Spillies 1.595 Geplaatst: 21 februari 2023 Geplaatst: 21 februari 2023 Je kan anders een heel systeem uitwerken op uw analoge teller totdat ze volgend jaar aan uw deur staan met een digitale... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 februari 2023 Geplaatst: 21 februari 2023 7 minutes ago, Spillies said: Je kan anders een heel systeem uitwerken op uw analoge teller totdat ze volgend jaar aan uw deur staan met een digitale... Ze staan volgend jaar niet aan mijn deur met een digitale .... Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 21 februari 2023 Geplaatst: 21 februari 2023 7 uren geleden, d_s zei: Tevreden van? Heb je die zelf aangekocht of via een installateur die de plaatsing gedaan heeft? Ik was daar ook naar aan het kijken. Ik vind het ook interessant dat je deze in serie kunt plaatsen (ik wou toch een laadpaal of 3 voorzien) en dan moet je maar 1 kabel naar de kast trekken. Ik ben er vrij content van ja. Ik heb gewoon de Easee lader, voorlopig zonder equalizer, omdat ik dat niet echt van doen heb. Ik heb de paal toch gelimiteerd op monofase 16A, dus het gaat nooit echt de pan uitswingen, wat er in het huis ook gebeurt. Verder heb ik ook een C# scriptje (dat ik dringend eens moet van drager en/of platform moet wijzigen raspberry Pi ofzoiets ) maar dat script gaat dus maximaal gebruik van de zonnepanelen. Stuurt de laadsterkte om de 10 minuten bij in functie van de zonneopbrengst, werkt eigenlijk wel vrij goed. Naar het schijnt zou de equalizer dit moeten kunnen, normaal voorzien voor dit jaar. Mocht je van de streek zijn (W-vl), kan ik je mijn installateur zeker aanraden. 1 Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 21 februari 2023 Geplaatst: 21 februari 2023 4 uren geleden, ir_fuel zei: Ik heb het over die van Easee he mannen .... wat boeit mij dat dat anderen dat al of niet kunnen via de P1 poort Ik zie op hun site iets over een "equalizer" maar er staat de ballen uitleg bij over hoe dat werkt. bij Wallbox steek je een meter in je kast en die communiceert met de laadpaal. Ik wil gerust een Easee steken, maar enkel als die kan loadbalancen op een analoge teller. Ik vind daar niks over terug. Das dus een vd redenen dat ik die Equalizer vermijd ... ik vond de uitleg gewoon veel te summier. Heb dan maar zelf wat geschreven. Maar ik begrijp dus wel dat al die load balancing dingen allemaal via die P1 poort werken. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 9 hours ago, Rabbit said: Maar ik begrijp dus wel dat al die load balancing dingen allemaal via die P1 poort werken. Nee toch niet. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Op 21/2/2023 om 22:59, Rabbit zei: Das dus een vd redenen dat ik die Equalizer vermijd ... ik vond de uitleg gewoon veel te summier. Heb dan maar zelf wat geschreven. Maar ik begrijp dus wel dat al die load balancing dingen allemaal via die P1 poort werken. 22 uren geleden, ir_fuel zei: Nee toch niet. Hoe dan wel? Quote
Rabbit 3.131 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 18 minuten geleden, d_s zei: Hoe dan wel? Ik vraag me vooral af welke palen er dat gaan ondersteunen met een analoge meter ... Ik weet wel dat die Smappee sensoren je verbruik ook kunnen meten, ook zonder digitale meter: Met stroomklemmen in de zekeringskast: hiermee worden stroomklemmen aangebracht op het distributiepaneel in de zekeringskast. Met deze Smappee Infinity optie, kun je tot wel 28 subcircuits meten (!). Let wel op: het maximale aantal is afhankelijk van je elektriciteitsinstallatie. Op het stopcontact met Smappee Switch: Smappee heeft ook zogeheten Switches die je aan kunt sluiten op het stopcontact. Dit is een slimme stekker die je eenvoudig kunt gebruiken op je huidige stopcontact. Na het aansluiten van een apparaat op de Smappee Switch, krijg je direct inzicht in het energieverbruik en geniet je van de voordelen van een smart plug. Zo kun je het apparaat op afstand bedienen. Op de stroomkabel met NILM technologie: de kans is groot dat jij nog nooit van deze technologie hebt gehoord. Smappee heeft hier namelijk een patent op en is de uitvinder van deze unieke manier van submetingen. Doormiddel van speciale stroomklemmen worden energiesignalen ontleedt, waarna deze opgesplitst worden en toegewezen worden aan bepaalde apparaten binnen een woning. Per apparaat dus inzichtelijk hoeveel deze gebruikt! Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Ik zit met het probleem dat ik een buitenkast heb en mijn digitale teller zich een 100 m van mijn woning bevindt dus als dat in de P1 van de digitale teller moet gestoken worden voor de load balancing dan is die afstand van de equalizer tot de laadpaal te ver vrees ik. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 1 hour ago, d_s said: Hoe dan wel? Ze steken een stroommeter in je zekeringenkast en die communiceert met de laadpaal. Zoals hier een paar pagina's terug staat. 1 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 wat je toont is een vermogensmeter, geen stroommeter. Ik weet patato patato. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 43 minuten geleden, ir_fuel zei: Ze steken een stroommeter in je zekeringenkast en die communiceert met de laadpaal. Zoals hier een paar pagina's terug staat. Is hetzelfde als ze steken voor de zonnepanelen dan precies. Dan kan ik er wel mee weg. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 14 minutes ago, gewoon ik said: wat je toont is een vermogensmeter, geen stroommeter. Ik weet patato patato. Dat is toch wel een beetje hetzelfde, er vanuit gaande dat we altijd over 230V spreken? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 14 minutes ago, d_s said: Is hetzelfde als ze steken voor de zonnepanelen dan precies. Dan kan ik er wel mee weg. Bij mijn installatie trekken ze dan een netwerkkabel tussen dat ding en de laadpaal. 1 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Bij mijn installatie trekken ze dan een netwerkkabel tussen dat ding en de laadpaal. Hier ook zo gedaan. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Bij mijn installatie trekken ze dan een netwerkkabel tussen dat ding en de laadpaal. Zou ik ook nog kunnen doen. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 2 uren geleden, Rabbit zei: Ik vraag me vooral af welke palen er dat gaan ondersteunen met een analoge meter ... Ik weet wel dat die Smappee sensoren je verbruik ook kunnen meten, ook zonder digitale meter: Met stroomklemmen in de zekeringskast: hiermee worden stroomklemmen aangebracht op het distributiepaneel in de zekeringskast. Met deze Smappee Infinity optie, kun je tot wel 28 subcircuits meten (!). Let wel op: het maximale aantal is afhankelijk van je elektriciteitsinstallatie. Op het stopcontact met Smappee Switch: Smappee heeft ook zogeheten Switches die je aan kunt sluiten op het stopcontact. Dit is een slimme stekker die je eenvoudig kunt gebruiken op je huidige stopcontact. Na het aansluiten van een apparaat op de Smappee Switch, krijg je direct inzicht in het energieverbruik en geniet je van de voordelen van een smart plug. Zo kun je het apparaat op afstand bedienen. Op de stroomkabel met NILM technologie: de kans is groot dat jij nog nooit van deze technologie hebt gehoord. Smappee heeft hier namelijk een patent op en is de uitvinder van deze unieke manier van submetingen. Doormiddel van speciale stroomklemmen worden energiesignalen ontleedt, waarna deze opgesplitst worden en toegewezen worden aan bepaalde apparaten binnen een woning. Per apparaat dus inzichtelijk hoeveel deze gebruikt! Yup, Smappee zijn app/dashboard is daar ook helemaal op gericht. Naast een extra meter voor de stroom plaatsen die ook een module die je op uw netwerk plaatst, zit standaard ook al een poort op voor solar. Dat is die mannen hun core business natuurlijk, die laadpaal is in hun opzet een "slim" apparaat net als je er andere in de installatie kan hebben. Quote
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 4 uren geleden, ir_fuel zei: Dat is toch wel een beetje hetzelfde, er vanuit gaande dat we altijd over 230V spreken? Dat is een veronderstelling die zo'n vermogenmeter zeker niet mag maken. Als ik de netspanning hier thuis bekijk, dan varieert dat tussen 230V en 265V. Een vermogenmeter moet dus een spanningmeter en stroommeter hebben. Maar voor load balancing bij het laden van een auto, heb je eigenlijk voldoende aan de stroommeter. Want uiteindelijk is de aansluiting (op het net) beperkt in stroom, en niet in vermogen. Op een zonnige dag (als er veel injectie is en de spanning gaat omhoog) kan je in principe dus aan een hoger vermogen laden (als de omvormer in de auto er mee weg kan natuurlijk). Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 2 minutes ago, Soundstorm said: dan varieert dat tussen 230V en 265V. Dat is toch best veel, nee? Quote
Joske 922 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 265V zal maar een kleine piek zijn. In België moet een omvormer onmiddelijk uitschakelen bij een netspanning >264,5V en bij een netspanning >253V langer dan 10min. Quote
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 17 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat is toch best veel, nee? 265V is maar zelden. Maar tijdens mooie dagen is het toch dagelijks 255V. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Voila. Wallbox Commander 2S hangt hier aan de muur. Deze voormiddag geplaatst. 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 2 uren geleden, ir_fuel zei: Voila. Wallbox Commander 2S hangt hier aan de muur. Deze voormiddag geplaatst. En leg nu eens waarom het deze geworden is. Ik moet hier nog beslissen maar vermits de kabel er al ligt kan ik het mss zelf aansluiten? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 1 hour ago, dragonfly said: En leg nu eens waarom het deze geworden is. Ik moet hier nog beslissen maar vermits de kabel er al ligt kan ik het mss zelf aansluiten? Is proper, compact (22cm breed), kost niet belachelijk veel geld, en kan load balancen op mijn analoge teller. Heb alles driefasig laten leggen zodat als ik ooit de boel verzwaar het gewoon extra kan aangekoppeld worden en ik niet gans de installatie opnieuw moet doen. Eerst Easee bekeken maar die kan dus niet op de analoge teller load balancen. Dan EVBox. Heb willen bestellen op hun website maar mijn BTW nummer werd niet aanvaard en ze hebben nooit gereageerd op mijn contactformulier. Daarna bij https://www.plugnet.be/ uitgekomen. Die verdelen verschillende merken. Daar contact mee opgenomen en zeer snel antwoord gehad. Had op minder dan een week een installatiedatum. Die stelden mij dan die Wallbox Commander 2S voor. Is een redelijk nieuw model van Wallbox. Kan tot 22kW laden trouwens (niet dat dat voor mij van belang is). Die verkopen trouwens verschillende merken. EVBox, Easee, Wallbox, Mennekes ... https://www.plugnet.be/laadpaal-kopen 1 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 Je kan trouwens 200% aftrekken als je je laadpaal open stelt voor anderen, alleen vind ik nergens hoe je dat kunt doen? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 maart 2023 Geplaatst: 1 maart 2023 1 uur geleden, ir_fuel zei: Je kan trouwens 200% aftrekken als je je laadpaal open stelt voor anderen, alleen vind ik nergens hoe je dat kunt doen? Dit al gelezen? https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/subsidiedatabank/laadpalen-fiscale-voordelen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.