Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

dit jaar wil ik toch echt eens met de nieuwe Trident gaan rijden. Behalve de ride by wire vind ik die echt geweldig! Do want!!!! 

Trident-Hero-Static-1-640x480.jpg

 

660 cc, 80pk, 189 kilo rijklaar. Ofte licht, wendbaar, betaalbaar en punchy, zonder overkill. 

Helemaal zoals ik het wil. Dit en de V85TT, dat zijn de twee motoren uit de laatste jaaaaaren waar ik nu eens echt vrolijk van word. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tjeu zei:

dit jaar wil ik toch echt eens met de nieuwe Trident gaan rijden. Behalve de ride by wire vind ik die echt geweldig! Do want!!!! 

Trident-Hero-Static-1-640x480.jpg

 

660 cc, 80pk, 189 kilo rijklaar. Ofte licht, wendbaar, betaalbaar en punchy, zonder overkill. 

Helemaal zoals ik het wil. Dit en de V85TT, dat zijn de twee motoren uit de laatste jaaaaaren waar ik nu eens echt vrolijk van word. 

En eigenlijk heb je gewoon gelijk :) 

Maar voor mezelf kijk ik weer vol richting het Adventure/Allroad kamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Tjeu zei:

dit jaar wil ik toch echt eens met de nieuwe Trident gaan rijden. Behalve de ride by wire vind ik die echt geweldig! Do want!!!! 

Trident-Hero-Static-1-640x480.jpg

 

660 cc, 80pk, 189 kilo rijklaar. Ofte licht, wendbaar, betaalbaar en punchy, zonder overkill. 

Helemaal zoals ik het wil. Dit en de V85TT, dat zijn de twee motoren uit de laatste jaaaaaren waar ik nu eens echt vrolijk van word. 

Staat ook op mijn lijstje om dit jaar eens mee te gaan rijden. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2021 om 15:22, kwiekie zei:

Een Supersport zou ik nog wel willen naast m'n Hypermotard moest ik een 2e mogen kiezen denk ik.

duc.thumb.jpg.2015c51e1b5d64aa32811f0cd036bb60.jpg

Staat hier ook op het lijstje.

Moet er wel power voor inleveren, maar het toaalpakketje klopt wel denk ik. Hier moeten ze die V4 in pleuren! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, msxx zei:

En eigenlijk heb je gewoon gelijk :) 

Maar voor mezelf kijk ik weer vol richting het Adventure/Allroad kamp.

Als jij nu eens een enduro koopt. Een mooie uitdaging. Geloof me, je begint terug onderaan de ladder en de leercurve is sensationeel. Voldoening dat ik daaruit gehaald heb afgelopen najaar en winter... nie normaal.

De Greg gaat ook niet weten wat gebeurd 😄😄

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Greg zei:

Staat hier ook op het lijstje.

Moet er wel power voor inleveren, maar het toaalpakketje klopt wel denk ik. Hier moeten ze die V4 in pleuren! 😁

Daar de V4 in, daar ben ik ook wel benieuwd naar!!

32 minuten geleden, bmwm-optic zei:

Als jij nu eens een enduro koopt. Een mooie uitdaging. Geloof me, je begint terug onderaan de ladder en de leercurve is sensationeel. Voldoening dat ik daaruit gehaald heb afgelopen najaar en winter... nie normaal.

De Greg gaat ook niet weten wat gebeurd 😄😄

🤔 Leercurve zou ook wel nodig zijn...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

+1, maar daar is hier in de buurt geen ruimte voor en tijd om ver te gaan om plezier te gaan maken is er niet (derde kindje komt eraan). Vandaar dat ik overweeg me op de Moto Gymkhana te storten. Nieuwe uitdaging, kan je op ieder stukje straat waar geen volk is, kost niet te veel om te doen (afhankelijk hoeveel te valt). 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is dat 1 dag in de maand vrij houden. Dat lukt hier zonder problemen.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Daarstraks een kort stukje met een 600RR kunnen rijden, leuk ding! Zitpositie was eventjes aanpassen maar went snel. Ik ben wel blij dat ik niet voor een racer gegaan ben als enige moto, met mijn profiel van ritjes zou ik op mijn honger blijven zitten. Maar als tweede moto.. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Afgelopen jaar drie proefritten gemaakt, waaronder eentje voor een meerdaagse. Denk dat ik er hier thuis een in verwarring gebracht heb.

Mijn vrouw vraagt gisteren om nog eens een rondje samen met de motor te rijden.  Vervolgens een moment van twijfel.... "wacht, je hebt toch nog die KTM he?" (op de Multistrada vond ze het maar niets om achterop te zitten, wegens te hoog)

😂

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om mijn m140i te besparen van de korte ritjes naar het werk ben ik aan het kijken voor een 125cc "moto" , heb mijn oog laten vallen op een Yamaha TDR 125 van '93, hij heeft maar 8000km en op de foto's ziet hij er nieuw uit. Ik zoek specifiek naar een 2T omdat daar wat meer uit te halen valt, is begrensd op de "reed valve" en sommige op de CDI, zou 30pk leveren zonder de restricties, een 125cc 4t is gewoon stom, dus daar zoek ik niet achter 😚

Iemand bekend met het model? Tips...? Ga morgen eens kijken. Stickers zou ik er wel nog afhalen...

Screenshot_20210407-133211_Facebook.jpg.00c053f8c8ecd20bff724fbfa6c9c4de.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/2/2021 at 1:49 PM, msxx said:

 

Mijn vrouw vraagt gisteren om nog eens een rondje samen met de motor te rijden. 

Hier ben ik jaloers op.

On 3/6/2021 at 5:51 PM, GTX said:

Daarstraks een kort stukje met een 600RR kunnen rijden, leuk ding! Zitpositie was eventjes aanpassen maar went snel. Ik ben wel blij dat ik niet voor een racer gegaan ben als enige moto, met mijn profiel van ritjes zou ik op mijn honger blijven zitten. Maar als tweede moto.. :inlove:

Ik zou dat ook wel eens willen proberen, zo'n racer. Maar ben bang dat mij dat teveel bevalt :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, DDke said:

Ik zou dat ook wel eens willen proberen, zo'n racer. Maar ben bang dat mij dat teveel bevalt :D 

Komende van een HD zal alles beter rijden :ninja: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, DDke zei:

Ik zou dat ook wel eens willen proberen, zo'n racer. Maar ben bang dat mij dat teveel bevalt :D 

Wat mij vooral "afschrikt" is de steeds stijgende pakkans. Je zit zonder het goed en wel te beseffen snel aan te hoge snelheden.. 

Maar esthetisch vind ik een racer echt enorm knap :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Krikkie zei:

Om mijn m140i te besparen van de korte ritjes naar het werk ben ik aan het kijken voor een 125cc "moto" , heb mijn oog laten vallen op een Yamaha TDR 125 van '93, hij heeft maar 8000km en op de foto's ziet hij er nieuw uit. Ik zoek specifiek naar een 2T omdat daar wat meer uit te halen valt, is begrensd op de "reed valve" en sommige op de CDI, zou 30pk leveren zonder de restricties, een 125cc 4t is gewoon stom, dus daar zoek ik niet achter 😚

Iemand bekend met het model? Tips...? Ga morgen eens kijken. Stickers zou ik er wel nog afhalen...

Screenshot_20210407-133211_Facebook.jpg.00c053f8c8ecd20bff724fbfa6c9c4de.jpg

 

Altijd demax gevonden dit model :inlove: 

Stickers er zéker niet afhalen. Dit zijn echte cultbakjes in wording, maar zonder de stickers zijn ze vrij waardeloos. Denk trouwens dat ze bij de TDR ook onder de vernis zitten. 

Denk dat je met zoiets vooral op de algemene zaken moet letten voor iets van die periode: rubbers. Die kunnen stevig verduurd zijn, gescheurd zijn of gezwollen van de ethanol. 
Dus goed kijken naar dichtingen rond de carburatoren, bezineleidingen, voelen of de rubbers die de tank op hun plaats houden nog wat veerkrachtig zijn, zeker zijn dat de carburatoren niet lekken, demping voorvork, staat remleidingen,... Zou zeker ook nagaan of je makkelijk aan een carburatie revisiekit kan geraken. Met die kilometers of die tijd is de kans groot dat er best wat rommel in zit. 

Reken naast de aankoop nog een set banden (indien ze ouder zijn dan 6 jaar = +/-250 euro), een hoop rubbers de zullen scheuren, bedieningskabel, veertje links en rechts, verstorven kabeltje, lampje,.... en een stevig onderhoud/wat herstellingen (500-750 euro). 
Dus 1.000 euro bovenop aankoop voor de eerste 2-3.000km. 

Eventuele alternatieven (uit het hoofd) zijn de Cagiva SuperCity,

2.jpg

Mito, 

Cagiva_Mito_Evo.png

Cagiva Planet (waar je helm in de tank kan, zeer praktisch!).

6f.16.9a.1456.png

de Cagiva's hebben trouwens een 7-bak :inlove: Maar cagiva is niet zo makkelijk qua onderdelen (carrosserie, de rest valt wel mee). Yamaha DT125 2T,

all-road-2t-approved-exhaust-yamaha-dt-1

 

Kawa KMX 125/KDX125,

kawasaki-kmx-125-2002%5B1%5D.jpg

ledlamp-voor-de-motor-kawasaki-kdx-125-s

Aprilia SX 125 2T,

aprilia%20sx125%2009.jpg

GasGas Pampera 125,

nXMI0J990dGNbl8RB_sv7gwawbzUme3uYDRiy5YJ

KTM Sting 125. 

KTM%20125%20Sting%2096%20%201.jpg

Dat zal het zowat zijn denk ik... Naast de logische zaken zoals de RS125,

8bb3ccde-48da-11e6-987e-6d177c101fa6.jpg

NSR

HONDANSR125RRX7-0593-01.jpg?mode=max&qua

en RGV,

Suzuki%20RG%20125%20Gamma%2091%20%201.jp

KR-1 natuurlijk. 

OJ9Ul61D-_RtuHjqtK9XPr4FotZoyyNZC3s77yt6

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Komende van een HD zal alles beter rijden :ninja: 

Ik ben eigenlijk verschoten hoe goed zo'n spel rijdt. Heb altijd graag met grote/zware moto's gereden. Weet niet precies waarom eigenlijk.

Maar zo'n racer zou ik wel eens willen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, GTX said:

Wat mij vooral "afschrikt" is de steeds stijgende pakkans. Je zit zonder het goed en wel te beseffen snel aan te hoge snelheden.. 

Maar esthetisch vind ik een racer echt enorm knap :inlove:

Wat mij vooral afschrikt, is dat ik met een Panigale bvb thuis nimeer binnen mag :lol: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tjeu zei:

Altijd demax gevonden dit model :inlove: 

Stickers er zéker niet afhalen. Dit zijn echte cultbakjes in wording, maar zonder de stickers zijn ze vrij waardeloos. Denk trouwens dat ze bij de TDR ook onder de vernis zitten. 

Denk dat je met zoiets vooral op de algemene zaken moet letten voor iets van die periode: rubbers. Die kunnen stevig verduurd zijn, gescheurd zijn of gezwollen van de ethanol. 
Dus goed kijken naar dichtingen rond de carburatoren, bezineleidingen, voelen of de rubbers die de tank op hun plaats houden nog wat veerkrachtig zijn, zeker zijn dat de carburatoren niet lekken, demping voorvork, staat remleidingen,... Zou zeker ook nagaan of je makkelijk aan een carburatie revisiekit kan geraken. Met die kilometers of die tijd is de kans groot dat er best wat rommel in zit. 

Reken naast de aankoop nog een set banden (indien ze ouder zijn dan 6 jaar = +/-250 euro), een hoop rubbers de zullen scheuren, bedieningskabel, veertje links en rechts, verstorven kabeltje, lampje,.... en een stevig onderhoud/wat herstellingen (500-750 euro). 
Dus 1.000 euro bovenop aankoop voor de eerste 2-3.000km. 

Eventuele alternatieven (uit het hoofd) zijn de Cagiva SuperCity, Mito, Cagiva Planet (waar je helm in de tank kan, zeer praktisch!). die hebben trouwens een 7-bak :inlove: Maar cagiva is niet zo makkelijk qua onderdelen (carrosserie, de rest valt wel mee). Yamaha DT125 2T, Kawa KMX 125/KDX125, Aprilia SX 125 2T, GasGas Pampera 125, KTM Sting 125. 

Dat zal het zowat zijn denk ik... Naast de logische zaken zoals de NSR en RGV, KR-1 natuurlijk. (edith gaat er nog wat foto's tussen zetten)

Voorvork heeft net een revisie gekregen en zou altijd goed onderhouden zijn, enige dat me zorgen baart is dat ik niet de enige geïnteresseerde ben, die 2T 125cc's zijn blijkbaar snel verkocht. Die andere dat je opsomt heb ik ook in het vizier 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Krikkie zei:

Voorvork heeft net een revisie gekregen en zou altijd goed onderhouden zijn, enige dat me zorgen baart is dat ik niet de enige geïnteresseerde ben, die 2T 125cc's zijn blijkbaar snel verkocht. Die andere dat je opsomt heb ik ook in het vizier 😉

Hoe heeft hij die voorvorkkeringen stuk gekregen op 8.000km? 

Verbaasd me wel dat daar veel animo rond is. behalve de Aprilia's. Zou verwachten dat de meesten tot de vergeten modellen behoren. Zelf een SX 125 2T, hoeveel mensen kennen dat? Laat staan een SuperCity of Sting 125. 

Ik zou eentje kiezen met een 320mm zwevende schijf met Brembo Oro remklauwen. Dat was toch/toen echt top materiaal :inlove: 
Doe maar deze: 

https://www.deparking-moto.be/tweedehands-motoren-detail/cagiva-supercity-supercity-125/cagiva-125-super-city-40cv/USO7VIY.html 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen 2-Takt, maar wel 2 cilindertje dat ik ook nog aan de lijst toe zou voegen, is de Varadero 125. 

 

Super zuinig, ruim, ruim inzetbaar, kan je al eens stukje snelweg mee doen, klinkt nog leuk, veel minder trillingen, betrouwbaarder dan een 2T,... Ja, zou mij wel nog kunnen bekoren. Zijn ook zeer prijsvast. Die dingen gaan al sinds jaar en dag dezelfde prijs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Hier ben ik jaloers op.

Dat kan best fijn zijn, maar meer voor de sfeer en gezelligheid. 

Eigenlijk had ik daar de MX-5 voor gekocht :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid