Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Er was hier recent iemand die zijn laadpubliek publiek gezet heeft. Ik overweeg dit te doen, zodat mijn vrouw met haar laadkaart gewoon bij ons thuis kan laden, zonder dat er een nieuwe laadpaal moet komen.

Wie heeft dit al gedaan? Hoe gaat dit exact in zijn werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rabbit zei:

Er was hier recent iemand die zijn laadpubliek publiek gezet heeft. Ik overweeg dit te doen, zodat mijn vrouw met haar laadkaart gewoon bij ons thuis kan laden, zonder dat er een nieuwe laadpaal moet komen.

Wie heeft dit al gedaan? Hoe gaat dit exact in zijn werk?

Dat "publiek" zetten heeft enkel met 200% investeringsaftrek te maken. Het is afhankelijk van uw "slimme" laadpaal of je vrouw met haar laadkaart thuis kan laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, d_s zei:

Dat "publiek" zetten heeft enkel met 200% investeringsaftrek te maken. Het is afhankelijk van uw "slimme" laadpaal of je vrouw met haar laadkaart thuis kan laden

Hij heeft een rfid lezer enzo. Maar geen idee of dat aangeboden krijg bij een provider

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Rabbit said:

Hij heeft een rfid lezer enzo. Maar geen idee of dat aangeboden krijg bij een provider

Dat kan. Moet je wel een abonnement voor betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Hij heeft een rfid lezer enzo. Maar geen idee of dat aangeboden krijg bij een provider

Daar heb ik zelf ook geen kennis van maar zal ik ook moeten voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/2/2023 at 10:50 PM, josenjef said:

Ik heb daarvoor een contract bij Mobiflow. Kost 10 euro per maand denk ik. Voor mij zat het grootste voordeel er dan in dat mijn vrouw met haar laadkaart van haar werkgever dan ook kan laden.

Here you go @Rabbit

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En bepaal je dan zelf de prijs van het laden?

Want dan zal daar snel misbruik van gemaakt worden... Paal publiek zetten en 2 eur per kw vragen en dan maar laden op de kaart van de baas :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Rabbit zei:

Er was hier recent iemand die zijn laadpubliek publiek gezet heeft. Ik overweeg dit te doen, zodat mijn vrouw met haar laadkaart gewoon bij ons thuis kan laden, zonder dat er een nieuwe laadpaal moet komen.

Wie heeft dit al gedaan? Hoe gaat dit exact in zijn werk?

 

56 minuten geleden, Naish zei:

En bepaal je dan zelf de prijs van het laden?

Want dan zal daar snel misbruik van gemaakt worden... Paal publiek zetten en 2 eur per kw vragen en dan maar laden op de kaart van de baas :lolz:

Ja, doen wij ook. Abo loopt via gowatts, degene die de laadpaal heeft geïnstalleerd. 
We hebben een badge via de laadpaal maar die gebruiken we niet. Mijn vrouw gebruikt haar laadpas van het werk en ik de mijne. 

Correcter dan dat voor een bedrijfswagen kan het niet imo. 

Prijs bepaal je zelf idd. Ik heb gezorgd dat we de € 10/ maand eruit halen, maar niet meer dan dat. Om er nu een verdienmodel van te maken ten koste van je werkgever, dat zou niet erg netjes zijn... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mazdastruction said:

Om er nu een verdienmodel van te maken ten koste van je werkgever, dat zou niet erg netjes zijn... 

Als je kan laden van je zonnepanelen verdien je er wel aan natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het niet proper is, dat is een feit... Maar believe me, dat het binnenkort zeker zal toegepast worden. 

Zie maar naar de mannen die allemaal aan laatste tankstation voor grens nog voltanken voor hun reis en ik heb al nog straffere verhalen gehoord.

Nu als ze het slim aanpakken en niet overdrijven kunnen ze mooi iets extra inkomen halen elke maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je kan laden van je zonnepanelen verdien je er wel aan natuurlijk.

Klopt. Maar of je dan je stroom verkoopt aan je werkgever of aan een willekeurige passant, verandert niets aan de zaak. 
Je doet niets onetisch tegenover iemand door op die manier te verdienen, zolang je je elektriciteit aan marktconforme prijzen verkoopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is marktconform? De prijs die je anders krijgt voor je overschot aan elek van de maatschappij of de prijs die je betaalt voor er te krijgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.vlaanderen.be/energieleveranciers-en-energiecontracten/terugleveringscontract-voor-elektriciteit-die-u-zelf-produceert-en-op-het-distributienet-injecteert

"De energieleverancier kan vrij bepalen tegen welke waarde hij die stroom opkoopt. Aan de leverancier is niets opgelegd op vlak van hoogte of vorm van de vergoeding (vast, dynamisch, forfaitair, op basis van omvormervermogen, … ). De vergoeding zal bepaald worden door de werking van de vrije markt. Uw terugleveringsvergoeding is dus afhankelijk van uw energieleverancier."

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Rabbit zei:

Er was hier recent iemand die zijn laadpubliek publiek gezet heeft. Ik overweeg dit te doen, zodat mijn vrouw met haar laadkaart gewoon bij ons thuis kan laden, zonder dat er een nieuwe laadpaal moet komen.

Wie heeft dit al gedaan? Hoe gaat dit exact in zijn werk?

En dan binnenkort verbouwereerd als er iemand vreemd op uw oprit staat te laden :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een kennis die ook jan laden thuis met de kaart van de bedrijfswagen , is de afreking elk einde van de maand en neemt de firma de gemiddelde kostprijs van de duurste en goedkoopste leverancier.  Ben je dus bij de goedkoopste verdien je er wat aan.  Zit je bij een duurdere steek je er zelf aan in. Ze mogen met ander woorden geen eigen prijs aanrekenen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Naish zei:

Wat is marktconform? De prijs die je anders krijgt voor je overschot aan elek van de maatschappij of de prijs die je betaalt voor er te krijgen :D

De gemiddelde prijs die je betaalt aan een openbaar laadpunt. Als je zelf investeert in zonnepanelen/laadpaal ed, zie ik geen probleem. 
Als 20 meter verder laden aan een laadpunt wel bon ton is, kan er toch geen probleem zijn om dat aan dezelfde prijs zelf te voorzien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, tuscani zei:

Bij een kennis die ook jan laden thuis met de kaart van de bedrijfswagen , is de afreking elk einde van de maand en neemt de firma de gemiddelde kostprijs van de duurste en goedkoopste leverancier.  Ben je dus bij de goedkoopste verdien je er wat aan.  Zit je bij een duurdere steek je er zelf aan in. Ze mogen met ander woorden geen eigen prijs aanrekenen. 

Dat zal dan wel zijn via een smart kabel die je inplugt. Via een laadpaal en kaart kan bovenstaande niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Mazdastruction zei:

De gemiddelde prijs die je betaalt aan een openbaar laadpunt. Als je zelf investeert in zonnepanelen/laadpaal ed, zie ik geen probleem. 
Als 20 meter verder laden aan een laadpunt wel bon ton is, kan er toch geen probleem zijn om dat aan dezelfde prijs zelf te voorzien. 

Daar zit dus veel variatie in!!!

Ik heb onlangs eens zo gekeken en ik zag tot bijna 50% verschil (gerne 0,6 tot 1,1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Daar zit dus veel variatie in!!!

Ik heb onlangs eens zo gekeken en ik zag tot bijna 50% verschil (gerne 0,6 tot 1,1)

0,60 euro tot 1,1 euro per kWh voor een gewone lader? Wat voor diefstal is dat. :D 

Onze snellader staat 'maar' aan 0,95 euro per kWh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mazdastruction zei:

Dat zal dan wel zijn via een smart kabel die je inplugt. Via een laadpaal en kaart kan bovenstaande niet. 

Er staat een teller tussen de laadpaal en de hoofdmeter en ze betalen de volledige laadbeurt. Kheb het al gezegd voor te lachen dat ik als ik op bezoek ben mijn wagen er ook aanhang.  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/5/2023 om 11:05, Naish zei:

En bepaal je dan zelf de prijs van het laden?

Want dan zal daar snel misbruik van gemaakt worden... Paal publiek zetten en 2 eur per kw vragen en dan maar laden op de kaart van de baas :lolz:

Binnen bepaalde limieten, geen idee wie de limieten oplegt, maar ik kon maar tot een bepaald bedrag gaan bij de configuratie. Op de kaart van de baas en van mijn BV, dus er valt iets uit te halen 😉

22 uren geleden, Daann zei:

En dan binnenkort verbouwereerd als er iemand vreemd op uw oprit staat te laden :lolz:

Mijn buurman heeft dat al gedaan, heb ik geen problemen mee hoor.

21 uren geleden, Naish zei:

Daar zit dus veel variatie in!!!

Ik heb onlangs eens zo gekeken en ik zag tot bijna 50% verschil (gerne 0,6 tot 1,1)

Ik zit ook aan de hoge kant als je in de buurt vergelijkt, maar kijkt dus niemand naar in die apps 😉

21 uren geleden, Ritsuke zei:

Ik heb gekozen om het CREG tarief te hanteren. 

Kan je inderdaad standaard aanvinken en zullen de meeste werkgevers ook doen via splitt billing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autobild.de/artikel/e-auto-laden-am-bordstein-pilotprojekt-in-koeln-22258381.html?fbclid=IwAR0U1UU-_yf0PUsmZtI7DyBWorWG8oT8PhInbU2sYCeQER9K_UKO6P5VGT8
 

Toch wel netjes in vergelijking met de laadpalen die overal in het straatbeeld opduiken. En bovendien wordt er al regelmatig eens schade gereden tegen de palen..

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er hier nog mensen die een 3 fase laadkabel gebruiken voor thuis in plaats van een paal? Denk dat ik dat zal nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid