msxx 6.636 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april 4 minuten geleden, gTa zei: Alles is mee in de berekening genomen. Het is dus vooral veel pers-blabla, die in realiteit echt weinig verschil brengt. Ja OK, in 4 kom je ook nog wel eens tijdens een bochtig speleritje (héél soms), dus dat zal een mini-winstje zijn (de 4e is maar minimaal korter dan die op de S XR). Maar voor de rest is die M XR eigenlijk evenzeer "veel te lang gegeared" als de S XR. Het achtertandwiel dat wat groter is, moet de grotere rolomvang van de achterband compenseren (een 200 ipv een 190). En 1-2-3 zijn hetzelfde, ergo............. Zuiver theoretisch ga ik die S XR morgen kopen, maar iedere keer dat ik er mee reed (2 keer tot nu toe, nog maar) was het een teleurstelling. Zou dat iets zijn dat moet groeien? Heb ook op het punt gestaan een ‘gewone M’ te kopen. Bod op een nieuwe gedaan, ook al eens een aanbetaling op een premium welke ik teruggestort kreeg wegens net verkocht. Het mag bij mij niet groeien precies Denk dat jij eens met een Superduke GT moet gaan rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 9 april Auteur Delen Geplaatst: 9 april 1 minuut geleden, msxx zei: Heb ook op het punt gestaan een ‘gewone M’ te kopen. Bod op een nieuwe gedaan, ook al eens een aanbetaling op een premium welke ik teruggestort kreeg wegens net verkocht. Het mag bij mij niet groeien precies Denk dat jij eens met een Superduke GT moet gaan rijden Gewone XR bedoel je, die rode? (Een S.) Ik weet dat dat qua karakter/punch helemaal mijn ding gaat zijn. Maar ik heb er geen emotionele klik mee. (Zal er wel zijn na 't rijden .) Bovendien ben ik steeds meer overtuigd dat het allemaal niet zo krachtig meer moet. Ik lonk dan ook graag naar de nieuwe 100-modelletjes uit Mandello....... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.719 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april 1 minuut geleden, gTa zei: Gewone XR bedoel je, die rode? (Een S.) Ik weet dat dat qua karakter/punch helemaal mijn ding gaat zijn. Maar ik heb er geen emotionele klik mee. (Zal er wel zijn na 't rijden .) Bovendien ben ik steeds meer overtuigd dat het allemaal niet zo krachtig meer moet. Ik lonk dan ook graag naar de nieuwe 100-modelletjes uit Mandello....... Gij moet eens met een allroad rijden, en allroad ritje mee doen, idem voor msxx. Gezien jullie liefde voor mtb, gaat jullie dat 100% liggen imo. zo wijs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april 2 minuten geleden, gTa zei: Gewone XR bedoel je, die rode? (Een S.) Ik weet dat dat qua karakter/punch helemaal mijn ding gaat zijn. Maar ik heb er geen emotionele klik mee. (Zal er wel zijn na 't rijden .) Bovendien ben ik steeds meer overtuigd dat het allemaal niet zo krachtig meer moet. Ik lonk dan ook graag naar de nieuwe 100-modelletjes uit Mandello....... Die rode met carbonwielen was idd voor mijn neus verkocht. Die Mandello heeft terecht jouw aandacht, ben daar zelf ook benieuwd naar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april 1 minuut geleden, jan.van.gent zei: Gij moet eens met een allroad rijden, en allroad ritje mee doen, idem voor msxx. Gezien jullie liefde voor mtb, gaat jullie dat 100% liggen imo. zo wijs Al eens gedaan, veel schrik voor het voorwiel dat weg gaat.. vond het niet simpel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 9 april Auteur Delen Geplaatst: 9 april Zojuist, jan.van.gent zei: Gij moet eens met een allroad rijden, en allroad ritje mee doen, idem voor msxx. Gezien jullie liefde voor mtb, gaat jullie dat 100% liggen imo. zo wijs Ik geloof je 200%. Ik reed al "allroad" met mijn K 1300 R tijdens m'n trip in Oost-Europa. Toen wel geen leuke ervaring omdat ik voelde en hoorde dat ik de bike pijn deed. 't Is net daarom dat ik nog altijd niks gekocht heb. De Guzzi blijft en de K13R is geen hol meer waard, dus die blijft vooralsnog ook ... daar een V100 Mandello bij zetten is wat over the top. Vooral een T700 blijft in m'n hoofd/buik spoken. Ik denk dat ik daar écht blij mee zou zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CharlesV 3.653 Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april T7 moet je volgens mij wel echt offroad gaan tegen je de capaciteiten van de bike ontdekt, als het is om grotendeels op de weg te gebruiken zijn er betere alternatieven. De Aprilia Touareg is normaal gezien beter op bijna alle vlakken. Maar de T7 ziet er voor mij ook in de juiste livery nog altijd de betere uit 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april 5 uren geleden, CharlesV zei: T7 moet je volgens mij wel echt offroad gaan tegen je de capaciteiten van de bike ontdekt, als het is om grotendeels op de weg te gebruiken zijn er betere alternatieven. De Aprilia Touareg is normaal gezien beter op bijna alle vlakken. Maar de T7 ziet er voor mij ook in de juiste livery nog altijd de betere uit Als offroad gedeeltelijk bijzaak is, Africa twin? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CharlesV 3.653 Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april 1 uur geleden, Jan zei: Als offroad gedeeltelijk bijzaak is, Africa twin? Is ook wel een andere prijsklasse Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april 4 uren geleden, CharlesV zei: Is ook wel een andere prijsklasse Is ook een pak veelzijdiger . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.719 Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april 3 minuten geleden, Jan zei: Is ook een pak veelzijdiger . het is maar hoe je het bekijkt. Een AT zal wel de betere moto zijn voor auotsnelweg af te haspelen, of bochten in Lux, maar daar heeft gTa en msxx al ander materiaal voor staan. Een Tenere/Touareg nog beter een Ktm 690 enduro, of Kove 450 is veel meer complementair met hetgeen al op stal staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april Er zou een naked komen met de 400cc 4cyl van de ZX4RR De racer is me te sportief qua zit, een naked ware ideaal. En de looks van de ZX4RR zijn ook niet meteen mijn ding. Z400RS dan dus wellicht. Yes please! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.218 Geplaatst: 12 april Delen Geplaatst: 12 april 34 minuten geleden, 3000 zei: Er zou een naked komen met de 400cc 4cyl van de ZX4RR De racer is me te sportief qua zit, een naked ware ideaal. En de looks van de ZX4RR zijn ook niet meteen mijn ding. Z400RS dan dus wellicht. Yes please! Dat zou tof zijn! Ik wil eens een testrit doen met de ZX4RR maar ik ga het waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Ik merk dat ik echt graag in de wind zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april 12 uren geleden, GTX zei: Dat zou tof zijn! Ik wil eens een testrit doen met de ZX4RR maar ik ga het waarschijnlijk ook niet leuk vinden. Ik merk dat ik echt graag in de wind zit. Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.218 Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april 2 uren geleden, 3000 zei: Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm... Ik reed met de Tiger zelfs in de winter zonder ruit. Dat was een zalige moto, die Tiger Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 13 april Delen Geplaatst: 13 april 3 uren geleden, GTX zei: Ik reed met de Tiger zelfs in de winter zonder ruit. Dat was een zalige moto, die Tiger Zonder ruit rijden heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CharlesV 3.653 Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april 20 uren geleden, 3000 zei: Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm... En een hogere ruit of zo'n deflector/clip-on plaatsen erop? Mijn schoonbroer heeft nu zo'n clip-on op zijn touareg en maakt een gigantisch verschil zegt hij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april Op 13/4/2024 om 10:58, 3000 zei: Merk ik nu ook met mijn 800DE. Liever vol in de wind dan de turbulentie van het scherm vol in de helm... Ruitje zoeken die geen turbulentie geeft.. is zowat standaard op een ADV/Tourer (ruit vervangen ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.947 Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april 6 uren geleden, CharlesV zei: En een hogere ruit of zo'n deflector/clip-on plaatsen erop? Mijn schoonbroer heeft nu zo'n clip-on op zijn touareg en maakt een gigantisch verschil zegt hij. Bedankt om me die Tuareg te leren kennen, nu wil ik dat. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april 11 uren geleden, CharlesV zei: En een hogere ruit of zo'n deflector/clip-on plaatsen erop? Mijn schoonbroer heeft nu zo'n clip-on op zijn touareg en maakt een gigantisch verschil zegt hij. 6 uren geleden, Jan zei: Ruitje zoeken die geen turbulentie geeft.. is zowat standaard op een ADV/Tourer (ruit vervangen ) Suzuki heeft een grotere ruit in optie, misschien eens moeten testen ja. Hier voorbeeld van de twee, standaard links en groot rechts: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april https://www.suzuki2wheels.be/fr/accessories/high-screen-dl800de0.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april 1 uur terug, 3000 zei: Suzuki heeft een grotere ruit in optie, misschien eens moeten testen ja. Hier voorbeeld van de twee, standaard links en groot rechts: Ik gebruik de stock ruit voor de koudere periodes (maanden). Van zodra het wat warmer wordt steek ik er een korte puig ruit op. Meer wind, maar 0.0 turbulentie. Enfin, ook niet dezelfde moto. Maar je snapt wel wat ik bedoel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.129 Geplaatst: 15 april Auteur Delen Geplaatst: 15 april Op 12/4/2024 om 08:38, CharlesV zei: T7 moet je volgens mij wel echt offroad gaan tegen je de capaciteiten van de bike ontdekt Dat zou dan ook wel de bedoeling zijn. Cursus(sen) boeken om de specifieke technieken aan te leren. En dan TET rijden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.