Jump to content

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx
 Share

Recommended Posts

15 uren geleden, Tjeu zei:

Hier paar leuke video's van een F3 eigenaar (heeft ook nog een F4 750)

https://www.youtube.com/channel/UCkHytvYKM93G1ieyIhzGjoQ/videos 

 

 

 

Als italianen bekend stonden om betrouwbaarheid was hier al lang een Brutale.

Zolang de VFR niet verkocht is blijf ik met een "betrouwbare, euhum" Japanner rijden.

Link to comment
Share on other sites

Op 23-1-2021 om 19:41, Frekkel zei:

Screenshot_20210123-193946.jpg

Het is officieel.

 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS: 

  • De krachtigste en snelst accelererende Speed Triple ooit 
  • Volledig nieuwe 1160 cc-driecilinder 
  • 180 pk piekvermogen: +30 pk 
  • 125 Nm piekkoppel: + 8 Nm 
  • 650rpm hoger toerental, 12% minder massatraagheid van het motorblok 
  • Geheel nieuwe vrij-ademende in- en uitlaatkanalen, met een ongelooflijk geluid 
  • Volledig nieuw chassis met centraal zwaartepunt
  • De meest wendbare, precieze en dynamische Speed Triple ooit
  • 10 kg lichter, met slechts 198 kg (afgetankt)
  • Een volledig nieuw gewichtgecentraliseerd chasis
  • Smaller, met een meer dominante en doelgerichte rijpositie
  • Prestatiegerichte, volledig instelbare Öhlins-vering
  • Metzeler Racetec RR banden
  • Brembo Stylema remmen
  • Geoptimaliseerde bochten ABS en schakelbare geoptimaliseerde bochten traction control (met IMU)
  • Volledig nieuw 5" TFT display
  • Vijf rijmodi, waaronder een verbeterde Track-modus.
  • Nieuwe Triumph Shift Assist up en down quickshifter
  • Nieuwe, opvallende, volledig LED-verlichting
  • Nieuw volledig sleutelloos systeem.
  • My Triumph Connectivity System standaard gemonteerd

Met een geheel nieuwe 1160 cc-driecilinder met meer vermogen, levert de nieuwe Speed Triple 1200 RS 180 pk-piekvermogen bij 10.750 tpm en 125 Nm-piekkoppel bij 9.000 tpm, wat een opwindende rit oplevert. Hij reageert ook sneller, heeft een 650 tpm hoger toerental en is voorzien van nieuwe, vrij ademende in- en uitlaatkanelen voor een geluid om kippenvel van te krijgen. De gloednieuwe Speed Triple 1200 RS zal vanaf eind maart verkrijgbaar zijn bij de Triumph-dealers vanaf € 17.800,- (BE) en € 20.250,- (NL). 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Doe mij maar het 2008 model, meer moet dat niet zijn. Graag met setje arrows onder de kont. 

2008-triumph-speed-triple-89611-184.jpg

 tLv5QOyp-Oqe9hfgrTJ-7tqE17gR45Hs1BRtasKC

Reed fenomenaal en klonk nog beter. Punchy blok, maar toch zeer beheersbaar en nog relatief analoog. 

Toen back to back met de TnT1130 Sport EVO gereden en vergelijken. Was verrassend hoe gigantisch verschillend beide motoren waren. 

1.jpg

 

Uit de naakte reeks was de Sport EVO de leukste om te rijden, maar qua looks blijft de Café Racer mij wel het hardst raken. Behoorlijk druk, maar toch erg geslaagd en de kleuren combo van mandarijn koetswerk en aubergine frame maken het echt af. Wat een geweldige daily was dat toch :inlove:  En in de +/- 25.000km die ik ermee gedaan heb nooit mee in panne gestaan. 

2010-Benelli-CafeRacer1130e.jpg 

cd6293cd-000b-4007-bad3-14bbcc16d693.jpg

 

img_3718.jpg

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/23/2021 at 9:48 PM, Tjeu said:

Hier paar leuke video's van een F3 eigenaar (heeft ook nog een F4 750)

https://www.youtube.com/channel/UCkHytvYKM93G1ieyIhzGjoQ/videos 

 

 

 

 

On 1/24/2021 at 1:35 PM, Joske said:

Als italianen bekend stonden om betrouwbaarheid was hier al lang een Brutale.

Zolang de VFR niet verkocht is blijf ik met een "betrouwbare, euhum" Japanner rijden.

Crazy machines qua looks, zou het zo kopen om in mijn living te zetten. Maar om daar mee te rijden, nee. Ik heb met mijn motoren al redelijk wat miserie gehad (oude kawa, dus easy fixes en dan de Duc), MV Agusta is volgens mij nog veel erger. Plus het beperkte dealernetwerk, hogere kosten, ... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gek genoeg blijft dit model wat in mijn been bijten, de afwerking, details, geen plastic rommel maar geborsteld aluminium. Gecombineerd met het blok van een Fireblade en de kwaliteit van een Honda.

Ik moet er toch eens op gaan rijden. (maar ik weet ook wel dat een XR of Multistrada in principe beter past bij mijn gebruik)

 

 

CB.png

CB2.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kunnen we dit topic omdopen naar een soort van "toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto" oid?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tjeu said:

Doe mij maar het 2008 model, meer moet dat niet zijn. Graag met setje arrows onder de kont. 

2008-triumph-speed-triple-89611-184.jpg

 tLv5QOyp-Oqe9hfgrTJ-7tqE17gR45Hs1BRtasKC

Reed fenomenaal en klonk nog beter. Punchy blok, maar toch zeer beheersbaar en nog relatief analoog. 

Toen back to back met de TnT1130 Sport EVO gereden en vergelijken. Was verrassend hoe gigantisch verschillend beide motoren waren. 

1.jpg

 

Uit de naakte reeks was de Sport EVO de leukste om te rijden, maar qua looks blijft de Café Racer mij wel het hardst raken. Behoorlijk druk, maar toch erg geslaagd en de kleuren combo van mandarijn koetswerk en aubergine frame maken het echt af. Wat een geweldige daily was dat toch :inlove:  En in de +/- 25.000km die ik ermee gedaan heb nooit mee in panne gestaan. 

2010-Benelli-CafeRacer1130e.jpg 

cd6293cd-000b-4007-bad3-14bbcc16d693.jpg

 

img_3718.jpg

 

 

 

Zo vet, die TNT.

Link to comment
Share on other sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zo vet, die TNT.

Net zoals uw Tornado kwamen ze standaard ook wel niet altijd aan hun vermogen... De café racer waar ik mee reed was die uit het perspak (zoals alle Benelli's waar ik mee reed, zelf nooit een gekocht/kunnen betalen) en na zijn bezoek aan Kickstart was die bij StarTwin in Nederland terug afgeleverd. Die hebben er dan wat mee gespeeld (puur software, niks hardware) waarna die net geen 150 krukas pk's liet optekenen op hun testbank. 't Spel ging wel :D Nu, dat was ook enen die door Italië geleverd was als persmotor, die waren standaard als niet 'standaard' meer. Dito met de Amazonas die ik had. Verschil met de standaard Tre-K die ik ook had staan was toch opmerkelijk :D 
Let wel, een Italiaan zijn visie van wat een persmotor moet zijn is anders dan wat onze pers er van denkt, waardoor die eigenlijk veel slechter scoorden... Vooral de agressieve gasrespons, het explosieve karakter van het blok en het hogere verbruik vielen niet in de smaak. En net die eigenschappen waren veel harder aanwezig op de testmotoren dan op de gewone. De perspak amazona's dronk dik liter meer dan een gewone. En die extra nafte werd ook omgezet in poer (vooral koppel onderin). 

4 uren geleden, msxx zei:

Gek genoeg blijft dit model wat in mijn been bijten, de afwerking, details, geen plastic rommel maar geborsteld aluminium. Gecombineerd met het blok van een Fireblade en de kwaliteit van een Honda.

Ik moet er toch eens op gaan rijden. (maar ik weet ook wel dat een XR of Multistrada in principe beter past bij mijn gebruik)

 

 

CB.png

CB2.png

Is dat dezelfde die ik een tijd terug helemaal niets vond? 

indien zo, dan was ik effectief toen helemaal mis. Wat een prachtstuk!!!! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Door de Corona al sinds 17 maart niet meer naar Brussel moeten pendelen. Daardoor wel al zin gehad de SH en de CB weg te doen en toch een combi motor te nemen. 

F800GT staat dan bovenaan de lijst. Geen ketting, echt wel goed rijwielgedeelte (daar moeten niemand BMW de les spellen), praktisch (grote en kleine koffers beschikbaar), zuinig, grote tank, poer genoeg... 

BMW_F800GT_2014_sptz.jpg

Alleen de klank en de trillingen... Echt jammer, want rijdt zeer goed. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Door de Corona al sinds 17 maart niet meer naar Brussel moeten pendelen. Daardoor wel al zin gehad de SH en de CB weg te doen en toch een combi motor te nemen. 

F800GT staat dan bovenaan de lijst. Geen ketting, echt wel goed rijwielgedeelte (daar moeten niemand BMW de les spellen), praktisch (grote en kleine koffers beschikbaar), zuinig, grote tank, poer genoeg... 

BMW_F800GT_2014_sptz.jpg

Alleen de klank en de trillingen... Echt jammer, want rijdt zeer goed. 

En een Triumph Tiger 800? 

Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden, GTX zei:

En een Triumph Tiger 800? 

ketting. Ik wil nooit geen ketting meer. Tenzij voor een pure funbike, maar als daily echt nooit of te nimmer nog een ketting. Liefst riem. Die heeft de soeplesse van een ketting, weegt amper meer dan ketting en (bijna) de onderhoudsvriendelijkheid van een cardan. 
Heb het zoooooo gehad met kettingen en dagelijks rijden. Vooral in de winter (zout + regen). 

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Tjeu zei:

Door de Corona al sinds 17 maart niet meer naar Brussel moeten pendelen. Daardoor wel al zin gehad de SH en de CB weg te doen en toch een combi motor te nemen. 

F800GT staat dan bovenaan de lijst. Geen ketting, echt wel goed rijwielgedeelte (daar moeten niemand BMW de les spellen), praktisch (grote en kleine koffers beschikbaar), zuinig, grote tank, poer genoeg... 

BMW_F800GT_2014_sptz.jpg

Alleen de klank en de trillingen... Echt jammer, want rijdt zeer goed. 

De sound vond ik nog meer dan ok!

Leuk middengebied ook, best een aangename motor. Maar net wat te weinig 'oemph'. Serieus overwogen maar toen uiteindelijk voor een Aprilia Futura gegaan.

Link to comment
Share on other sites

24 minuten geleden, Tjeu zei:

ketting. Ik wil nooit geen ketting meer. Tenzij voor een pure funbike, maar als daily echt nooit of te nimmer nog een ketting. Liefst riem. Die heeft de soeplesse van een ketting, weegt amper meer dan ketting en (bijna) de onderhoudsvriendelijkheid van een cardan. 
Heb het zoooooo gehad met kettingen en dagelijks rijden. Vooral in de winter (zout + regen). 

Grrrrr, als ik dat zo lees ... dan sla ik toch terug aan 't twijfelen. :D 

Gesteld dat met de motor een 30-40 km zou forenzen en daarvoor een motor koop (die wat meer weersbescherming biedt dan mijn huidige), die ook meteen goed past in m'n motorreisplannen ... dan zijn zowel een KTM 1290 Super Adventure als een Ducati Multistrada V4 zeker kanshebbers, net zoals de BMW S 1000 XR.  Allemaal ketting...  Enkel de R 1250 GS niet (die is ook een, weliswaar kleinere, kanshebber) maar daar zal 't opnieuw de motor zijn die me zal doen afhaken, vrees ik. (Hoe langer een testrit achter de rug is, hoe meer de kans van zo'n boxer weer stijgt in m'n koppeke en in m'n Excels ... tot ik er dan weer eens mee ga rijden, dan is de goesting snel weer over.)

Link to comment
Share on other sites

15 minuten geleden, gTa zei:

Grrrrr, als ik dat zo lees ... dan sla ik toch terug aan 't twijfelen. :D 

Gesteld dat met de motor een 30-40 km zou forenzen en daarvoor een motor koop (die wat meer weersbescherming biedt dan mijn huidige), die ook meteen goed past in m'n motorreisplannen ... dan zijn zowel een KTM 1290 Super Adventure als een Ducati Multistrada V4 zeker kanshebbers, net zoals de BMW S 1000 XR.  Allemaal ketting...  Enkel de R 1250 GS niet (die is ook een, weliswaar kleinere, kanshebber) maar daar zal 't opnieuw de motor zijn die me zal doen afhaken, vrees ik. (Hoe langer een testrit achter de rug is, hoe meer de kans van zo'n boxer weer stijgt in m'n koppeke en in m'n Excels ... tot ik er dan weer eens mee ga rijden, dan is de goesting snel weer over.)

XR met nieuwe m-ketting/reginaketting hoef je niet meer te smeren 😉 

Link to comment
Share on other sites

Ja, dat weet ik, maar da's de marketingtheorie. Ik zou dat nog wel eens willen geëvalueerd zien na 2 jaar gebruik :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vandaag mijn beestjen binnengebracht voor montage van een nieuw koppelingsdeksel (beschadigd tijdens valletje met nieuwe band). Er stond opnieuw een (andere) S 1000 XR in Sport-uitvoering in de showroom. Mooi (zeker dat waauw blauw metallic) maar 'k heb geen klik met de totaliteit van die uitvoering...

Link to comment
Share on other sites

57 minuten geleden, gTa zei:

Vandaag mijn beestjen binnengebracht voor montage van een nieuw koppelingsdeksel (beschadigd tijdens valletje met nieuwe band). Er stond opnieuw een (andere) S 1000 XR in Sport-uitvoering in de showroom. Mooi (zeker dat waauw blauw metallic) maar 'k heb geen klik met de totaliteit van die uitvoering...

Ben er benieuwd naar, nog niet in het echt gezien!

Link to comment
Share on other sites

't Is me een tik té IYF "M PACK JOH !!!!"  Op een RR oké, maar op een XR ... niet voor mij.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, gTa zei:

Grrrrr, als ik dat zo lees ... dan sla ik toch terug aan 't twijfelen. :D 

Gesteld dat met de motor een 30-40 km zou forenzen en daarvoor een motor koop (die wat meer weersbescherming biedt dan mijn huidige), die ook meteen goed past in m'n motorreisplannen ... dan zijn zowel een KTM 1290 Super Adventure als een Ducati Multistrada V4 zeker kanshebbers, net zoals de BMW S 1000 XR.  Allemaal ketting...  Enkel de R 1250 GS niet (die is ook een, weliswaar kleinere, kanshebber) maar daar zal 't opnieuw de motor zijn die me zal doen afhaken, vrees ik. (Hoe langer een testrit achter de rug is, hoe meer de kans van zo'n boxer weer stijgt in m'n koppeke en in m'n Excels ... tot ik er dan weer eens mee ga rijden, dan is de goesting snel weer over.)

Je weet dat ik de boxers zowat de minst edele motoren vindt die je in de motorfiets wereld tegen komt. Enkel < 300cc mono's zijn vervelender. Maar echt al de rest zou ik boven het boxer blok verkiezen. Daar komt ook zo een mottig geluid uit. En geluid is de beste benaming. Daar is niets muzikaal aan, niets inspirerend, het doet gewoon BRRRRRRR, met wat metaalachtig geschraap tussen. Verschrikkelijk. Mijn favo blokken zijn V4 blokken. Dat is muziek, karakter, techniek,... Heerlijk vind ik dat! 

Evenwel, ik zou met de glimlach nog een paar duizend euro extra neerleggen om de GS met cardan in huis te halen als daily boven een multi V4. Zeker als je meer dan 20km wil rijden, dan laat je die ketting beter voor wat ze is. Het meest verschrikkelijke vind ik nog steeds naar je werk rijden in de regen (en zeker met zout op de baan) en dan 's avond voor de rit naar huis een vetloze ketting aantreffen waarvan je bij het manueel verplaatsen van de motor al hoort dat ze zwaar loopt en waarvan je dus ook weet dat ze in de rit naar huis dubbel zo hard gaat slijten en dat je er dan ook maar beter het gas niet op zet om versnelde rek te vermijden. 

En ja, je kan terplaatse iedere keer smeren. Maar wat een gedoe. Het is ook koud buiten en overal nat, veelal donker, je ziet niet perfect wat je doet, de kettingspray gaat al eens naast de ketting, je krijgt overal een plakboel waar het zout en vuil dan in op gaan hopen, vooral op plaatsen waar je niet deftig kan poetsen, je achterwiel is altijd een smeerboel. Bah. 

Voor een daily die je ook bij slecht weer gebruikt en als je gevoel voor techniek hebt en dus ook merkt als er iets niet 100% is,... Nee, nooit geen ketting meer. Enkel op een pure fun bike. 
Moest ik nu morgen de CB plooien en besluit de SH te houden als 'pekelfiets', dan zou ik daar wel terug een iets met ketting naast durven zetten. Een Street tripple van wat jaren oud ofzo. Maar als hoofdvervoermiddel. Nooit meer. Is ook gewoon de hoofdreden waarom ik de KTM weggedaan heb. Ik ree nog liever met de R50/5 vanwege de cardan dan met de KTM. 
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions