Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Op 3/3/2023 om 19:35, josenjef zei:

Ja, als ik mijn paal op 0,70 euro instel dan vind ik die in verschillende apps aan prijzen tussen 0,80 en 0,95.

Mijn schoonvader heeft op zijn werk, 500 meter van mijn deur, twee publieke laadpunten van 22kw. Die hebben vorige maand alleen al meer dan 1000 euro opgebracht 😉 dus het is vrij snel rendabel wanneer je een goede locatie en snelheid hebt.

Bij mij rijden ze meestal gewoon verder als ze zien dat het een 7kw paal op een oprit is 😉

Een 22kw paal is zelfs iets wat ik nog niet ga pakken...

Enige uitzondering is als het een paal is om mijn specifieke bestemming of op de parking en ik er langer ga parkeren. Oh ja, en soms eens voor parkeerplaats te hebben als er niets anders vrij is in een stad en er een vrije laadplaats is.

Onderweg laden ga ik enkel voor +200kw palen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frankrijk is serieuze sprongen aan het maken. Net dit gezien op dezelfde aire: 010276AD-2891-4CBD-948B-441F8769C9F3.thumb.jpeg.e9a25f8c97433aff43325c8c48855598.jpegDCAB3AA8-45C0-4CD0-BDBF-BFCB414ECEDC.thumb.jpeg.84c58f43f6c54651f76c7aa2b3de4b81.jpeg

Ook op de kleinere airs vaak laadpalen (niet altijd snellaadstations).

De kost die er tegenover staat daarentegen: geen idee maar het zal niet gratis zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/5/2023 at 10:32 AM, josenjef said:

Ze hebben heel veel zonnepanelen liggen die zijn afbetaald, dus omzet is bijna gelijk aan winst voor hun nu, maar is inderdaad omzet.

Dan toch niet op dagen zoals vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan toch niet op dagen zoals vandaag?

Zolang er terugdraaiende tellers zijn maakt dat niet veel uit voor die mensen die er nog eentje hebben 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand hier die een laadpaal heeft staan die de werkgever heeft gefinancierd?

Of andersom, iemand die laadpaal bij een werknemer heeft laten plaatsen?

Welke? Wat kost het? En hoe verloopt het laden/de afrekening?

thx ✌️

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, DDke said:

Of zo’n smartcable? Wel handig systeem. Werkt gewoon op stopcontact. 

Je wil alleen geen auto constant laden aan een stopcontact. Tenzij aan zo een speciale stekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, DDke zei:

Iemand hier die een laadpaal heeft staan die de werkgever heeft gefinancierd?

Of andersom, iemand die laadpaal bij een werknemer heeft laten plaatsen?

Welke? Wat kost het? En hoe verloopt het laden/de afrekening?

thx ✌️

De WG financiert de mijne niet, die is deel van m'n loon via het leasebedrag :D 
En staan doet die hier ook nog lang niet, die laadpaal plaatsers weten niet waar eerst gaan met als gevolg nen hoop opportunisten die op de markt springen zonder kennis.

Ben via Arval al met 3 onderaannemers in aanraking gekomen. De laadpaal leverancier, de plaatser (tegen de gevel) en een andere plaatser als er gegraven moet worden.
Ik ga bijna blij zijn dat m'n auto vertraging heeft :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je wil alleen geen auto constant laden aan een stopcontact. Tenzij aan zo een speciale stekker.

Ook niet voor een hybrid met 15kwh batterij? Die is toch op een uur of 5 vol aan een gewoon stopcontact?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gewone stopcontacten zijn niet echt bestand tegen constant16 of 20A voor een paar uur er door te jagen. Ze hebben daar speciale voor tegenwoordig.

Zeker als een stopconact al een paar jaar oud is kan de verende werking van de contactpunten afnemen waardoor de verbinding minder optimaal is en extra warmte en potentieel zelfs vonken onstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2023 om 21:10, ir_fuel zei:

Je wil alleen geen auto constant laden aan een stopcontact. Tenzij aan zo een speciale stekker.

Welke seciale stekker bedoel je dan juist? Die van een laadpaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je met een CEE stekker 16A niet beter af zijn dan met een stopcontact om uren aan op te laden? Je zit dan wel "maar" aan max. 3.7 kWh met een smartcable.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Thuis heb ik een tesla wall connector gen2.  Die lade uiteraard mijn tesla zonder problemen.  Een x5 en een e-sprinter laad hij ook.  Nu met mijn Taycan lukt het niet.  Op het scherm in de wagen komt er eerst initialiseren en de knop brand pulserend wit, na x aantal min stopt dat en krijg ik een rode lamp.  Iemand een idee wat het probleem kan zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2023 om 20:51, DDke zei:

Of zo’n smartcable? Wel handig systeem. Werkt gewoon op stopcontact. 

@DDke

Wij werken met die smartcables voor de hybrides in het wagenpark. Wordt allemaal geregeld via Pluginvest, best handig systeem. Zij doen de betaling richting de werknemers, jij krijgt maandelijks een factuur. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ir_fuel Wat is de specifieke reden waarom je dan uiteindelijk voor de Wallbox gegaan bent? Het niet verplichten van een cloud platform icm load balancing? Ik zie dat de Eassee optioneel ook load balancing heeft vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Ritsuke said:

@ir_fuel Wat is de specifieke reden waarom je dan uiteindelijk voor de Wallbox gegaan bent? Het niet verplichten van een cloud platform icm load balancing? Ik zie dat de Eassee optioneel ook load balancing heeft vandaar.

De loadbalancer van Easee werkt enkel icm een digitale meter.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Plugnet is wel een topbedrijf, althans op sales vlak. Snel en duidelijk antwoord, aanpassingen verlopen vlot, inplannen installatie <1 week. Sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ritsuke said:

Die Plugnet is wel een topbedrijf, althans op sales vlak. Snel en duidelijk antwoord, aanpassingen verlopen vlot, inplannen installatie <1 week. Sterk.

Was hier ook zo. Ze regelen ook de keuring + betaling ervan. Ik had daar ook geluk, die zijn 2 dagen later gepasseerd.

Ik kon met andere woorden direct de laadkabel aan mijn ..... ah wacht   :noparty:

 

Maar idd, ik kan ze iedereen aanraden. Communicatie zeer vlot en installatie dik in orde.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je op die Commander 2S de laadkabel vervangen @ir_fuel? De standaard kabel is 5m dus ik zou ze graag vervangen door een langer exemplaar maar kan nergens op internet vinden of de kabel te vervangen valt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Uiteindelijk gewoon voor de Commander 2S gegaan en het me niet beklaagd. Positie wat aangepast en door achteruit op te rijden kan ik er perfect aan. Nog eens benadrukken dat Plugnet een aanrader is. Verkoop, installatie, keuren en dienst na verkoop (keurder had eerst afgekeurd) werkten allemaal perfect samen. Aangenaam verrast. 🙂

Hoe rekenen jullie de kosten door aan de vennootschap? Volstaat een csv export icm CREG tarief voor de boekhouding? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid