnigs over te vertellen had. :) 

In leasing met €300 accessoires, €600 onderhoudsbudget, pechhulp, garantieverlenging en verzekering: €115 bruto per maand met 16% restwaarde.

Denk er nog aan om het onderhoudsbudget op te trekken naar €900, in de winkel zijn ze toch heel flexibel met de toepassingen van die budgetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al een tijd rond aan het kijken om een elektrische fiets te kopen, maar het was er nog niet van gekomen.
Nu heb ik een paar weken terug een Veloci gewonnen, dezelfde die je kan kopen via hbvl of het nieuwsblad.
De fiets moet nog geleverd worden, we zullen zien wat dat gaat geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/12/2021 om 14:06, Hazen zei:

Ook de madam heeft een e-bike dus zo kunnen we samen uitjes doen zoals familiefeestjes of op café gaan zonder miserie over wie er bob zal zijn enz.

Klopt, namelijk beide Bob nu 👍🏻

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/9/2021 om 16:12, Jokke_vlo zei:

Met alle respect (en ik kan je smaken) maar je verhaal is zever. Meer nog op je opmerking over Bafang na is het complete fictie gebaseerd op een rijke fantasie en vergelijkingen die compleet nergens op slaan. Perfect het discours waarom slimme mensen (met deze een compliment) in zo een verhaal mee gaan.

Ik heb geen tijd om nu uitvoerig te antwoorden maar enkele zaken (en Ik herhaal deels)

- bakken geld gooien (echt bakken) voor een product zonder usp met GIGANTISCHE verliezen jaar na jaar daar snap ik echt niet het “knappe” van. Jij ziet in die gasten visionairs (ik zou niet weten waarom). Ik oplichters. (Kom daar op terug)

- dat vergelijk met Tesla : Allez serieus op wat stoelt dat in hemelsnaam? Er worden in Europa alleen al atm +5.000.000 e bikes per jaar verkocht. Cowboy verkoopt er daar positief afgrond 10.000 van dat is 0.2% en dat is de nieuwe Tesla (aka het merk dat de bakens verzet en een groot markt aandeel heeft)? Qua absurde vergelijking kan dat tellen.

- Wij verkopen met de Scott groep 1.500.000 fietsen om maar iets te zeggen.  Voor de Benelux heb ik voor 2024 net geen 100.000 fietsen besteld. Ik produceer er daarvan 40.000 zelf….. maar ja Cowboy dat is de nieuwe Tesla. Mag ik dan op mijn tenen getrapt voelen bij zoveel gelul en hippie uit de nek gezwets waar ik licht ongesteld van wordt, zonder enige kennis van de markt an sich? Het nieuwe Tesla, dat na de boom van de E bike markt 0.2% aandeel heeft op de Europese markt hippie hippie jee !

- Technologie stelen……. daar komt de volgende billen kletser ! Daar valt NIETS te stelen NUL KOMMA NUL NUL NUL NUL. Ze hebben geen enkele technologie met toekomst welke ze zelf hebben en geld waard is. NUL hè . Ja man mijn haar staat recht omhoog :):)

- Ik laat zelf veel in China maken. Ik zeg niet dat Bafang op zich brol is, dat is te voortvarend. Maar echt stabiel zijn ze niet, ook niet in after sales service. En waar ik vooral op doel is dat in die fiets gewoon een goedkope motor zit. 
 

- Op het frame na bestaat elke fiets merk in principe uit aftermarket parts he. Ook dat argument snap ik niet? 
 

- Misschien maken ze op een andere manier winst (je certificaten verhaal) ! JA BINGO daar heb je eindelijk gelijk ! Hun management vennootschappen waar ze zichzelf riant mee betalen die draaien een mooie winst ja. Maar voor de rest is dat donker donker donker rood. Het geïnvesteerd geld gaat nooit kunnen terug verdiend worden, never. Ja door te verkopen aan mannen met ongelooflijk veel geld die dezelfde redenering als jou maken en nul komma nul economisch onderbouwt zijn. Maar dan zal de overnemer ook de put nooit operationeel kunnen vullen. Het zal altijd een virtuele luchtbel blijven, neem dat van me aan. 

Ik zie heel veel gelijkenissen met een bepaalde mode groep , een nieuwe ster aan het firmament, waar de boekjes vol van stonden en de economen vol ontzag naar keken …….

Ps : Ja die fiets ziet er mooi uit maar kan perfect door andere gebouwd worden. Sommige merken doen dat al maar het en blijft een zeer kleine niche segment. Laat ons eerlijk zijn je koopt dat omdat je dat clean en mooi vindt en je door de miljoenen aan marketing die je er zo ingepompt krijgt. Van Moof is ook zo een speler, groter, maar even verlies latend. Fietsen voor hippies…

Ondertussen zoeken ze terug 50 miljoen……..ongelooflijk….. en dan die “uitleg”

https://www.tijd.be/ondernemen/transport/fietsenmerk-cowboy-dringend-op-zoek-naar-vers-geld/10352552.html

Op product niveau, zonder de fiets gereden te hebben:: dat “nieuwe” dames frame gaat absoluut niet goed rijden en enorm slap zijn . Wanneer ik naar dat frame kijk dan verwacht ik ook breuken.

Waanzin, deze story ……

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Ondertussen zoeken ze terug 50 miljoen……..ongelooflijk….. en dan die “uitleg”

https://www.tijd.be/ondernemen/transport/fietsenmerk-cowboy-dringend-op-zoek-naar-vers-geld/10352552.html

Op product niveau, zonder de fiets gereden te hebben:: dat “nieuwe” dames frame gaat absoluut niet goed rijden en enorm slap zijn . Wanneer ik naar dat frame kijk dan verwacht ik ook breuken.

Waanzin, deze story ……

 

Kan je het artikel hier volledig zetten? (paywall) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Thanks. :)

Dat is toch echt geen reclame voor een merk op deze manier? Ik begrijp er niks van. Elk jaar om 20 miljoen moeten gaan smeken en amper fietsen verkopen. Iemand is daar zeer veel geld aan het "verdienen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik hier al een paar jaar zeg ja :D 

Dit is een FNG copy paste, maar ze komen er, minstens voorlopig, mee weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ondertussen zoeken ze terug 50 miljoen……..ongelooflijk….. en dan die “uitleg”

https://www.tijd.be/ondernemen/transport/fietsenmerk-cowboy-dringend-op-zoek-naar-vers-geld/10352552.html

Op product niveau, zonder de fiets gereden te hebben:: dat “nieuwe” dames frame gaat absoluut niet goed rijden en enorm slap zijn . Wanneer ik naar dat frame kijk dan verwacht ik ook breuken.

Waanzin, deze story ……

 

Ik zie de laatste jaren meer en meer van die verhalen... Er is denk ik gewoon teveel geld in omloop dat rendement zoekt en investeerders die dan maar meegaan in zoiets. Misschien zou een renteverhoging de situatie een beetje normaliseren... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Elwood said:

Ik zie de laatste jaren meer en meer van die verhalen... Er is denk ik gewoon teveel geld in omloop dat rendement zoekt en investeerders die dan maar meegaan in zoiets. Misschien zou een renteverhoging de situatie een beetje normaliseren... 

Dat is van alle tijden. Heb dat zelf al een paar keer meegemaakt. Elke X jaar is er een sector die een grote hype is en dan springt iedereen daar op omdat er een paar enorm veel geld verdiend hebben. Het verbaast me altijd hoeveel mensen er zijn met heel veel geld die totaal geen besef hebben van wat ze aan het doen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het verbaast me altijd hoeveel mensen er zijn met heel veel geld die totaal geen besef hebben van wat ze aan het doen zijn.

De helft van Alexanderr's verhalen bevestigen dat.

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid