GTX 4.215 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 20 uren geleden, gTa zei: Seg, wat gaan we doen in dit forumdeel? Nieuwe voorgestelde moto's allemaal in één topic? Elk hun eigen topic? Merkentopics? Merkentopics kan eventueel voor de grote merken zoals Kawasaki, Ducati, BMW,.. Ik vrees dat topics zoals Benelli redelijk leeg zullen blijven. Anderzijds zijn het vaak bepaalde modellen die voor interactie zorgen zoals bv de Multistrada V4. Een nieuwe Ducati Scrambler zal dan weer minder interesse opwekken. Misschien topics maken op basis van categorie ipv merk? Nakeds, adventures, racers,... Dan kan er bijvoorbeeld bij de adventures eveneens verwezen worden naar de Benelli TRK502 zonder dat je een topic "Benelli" creëert waar misschien maar 5-10 replies komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.972 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Wat is het probleem met een topic met weinig replies? Ik zou gewoon een topic per merk maken. Als je met categorieën begint wordt het een soep als je modellen krijgt die overlappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.215 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 30 minuten geleden, ir_fuel zei: Wat is het probleem met een topic met weinig replies? Ik zou gewoon een topic per merk maken. Als je met categorieën begint wordt het een soep als je modellen krijgt die overlappen. Het is maar een idee hé, beetje naar analogie hoe ze bij Motoplus de motor van het jaar verkiezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 18 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Hmmmm, tempting. https://www.ducatisambreville.be/moto/3422-multistrada-1260-pikes-peak/ Maar denk dat ik het niet ga doen.... voor dat geld heb je ook een nieuwe XR... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.103 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Enige Duc die ik in huis zou halen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Doe mij dan maar een Tuono v4 als het dan toch een italiaan moet zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 18 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2021 3 minuten geleden, tiamo zei: Duati koop je echt met je hart .anders zoals je beschrijft is een xr zeker de betere keuze I know, heb al een vorige generatie Multistrada gehad. Veel miserie.... maar zeer verslavend op de goede dagen. Deze versie zonder elektronische vering en met gesmede wielen is nog verleidelijker dan de S versie. Maar achterrem (onbestaande), koppelingsellende, versnellingsbak issues en sensoren welke de geest geven. Ik zie het allemaal al weer voor me (het lijstje was eindeloos) Met de nieuwe V4 verwacht ik wel een wezenlijk ander (Audi..) product, veel van de typische Duc-kwaaltjes zijn aangepakt. Maar is de charme nog hetzelfde? Een proefrit is me uiteraard al aangeboden, daarna zal ik het weten. benieuwd naar het blok met name. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 18 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2021 1 minuut geleden, tiamo zei: Ik vind dat je hem iets te hoog in toeren moet houden , de v4 en dan krijg je vind ik persoonlijk het alles of niet gevoel , en dat alles is dan weer veel te veel voor een "touring" . Maar das mijn persoonlijke mening , misschien zoals je zegt is een test rit je maken , gaat veel duidelijkheid geven Gaat zeker gebeuren. Ik was groot fan van de L-twin. Midrange was sterk en tegelijk maakt hij graag toeren. Totdat je eens met een XR op stap gaat, dan krijgt het toerenverhaal een nieuwe dimensie Mijn verwachting is dat de V4 het karakter van de L-twin en de XR wat gemengd heeft. Als dat zo is dan kan dat weleens heel verleidelijk zijn. Ik plan pas een aankoop na dit seizoen, dus ik heb nog even Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.972 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 38 minutes ago, tiamo said: Nutteloze post , !! jij hebt duidelijk nooit met een gsx /r 1000 gereden , Bedankt om deze conclusie te trekken. Ik heb al met een GSXR-1000 van 2004 gereden, op circuit zelfs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.103 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 54 minuten geleden, Frekkel zei: Doe mij dan maar een Tuono v4 als het dan toch een italiaan moet zijn. Fantastisch ding, maar ik vrees een tik te extreem voor mij. Zou ook 'n relatief kleine moto zijn, eerder voor de Italiaanse bouw terwijl ik eerder nen Duitsen bouw heb. Maar ja: absoluut heerlijk ding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.103 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 39 minuten geleden, tiamo zei: Ik vind dat je hem iets te hoog in toeren moet houden , de v4 en dan krijg je vind ik persoonlijk het alles of niet gevoel , en dat alles is dan weer veel te veel voor een "touring" . Ik denk dat dat niet klopt. Initieel dachten we allemaal dat dat het "sport"-blok zou zijn dat in de Multistrada zou komen, met mogelijks rond de 200 paarden. Maar de V4 in de Multistrada heeft terug kleppen met veren en een mapping en dus werking die het L-twin karakter sterk benadert. Met dikke, brede koppelcurve. En een pak minder vermogen (dan in de Panigale V4), sterk vergelijkbaar met de Multistrada 1260 eigenlijk. Zo'n extreme evolutie is het dus helemaal niet, qua motorkarakter en krachtonplooiing en souplesse en zelfs sound. Gisteren de 2 x 1u05 video's van 44teeth zitten bekijken over de 5 top-superbikes van 2020, met dus de MY20 editie van de Panigale V4 S ... en in al die beelden (onboard en flyby) valt op dat dat helemaal niet klinkt als een 4-cilinder maar eigenlijk vooral zeer erg Duc klinkt, zeg maar L-twin. Gek genoeg. (Maar ook weer niet want de ontstekingsvolgorde is ook zo dat het bijna een L-twin is, eigenlijk.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 56 minuten geleden, gTa zei: Fantastisch ding, maar ik vrees een tik te extreem voor mij. Zou ook 'n relatief kleine moto zijn, eerder voor de Italiaanse bouw terwijl ik eerder nen Duitsen bouw heb. Maar ja: absoluut heerlijk ding. Aprilia's waren doorgaans een tik ruimer dan duc's als ik het goed voor heb. Maar je zit wel meer op de polsen en de beenhoek is wat kleiner. Het is maar wat je verkiest. Voor mij zal het mogelijks comfortabeler zijn dan voor u. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.972 Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 In die tijd hadden de 1000's een heel andere geometrie. Dat was echt een lomp apparaat in vergelijking met mijn 750. Ik denk dat daar pas verandering in is gekomen een paar jaar later. Over het vermogen zullen we het niet hebben, het merendeel van wat toen op circuit reed had beter een 600 gekocht, want om dat echt te kunnen exploiteren (en niet alleen hun tijd naar beneden te zien gaan tov hun ex 600 omdat ze wat meer pk's konden gebruiken rechtdoor) moest je al een stuk kunnen rijden. Hoe dat sleurde van onderin was echt waanzin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2021 8 minuten geleden, ir_fuel zei: In die tijd hadden de 1000's een heel andere geometrie. Dat was echt een lomp apparaat in vergelijking met mijn 750. Ik denk dat daar pas verandering in is gekomen een paar jaar later. Over het vermogen zullen we het niet hebben, het merendeel van wat toen op circuit reed had beter een 600 gekocht, want om dat echt te kunnen exploiteren (en niet alleen hun tijd naar beneden te zien gaan tov hun ex 600 omdat ze wat meer pk's konden gebruiken rechtdoor) moest je al een stuk kunnen rijden. Hoe dat sleurde van onderin was echt waanzin. Verschil in koppel was dan ook gigantisch. Ik heb zelf de 600 en 750 gehad, de 750 was exact dat beetje extra wat je goed kon gebruiken. Maar het koppel bleef relatief laag met een maximum van 78nm. Als je daarmee gaat rijden in een groep supernakeds van vandaag, dan trekken die supernakeds na elke haarspeld easy 50meter weg. Best frustrerend bij momenten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.972 Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Die dingen zijn dan ook niet gemaakt voor op straat. Dat is zoals klagen dat uwe GT3 in de hernemingen op zijn kloten krijgt van een 335D. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2021 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Die dingen zijn dan ook niet gemaakt voor op straat. Dat is zoals klagen dat uwe GT3 in de hernemingen op zijn kloten krijgt van een 335D. Dat reed nochtans wel erg fijn op straat, maar je vergelijking klopt helemaal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Glenn-N 8.235 Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 https://www.rideapart.com/news/466925/top-motorcycle-museum-austria-fire/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 Dat het maar rap lente is. Ik heb zin in een ritje. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.478 Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Ik wil geen Speed Twin Ik wil geen Speed Twin Ik wil geen Speed Twin Ik wil geen Speed Twin Ik wil geen Speed Twin Ik wil geen Speed Twin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 683 Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Hier stond iets van als t echt ne Italiaan moet zijn: Doe mij deze dan maar : 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.103 Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 13 uren geleden, Frekkel zei: Dat het maar rap lente is. Ik heb zin in een ritje. Eergisteren een ritje gedaan, 't lag droog (wel vuil en vettig, sommige duistere bochten zelfs vochtig), 't was mooi weer, heerlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.215 Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 3 minuten geleden, gTa zei: Eergisteren een ritje gedaan, 't lag droog (wel vuil en vettig, sommige duistere bochten zelfs vochtig), 't was mooi weer, heerlijk. Idem, ik ben maandag ook gaan rijden. Het was een echt typisch winterzonnetje. Motorrijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 29 minuten geleden, gTa zei: Eergisteren een ritje gedaan, 't lag droog (wel vuil en vettig, sommige duistere bochten zelfs vochtig), 't was mooi weer, heerlijk. Mijn (geperforeerd) lederen pak is niet ideaal voor de huidige temperaturen. Als ik eens veel geld op overschot heb ga ik investeren in textiel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.103 Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Pfff. Ik had m'n zomerhandschoenen aan, een niets isolerende jeans, geen buff, gewoon m'n leren motorjekker (ook geperforeerd onder de armen). Dat deert allemaal niet, gewoon uit uwe kop zetten en rijden! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 8 minuten geleden, gTa zei: Pfff. Ik had m'n zomerhandschoenen aan, een niets isolerende jeans, geen buff, gewoon m'n leren motorjekker (ook geperforeerd onder de armen). Dat deert allemaal niet, gewoon uit uwe kop zetten en rijden! Maar ik ben ne kouwelijken!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.