Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Een vraag ivm ingeven tarief bij split-billing: ik ben zelfstandige en heb een Smappee laadoplossing thuis.

Om facturen of overzichten te bekomen die enkel betrekking hebben op de laadbeurten van m'n wagen kan ik opteren voor split-billing via BTW-nummer.

Er wordt bij het registratieproces gevraagd naar het eenheidstarief en dat dien je dus zelf te bepalen: als tip wordt verwezen naar CREG-tarieven maar ik geraak daar niet veel wijzer uit. Contract bij ENGIE, geen zonnepanelen en auto laadt feitelijk steeds pas na 22u00 's avonds gedurende ganse nacht: iemand idee of suggestie wat ik daar aan tarief kan of dien in te geven ?

 

Merci alvast !

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Stevens zei:

Een vraag ivm ingeven tarief bij split-billing: ik ben zelfstandige en heb een Smappee laadoplossing thuis.

Om facturen of overzichten te bekomen die enkel betrekking hebben op de laadbeurten van m'n wagen kan ik opteren voor split-billing via BTW-nummer.

Er wordt bij het registratieproces gevraagd naar het eenheidstarief en dat dien je dus zelf te bepalen: als tip wordt verwezen naar CREG-tarieven maar ik geraak daar niet veel wijzer uit. Contract bij ENGIE, geen zonnepanelen en auto laadt feitelijk steeds pas na 22u00 's avonds gedurende ganse nacht: iemand idee of suggestie wat ik daar aan tarief kan of dien in te geven ?

 

Merci alvast !

Ik betaal ongeveer 40 cent aan mijn energieleverancier, dus in mijn ogen is alles tussen de 40 en 80 cent aanvaardbaar. Zo heb ik het bij die van mij bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeling is dat ik een Smappee EV-HOME 3 fase 22kWh ga aankopen.

Het is wel lastig om de juiste offerte te krijgen.  Komt de man opmeten bij mij thuis en vertelt mij om een 3 fase 22kWh laadstation te plaatsen. Hij is na 5 minuten al terug weg en heb ik 3u later een offerte in mijn mailbox.  Op die offerte zie ik een monofase 7.4kWh laadstation staan. Ik dus een mail terug waarom hij geen 3 fase 22kWh meer aanbiedt zoals bv een Smappee 3 Business.  Gisteren nog geen antwoord, dus ik bel vanmorgen. Zegt hij dat hij zich heeft vergist, de foto's opnieuw heeft bekeken en dat het inderdaad een 3-fase 22kWh moet zijn maar dat ik geen business model nodig heb aangezien ik rechtstreeks internet heb.  Later in de voormiddag terug offerte ontvangen welke ik vanavond heb bekeken.  Stuurt hij nu een offerte voor een Smappee 3 business..  🤦‍♂️

Aangezien er een prijsverschil is tussen de twee modellen dus nogmaals maar een email terug gestuurd dat zijn offerte niet correct is.. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Stevens zei:

Een vraag ivm ingeven tarief bij split-billing: ik ben zelfstandige en heb een Smappee laadoplossing thuis.

Om facturen of overzichten te bekomen die enkel betrekking hebben op de laadbeurten van m'n wagen kan ik opteren voor split-billing via BTW-nummer.

Er wordt bij het registratieproces gevraagd naar het eenheidstarief en dat dien je dus zelf te bepalen: als tip wordt verwezen naar CREG-tarieven maar ik geraak daar niet veel wijzer uit. Contract bij ENGIE, geen zonnepanelen en auto laadt feitelijk steeds pas na 22u00 's avonds gedurende ganse nacht: iemand idee of suggestie wat ik daar aan tarief kan of dien in te geven ?

 

Merci alvast !

Ik neem gewoon maandelijks het CREG tarief. Onkostennota van privé naar de firma met een detailblad erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik hoor net ergens,   dat je de loadbalance moet koppelen met je p1 poort van je meter? Is hier dus nog niet gebeurd, dus die zal nog niet "gewerkt" hebben zeker? 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

Ik hoor net ergens,   dat je de loadbalance moet koppelen met je p1 poort van je meter? Is hier dus nog niet gebeurd, dus die zal nog niet "gewerkt" hebben zeker? 🤭

Daarom zit die Carlo Gavazzi meter daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, dragonfly said:

@ir_fuel nog een vraag over je Wallbox Commander 2s. Hebben ze bij jou dan een externe load balancer geplaatst of zit dan in de laadpaal?

loadbalancer_wallbox.jpg

 

2 hours ago, Ritsuke said:

@dragonfly Dit hebben ze allemaal gestoken voor de Commander

WhatsApp Image 2023-06-15 at 11.23.01.jpeg

WhatsApp Image 2023-06-15 at 11.22.59.jpeg

 

Dit dus.

Heb exact hetzelfde. Extra kast met die modules in. Extra kast was nodig omdat ik 3 fasen heb laten leggen (niet omdat ik 3 fasen heb, maar als ik ooit wil upgraden is alles er klaar voor)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, dragonfly zei:

Thx! Ik heb al 3-fase.

Alles doorgegeven dus binnen 2 weken heb ik normaal een laadpaal 😄 

Waarom eigenlijk?

je bent dacht ik tegen ev's en hebt net een hybride gekocht. Dan is een laadpaal toch niet dringend of nodig? (tenzij je hem wilt inbrengen voor de lopende premie's)

Je kan je hybride toch perfect met je grannylader aan een stopcontact hangen? Die batterij is niet zo groot dat ze dagen nodig heeft om zo vol te geraken. En je zal een minder hoog piekvermogen hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Tommie zei:

30kWh aan een stopcontact…? No thanks.

Batterij is toch nooit volledig leeg, of je laad ze nooit volledig op?

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

30kWh aan 7kW

Tuscani's brein nu

200w.webp?cid=ecf05e475dm2jo4g8ss8jboia4

granny lader is is 2.3kW ofzo

voor 7kW moet je een industriële stekker zetten, en dat is idd zot voor een trage lader.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

Batterij is toch nooit volledig leeg, of je laad ze nooit volledig op?

granny lader is is 3.5kW ofzo

voor 7kW moet je een industriële stekker zetten, en dat is idd zot voor een trage lader.

 

MIjn stopcontacten thuis in de garage halen maar 1.8kW. Nu volgende week vrijdag komen ze mijn Smappee installeren en is dat probleem van de baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, tuscani zei:

Batterij is toch nooit volledig leeg, of je laad ze nooit volledig op?

Wat bedoel je hiermee?

Seb heeft een 50e gekocht, 30kWh batterij. Daar doet hij elektrisch give or take 100km mee. Dus dat gaat hij zeker volledig oprijden op drukke dagen.

Wat jij voorstelt duurt met verlies bij minstens 15u. Wat is daar veilig/bruikbaar aan?

En ‘t is ‘laadt’. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tommie zei:

Wat bedoel je hiermee?

Seb heeft een 50e gekocht, 30kWh batterij. Daar doet hij elektrisch give or take 100km mee. Dus dat gaat hij zeker volledig oprijden op drukke dagen.

Wat jij voorstelt duurt met verlies bij minstens 15u. Wat is daar veilig/bruikbaar aan?

En ‘t is ‘laadt’. :D 

De batterij is natuurlijk wel al groter geworden ten opzichte van vroeger. Maar dacht dat je vroeger ook altijd schreef dat je een hybride nooit "leeg" kan rijden". :D

En aangezien het merendeel zijn gsm ook 's nacht zit op te laden, waarom mag je dan je wagen niet laten inzitten. :D

 

Dat het sneller zal gaan is sowieso juist, maar vroeg me gewoon af waarom er een volledige laadpaal nodig was. 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mrbbs zei:

MIjn stopcontacten thuis in de garage halen maar 1.8kW. Nu volgende week vrijdag komen ze mijn Smappee installeren en is dat probleem van de baan.

Wat zit er daar dan verkeerd, dat je geen 20A uit dat stopcontact krijgt? Zou het nu ook niet aanraden om dat continu te doen op een normaal stopcontact, maar is gewoon vreemd dat je het gewoonweg niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Soundstorm zei:

Wat zit er daar dan verkeerd, dat je geen 20A uit dat stopcontact krijgt? Zou het nu ook niet aanraden om dat continu te doen op een normaal stopcontact, maar is gewoon vreemd dat je het gewoonweg niet kan.

Zou ook in de lader kunnen liggen natuurlijk. Ik leen die van een maat die hem denk ik nog nooit heeft gebruikt 😉

Ga mij zelf een andere aanschaffen. Iemand suggesties welke een goeie universele lader is? Dacht aan deze:

https://www.bol.com/be/nl/p/besen-mobiele-lader-lcd-zwart-type-2-naar-schuko-1-fase-16a-3-7kw-10-meter/9300000151020315/?bltgh=iBYwR3s8eJhTQzQD-IhM-A.2_12.13.ProductTitle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon op 2dehands kijken en eentje kopen van een automerk ipv een onbekend merk. Al die laders passen op elke auto.  Ik gebruikte mijn Audi lader ook voor de Tesla. En op 2dehands zal je er wel genoeg vinden die minder kosten.  ( kheb de mijne daar ook op verkocht) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, tuscani zei:

Ik zou gewoon op 2dehands kijken en eentje kopen van een automerk ipv een onbekend merk. Al die laders passen op elke auto.  Ik gebruikte mijn Audi lader ook voor de Tesla. En op 2dehands zal je er wel genoeg vinden die minder kosten.  ( kheb de mijne daar ook op verkocht) 

Net even gecheckt op 2dehands. 2050 nieuwe laders te vinden allemaal van dezelfde vendor, geen tweedehands exemplaren 😞

Edit: ondertussen al enkel gevonden maar kabels zijn allemaal vrij kort. Heb er liefst één met kabel van 10m lang.

Nog 100 euro duurder deze:

https://www.2dehands.be/v/auto-diversen/laadpalen/m1963768933-laadkabel-voor-thuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, tuscani zei:

Waarom eigenlijk?

je bent dacht ik tegen ev's en hebt net een hybride gekocht. Dan is een laadpaal toch niet dringend of nodig? (tenzij je hem wilt inbrengen voor de lopende premie's)

Je kan je hybride toch perfect met je grannylader aan een stopcontact hangen? Die batterij is niet zo groot dat ze dagen nodig heeft om zo vol te geraken. En je zal een minder hoog piekvermogen hebben.

Laden aan een gewoon stopcontact duurt 12u. Blijkt ook niet zeer veilig te zijn dus ik wil geen risico nemen.

Daarnaast kan een laadpaal praten met mijn toekomstige zonnepanelen. Als ik overdag thuis ben kan ik zo wat elektriciteit besparen.

En naar doorfacturatie toe ook handiger. Premie wist ik zelfs niet dus bedankt voor de tip 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, tuscani said:

De batterij is natuurlijk wel al groter geworden ten opzichte van vroeger. Maar dacht dat je vroeger ook altijd schreef dat je een hybride nooit "leeg" kan rijden". :D

Hybride =/= plugin hybride.

Een i8 bv, die kan je niet leeg rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid