Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, gTa zei:

Seg, wat gaan we doen in dit forumdeel? Nieuwe voorgestelde moto's allemaal in één topic? Elk hun eigen topic? Merkentopics? 

Merkentopics kan eventueel voor de grote merken zoals Kawasaki, Ducati, BMW,.. Ik vrees dat topics zoals Benelli redelijk leeg zullen blijven.

Anderzijds zijn het vaak bepaalde modellen die voor interactie zorgen zoals bv de Multistrada V4. Een nieuwe Ducati Scrambler zal dan weer minder interesse opwekken.

Misschien topics maken op basis van categorie ipv merk? Nakeds, adventures, racers,...

Dan kan er bijvoorbeeld bij de adventures eveneens verwezen worden naar de Benelli TRK502 zonder dat je een topic "Benelli" creëert waar misschien maar 5-10 replies komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het probleem met een topic met weinig replies?

Ik zou gewoon een topic per merk maken. Als je met categorieën begint wordt het een soep als je modellen krijgt die overlappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is het probleem met een topic met weinig replies?

Ik zou gewoon een topic per merk maken. Als je met categorieën begint wordt het een soep als je modellen krijgt die overlappen.

Het is maar een idee hé, beetje naar analogie hoe ze bij Motoplus de motor van het jaar verkiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tiamo zei:

Duati koop je echt met je hart .anders zoals je beschrijft is een xr zeker de betere keuze

I know, heb al een vorige generatie Multistrada gehad. Veel miserie.... maar zeer verslavend op de goede dagen. Deze versie zonder elektronische vering en met gesmede wielen is nog verleidelijker dan de S versie. 

Maar achterrem (onbestaande), koppelingsellende, versnellingsbak issues en sensoren welke de geest geven. Ik zie het allemaal al weer voor me (het lijstje was eindeloos)

Met de nieuwe V4 verwacht ik wel een wezenlijk ander (Audi..) product, veel van de typische Duc-kwaaltjes zijn aangepakt. Maar is de charme nog hetzelfde? Een proefrit is me uiteraard al aangeboden, daarna zal ik het weten. benieuwd naar het blok met name.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tiamo zei:

Ik vind dat je hem iets te hoog in toeren moet houden  , de v4  en dan krijg je vind ik persoonlijk het alles of niet gevoel , en dat alles is dan weer veel te veel voor een "touring" .

Maar das mijn persoonlijke mening , misschien zoals je zegt is een test rit je maken , gaat veel duidelijkheid geven

Gaat zeker gebeuren.

Ik was groot fan van de L-twin. Midrange was sterk en tegelijk maakt hij graag toeren. Totdat je eens met een XR op stap gaat, dan krijgt het toerenverhaal een nieuwe dimensie :D 

Mijn verwachting is dat de V4 het karakter van de L-twin en de XR wat gemengd heeft. Als dat zo is dan kan dat weleens heel verleidelijk zijn. Ik plan pas een aankoop na dit seizoen, dus ik heb nog even :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, tiamo said:

Nutteloze post , !! jij hebt duidelijk nooit met een gsx /r 1000 gereden ,

Bedankt om deze conclusie te trekken.

Ik heb al met een GSXR-1000 van 2004 gereden, op circuit zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Frekkel zei:

Doe mij dan maar een Tuono v4 als het dan toch een italiaan moet zijn.

Fantastisch ding, maar ik vrees een tik te extreem voor mij. Zou ook 'n relatief kleine moto zijn, eerder voor de Italiaanse bouw terwijl ik eerder nen Duitsen bouw heb. :D 

Maar ja: absoluut heerlijk ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, tiamo zei:

Ik vind dat je hem iets te hoog in toeren moet houden  , de v4  en dan krijg je vind ik persoonlijk het alles of niet gevoel , en dat alles is dan weer veel te veel voor een "touring" .

Ik denk dat dat niet klopt. Initieel dachten we allemaal dat dat het "sport"-blok zou zijn dat in de Multistrada zou komen, met mogelijks rond de 200 paarden.
Maar de V4 in de Multistrada heeft terug kleppen met veren en een mapping en dus werking die het L-twin karakter sterk benadert. Met dikke, brede koppelcurve. En een pak minder vermogen (dan in de Panigale V4), sterk vergelijkbaar met de Multistrada 1260 eigenlijk. Zo'n extreme evolutie is het dus helemaal niet, qua motorkarakter en krachtonplooiing en souplesse en zelfs sound.

Gisteren de 2 x 1u05 video's van 44teeth zitten bekijken over de 5 top-superbikes van 2020, met dus de MY20 editie van de Panigale V4 S ... en in al die beelden (onboard en flyby) valt op dat dat helemaal niet klinkt als een 4-cilinder maar eigenlijk vooral zeer erg Duc klinkt, zeg maar L-twin. Gek genoeg. (Maar ook weer niet want de ontstekingsvolgorde is ook zo dat het bijna een L-twin is, eigenlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, gTa zei:

Fantastisch ding, maar ik vrees een tik te extreem voor mij. Zou ook 'n relatief kleine moto zijn, eerder voor de Italiaanse bouw terwijl ik eerder nen Duitsen bouw heb. :D 

Maar ja: absoluut heerlijk ding.

Aprilia's waren doorgaans een tik ruimer dan duc's als ik het goed voor heb. Maar je zit wel meer op de polsen en de beenhoek is wat kleiner. Het is maar wat je verkiest. Voor mij zal het mogelijks comfortabeler zijn dan voor u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die tijd hadden de 1000's een heel andere geometrie. Dat was echt een lomp apparaat in vergelijking met mijn 750. Ik denk dat daar pas verandering in is gekomen een paar jaar later.

Over het vermogen zullen we het niet hebben, het merendeel van wat toen op circuit reed had beter een 600 gekocht, want om dat echt te kunnen exploiteren (en niet alleen hun tijd naar beneden te zien gaan tov hun ex 600 omdat ze wat meer pk's konden gebruiken rechtdoor) moest je al een stuk kunnen rijden. Hoe dat sleurde van onderin was echt waanzin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

In die tijd hadden de 1000's een heel andere geometrie. Dat was echt een lomp apparaat in vergelijking met mijn 750. Ik denk dat daar pas verandering in is gekomen een paar jaar later.

Over het vermogen zullen we het niet hebben, het merendeel van wat toen op circuit reed had beter een 600 gekocht, want om dat echt te kunnen exploiteren (en niet alleen hun tijd naar beneden te zien gaan tov hun ex 600 omdat ze wat meer pk's konden gebruiken rechtdoor) moest je al een stuk kunnen rijden. Hoe dat sleurde van onderin was echt waanzin.

 

Verschil in koppel was dan ook gigantisch. Ik heb zelf de 600 en 750 gehad, de 750 was exact dat beetje extra wat je goed kon gebruiken. Maar het koppel bleef relatief laag met een maximum van 78nm.
Als je daarmee gaat rijden in een groep supernakeds van vandaag, dan trekken die supernakeds na elke haarspeld easy 50meter weg. Best frustrerend bij momenten :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Die dingen zijn dan ook niet gemaakt voor op straat.

Dat is zoals klagen dat uwe GT3 in de hernemingen op zijn kloten krijgt van een 335D.

Dat reed nochtans wel erg fijn op straat, maar je vergelijking klopt helemaal :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen Speed Twin

Ik wil geen Speed Twin

Ik wil geen Speed Twin

Ik wil geen Speed Twin

Ik wil geen Speed Twin

Ik wil geen Speed Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Frekkel zei:

Dat het maar rap lente is. Ik heb zin in een ritje.

Eergisteren een ritje gedaan, 't lag droog (wel vuil en vettig, sommige duistere bochten zelfs vochtig), 't was mooi weer, heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Eergisteren een ritje gedaan, 't lag droog (wel vuil en vettig, sommige duistere bochten zelfs vochtig), 't was mooi weer, heerlijk.

Idem, ik ben maandag ook gaan rijden. Het was een echt typisch winterzonnetje. Motorrijden :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, gTa zei:

Eergisteren een ritje gedaan, 't lag droog (wel vuil en vettig, sommige duistere bochten zelfs vochtig), 't was mooi weer, heerlijk.

Mijn (geperforeerd) lederen pak is niet ideaal voor de huidige temperaturen. Als ik eens veel geld op overschot heb ga ik investeren in textiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff. Ik had m'n zomerhandschoenen aan, een niets isolerende jeans, geen buff, gewoon m'n leren motorjekker (ook geperforeerd onder de armen). Dat deert allemaal niet, gewoon uit uwe kop zetten en rijden!

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Pfff. Ik had m'n zomerhandschoenen aan, een niets isolerende jeans, geen buff, gewoon m'n leren motorjekker (ook geperforeerd onder de armen). Dat deert allemaal niet, gewoon uit uwe kop zetten en rijden!

Maar ik ben ne kouwelijken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid