Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Ik stoor mij al aan het traag laden van de X5 aan de gewone stekker. Duurt pakweg 10 a 12uur.

Gisteren een offerte gekregen van pluginvest voor een laadstation thuis. Komt ongeveer op 2.200,00 incl. de muurboringen en kabels leggen via de kruipkelder.

Mijn boekhouder zei om zoiets in leasing te nemen. Zijn er hier nog mensen dat dit doen en of dat interessant is, buiten dat het bedrag niet in 1x moet betaald worden.

De laadpaal van pluginvest is wel eentje van het lelijkere type volgens mijn vrouw, zij wilt een zwarte die bij de voorgevel past 😅.

Producten | Pluginvest

 

Zo eentje dus..

Laadstation auto standaard 22 kW (toekomstbestendig), laadpaal auto,  autolader | bol.com

 

Kan de eerste de beste elektrieker zoals plaatsen of moeten dat gespecialiseerde firma's zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kefkie zei:

Ik stoor mij al aan het traag laden van de X5 aan de gewone stekker. Duurt pakweg 10 a 12uur.

(..)

Kan de eerste de beste elektrieker zoals plaatsen of moeten dat gespecialiseerde firma's zijn?

Dat kan den eerste de beste elektrieker lijkt mij.

En die kan ook gewoon een zwaarder stopcontact plaatsen (+ eventueel uw thuisinstallatie laten verzwaren indien nodig), dan heb je geen laadpaal nodig.

Bij mij moest het snel gaan, ik had mijn auto onverwachts rapper en had nog niks van laadpunt. Mijn elektricien heb ik carte blanche gegeven en die heeft een "Wallbox Pulsar Plus" geplaatst. Niet de mooiste, wel klein. Voor mij is een laadpaal handig voor registratie van het verbruik (doorfacturatie), voor het limiteren van het piekvermogen, en het feit dat er een vaste laadkabel aan hangt. Ge kunt u gemakkelijk 1000 euro besparen als je die dingen niet nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/4/2022 om 19:26, Rabbit zei:

Ik vond dat toch maar een ferm gedoe eigenlijk. Ik wil kunnen thuiskomen en dat spel insteken. Geen poort open doen eerst 😛  Het is nu ook niet zo een ramp.

Die kabel steeds insteken vind ik zelfs al een heel gedoe. Dat zou zoals bij de GSM's moeten werken = draadloos.
Een systeem in de grond van je parkeerplek en gewoon erboven parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft wel een punt, zou kunnen draadloos ingebouwd worden in je parkeerplaats of in je garage. En dat bestaat ook.

Het probleem zit hem in het verlies aan efficiëntie in het inductie laden. Lees: nog langere laadtijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, ST TDCi said:

Die kabel steeds insteken vind ik zelfs al een heel gedoe. Dat zou zoals bij de GSM's moeten werken = draadloos.

Hoeveel jaar na de eerste GSM kunnen we die dingen draadloos laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ICM zei:

Hij heeft wel een punt, zou kunnen draadloos ingebouwd worden in je parkeerplaats of in je garage. En dat bestaat ook.

Het probleem zit hem in het verlies aan efficiëntie in het inductie laden. Lees: nog langere laadtijden.

Idd het bestaat en het kan.  Maar zoiets is toch echt gemakzucht.  ( niets persoonlijk op sttdci) hier steken wij nog steeds elke keer onze gsm in de stekker, de laptops idem, net zoals onze koffiezet.  Dat is toch niet het einde van de wereld of lang werk. Ik stap uit neem in mijn draai de kabel mee , de laadpoort gaat automatisch open als je met je stekker in de buurt komt, en je steekt dat spel erin. Tegen dat ik aan mijn voordeur ben is die al aan het laden en vast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, tuscani zei:

 Ik stap uit ******************************************************************************************************************************************************************************************* al aan het laden **********. 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/4/2022 om 11:06, kefkie zei:

Ik stoor mij al aan het traag laden van de X5 aan de gewone stekker. Duurt pakweg 10 a 12uur.

Gisteren een offerte gekregen van pluginvest voor een laadstation thuis. Komt ongeveer op 2.200,00 incl. de muurboringen en kabels leggen via de kruipkelder.

Mijn boekhouder zei om zoiets in leasing te nemen. Zijn er hier nog mensen dat dit doen en of dat interessant is, buiten dat het bedrag niet in 1x moet betaald worden.

De laadpaal van pluginvest is wel eentje van het lelijkere type volgens mijn vrouw, zij wilt een zwarte die bij de voorgevel past 😅.

Producten | Pluginvest

 

Zo eentje dus..

Laadstation auto standaard 22 kW (toekomstbestendig), laadpaal auto,  autolader | bol.com

 

Kan de eerste de beste elektrieker zoals plaatsen of moeten dat gespecialiseerde firma's zijn?

 

Die Alfen dubbele laaddoos kan je ook in het donkergrijs bestellen

alfen-alfen-bundel-904461021-eve-double-

We hebben die ook besteld (via Eneco) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je niet dient door te factureren zou ik geen laadpaal zetten en voor die uitgespaarde 2000 euro een paar keer goed van gaan eten. 

Zelf heb ik mijn aansluiting (monofase) laten aanpassen naar 3-fase 40 amp (dus kan nu maximaal 27kw trekken)

geen load balancing (meer) nodig en die capaciteitsbijdrage is relatief beperkt te noemen.

load balancing allemaal goed en wel... maar als je bv airco en/of andere WP hebt staan dan ga je met monofase nog weinig kunnen doen wanneer je een EV wil laden aan een deftig tempo.

Voor een plug in hybrid zou ik zelfs nooit overwegen om een laadpaal te zetten... simpel stopcontact en na 5 uur is die vol..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/4/2022 om 11:54, Germinal zei:

als je niet dient door te factureren zou ik geen laadpaal zetten en voor die uitgespaarde 2000 euro een paar keer goed van gaan eten. 

Zelf heb ik mijn aansluiting (monofase) laten aanpassen naar 3-fase 40 amp (dus kan nu maximaal 27kw trekken)

geen load balancing (meer) nodig en die capaciteitsbijdrage is relatief beperkt te noemen.

load balancing allemaal goed en wel... maar als je bv airco en/of andere WP hebt staan dan ga je met monofase nog weinig kunnen doen wanneer je een EV wil laden aan een deftig tempo.

Voor een plug in hybrid zou ik zelfs nooit overwegen om een laadpaal te zetten... simpel stopcontact en na 5 uur is die vol..

Exact de reden waarom we hier momenteel ook geen laadpaal hebben staan, ondanks 2 EV's. We zitten nog mono op 230v en zitten met wp zwembad en airco.

Tijdens de winter viel dat laden allemaal goed mee want geen van beiden stond aan. Benieuwd of we nog onze plan gaan kunnen trekken tijdens de zomer. Planning zal key zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onze PHEV's heb ik een gewoon stopcontact gezet met een Shelly relais. Die Shelly schakelt als de PV genoeg geeft en meet het verbruik om te kunnen doorrekenen aan de vennootschap. Kostprijs was 17€.

 

Een laadpaal zou overkill zijn voor een PHEV en ook t.o.v. wat onze PV kan opbrengen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/4/2022 om 16:59, thor zei:

Heb ook zo'n wallbox pulsar plus, content van, doet wat hij moet doen.

Hier ook net geïnstalleerd.  Wat een klein bakje, tegenover de audi lader. ( rechts de wallbox links de zwarte bak is de audi lader. ) :lol: 

kheb hem de andere kant gemonteerd dan kon ik de kabel door de muur laten komen, wegens mooier en dan ligt de kabel ook niet meer in de weg  als er volk binnen komt ( die moeten tussen de abarth en tesla tussen. Als de wagen aan het laden is, is er dus een kabel die wat in de weg ligt  )

mijn elektriciteitsinstallatie kan momenteel 40amp aan, maar dan mag er geen ander verbruik zijn. De audi lader was geen slimme en stond daardoor gewoon aan 10amp te laden via een stopcontact.  De wallbox heb ik geïnstalleerd met een powerbalance, die normaal gezien de stroom moet verdelen.  Ik heb voorlopig ook de wallbox op max 25amp of 5kw gezet, deze kan ik nog naar 32amp of 7kw brengen in de app.  En dat doet hij perfect. Nu dus voorlopig al laden aan dubbele snelheid ( ik kom door het stopcontact van 10amp of 2kw per uur,  naar 25amp of 5kw nu ) :party:

20220509_174005.thumb.jpg.931ebb9bae802f620333001435cbc5ab.jpg

20220509_174019.thumb.jpg.040213deb0bc37b7840f99db7336ebf4.jpg

Enkel nog een houder installeren voor de kabel aan te hangen. ( ligt momenteel op de grond)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/4/2022 om 11:06, kefkie zei:

Ik stoor mij al aan het traag laden van de X5 aan de gewone stekker. Duurt pakweg 10 a 12uur.

Gisteren een offerte gekregen van pluginvest voor een laadstation thuis. Komt ongeveer op 2.200,00 incl. de muurboringen en kabels leggen via de kruipkelder.

Mijn boekhouder zei om zoiets in leasing te nemen. Zijn er hier nog mensen dat dit doen en of dat interessant is, buiten dat het bedrag niet in 1x moet betaald worden.

De laadpaal van pluginvest is wel eentje van het lelijkere type volgens mijn vrouw, zij wilt een zwarte die bij de voorgevel past 😅.

Producten | Pluginvest

 

Zo eentje dus..

Laadstation auto standaard 22 kW (toekomstbestendig), laadpaal auto,  autolader | bol.com

 

Kan de eerste de beste elektrieker zoals plaatsen of moeten dat gespecialiseerde firma's zijn?

 

 

Op 29/4/2022 om 11:14, Spillies zei:

Die Alfen dubbele laaddoos kan je ook in het donkergrijs bestellen

alfen-alfen-bundel-904461021-eve-double-

We hebben die ook besteld (via Eneco) 

Voordeel is dat je geen kabel aan je muur hangen hebt. Maar groot nadeel is dan toch dat je telkens je koffer moet opendoen ( of hem in je garage gaan halen) en je kabel 2 keer moet aankoppelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, tuscani zei:

Hier ook net geïnstalleerd.  Wat een klein bakje, tegenover de audi lader. ( rechts de wallbox links de zwarte bak is de audi lader. ) :lol: 

kheb hem de andere kant gemonteerd dan kon ik de kabel door de muur laten komen, wegens mooier en dan ligt de kabel ook niet meer in de weg  als er volk binnen komt ( die moeten tussen de abarth en tesla tussen. Als de wagen aan het laden is, is er dus een kabel die wat in de weg ligt  )

mijn elektriciteitsinstallatie kan momenteel 40amp aan, maar dan mag er geen ander verbruik zijn. De audi lader was geen slimme en stond daardoor gewoon aan 10amp te laden via een stopcontact.  De wallbox heb ik geïnstalleerd met een powerbalance, die normaal gezien de stroom moet verdelen.  Ik heb voorlopig ook de wallbox op max 25amp of 5kw gezet, deze kan ik nog naar 32amp of 7kw brengen in de app.  En dat doet hij perfect. Nu dus voorlopig al laden aan dubbele snelheid ( ik kom door het stopcontact van 10amp of 2kw per uur,  naar 25amp of 5kw nu ) :party:

20220509_174005.thumb.jpg.931ebb9bae802f620333001435cbc5ab.jpg

20220509_174019.thumb.jpg.040213deb0bc37b7840f99db7336ebf4.jpg

Enkel nog een houder installeren voor de kabel aan te hangen. ( ligt momenteel op de grond)

Hoeveel heb je moeten betalen incl plaatsing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, d_s zei:

Hoeveel heb je moeten betalen incl plaatsing?

lader (wallbox pulsar plus 22kw) met loadbalancing erbij, kwam op 900€. de plaatsing weet ik nog niet. zal als ik de factuur krijg, laten weten. 😉

ik heb wel zelf ook nog 11m kabel besteld en dat was 82€.

De plaatser moet dus nog zijn uren rekenen en ook nog een extra kastje met een schakelaar of 3 (we hebben een aftakking gedaan en een kast bij geplaatst, waar alles  apart zit )

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/5/2022 om 09:58, d_s zei:

Hoeveel heb je moeten betalen incl plaatsing?

nog 500€ (excl btw) voor de plaatsing en materiaal (autmatenkast, verdeelbox, 3diff's en utb kabel)

Zoals thor een 1600€ totaal dus. ( met de loadbalance van 109€ inbegrepen)

dat klein spel, geeft wel veel licht. :D heel mijn garage baad in een groene schijn door die halo die continue aanstaat.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Audi Box laat je hangen voor de schoonte? Die had ik toch meegeleverd bij de Q7 denk ik, kwestie dat de nieuwe koper dat ook kan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Challazer zei:

Die Audi Box laat je hangen voor de schoonte? Die had ik toch meegeleverd bij de Q7 denk ik, kwestie dat de nieuwe koper dat ook kan gebruiken?

ze moesten hem niet hebben.

en hij is al weg van de muur ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid