Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Ik zou persoonlijk ook eerder 22 kw pakken, beetje toekomstgericht. Ik heb de indruk dat de meeste installaties toch die richting uitgaan? Beter oversized en lager instellen, upgraden is altijd lastiger...

Kijk je naar een geconnecteerd laadstation, of simpele plug&charge?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb monofase momenteel maar een 22kw lader hangen.  Scheelde maar 100euro ofzo en dan ben ik later bij een upgrade ook goed.  Momenteel laat ik tussen de 10 en 16amp, soms aan 25amp, als ik hem sneller nodig heb. (Dat is 7kw zeker? ) beter traag laden voor geen piekbelasting te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wordt de laadinfrastructuur geregeld bij werknemers die een elektrische auto ter beschikking krijgen door de werkgever? 

- Kijk je zelf voor een laadpaal?
- Kijkt de werkgever voor een laadpaal, financiert deze en betaal je ze terug via bruto loonbijdrage?
- Kijkt de werkgever voor een laadpaal en onderneem (betaal) je zelf niks? VAA?
- ...

Thanks!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Ritsuke zei:

Hoe wordt de laadinfrastructuur geregeld bij werknemers die een elektrische auto ter beschikking krijgen door de werkgever? 

- Kijk je zelf voor een laadpaal?
- Kijkt de werkgever voor een laadpaal, financiert deze en betaal je ze terug via bruto loonbijdrage?
- Kijkt de werkgever voor een laadpaal en onderneem (betaal) je zelf niks? VAA?
- ...

Thanks!

Bij zit het zo:

  • Mee in leasing contract krijg je een laadpaal van Shell Recharge
    • Tot 10m kabel van je elektriciteitskast tot je laadpunt
    • Als je je elektrische installatie moet upgraden krijg je 50% van je kosten terug met een max van 2k€ van de werkgever
  • Je krijgt een variabele vergoeding voor je verbruik thuis van Shell uitbetaald, werkgever betaalt factuur van Shell
  • Je gebruikt zelfde laadpasje thuis of onderweg en werkgever betaalt overal even veel als je nu thuis of ergens anders laadt

Dat is imho wel een mooie oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn broer komen ze eentje plaatsen van het werk zelf, zit dus inbegrepen bij de ev.

(Voorwaarde van een ev bedrijfswagen was de mogelijkheid om thuis te kunnen laden.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ritsuke zei:

Hoe wordt de laadinfrastructuur geregeld bij werknemers die een elektrische auto ter beschikking krijgen door de werkgever? 

- Kijk je zelf voor een laadpaal?
- Kijkt de werkgever voor een laadpaal, financiert deze en betaal je ze terug via bruto loonbijdrage?
- Kijkt de werkgever voor een laadpaal en onderneem (betaal) je zelf niks? VAA?
- ...

Thanks!

Zit mee in het leasingbedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Sta op t punt van job te veranderen en voor t eerst in mijn leven ga ik daar ook een (ev-)auto bij krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, tuscani zei:

Bij mijn broer komen ze eentje plaatsen van het werk zelf, zit dus inbegrepen bij de ev.

(Voorwaarde van een ev bedrijfswagen was de mogelijkheid om thuis te kunnen laden.)

 

 

Is bij mijn broer het zelfde.

EV? Dan is er een laadpaal op kosten van het werk.

Hybride? Dan is het op kosten van het personeelslid (al is de optie niet verplicht om te nemen)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Balleke zei:

Bij zit het zo:

  • Mee in leasing contract krijg je een laadpaal van Shell Recharge
    • Tot 10m kabel van je elektriciteitskast tot je laadpunt
    • Als je je elektrische installatie moet upgraden krijg je 50% van je kosten terug met een max van 2k€ van de werkgever
  • Je krijgt een variabele vergoeding voor je verbruik thuis van Shell uitbetaald, werkgever betaalt factuur van Shell
  • Je gebruikt zelfde laadpasje thuis of onderweg en werkgever betaalt overal even veel als je nu thuis of ergens anders laadt

Dat is imho wel een mooie oplossing

En verander je kort nadien van job, krijg je de rekening gepresenteerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Logic zei:

En verander je kort nadien van job, krijg je de rekening gepresenteerd? 

 

30 minuten geleden, tuscani zei:

ofwel overkopen, ofwel komen ze hem halen.

Een beetje zoals je auto, lijkt me niet zo heel vreemd? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Logic zei:

En verander je kort nadien van job, krijg je de rekening gepresenteerd? 

Uit de policy:

Indien  de  arbeidsovereenkomst  tussen  de werkgever  en  de  medewerker  eindigt  tijdens  de  leasingperiode van 48 maanden van het laadpunt en/of van de afschrijvingsperiode van 48 maanden van een werkgeverstussenkomst voor extra installatiekosten, dan kan de werkgever de medewerker verplichten om het laadpunt over te nemen van de werkgever samen met de niet afgeschreven tussenkomst. De werkgever zal hiervoor de op dat moment nog resterende leasingperiode plus af te schrijven waarde in rekening brengen (kostprijs laadpunt van €2.099 plus tussenkomst voor installatiekosten x aantal resterende maanden / 48). De medewerker wordt dan ook de eigenaar van het laadpunt.

 

Bij verhuis binnen de 48 maanden is het ook zo...

aangepast door Balleke
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Een beetje zoals je auto, lijkt me niet zo heel vreemd? 🙂 

Voor de auto is het in de meeste gevallen gewoon de sleutels terug afgeven lijkt mij. De installatie van een laadpaal + eventuele verzwaring en herkeuring van je installatie, ... het kost algauw >2000 euro. Voor job hoppers dan toch een nuttig weetje. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Logic zei:

Voor de auto is het in de meeste gevallen gewoon de sleutels terug afgeven lijkt mij. De installatie van een laadpaal + eventuele verzwaring en herkeuring van je installatie, ... het kost algauw >2000 euro. Voor job hoppers dan toch een nuttig weetje. 🙂 

De kosten aan je eigen installatie, zijn voor jezelf (uiteraard). Laadpaal installatie e.d. zit mee in de lease en als je die vroegtijdig stopt zijn daar dus kosten aan verbonden inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Balleke zei:

Uit de policy:

Indien  de  arbeidsovereenkomst  tussen  de werkgever  en  de  medewerker  eindigt  tijdens  de  leasingperiode van 48 maanden van het laadpunt en/of van de afschrijvingsperiode van 48 maanden van een werkgeverstussenkomst voor extra installatiekosten, dan kan de werkgever de medewerker verplichten om het laadpunt over te nemen van de werkgever samen met de niet afgeschreven tussenkomst. De werkgever zal hiervoor de op dat moment nog resterende leasingperiode plus af te schrijven waarde in rekening brengen (kostprijs laadpunt van €2.099 plus tussenkomst voor installatiekosten x aantal resterende maanden / 48). De medewerker wordt dan ook de eigenaar van het laadpunt.

 

Bij verhuis binnen de 48 maanden is het ook zo...

Lijkt me niet geldig, die clausule.  

De werkgever mag aan de werknemer de mogelijkheid geven om het laadpunt over te nemen, maar de (ex-)werknemer kan daartoe niet verplicht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ir_fuel zei:

Met bruto geld een privé laadpaal + aanpassing van je elektrische installatie betalen.

 

Aanpassing van je elektrische installatie is niet bruto he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Framfy zei:

Lijkt me niet geldig, die clausule.  

De werkgever mag aan de werknemer de mogelijkheid geven om het laadpunt over te nemen, maar de (ex-)werknemer kan daartoe niet verplicht worden.

Ik zou er ook een probleem van maken moest het aan de orde zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Aanpassing van je elektrische installatie is niet bruto he. 

Hangt er vanaf toch hoe je dat als werkgever omschrijft?

Als managmentvennootschap kan je daar redelijk ver in gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid