Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Op 15/6/2023 om 10:12, dragonfly zei:

@ir_fuel nog een vraag over je Wallbox Commander 2s. Hebben ze bij jou dan een externe load balancer geplaatst of zit dan in de laadpaal?

loadbalancer_wallbox.jpg

 

Op 15/6/2023 om 11:23, Ritsuke zei:

@dragonfly Dit hebben ze allemaal gestoken voor de Commander

WhatsApp Image 2023-06-15 at 11.23.01.jpeg

WhatsApp Image 2023-06-15 at 11.22.59.jpeg

 

Op 15/6/2023 om 14:23, ir_fuel zei:

 

 

Dit dus.

Heb exact hetzelfde. Extra kast met die modules in. Extra kast was nodig omdat ik 3 fasen heb laten leggen (niet omdat ik 3 fasen heb, maar als ik ooit wil upgraden is alles er klaar voor)

 

Op 15/6/2023 om 15:43, dragonfly zei:

Thx! Ik heb al 3-fase.

Alles doorgegeven dus binnen 2 weken heb ik normaal een laadpaal 😄 

Zijn er hier mensen met verstand van zo'n Carlo Gavazzi load balancer? Moet die enkel verbonden worden met je laadpaal of moet die VOOR al de rest staan? Electricien zadelt mij daarmee op wat vreemd is dus AM to the rescue. Ik heb dus momenteel onderstaande config.

1) 3-fase+N 25A die binnenkomt
2) Verliesstroomschakelaar kast 1
3) zekering 32A waar kast 2 achter zit
4) Verliesstroomschakelaar kast 2
5) zekering 32A waar laadpaal wordt aangesloten.
6) laadpaal met UTP kabel op netwerk.

Tussen laadpaal en zekeringen heb ik momenteel GEEN datakabel liggen. Kan wel nog getrokken worden.

carlo-meter.jpg

Handleiding in PDF formaat
https://www.gavazziautomation.com/images/PIM/MANUALS/ENG/EM340_IM ML.pdf

gavazza-datasheet.jpg

Datasheet in PDF formaat
https://www.gavazziautomation.com/images/PIM/DATASHEET/ENG/EM340_DS_ENG.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een foto van m'n kast gestuurd naar Plugnet en voor de rest moesten ze hun plan trekken. Die mannen deden dat perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/6/2023 om 11:46, Polygoon zei:

Exact dit gedaan deze ochtend.

Maar nu begint de zoektocht wel weer ...

Om dit te vermijden (en in de toekomst m'n vrouw die wrs ook hybride zal rijden) inderdaad.

Dat of elke maand excelletje ingeven.

Voila, met de zonnepanelen in gedachte ook weer een argument voor.

Offerte is binnen via Plugnet (thanks @ir_fuel).
1.7k BTW in voor laadbox, installatie en keuring :lolz: Is al een verschilletje t.o.v. 1.2k ex BTW van de leasemaatschappij voor enkel de installatie :D 

Zou een Wallbox Copper SB worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ir_fuel zei:

Omdat je de kabel wil kunnen afkoppelen?

Omdat ik 12 meter kabel nodig heb en dit enkel als losse kabel beschikbaar is, inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je verliest...

Kabel wordt warm, dus hoe langer de kabel hoe meer verwarmd en zelfs hoe warmer...

Al die warmte is verlies 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Naish zei:

Ja je verliest...

Kabel wordt warm, dus hoe langer de kabel hoe meer verwarmd en zelfs hoe warmer...

Al die warmte is verlies 😉

En hoe significant is dat bij, bv., een kabel van 12 meter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

En hoe significant is dat bij, bv., een kabel van 12 meter?

Hoe ga je laden? Je krijgt veel meer verlies wanneer er moet omgevormd worden. De omvormer van je auto zal al zeker 10% verliezen, als je dan nog in uw lader zelf ook een aantal % hebt, plus dan nog wat in je kabel (1% ofzo), ...

Wat ga je doen met die kabel van 12 meter? Telkens oprollen en ophangen? Lijkt me toch erg onhandig 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Hoe ga je laden?

Wallbox met 22kW. Auto kan zelf sowieso maar 11 kW aan, is eerder toekomstgericht gekozen.

28 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Wat ga je doen met die kabel van 12 meter? Telkens oprollen en ophangen? Lijkt me toch erg onhandig 😛

Is de simpelste oplossing om niet te moeten graven en een paal te zetten 🙂.
Dus ja, oprollen, ophangen, in de koffer gooien, ... het zal zoiets zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Dus ja, oprollen, ophangen, in de koffer gooien, ... het zal zoiets zijn.

Onderschat het gewicht niet. 7 meter voelt al zwaar aan 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dragonfly zei:

Onderschat het gewicht niet. 7 meter voelt al zwaar aan 😄 

Jij kent de situatie een beetje (moest je je het nog herinneren).
Heb weinig alternatief tenzij een laadpaal plaatsen maar dan moet ik een 4-5 meter geul graven, zie ik  minder zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Polygoon zei:

Wallbox met 22kW. Auto kan zelf sowieso maar 11 kW aan, is eerder toekomstgericht gekozen.

Is de simpelste oplossing om niet te moeten graven en een paal te zetten 🙂.
Dus ja, oprollen, ophangen, in de koffer gooien, ... het zal zoiets zijn.

 

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Onderschat het gewicht niet. 7 meter voelt al zwaar aan 😄 

En heel plezant als je daar 's morgens in je goede kleren staat en het regent 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, d_s zei:

 

En heel plezant als je daar 's morgens in je goede kleren staat en het regent 

De laadpaal heeft ook een draad, die gaat niet ineens overdekt staan hé :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Jij kent de situatie een beetje (moest je je het nog herinneren).
Heb weinig alternatief tenzij een laadpaal plaatsen maar dan moet ik een 4-5 meter geul graven, zie ik  minder zitten.

Klopt en ik zou graven. Of iemand laten graven. 12 meter kabel elke keer oprollen ga je snel beu zijn.

Mijn laadpaal staat op 45 meter kabel van de kast dus ik weet wat het is 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

De laadpaal heeft ook een draad, die gaat niet ineens overdekt staan hé :lolz: 

Maar die hang je gewoon op (of is toch een heel stuk korter). Nu moet je 12 m oprollen die nat is en op de grond ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Jij kent de situatie een beetje (moest je je het nog herinneren).
Heb weinig alternatief tenzij een laadpaal plaatsen maar dan moet ik een 4-5 meter geul graven, zie ik  minder zitten.

Dus je hebt de keuze tussen eenmalig een sleuf te moeten graven om de laadpaal op een makkelijkere plaats te hebben of iedere keer met een lange kabel zitten te prullen en je kiest dan voor de laatste optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, d_s zei:

Maar die hang je gewoon op (of is toch een heel stuk korter). Nu moet je 12 m oprollen die nat is en op de grond ligt.

Van de laadpaal naar waar m'n auto staat (op straat) is ook nog een metertje of 3-4 dus die moet ook opgerold liggen, ligt ook op de grond e.d.
Maar ja, die is iets korter.

Sowieso ligt m'n kabel in een kabelbeschermer over het voetpad, die ga ik niet laten liggen als mijn wegen niet laadt.

Nu, als je de statistiek er even bijneemt: het regent 7,5% van de totale tijd. Als je er dan nog eens bijneemt dat ik niet elke dag moet laden lijkt de kans me heel klein dat dat vaak voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, knight-rider zei:

Dus je hebt de keuze tussen eenmalig een sleuf te moeten graven om de laadpaal op een makkelijkere plaats te hebben of iedere keer met een lange kabel zitten te prullen en je kiest dan voor de laatste optie?

Ik moet sowieso prullen want de kabelbeschermer moet van het voetpad. 
Mijn wagen staat op straat 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid