Jump to content

Nieuwe moto's

gTa
 Share

Recommended Posts

14 uren geleden, ir_fuel zei:

Die dashboardschermen doen toch ook wat afbreuk aan de charme van zo een moto eigenlijk.

Vind ik ook. Is voor mij wel een afknapper. 

14 hours ago, gTa said:

Als je dan toch kiest voor een led-display ... ik zie niet veel andere opties. Zuiver stijlmatig heb ik dan alvast liefst dat 't zo weinig mogelijk opvalt, dus zo'n rechthoekig ding met dunne bezels en een matzwarte rand/achterkant vind ik dan nog de beste optie.

Een mooi gestyleerde combinatie met een nog analoge toerenteller (alhoewel ... de digitale met evt. wijzigende kleurbalken ngl motortemperatuur, evt de groter wordende cijfers zoals bij BMW, enz ... da's toch ook knap, als je dan toch een digitale unit hebt zitten) ... is dat dan mooier? Dunno. Die half/half oplossingen (deels analoog, deels digitaal) vond ik toch ook nooit top.

Ik spreek dan van zoiets (zeg niet dat dit model op deze moto past he, het is maar een voorbeeld):

image.png

Iets waar wat meer over nagedacht is dan gewoon een rechthoek.

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik spreek dan van zoiets (zeg niet dat dit model op deze moto past he, het is maar een voorbeeld):

image.png

Iets waar wat meer over nagedacht is dan gewoon een rechthoek.

Yep, I get it. Mooier, zeker als alles LED/LCD/AmoLED zo zijn. Maar als zelfs de toerentellerschaal en de snelheidsnaald nog analoog/hardware zouden zijn, is 't de max.

Lijkt me gewoon een pak duurder om te maken dan een simpele tablet...

Just now, gTa said:

Lijkt me gewoon een pak duurder om te maken dan een simpele tablet...

Idd, dat is het probleem. Die rechthoekige displays heb je maar te rapen in China, en dan een controller erop om de pixels aan te sturen en klaar.

• 2 weeks later...

En zonder veel tromgeroffel heeft KTM ook de 2023 versies van hun 1290 Superadventure modellen (S en R) online gelanceerd.

Eigenlijk nauwelijks iets nieuws, behalve de kleuren dan. Blijft top notch qua elektronica (6-axis IMU, tractiecontrole, standaard met afstandsradar, enz).
Het enige wat wél wijzigt, is de elektronica voor navigatie en dashboard e.d. Ook de display is vernieuwd, net als de switchgear.

https://www.ktm.com/en-be/models/travel/ktm-1290-super-adventures2023.html

PHO_BIKE_90_RE_1290-Super-Adventure-S-M23-Orange-90-Right_%23SALL_%23AEPI_%23V1.png

PHO_BIKE_90_RE_1290-Super-Adventure-S-M23-EU-Grey-90-Right_%23SALL_%23AEPI_%23V1.png

PHO_BIKE_DET_1290-Super-Adventure-S-M23-dasboard_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

PHO_BIKE_DET_1290-sadv-s-21-menuswitch_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

En de R: https://www.ktm.com/en-be/models/travel/ktm-1290-super-adventurer2023.html

PHO_BIKE_90_RE_1290-Super-Adventure-R-M23-EU-90-Degree-Right_%23SALL_%23AEPI_%23V1.png

PHO_BIKE_90_LIVO_1290-Super-Adventure-R-M23-EU-90-Front-Left_%23SALL_%23AEPI_%23V1.png

PHO_STAGE_1290-Super-Adventure-R-M23-Model-Page-header_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

• 2 weeks later...