Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

Ik ben grote fan. Design vind ik erg goed, stijlvoller en homogener dan de vorige generatie. Grote fan van de mindset om terug iets slanker en lichter te gaan. 

Je ziet er toch nog altijd 200% GS in, ongeacht het nieuwe koplamp design. 

Kijk eens naar het verschil tussen alle generaties van 40 jaar GS, als je dit een groot verschil vindt tussen R1250 en 1300, kijk dan eens naar verschil tussen R100 en R1100, R1150, ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, DDke zei:

Ik ben voorlopig geen fan, en ik ben toch al heel mijn leven verliefd op GS(A)’s. 
Ziet er voor mij idd veel te rank uit. Maar ook te laag. 
@gTa verwoordt het perfect, de buffel is weg. 
Ben benieuwd naar de Adventure. 

 

3 minuten geleden, DDke zei:

Ook te weinig buizen in het frame voor mij. 
Dus idd te bekijken als Adventure met de koffers en de nodig valbaren. 
 

Beetje zelfde gevoel als die nieuwe Harley CVO’s. Geef mij maar het oude model van beiden. 

Een gewone GS, geen adventure, is ook niet superbreed hoor. Geen appelen met peren vergelijken hé 🙂 

Maar ik verkies zeker ook de stoerdere look van een Adventure, 't is te zeggen: crash bars, koffers, ... en aftermarket parts zoals een grill voor de koplamp etc.. 

 

image.png.b86d2dd1acbab8c02891b9f6163b8201.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net effe geconfigged. En dit is het idd niet voor mij. Koffers vind ik spuuglelijk, maar dat vond ik bij de vorige niet-ADV ook. 
je zal waarschijnlijk gelijk hebben @CharlesV, ik ga moeten wachten op de GSA. Toegegeven, de 1250 of de 1200 versie van de niet GSA vond ik ook veel minder bruut. 
Maar wel nog altijd minder slank dan deze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Wat opvalt (bij auto's ook, maar bij moto's nog veel meer): je moet eens door de webpagina's "nieuwigheden" scrollen op diverse motorfiets-websites.
Minstens 8 op 10 berichten gaan over Chinese motormerken...  Merken als SWM, Zeths, Qianjing, X-Wedge, Kove, Abzo, TVS, CFMoto, Zongshen, Qidian, ...  Absurd.

Correct!

Van heel dat chinese gamma vind ik de Kove rally 450 vooral interessant. Een lichte offroad/allroad, 140 kg, voor langere ritten, voor een mooie prijs, en performancewise zit het volgens de eerste reviews niet slecht.

https://www.kovemoto.com/index.php?c=show&id=71

image.thumb.jpeg.08c31a9c242a9c90ca1ef0d8c5032fde.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Correct!

Van heel dat chinese gamma vind ik de Kove rally 450 vooral interessant. Een lichte offroad/allroad, 140 kg, voor langere ritten, voor een mooie prijs, en performancewise zit het volgens de eerste reviews niet slecht.

https://www.kovemoto.com/index.php?c=show&id=71

image.thumb.jpeg.08c31a9c242a9c90ca1ef0d8c5032fde.jpeg

Ziet er goed uit. Wat kost dat in die versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, DDke zei:

Ook te weinig buizen in het frame voor mij. 
Dus idd te bekijken als Adventure met de koffers en de nodig valbaren. 

Qua chassis zal de Adventure wel het frame van de gewone delen, neem ik aan. Dus geen framebuizen meer.

De plastic koffers die je ook bij de vorige non-Adventure kon krijgen, waren ook veel minder "stoer" dan de alu koffers, idd.
Zal bij deze generatie wel weer hetzelfde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, CharlesV zei:

 

Een gewone GS, geen adventure, is ook niet superbreed hoor. Geen appelen met peren vergelijken hé 🙂 

Maar ik verkies zeker ook de stoerdere look van een Adventure, 't is te zeggen: crash bars, koffers, ... en aftermarket parts zoals een grill voor de koplamp etc.. 

 

image.png.b86d2dd1acbab8c02891b9f6163b8201.png

En dan toon je hem hier nog in de Rallye-versie, met spaakwielen, noppenbanden, de extender van 't voorspatbord (= Adventure), etc.

De gewone, non-Adventure was inderdaad bij de 1200/1250 LC modellen ook heel wat minder buffel dan een full option + hop-ups Adventure.

P90401150-studio-takes-of-the-new-bmw-r-1250-gs-style-triple-black-10-2020-2121px.jpg

BMW Motorrad  GS to come as 1,300, 1,400 cc models? 1439457

Link naar reactie
Delen op andere sites

De coolste (voor mij meest begerenswaardige) GS van de uitgaande generatie vond ik net de smalle (non-Adventure) Rallye, met spaakwielen (maar liever de zwarte) en noppenbanden. Liefst van al de 1200 met het blauwe hoofdframe :inlove:  Wat een looks, waauw.

BMW-R1200GS-Rallye.jpg

De Adventure vind ik simpelweg too bulky. Ook al rijdt dat niet zo, da's visueel echt een camion.

BMW R 1250 GS ADVENTURE KALAMATA | Box77 Motos

Dan vind ik een smalle (die nog altijd breeed is) Rallye zoals hier bovenaan visueel veel aantrekkelijker.

De nieuwe Trophy-versie vind ik daar toch een knappe evolutie van, weliswaar met nieuw gezicht ja.

image.png.054c6c819561fbf737f4ed00db634908.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, gTa zei:

Ik vind spaakwielen wel stoer, maar BMW biedt in optie gesmede offroad-velgen aan die 1,5 kg lichter zijn dan de spaakwielen. Alleen al voor het gewicht zou ik die kiezen (ook al ga ik het verschil niet voelen). En bijkomend: spaakwielen zijn echt een regelrechte pest om te kuisen. :D 

De rallye met de standaard zwarte spaakwielen:

P90524533_highRes_the-new-bmw-r-1300-g.thumb.jpg.72214045aff2a7e22db54416f290938f.jpg

En dezelfde Rallye met de optionele gesmede offroadwielen:

P90524531_highRes_the-new-bmw-r-1300-g.thumb.jpg.18e722692982e63db69b0adb6a97d514.jpg

Visueel prefereer ik nog de spaakwielen, maar naar onderhoud en technisch: doe maar de laatste. :D 

Ik hoor het de marketing boys al zeggen “Gesmede offroad velgen”. :D

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ducati Multistrada V4 RS

  • roadsport georiënteerde Multistrada
  • 17" voorwiel en achterwiel
  • desmo V4 1103 cc uit de Streetfighter
  • 180 pk bij 12.250 tpm
  • 118 Nm bij 9.500 tpm
  • semi-actieve Öhlins
  • 206 kg
  • vanaf 37.000 euro :tct:

Ducati Multistrada V4 RS 2024

Ducati Multistrada V4 RS 2024

Ducati Multistrada V4 RS 2024

Ducati Multistrada V4 RS 2024

Ducati Multistrada V4 RS 2024

Ducati Multistrada V4 RS 2024

Wat een geil apparaat ❤️ 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

Ja... dat zou hem zo mogen worden ja.

Maar dat geld ga ik er toch niet aan hangen.

2 x idem

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, msxx zei:

De Pikes Peak is zojuist een koopje geworden, even 7K er nog bovenop voor de RS 😄 

gmta :D

Anderzijds: stél je wil een road biased Multistrada en je spect een Pikes Peak naar wens ... en dit is nog een paar k duurder (geen 7k, want deze heeft een aantal zaken std die op de Pikes Peak optioneel zijn, afaik) ... wat kies je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

gmta :D

Anderzijds: stél je wil een road biased Multistrada en je spect een Pikes Peak naar wens ... en dit is nog een paar k duurder (geen 7k, want deze heeft een aantal zaken std die op de Pikes Peak optioneel zijn, afaik) ... wat kies je dan?

Klinkt als een 911 Carrera speccen en dan kijken naar wat de Carrera S moet kosten

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

gmta :D

Anderzijds: stél je wil een road biased Multistrada en je spect een Pikes Peak naar wens ... en dit is nog een paar k duurder (geen 7k, want deze heeft een aantal zaken std die op de Pikes Peak optioneel zijn, afaik) ... wat kies je dan?

Een Superduke GT en een supersport ernaast? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

gmta :D

Anderzijds: stél je wil een road biased Multistrada en je spect een Pikes Peak naar wens ... en dit is nog een paar k duurder (geen 7k, want deze heeft een aantal zaken std die op de Pikes Peak optioneel zijn, afaik) ... wat kies je dan?

De RS is het hebbeding geworden, ik zou niet twijfelen, maar zolang ik keuzes moet maken zou ik voor die 5 of 7K gaan skiën en de Pikes Peak kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, msxx zei:

SD GT?

De XR is dan logischer als vergelijking 🙂 

Dat wel, @gTa stelde “wat kies je?”. 

Supersport en 1000XR lijkt wat teveel op elkaar qua blok :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid