Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Van gewicht van verlichting gesproken. Ik heb op mijn full face achteraan met 3M dual lock 2 led fietslichten geplakt en of die daar nu hangen of niet, ik merk het niet :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Polygoon said:

Klopt het eigenlijk dat qua bescherming er niet zo’n groot verschil is tussen instap en midden/hoog segment maar het vooral in gewicht, pasvorm en comfort speelt? 

Tenzij je de testrapporten te zien krijgt is dat gokken.

En dan is nog de vraag hoe men die helmen test, want eerlijk gezegd zijn de normen waar een gewone fietshelm aan moet voldoen helemaal niet zo hoog.  Men test een loodrechte impact bovenop de helm. Die moet je succesvol doorstaan om een EU certificatie te krijgen. Laat dat nu niet meteen de meest courante manier zijn om op je hoofd te vallen als je van je fiets dondert ...

 

Anders moet je hier eens rondneuzen:

 

https://www.certimoov.com/en

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/9/2022 om 18:20, Jokke_vlo zei:

Niet helemaal juist..... hangt echt af van concept en fabrikant. Wel akkoord als je praat over de entry price markt. 

Inderdaad. Ik heb er eentje met een groot licht in achteraan, je merkt daar tijdens het dragen helemaal niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen blijf ik wachten op mijn ST3 Pinion Launch Edition. Vorig jaar besteld tijdens het WK in Leuven. Vandaag rijden ze het WK in Australië.

Wat mij vooral stoort is de gebrekkige communicatie, zowel van de fabrikant als van de winkel. Ik moet constant zelf contact opnemen. Eerst werd er dan gezegd levering in mei, dan eind juni, zeker in juli, neen toch augustus (week 34, officieel bevestigd) en ondertussen is het eind september. Ben benieuwd, de laatste week gaat in.

Wat mij ook stoort is dat ze ondertussen wel met nieuwe varianten afkomen (eentje in Ipanema bv) van dezelfde fiets en dat die al uitgeleverd worden. Hoezo?

En als je dan op het speedpedelecreview forum daar iets over zegt ben je “overdreven negatief”, “dit ligt niet aan Stromer” en worden je berichten gewoon gewist door Silvia met het korte snorretje onder haar neus.

En aangezien ik er niet mee rijd in de winter gaat ie dus direct voor een half jaar de garage in ..

aangepast door Roger
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Roger zei:

Ondertussen blijf ik wachten op mijn ST3 Pinion Launch Edition. Vorig jaar besteld tijdens het WK in Leuven. Vandaag rijden ze het WK in Australië.

Wat mij vooral stoort is de gebrekkige communicatie, zowel van de fabrikant als van de winkel. Ik moet constant zelf contact opnemen. Eerst werd er dan gezegd levering in mei, dan eind juni, zeker in juli, neen toch augustus (week 34, officieel bevestigd) en ondertussen is het eind september. Ben benieuwd, de laatste week gaat in.

Wat mij ook stoort is dat ze ondertussen wel met nieuwe varianten afkomen (eentje in Ipanema bv) van dezelfde fiets en dat die al uitgeleverd worden. Hoezo?

En als je dan op het speedpedelecreview forum daar iets over zegt ben je “overdreven negatief”, “dit ligt niet aan Stromer” en worden je berichten gewoon gewist door Silvia met het korte snorretje onder haar neus.

En aangezien ik er niet mee rijd in de winter gaat ie dus direct voor een half jaar de garage in ..

Communicatie of het gebrek aan is typisch Stromer.

Als je hem lange tijd wegzet, denk eraan dat je de batterij niet aan 100% batterijstatus wegzet. 50-60% max dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/9/2022 om 07:34, Roger zei:

Ondertussen blijf ik wachten op mijn ST3 Pinion Launch Edition. Vorig jaar besteld tijdens het WK in Leuven. Vandaag rijden ze het WK in Australië.

Wat mij vooral stoort is de gebrekkige communicatie, zowel van de fabrikant als van de winkel. Ik moet constant zelf contact opnemen. Eerst werd er dan gezegd levering in mei, dan eind juni, zeker in juli, neen toch augustus (week 34, officieel bevestigd) en ondertussen is het eind september. Ben benieuwd, de laatste week gaat in.

Wat mij ook stoort is dat ze ondertussen wel met nieuwe varianten afkomen (eentje in Ipanema bv) van dezelfde fiets en dat die al uitgeleverd worden. Hoezo?

En als je dan op het speedpedelecreview forum daar iets over zegt ben je “overdreven negatief”, “dit ligt niet aan Stromer” en worden je berichten gewoon gewist door Silvia met het korte snorretje onder haar neus.

En aangezien ik er niet mee rijd in de winter gaat ie dus direct voor een half jaar de garage in ..

Zeer jammere zaak.

En dat overdreven negatief doen, da's à la Tesla. Nee, je mag ook gewoon de dingen zeggen zoals ze zijn. Stromer of niet.

Communicatie is belangrijk en wordt ooooooh zo vaak vergeten. Waardoor je met een ambetant gevoel aan een ervaring of product begint.

Het is niet omdat een product zoals Tesla en Stromer bewierookt wordt, dat je er niet kritisch of realistisch mag over zijn. Ik durf gerust de negatieve zaken van mijn Stromer op te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Nu, dienen in Ipanema zou ik wel dolgraag willen :inlove:

Nu nog de lotto winnen!

Los van de technische mankementen, hoe bevalt het pendelen met de fiets nu het weer wat minder is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, walter said:

Los van de technische mankementen, hoe bevalt het pendelen met de fiets nu het weer wat minder is?

Als ik vandaag naar buiten kijk was "wat minder" een serieus eufemisme :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Als ik vandaag naar buiten kijk was "wat minder" een serieus eufemisme :D 

Beestig toch zo door de gietende regen fietsen, douche daarna en ge zijt meteen wakker 's morgens.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als ik vandaag naar buiten kijk was "wat minder" een serieus eufemisme :D 

Wij zijn deze zomer de zondag regelmatig iets gaan drinken/ eten op een leuk landelijk gelegen "boerderij/ terras. Telkens stond het daar stampvol fietsen.

Gisteren ook geweest en 0 fietsen gezien😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, walter zei:

Los van de technische mankementen, hoe bevalt het pendelen met de fiets nu het weer wat minder is?

Vandaag echt een soort halve wolkbreuk over mij heen gekregen. Kledij en helm waren ideaal, maar ik moet dringend mijn schoenovertrekken nog kopen. Want koude en natte voeten = lichaamsgevoel ook koud. Naar huis fietsen met slecht weer is eigenlijk best nog wel ok, omdat je thuis gewoon een warme douche kan nemen.

Het doet me sterk terugdenken aan mijn periode in de middelbare school, waarbij ik elke dag naar Oudenaarde fietste (10 km enkel). Het was soms bibberen en wat afzien, maar het deed ook deugd om thuis te komen.

Dus voorlopig valt het wel mee. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijnen ST1 staan nu al een kleine week bij mijnen dealer voor onderhoud en check...

Ze hebben precies veel werk.

Al een paar dagen met de Scott van mijn madam op schok dus.

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2021 om 14:06, Jokke_vlo zei:

Kleinere wielmaat laten programmeren en je loopt 32 per uur, op je teller blijft wel 25 staan. Simpel en efficiënt

 

Vanavond eens langs geweest bij fietsen Maes in Gits. Volgens hun is dit niet mogelijk en kunnen ze enkel minimale verschillen programmeren. (afwijking tov een Garmin gps bv). Of kent iemand wel een plek in WVL waar ze dit kunnen. Liever geen tuning voor mij, 32 per uur is meer dan voldoende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speedpedelecs: het is nogal iets. 

Hopelijk breekt het ook eens door in andere dan de twee bestaande landen (BE en CH). Fantastisch ook om te zien hoe Stromer er in lukt zulke hype te creëren (waardoor de vele shit ook passeert). 

Wij hebben beslist om niets verder te ontwikkelen tot het duidelijk is hoe deze markt nog gaat evolueren (en kijken ook uit naar de nieuwe Bosch motoren, die toch betrouwbaarder zijn maar tot minder hoge snelheid ondersteunen).

Ook benieuwd wat overheden gaan beslissen: vooral dat jaagt ons angst aan. Je weet hoe dat gaat. Morgen rijdt een iemand met een speedpedelec een kindje dood op een jaagpad en het spel zit op de wagen......... politici/media lopen feiten achterna. Dat scenario is echt wel plausibel..... niet vergeten dat zowat alle andere landen dat risico vooraf hebben ingezien en ingeschat, waardoor er een pak strengere voorwaarden en reglementen zijn voor speed pedelecs. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Zijn die strengere voorwaarden de reden waarom dat in een fietsband als NL bv niet aanslaat?

Zou fietsleasing daar geen grote rol in spelen bij ons? Hoeveel SP zouden privé aangekocht worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Zijn die strengere voorwaarden de reden waarom dat in een fietsband als NL bv niet aanslaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan niets typen bij de re quote dus hier dan maar :

Ja absoluut, je mag niet op fietspad (terecht met het aantal fietsers daar, regelgeving bromfiets dwz : rijbewijs en bromfiets helm !!

Komt daar nog bij : rijdt eens op een WEG met de fiets in NL. Gegarandeerd heb je een aantal moord pogingen aan uw broek. Nederlandse automobilisten zijn gigantische agressief naar fietsers toe. Ik heb ervaring 🙂 elke Nederlander gaat je dat ook bevestigen. 
 

Persoonlijk sta ik achter die wetgeving meer dan de Belgische…..

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, walter zei:

Zou fietsleasing daar geen grote rol in spelen bij ons? Hoeveel SP zouden privé aangekocht worden?

Overgrote meerderheid, om niet te zeggen iets van 90%, de andere 10% zelfstandingen die aankopen zonder leasing. 

Ik heb de cijfers liggen maar moet ze opzoeken. Ga er niet zo ver naast zitten 🙂 

Meer nog: ik kan met 100% zeker zijn dat een aantal "fietsenwinkels" zonder Stromer direct failliet zien. De service en kennis is zo zwak dat ze alleen per gratie van Stromer levensvatbaar zijn. Daar is ook sowieso minstens 1 "keten" bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid