Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, gTa zei:

Was nog aan 't editen, zie m'n vorige post.

En ge hebt gelijk, als de S4RS de énige is, dan mag je énkel dat nemen.
14-15k gaan die, zie ik. Persoonlijk? Ik denk dat ze dat, gelet op motorkarakter, bonkers vibes én bonkers looks, eigenlijk écht wel waard zijn.

goedkoper kan ook, maar ze reageren niet op mails. dus ... zal ook weer gezever zijn

https://www.advertentiex.nl/ad-ducati-monster-s4rs-testastretta-648344?in=Zuid-Holland-Motoren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ducati-monster-s4r-ducati-s4rs-pearl-white-benzine-wit-364bd2dc-6d29-4cf1-8f48-25668d1ed2d7?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=41&position=41&search_id=1zasmm9lxo5&source_otp=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown

Veel dichter maar (1) van een Hollander en (2) pak meer km.

Dat laatste moét geen probleem zijn als die minutieus onderhouden is geweest, maar dan komen we terug bij (1) en dat is bij die kezen dus quasi iedere keer het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

in Italie staan er idd verschillende. ik zit er al 2 j op verlof, en toen geen enkele gevonden. Volgend jaar ga ik natuurlijk naar Frankrijk :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Ook bij de Kees. Voorzichtig daarmee.

niet mijn favoriete kleurstelling maar idd ook weer nederland.  maar als ik het goed begrijp, sta je niet echt negatief tegenover de leeftijd.

https://www.marktplaats.nl/v/motoren/motoren-ducati/m2027127383-ducati-s4rs?correlationId=81975798-ccd5-483e-8213-361feb5c5140

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, waarom zou dat? Zo'n dingen staan niet jaar in jaar uit in weer en wind buiten te roesten, maar binnen in een garage. En ze worden zelden vaak gereden (niet dat dat positief is, te lang stil staan is ook niet goed) en zitten meestal bij liefhebbers die ze de juiste zorgen geven. Zelfs met een nagelnieuwe Ducati sta je (naar 't schijnt) nog altijd zeer vaak bij de dealer, dus dat maakt geen zak verschil. En met zo'n specialleke ga je sowieso veel tijd en een toch aardig budget aan de kant moeten houden om zonder verpinken te investeren in vervangen en onderhoud, van zodra nodig. Maar daar krijg je dan ook wel iets voor terug, iets dat een R9T (hoe zalig die ook is) langs geen kanten kan bieden.

Ik zie/voel dat ook aan mijn Guzzi, dat is ZO ONNOEMELIJK veel specialer dan b.v. mijn K13R en rijdt zoveel analoger, emotioneler, etc ... 't verschil is veel groter dan ik had ingeschat. Maar ik heb ondertussen ook al bijna 2k in m'n Guzzi gestoken, daar kan je helaas niet onderuit.

Zoals ik jou als motard/motorliefhebber zie: je gaat extreem weinig rijden. En als je rijdt, ga je plezier hebben van een R9T of een Scambler, maar je gaat altijd verder met die S4Rs in je kop blijven zitten. Dan doe je 't, vind ik, dan maar beter van de 1e keer tegoei.

 

Da's iets wat ik/wij geleerd heb(ben) na 't overlijden van Renske haar ouders: stoppen met uitstellen, maar doen wat je wil doen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, tuscani zei:

Onderhoudsgeschiedenis bedoel je?

Ja, en een Ducati lijkt me nu wel iets waar je een goeie onderhoudshistoriek van wil zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, DDke zei:

Zonder ABS op een moto voor de openbare weg zou ik toch liever ni doen precies. 

Eerlijk? Dat maakt met zo'n ding weinig tot niks uit, zeker niet in het geval van tuscani (een ongeoefende rijder die maar héél occasioneel zou rijden).

Voor veel motards geeft de aanwezigheid van ABS maar vooral TC en whatnot een vals gevoel voor veiligheid. Die gaan niet met de wielen blokkerend onderuit op hun smikkel, maar missen hun bocht (door te hoge snelheid / onvoldoende rijtechniek / onvoldoende inschattingsvermogen / ...) en gaan zonder te slippen tegen/onder een tegenligger of tegen de vangrail.

Waarmee ik niet gezegd heb dat die rijhulpsystemen niet nuttig zijn, integendeel!

Maar daarom géén moto kopen, zeker in de situatie waarin tuscani zit, lijkt me eigenlijk niet echt zinnig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd een goedweerzondagsrijder zijn.  Niet dat ik dan de hulpmiddelen niet zou nodig hebben, maar tis precies dat dingen zonder abs levensgevaarlijk zijn. Mijn vader heeft op zijn 60ste voor de eerste maal een motor gekocht. Een 750 virago.  Nog nooit gereden of dergelijks.  :D

ik heb dan tenminste nog met een brommer gereden vroeger, en mijn rijbewijs gehaald met een bmw f650. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je géén rijhulpsystemen aan boord hebt, houdt je effectief aandachtig/wakker én toomt je ook in. Ik stel het zelf ook vast op m'n Guzzi.

't Zal duren tot ik die eens tegen den dek leg :D vermoedelijk, maar voor een goedweerzondagsrijder lijkt het mij absoluut geen zwaar argument dat de "dream of dreams" (in tuscani z'n geval: een Duc Mostro S4Rs) volledig 'analoog' komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook niet over tc enz, maar specifiek over abs. En eigenlijk zelfs bochten-abs. 
Auto die van een oprit komt, afrit te rap pakken, enz. 
Ik heb ook motors gehad zonder en als je de Vespa en Dax meetelt heb ik er nog. En ik zou ook wel een oldie hd willen. Maar op een echte moto zou ik niet zonder willen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al in je abs gezeten? Heeft je abs jezelf al beschermd? 

Of is het meer een piece of mind tussen de oren?

@DDke

Ik rij geen moto, dus een vraag uit interesse. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, DDke zei:

Ik heb het ook niet over tc enz, maar specifiek over abs. En eigenlijk zelfs bochten-abs. 
Auto die van een oprit komt, afrit te rap pakken, enz. 
Ik heb ook motors gehad zonder en als je de Vespa en Dax meetelt heb ik er nog. En ik zou ook wel een oldie hd willen. Maar op een echte moto zou ik niet zonder willen. 

TC heeft me al beschermd, maar ABS? Mjah, eerder last van gehad.

Er zijn ook niet veel mensen die bochten abs kunnen/durven gebruiken he.

Ik rijd liever zonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tuscani, hoe groot ben je? Onderschat de zitpositie niet op die oude Monsters, dat is niet super comfortabel eens je boven de 1m80 gaat. 

Voor de rest wel fan, S4R blijft ook voor mij een jeugdherinnering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, DDke zei:

Ik heb het ook niet over tc enz, maar specifiek over abs. En eigenlijk zelfs bochten-abs.

Agreed, ABS is maar half van toepassing bij wat ik hoger schreef.

Maar ook daar: ik stelde vast dat ik met mijn K13R bij bochtige stukken minder marge nam, "ik kan gewoon knijpen als een zot, dat blijft wel rechtop". Idem op circuit: je wordt niet gedwongen om te leren voelen/inschatten wat je banden of bike kunnen qua remmen, etc. En dat leidt (vind ik toch) snel tot een overschatting van wat mogelijk is.

Voor de droge zondagritjes als weinig-ervarene, zie ik het eigenlijk niet echt als een zwaar nadeel.
Ik zie dat nu ook op mijn Guzzi: het houdt me alerter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, gewoon ik zei:

Heb je al in je abs gezeten? Heeft je abs jezelf al beschermd? 

Of is het meer een piece of mind tussen de oren?

@DDke

Ik rij geen moto, dus een vraag uit interesse. 

ABS al actief gehad? Boy, yeah. Zowel nuttig (niet zo vaak) als niet nuttig (veel vaker).
Dus, al beschermd ook? Ja, al meerdere keren.

Het is geen piece van mijn mind maar biedt wél peace of minder ja. :D

Voor een "daily" moto: absoluut nuttig, absoluut aanbevelenswaardig.
Voor een zéér occasioneel en vooral ook respectvol en rustig gereden "pride & joy"? Not so much.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijhulpsystemen wat is dat 😅

Je moet eens wat doorrijden met een moto als de R75/5, als je te sportief terugschakelt blokkeert de cardan en begint je achterwiel te slippen, dan ben je wel rap wakker 🤣

Wat vind je van trommelremmen op de moto @DDke😁

Op de moto neem ik sowieso veeeel meer marge dan dat ik met de auto rij. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

Heb je al in je abs gezeten? Heeft je abs jezelf al beschermd? 

Of is het meer een piece of mind tussen de oren?

@DDke

Ik rij geen moto, dus een vraag uit interesse. 

Ja, al een paar keer. Maar dingen als abs moet je maar 1 keer nodig hebben he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Monterey Jack zei:

@tuscani, hoe groot ben je? Onderschat de zitpositie niet op die oude Monsters, dat is niet super comfortabel eens je boven de 1m80 gaat. 

Voor de rest wel fan, S4R blijft ook voor mij een jeugdherinnering. 

1m82. Af en toe eens stoppen aan een terras dus.  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid