Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, josenjef zei:

Zeker als deze kost nog eens voor jou is is het voor mij een no-brainer om zelf een paal te installeren en die publiek te zetten. Gewoon met de laadpas van je werkgever laden aan het tarief dat jij zelf bepaalt.

Concreet jij steekt er 2000 euro in + 10 euro per maand. Dus je wil over vier jaar tijd 2500 euro terugverdienen bovenop het CREG tarief dat je normaal krijgt via je werkgever. Dat is per sessie een 2.5 euro extra dat je zou moeten aanrekenen?

En je hebt een paal in je eigen beheer die jij kan laten samenwerken met de rest van je electrische installatie zonder inmenging van werkgevers of ex-werkgevers ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/6/2023 om 16:06, Monterey Jack zei:

Ik zou zeggen dat ze hem mogen houden

Exact dit gedaan deze ochtend.

Op 20/6/2023 om 21:16, Monterey Jack zei:

Verschrikkelijk ja, dat je u daar mee moet bezig houden 🤯

Maar nu begint de zoektocht wel weer ...

Op 20/6/2023 om 22:14, Dawud zei:

Bij inleveren van company car moest mijn vrouw ook de laadpaal teruggeven.

Om dit te vermijden (en in de toekomst m'n vrouw die wrs ook hybride zal rijden) inderdaad.

Op 21/6/2023 om 08:31, josenjef zei:

Zeker als deze kost nog eens voor jou is is het voor mij een no-brainer om zelf een paal te installeren en die publiek te zetten. Gewoon met de laadpas van je werkgever laden aan het tarief dat jij zelf bepaalt.

Dat of elke maand excelletje ingeven.

Op 21/6/2023 om 11:29, josenjef zei:

En je hebt een paal in je eigen beheer die jij kan laten samenwerken met de rest van je electrische installatie zonder inmenging van werkgevers of ex-werkgevers ...

Voila, met de zonnepanelen in gedachte ook weer een argument voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu begint de miserie dus hé.
Gaan zoeken naar een slimme laadpaal (of wallbox als de kabel lang genoeg is) die geplaatst wordt door niet-cowboys.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Polygoon zei:

Maar nu begint de miserie dus hé.
Gaan zoeken naar een slimme laadpaal (of wallbox als de kabel lang genoeg is) die geplaatst wordt door niet-cowboys.

Kan je dat eventueel niet gewoon aan je electricien vragen? De onze wilde dat namelijk gerust doen maar we hebben ons er niet in verdiept aangezien die door het werk bekostigd zou worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Hazen zei:

Kan je dat eventueel niet gewoon aan je electricien vragen? De onze wilde dat namelijk gerust doen maar we hebben ons er niet in verdiept aangezien die door het werk bekostigd zou worden.

Installatie eventueel wel, welk type etc. weet ik niet of dat expertise is van een gewone elektricien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/6/2023 om 11:29, mrbbs zei:

1100 euro? 🤣

Dat is alleen in een bepaalde configuratie, ik heb 870 euro betaald. Ga ik gebruiken om via 3 fase te laden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Polygoon said:

Maar nu begint de miserie dus hé.
Gaan zoeken naar een slimme laadpaal (of wallbox als de kabel lang genoeg is) die geplaatst wordt door niet-cowboys.

plugnet

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/5/2023 om 14:30, Speedhunter zei:

Wij hebben nog geen 3 fase aansluiting. In hoeveel tijd laad je op? 4-5uur? 

De standaard lader bij jou kan dus 3 fasen aan en dan heb je geen 3 fasen laadkabel moeten kopen, zie ik dat goed? 

Wij hebben ook panelen maar het huis gaat de verkoop in en daarom willen we de investering niet meer doen. 

Ik gebruik de standaard lader die ik bij de Taycan geleverd kreeg.

Eerst jaar hing die aan een gewoon standaard stopcontact en dan ging dat laden aan 3kw of zo... Dus met de instelling voor nachtstroom toen (geen zonnepanelen ook) kon ik 25% max bijladen op een hele nacht :lolz: 

Dan 3 fase aansluiting en heb ik een andere kabel aan de lader gehangen waardoor die op een industrieel 3 fase aansluiting zit. Meestal laad ik nu op 50% en dat is net geen 6kw per uur. Ik doe dit omdat dan volledig gedekt is door mijn panelen en ik nog genoeg over heb voor het andere verbruik zoals wasmachine, zwembadverwarming en andere verbruikers...

Indien dringend laad ik eens op 100% en dan komt dat op 10,5kw per uur dat erin gaat. Zo is hij op een 8uur vol.

Op 28/5/2023 om 20:40, tuscani zei:

Hij laad met zijn gewone lader. Dan mag je nog 400v liggen hebben.  Dat spel geeft max 7kw.  😉

Mijne geeft een goeie 10 per uur standaard hoor. 

Veel meer heeft geen zin, want dan moest ik de optionele 22kw onboard lader hebben om sneller te raken, dus zelfs ene paal thuis ga ik blijven max aan kleine 11kw zitten. Trouwens veel beter ook met capaciteitstarief denk ik tegenwoordig. 

Als je imo 'snel' moet laden is geen enkele thuisoplossing voldoende... Dan spreken we over minstens 100kw palen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn ze langs gekomen met mijn Smappee laadpaal. All good maar de installateur wist niet hoe de Max afname in te stellen ivm het capaciteitstarief en dat wat onder controle te houden. Iemand een idee?

Momenteel heb ik een piekverbruik van 1.26kWh voor deze maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, mrbbs zei:

Vandaag zijn ze langs gekomen met mijn Smappee laadpaal. All good maar de installateur wist niet hoe de Max afname in te stellen ivm het capaciteitstarief en dat wat onder controle te houden. Iemand een idee?

Momenteel heb ik een piekverbruik van 1.26kWh voor deze maand.

Da's niet te doen om onder dat piekverbruik te blijven straks. 🙂 Kan je max afname niet manueel via de app instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Logic zei:

Da's niet te doen om onder dat piekverbruik te blijven straks. 🙂 Kan je max afname niet manueel via de app instellen?

Ja ik kan dat instellen maar de vraag is op welke waarde ik dat het best instel.

 

Screenshot_20230623-165709.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mrbbs zei:

Vandaag zijn ze langs gekomen met mijn Smappee laadpaal. All good maar de installateur wist niet hoe de Max afname in te stellen ivm het capaciteitstarief en dat wat onder controle te houden. Iemand een idee?

Momenteel heb ik een piekverbruik van 1.26kWh voor deze maand.

Als dat je piekverbruik is en je wil daar niet over gaan, dan kan je enkel laden als je niets anders verbruikt aan 1kwh, dus met andere woorden zou dat voor mij 90u worden voor hem vol te krijgen :D

Dacht als je rond de 3 a 4 piek als gemiddelde gezin beschouwd wordt.

Ik zat voor mijn zonnepanelen op 13+ piek... Met de panelen gezakt naar 6 a 7...

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mrbbs zei:

Vandaag zijn ze langs gekomen met mijn Smappee laadpaal. All good maar de installateur wist niet hoe de Max afname in te stellen ivm het capaciteitstarief en dat wat onder controle te houden. Iemand een idee?

Momenteel heb ik een piekverbruik van 1.26kWh voor deze maand.

Met een monofase laadkabel opladen? Bv: 

IMG-20230212-WA0088.thumb.jpg.ee667d415dbe4ea7fb1228b82187369e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week een Alfen Pro Line geïnstalleerd gekregen door Luminus, de laadpaal voor de bedrijfswagen van mijn madam. Doet voorlopig goed z'n ding. Biedt ook load balancing aan voor een analoge teller, wat goed meegenomen is. 

Ze laadt nu aan 11kW, haar XC40 is 77kWh dus gaat vlot vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het dan met het capaciteitstarief ? als je daar boven zit, betaald de firma dan ook mee? Of heb je dat nog niet door de analoge teler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, tuscani zei:

Hoe zit het dan met het capaciteitstarief ? als je daar boven zit, betaald de firma dan ook mee? Of heb je dat nog niet door de analoge teler.

Analoge teller, dus geen capaciteitstarief.

En zal later wel zien hoe we dat zouden doen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Tommie zei:

Bij Wim heb ik 't al lang opgegeven. :D 

Jij mag dat anders wel doen. Je weet nooit of het nog iets uitdoet.  ´t is een ramp voor mijzelf dat ik mijn kinderen niet kan helpen met Nederlands of wiskunde.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Wtf wil dit zeggen :D 

Helpen, lokaal dialect :D 

't Doet niets uit = het helpt niet :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Monterey Jack said:

Helpen, lokaal dialect :D 

't Doet niets uit = het helpt niet :D 

Ook wel bekend als "het maakt niks uit" maar dan voor achterlijken. Zoals "of" vervangen door "als", "dat" vervangen door "die", "mee" vervangen door "met" of "word" vervangen door "kom".

:D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ook wel bekend als "het maakt niks uit" maar dan voor achterlijken. Zoals "of" vervangen door "als", "dat" vervangen door "die", "mee" vervangen door "met" of "word" vervangen door "kom".

:D 

Ik ben enkel de vertaler! 

Je bent "de" en "het" nog vergeten. Dat levert vaak kleurrijke discussies op.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid