WoKe 308 Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 1 uur geleden, Fons De Turbospons zei: Waar kopen jullie laadkabels? Zoveel online shops, veel prijsverschil,... Prijzen lopen toch allemaal redelijk gelijk. Verschil zit hem vooral in 1F of 3F en dan aantal amps er door moet en de lengte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 2 uren geleden, Fons De Turbospons zei: Waar kopen jullie laadkabels? Zoveel online shops, veel prijsverschil,... was er geen bij de wagen bij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fons De Turbospons 1.151 Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Enkel voor een gewoon stopcontact, niet voor een laadpaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 13 minuten geleden, Fons De Turbospons zei: Enkel voor een gewoon stopcontact, niet voor een laadpaal. ah? bij mij was dat er telkens beide bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 ik heb mijn laadstation en nadien nog een verlengkabel ( voor de stopcontactlader tijdens korte weekends te gebruiken) gekocht op deze site viel goed mee qua prijs https://www.evservice.eu/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 19 augustus 2022 Delen Geplaatst: 19 augustus 2022 15 uren geleden, WoKe zei: Prijzen lopen toch allemaal redelijk gelijk. Verschil zit hem vooral in 1F of 3F en dan aantal amps er door moet en de lengte. Als een merk hun logo er op zet durven ze al eens meer vragen Ben gewoon naar Auto5 gereden uiteindelijk omdat het inderdaad overal gelijk is qua prijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 557 Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 Ik zou een vast laadpunt willen voorzien om een hybride thuis op te laden, vooral omdat het een veiliger manier is om te laden én omdat ik op die manier mijn laadkosten kan inbrengen op de vennootschap. Ik denk dan vooral aan een walbox of iets dergelijks, beetje afhankelijk van wat mijn elektricien kan/ wil aanbieden. Mijn grootste vraagteken is echter of het wel veilig is om in mijn inpandige garage te laden, of dat ik beter buiten oplaad. Ik kan makkelijk een paal op mijn oprit naast de woning laten installeren dus dat is ook zeker een optie. Ik parkeer mijn auto natuurlijk het liefst binnen, we hebben de ruimte om twee wagen binnen te zetten, maar als het niet veilig is dan wil ik ook geen risico lopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 ik laad al 5j zo op. eerst met een gewoon stopcontact en nu met de wallbox. ik maakte er wel de gewoonte van om de wagen uit te trekken als ik ging slapen. (beetje zoals de de laders van de gsm en dergelijke, die trek ik ook 's avonds uit) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.377 Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 een batterij heeft niet graag kou dus beter binnen zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger 143 Geplaatst: 30 augustus 2022 Delen Geplaatst: 30 augustus 2022 Hier gewoon buiten, ik heb de batterij nog niet horen klagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Bij ons laad de Taycan op in de garage met de bijgeleverde lader. Doorrekenen doe ik met forfait per dag wat voor mij interessanter is en minder administratie. Laders van gsm, laptops,... die zitten bij ons ook 24/24 in het stopcontact. Ik mag er niet aan denken dat ik elke avond mijne toer moet doen om die uit te trekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 557 Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Doe je niet even een stekkerronde voor je gaat slapen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Hoeveel dingen werken tegenwoordig niet op zo'n usb stekkertje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.335 Geplaatst: 13 september 2022 Delen Geplaatst: 13 september 2022 Ik zou m'n PHEV niet meer mogen laden, het is voordeliger aan het worden om op benzine te rijden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.501 Geplaatst: 13 september 2022 Delen Geplaatst: 13 september 2022 21 minuten geleden, Ritsuke zei: Ik zou m'n PHEV niet meer mogen laden, het is voordeliger aan het worden om op benzine te rijden. Dat zou me verbazen. Met welke kost tel jij dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 557 Geplaatst: 13 september 2022 Delen Geplaatst: 13 september 2022 Tot nu toe nog niet veel moeten laden, maar de eerste keer thuis in de garage was toch wat raar. Garage was een paar graden opgewarmd en de auto radiator was vollop aan het draaien. Geen foutmeldingen afgelezen noch op de app, noch op het display. Blijkbaar hebben nog al mensen dit ervaren, maar zou niet abnormaal zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.335 Geplaatst: 13 september 2022 Delen Geplaatst: 13 september 2022 2 uren geleden, Tommie zei: Dat zou me verbazen. Met welke kost tel jij dan? Men zou wel eens kunnen verschieten van de reële kost op de specifieke site. 1 minuut geleden, -Fred- zei: Tot nu toe nog niet veel moeten laden, maar de eerste keer thuis in de garage was toch wat raar. Garage was een paar graden opgewarmd en de auto radiator was vollop aan het draaien. Geen foutmeldingen afgelezen noch op de app, noch op het display. Blijkbaar hebben nog al mensen dit ervaren, maar zou niet abnormaal zijn? Ik heb mijn auto meer wel dan niet weten blazen wanneer ze aan het laden is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 14 september 2022 Delen Geplaatst: 14 september 2022 Batterijen moeten gekoeld worden tijdens het laden hé. De mijne blaast ook ong. alle 15 a 20 minuten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 14 september 2022 Delen Geplaatst: 14 september 2022 bij de Q7 was dat af en toe eens. (meestal op het einde wanneer de batterij ver vol is, en dus idd het warmste is) Bij de Y ook nog niet zoveel gehoord. die stopt dan ook op 85% en staat op traagladen (rond de 16amp) dus zal minder warm worden. Als je hem dan bv aan de sc hangt hoor je hem wel serieus koelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.286 Geplaatst: 16 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2022 Hoewel mijn auto hier geen nut van heeft, best een 22kw laadpaal plaatsen, nee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 16 september 2022 Delen Geplaatst: 16 september 2022 47 minuten geleden, Polygoon zei: Hoewel mijn auto hier geen nut van heeft, best een 22kw laadpaal plaatsen, nee? Normaal met het oog op de toekomst zou je durven denken dat 22kw nuttig is, maar het omgekeerde is volgens mij het geval; Ik durf voorzichtig te stellen dat auto's steeds efficiënter worden. Als je tevens uw piekverbruik wat wilt drukken, ga je die 22kw toch niet gebruiken. Mijn 22kw paal staat ingesteld op 5kw, en de auto wordt maar om de paar dagen een nachtje geladen. Alleen de kosten aan de basis-installatie zou ik wel doen, met eventueel meerdere EV's in het gezin in het vooruitzicht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 16 september 2022 Delen Geplaatst: 16 september 2022 1 hour ago, Polygoon said: Hoewel mijn auto hier geen nut van heeft, best een 22kw laadpaal plaatsen, nee? Nee. 11kW is genoeg voor thuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.286 Geplaatst: 16 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2022 11 minuten geleden, Logic zei: Normaal met het oog op de toekomst zou je durven denken dat 22kw nuttig is, maar het omgekeerde is volgens mij het geval; Ik durf voorzichtig te stellen dat auto's steeds efficiënter worden. Als je tevens uw piekverbruik wat wilt drukken, ga je die 22kw toch niet gebruiken. Mijn 22kw paal staat ingesteld op 5kw, en de auto wordt maar om de paar dagen een nachtje geladen. Alleen de kosten aan de basis-installatie zou ik wel doen, met eventueel meerdere EV's in het gezin in het vooruitzicht. 9 minuten geleden, ir_fuel zei: Nee. 11kW is genoeg voor thuis. Wat als er in de toekomst 2 EV's komen. Kans lijkt me klein dat ze samen worden opgeladen, but you never know. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 16 september 2022 Delen Geplaatst: 16 september 2022 Just now, Polygoon said: Wat als er in de toekomst 2 EV's komen. Kans lijkt me klein dat ze samen worden opgeladen, but you never know. Dan ben je nog niks met 22kW. Dan moet je 2x 11kW hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.690 Geplaatst: 16 september 2022 Delen Geplaatst: 16 september 2022 Zojuist, ir_fuel zei: Dan ben je nog niks met 22kW. Dan moet je 2x 11kW hebben baneet jong, kattekop ertussen en je kan 2 auto's inpluggen 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.