Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Fons De Turbospons zei:

Waar kopen jullie laadkabels? Zoveel online shops, veel prijsverschil,...

Prijzen lopen toch allemaal redelijk gelijk. Verschil zit hem vooral in 1F of 3F en dan aantal amps er door moet en de lengte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fons De Turbospons zei:

Waar kopen jullie laadkabels? Zoveel online shops, veel prijsverschil,...

was er geen bij de wagen bij?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Fons De Turbospons zei:

Enkel voor een gewoon stopcontact, niet voor een laadpaal. 

ah?  bij mij was dat er telkens beide bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, WoKe zei:

Prijzen lopen toch allemaal redelijk gelijk. Verschil zit hem vooral in 1F of 3F en dan aantal amps er door moet en de lengte.

Als een merk hun logo er op zet durven ze al eens meer vragen 🙂

Ben gewoon naar Auto5 gereden uiteindelijk omdat het inderdaad overal gelijk is qua prijs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou een vast laadpunt willen voorzien om een hybride thuis op te laden, vooral omdat het een veiliger manier is om te laden én omdat ik op die manier mijn laadkosten kan inbrengen op de vennootschap. Ik denk dan vooral aan een walbox of iets dergelijks, beetje afhankelijk van wat mijn elektricien kan/ wil aanbieden. Mijn grootste vraagteken is echter of het wel veilig is om in mijn inpandige garage te laden, of dat ik beter buiten oplaad. Ik kan makkelijk een paal op mijn oprit naast de woning laten installeren dus dat is ook zeker een optie. Ik parkeer mijn auto natuurlijk het liefst binnen, we hebben de ruimte om twee wagen binnen te zetten, maar als het niet veilig is dan wil ik ook geen risico lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik laad al 5j zo op. eerst met een gewoon stopcontact en nu met de wallbox.

ik maakte er wel de gewoonte van om de wagen uit te trekken als ik ging slapen. (beetje zoals de de laders van de gsm en dergelijke, die trek ik ook 's avonds uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons laad de Taycan op in de garage met de bijgeleverde lader. Doorrekenen doe ik met forfait per dag wat voor mij interessanter is en minder administratie.

Laders van gsm, laptops,... die zitten bij ons ook 24/24 in het stopcontact.

Ik mag er niet aan denken dat ik elke avond mijne toer moet doen om die uit te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
21 minuten geleden, Ritsuke zei:

Ik zou m'n PHEV niet meer mogen laden, het is voordeliger aan het worden om op benzine te rijden. 😆

Dat zou me verbazen. Met welke kost tel jij dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe nog niet veel moeten laden, maar de eerste keer thuis in de garage was toch wat raar. Garage was een paar graden opgewarmd en de auto radiator was vollop aan het draaien. Geen foutmeldingen afgelezen noch op de app, noch op het display. Blijkbaar hebben nog al mensen dit ervaren, maar zou niet abnormaal zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Dat zou me verbazen. Met welke kost tel jij dan?

Men zou wel eens kunnen verschieten van de reële kost op de specifieke site. :D 

1 minuut geleden, -Fred- zei:

Tot nu toe nog niet veel moeten laden, maar de eerste keer thuis in de garage was toch wat raar. Garage was een paar graden opgewarmd en de auto radiator was vollop aan het draaien. Geen foutmeldingen afgelezen noch op de app, noch op het display. Blijkbaar hebben nog al mensen dit ervaren, maar zou niet abnormaal zijn?

Ik heb mijn auto meer wel dan niet weten blazen wanneer ze aan het laden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de Q7 was dat af en toe eens. (meestal op het einde wanneer de batterij ver vol is, en dus idd het warmste is) 

Bij de Y ook nog niet zoveel gehoord. die stopt dan ook op 85%  en staat op traagladen (rond de 16amp) dus zal minder warm worden. Als je hem dan bv aan de sc hangt hoor je hem wel serieus koelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Polygoon zei:

Hoewel mijn auto hier geen nut van heeft, best een 22kw laadpaal plaatsen, nee?

Normaal met het oog op de toekomst zou je durven denken dat 22kw nuttig is, maar het omgekeerde is volgens mij het geval; Ik durf voorzichtig te stellen dat auto's steeds efficiënter worden. Als je tevens uw piekverbruik wat wilt drukken, ga je die 22kw toch niet gebruiken. 

Mijn 22kw paal staat ingesteld op 5kw, en de auto wordt maar om de paar dagen een nachtje geladen. 😉 Alleen de kosten aan de basis-installatie zou ik wel doen, met eventueel meerdere EV's in het gezin in het vooruitzicht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Logic zei:

Normaal met het oog op de toekomst zou je durven denken dat 22kw nuttig is, maar het omgekeerde is volgens mij het geval; Ik durf voorzichtig te stellen dat auto's steeds efficiënter worden. Als je tevens uw piekverbruik wat wilt drukken, ga je die 22kw toch niet gebruiken. 

Mijn 22kw paal staat ingesteld op 5kw, en de auto wordt maar om de paar dagen een nachtje geladen. 😉 Alleen de kosten aan de basis-installatie zou ik wel doen, met eventueel meerdere EV's in het gezin in het vooruitzicht.

 

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee.

11kW is genoeg voor thuis.

 

Wat als er in de toekomst 2 EV's komen. Kans lijkt me klein dat ze samen worden opgeladen, but you never know.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

 

Wat als er in de toekomst 2 EV's komen. Kans lijkt me klein dat ze samen worden opgeladen, but you never know.

Dan ben je nog niks met 22kW. Dan moet je 2x 11kW hebben :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Dan ben je nog niks met 22kW. Dan moet je 2x 11kW hebben :D 

baneet jong, kattekop ertussen en je kan 2 auto's inpluggen

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid