Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Kreeg net een mail:

 

Op basis van het besluit van de Vlaamse regering, kunnen bedrijven die vanaf 1 september een laadpunt aanschaffen en openstellen voor openbaar gebruik, 200% van hun investering inbrengen als kost. Dit brengt u in een dubbele win-win situatie: kosten dubbel inbrengen én daarbovenop uw investering terugvorderen door wagens aan uw laadpaal komen opladen. Wij kunnen dit allemaal regelen voor uw bedrijf, ongeacht hoe groot- of kleinschalig uw project mag zijn.
 
Voorwaarden:
  1. Laadpunt openstellen voor openbaar gebruik
  2. Aangesloten op groene energie
  3. 'Slim laadpunt', dit is steeds het geval met onze toestellen

Seems to good to be true ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/12/2020 om 12:40, jan.van.gent zei:

want als de gemeentwerker langskomt om je stoep op te breken en hij stekt met zijn spade in je laadkabel blablabla

Moet altijd beschermd zijn, dus in een buis zitten of afdekpannetjes erover leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik denk de Easee te installeren. Ik kan het subtiel wegwerken in m'n huidige brievenbus en ik krijg een overzicht om de kosten te verhalen op de werkgever. Iemand hier al ervaring met deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Ritsuke zei:

Ik denk de Easee te installeren. Ik kan het subtiel wegwerken in m'n huidige brievenbus en ik krijg een overzicht om de kosten te verhalen op de werkgever. Iemand hier al ervaring met deze?

Ziet er ook wel proper en compact uit!
Ik heb al een jaar of 5 een NewMotion Advanced staan, die laat ook toe om de laadkosten aan de firma te facturen en ze prive terugbetaald te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 16/9/2021 om 11:01, WoKe zei:

Ziet er ook wel proper en compact uit!
Ik heb al een jaar of 5 een NewMotion Advanced staan, die laat ook toe om de laadkosten aan de firma te facturen en ze prive terugbetaald te krijgen.

Prijszetting zelf te kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, josenjef zei:

Prijszetting zelf te kiezen?

Tot max 0,40€/kWh
Ik heb hem net vervangen door 2 laadstations van Easee aangezien we er tegenwoordig 2 tegelijk willen kunnen laden.
Moest ge interesse hebben om de Newmotion over te nemen 😉 (overweeg anders om hem bij ons huurhuis te installeren)

 

nm.jpg

easee.jpg

easee2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, WoKe zei:

Tot max 0,40€/kWh
Ik heb hem net vervangen door 2 laadstations van Easee aangezien we er tegenwoordig 2 tegelijk willen kunnen laden.
Moest ge interesse hebben om de Newmotion over te nemen 😉 (overweeg anders om hem bij ons huurhuis te installeren)

 

nm.jpg

easee.jpg

easee2.jpg

Proper zo. Ik ga waarschijnlijk ook direct voor 2 gaan want mijn vrouw haar volgende lease zal ook een stekker hebben. Ga sowieso maar in het voorjaar er aan beginnen, ik werk niet graag buiten in de winter 🙂 Mocht er in de komende maanden nog een auto met een stekker komen zou het sowieso hybride zijn die ik ook aan de gewone stekker kan hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, josenjef zei:

Proper zo. Ik ga waarschijnlijk ook direct voor 2 gaan want mijn vrouw haar volgende lease zal ook een stekker hebben. Ga sowieso maar in het voorjaar er aan beginnen, ik werk niet graag buiten in de winter 🙂 Mocht er in de komende maanden nog een auto met een stekker komen zou het sowieso hybride zijn die ik ook aan de gewone stekker kan hangen.

👍
BTW ...
 

Quote

Verhoogde kostenaftrek en investeringsaftrek voor ondernemingen die investeren in een laadpaal
Ondernemingen die laadpalen plaatsten zullen eveneens van een fiscaal voordeel kunnen genieten. De laadpaal moet wel voor derden vrij toegankelijk zijn, ofwel tijdens ofwel buiten de normale openingsuren. Ondernemingen die hierin investeren genieten een verhoogde kosten aftrek van 200% indien ze dergelijke investering uitvoeren tussen 1 september 2021 en vóór 31 december 2022. Ondernemingen die in dergelijke publieke laadpalen investeren tussen 1 januari 2023 en 31 augustus 2024 kunnen genieten van een aftrek van 150%.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, WoKe zei:

👍
BTW ...
 

 

Yup, vandaar dat ik zeker volgend jaar wil plaatsen, het moet er toch komen. Maar het moet een carport/berging worden met zonnepanelen en laders en eventueel ook batterij. Dus ik heb nog wel wat werk om alles uit te zoeken en voor te bereiden 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
10 uren geleden, WoKe zei:

Maar allesbehalve handig om de kabel weer op te rollen ...
https://andersen-ev.com/wp-content/uploads/Andersen-A2-Unwinding.mp4

 

En wat is er dan niet handig volgens jou? Het is gewoon de kabel rond de behuizing draaien, in essentie hetzelfde als bij talloze andere systemen, alleen steekt de kabel hier mooi achter de frontplaat en word ook de stekker hier mooi opgeborgen wat bij andere systemen niet het geval is.

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat voor een onnozel systeem is me dat :D 

Hoezo onnozel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, knight-rider zei:

En wat is er dan niet handig volgens jou? Het is gewoon de kabel rond de behuizing draaien, in essentie hetzelfde als bij talloze andere systemen, alleen steekt de kabel hier mooi achter de frontplaat en word ook de stekker hier mooi opgeborgen wat bij andere systemen niet het geval is.

Hoezo onnozel?

Al eens dagelijks de auto ingestoken?
ge gaat dan rap doorhebben dat de kabel een kloterij is. Als ge aan 11 of 22 kW wilt laden is dat een redelijk dik, zwaar en lomp spel. Ge moet anders in de regen eens proberen 6 a 8 m van zo’n kabel “mooi” achter die frontplaat te steken. Na een week zijt ge het kotsbeu 😋

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/11/2021 om 10:32, ir_fuel zei:

Wat voor een onnozel systeem is me dat :D 

Dat is design, eens in gebruik hangt die ernaast op een Gardena rol 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat is design, eens in gebruik hangt die ernaast op een Gardena rol 😄 

uhu 🙂
Functie voor vorm!
Maar als ge beide succesvol kunt combineren koop ik uw product!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, WoKe zei:

uhu 🙂
Functie voor vorm!
Maar als ge beide succesvol kunt combineren koop ik uw product!

Ik durf al wel eens voor design boven functie te kiezen... liever een beetje sukkelen dan de Wallbox die ik nu heb hangen (klein maar toch niet zo mooi).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Logic zei:

Ik durf al wel eens voor design boven functie te kiezen... liever een beetje sukkelen dan de Wallbox die ik nu heb hangen (klein maar toch niet zo mooi).

Als het niet praktisch is dan is het poor design 😛
Die Easee vond ik dan de beste trade-off, die paste visueel nog een beetje onder mijn carport.

De firma die een good-looking walbox of paal gaat uitbrengen met een automatisch kabeloprolsysteem ... die gaat geld verdienen 🙂

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je iets laten keuren na het installeren van een laadpaal? Ik wil niet dat men van de gelegenheid gebruik maakt om een digitale teller te installeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/11/2021 om 14:47, WoKe zei:.

De firma die een good-looking walbox of paal gaat uitbrengen met een automatisch kabeloprolsysteem ... die gaat geld verdienen 🙂

 

Wij zijn in onderhandeling met een firma , hopelijk binnenkort een test exemplaar van de oplossing binnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2021 om 07:20, thor zei:

Ja, moet gekeurd worden, houden zich echter niet bezig met digitale teller of niet.

Als je van monofase naar driefase gaat, moeten ze sowieso een nieuwe teller installeren. Dat was zonder boe of ba met ene digitale meter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid