Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, wiely zei:

Hoeveel guzzi’s koop je voor 22.xxx €? 

Exactly. Al even geconfigureerd, ik kom op 23.500 EUR voor eentje. En daar moet je dan ook nog wat mods tellen (tailtidy, Motogadget tellercombo, Jekill & Hyde uitlaat, etc), pakt ook nog makkelijk 4k EUR.

En in vergelijking ... is zo'n R Nine-T (hoe mooi/goed ook) nog altijd een soort VW New Beetle, terwijl mijn Guzzi eerder een soort Ghibli is oid.
De ene is duidelijk beter dan de andere, maar de andere is wel een miljoen miljard keer exclusiever en (wat mij betreft) veel emotioneler. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze wel knap, maar minder knap dan de /5 editie. Waarvan er eentje te koop staat.... 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-ninet-r-ninet-5-benzine-blauw-9031b580-38a7-4173-b8d0-f0fccd4282e4?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=42&position=42&search_id=22x2u09cm4l&source_otp=t10&source=listpage_search-results 

 

BMW-R-nineT-5.jpg

Bij de 100 year zit er voor mij te veel zwart in. Ik hou wel van het lichtere schema van de /5. Grijze velgen, deel grijze cardan, grijs blok. Maakt hem wat eleganter. 

En dan langs gaan bij BAAK voor wat opties: 

air-filters-bmw-ninet.jpg
image-asset.jpeg 

De dubbele onderliggende uitlaat
De Ohlins vork + achter shock
Het korte kontje (als is dat van BMW zelf ook wel goed)
De aangepaste achterlichten en pinkers
en de set open luchtfilters (+chip)

Oja :inlove: 

Maar ja, 14k voor de /5 editie en dan nog eens 5k voor de ombouw... Het zal niet gebeuren. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik vind ze wel knap, maar minder knap dan de /5 editie.

Nooit mooi gevonden.

Serieuze WTF bij die half zwarte half zilverkleurige cardan. IRL ziet dat er niet uit, precies nen accidenté waar ze wat onderdelen van 't schap hebben gepakt en snel erop hebben gevezen.

En ik houd ook helemaal niet van de moffen op de voorvork.

13 minuten geleden, Tjeu zei:

Bij de 100 year zit er voor mij te veel zwart in. Ik hou wel van het lichtere schema van de /5. Grijze velgen, deel grijze cardan, grijs blok. Maakt hem wat eleganter. 

Is net de reden waarom de /5 niet zo aansloeg. Mijn dealer zei me dat hij van quasi elke geïnteresseerde de vraag kreeg of de optie "zwarte aandrijflijn" (motor en cardan) beschikbaar was erop. :D 

(En 't ding enkele keren live gezien hebbend: ik snap het.)

 

13 minuten geleden, Tjeu zei:

De dubbele onderliggende uitlaat
De Ohlins vork + achter shock
Het korte kontje (als is dat van BMW zelf ook wel goed)
De aangepaste achterlichten en pinkers
en de set open luchtfilters (+chip)

Oja :inlove: 

Maar ja, 14k voor de /5 editie en dan nog eens 5k voor de ombouw... Het zal niet gebeuren. 

5k voor de ombouw ga je volgens mij niet halen als je full Öhlins gaat. Front forks is minimaal 2.500 maar meestal tussen de 3.200 en 3.600, dacht ik. En rear shock is een dikke 1.500.

(Ik overweeg het ook wel op mijn Guzzi. Ik vermoed dat ik in de komende jaren öhlins vorken en achterdemper steek en zo ook vooraan naar radiale M50 Brembo's ga upgraden ... lijkt me pure porno)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Nooit mooi gevonden.

Serieuze WTF bij die half zwarte half zilverkleurige cardan. IRL ziet dat er niet uit, precies nen accidenté waar ze wat onderdelen van 't schap hebben gepakt en snel erop hebben gevezen.

En ik houd ook helemaal niet van de moffen op de voorvork.

Is net de reden waarom de /5 niet zo aansloeg. Mijn dealer zei me dat hij van quasi elke geïnteresseerde de vraag kreeg of de optie "zwarte aandrijflijn" (motor en cardan) beschikbaar was erop. :D 

(En 't ding enkele keren live gezien hebbend: ik snap het.)

 

5k voor de ombouw ga je volgens mij niet halen als je full Öhlins gaat. Front forks is minimaal 2.500 maar meestal tussen de 3.200 en 3.600, dacht ik. En rear shock is een dikke 1.500.

(Ik overweeg het ook wel op mijn Guzzi. Ik vermoed dat ik in de komende jaren öhlins vorken en achterdemper steek en zo ook vooraan naar radiale M50 Brembo's ga upgraden ... lijkt me pure porno)

Ik heb hem nog niet in het echt gezien. Het zwarte deel van de cardan zou ik liever grijs hebben. En eens je een luchtfilter box delete doet, haal je daar ook al veel grijs weg, waardoor de mismatch naar mijn gevoel eruit gaat.

De vorkrubbers kunnen er gewoon of ofet andere vork zijn ze sowieso weg. En idd, 5k is optimistisch. Al kan het lukken als je een 2de hands vork op de kop kan tikken van een originele R9T. Dat is plug and play. 

Maar voor die kost bouw ik me toch liever iets anders denk ik, op basis van een Guzzi. V7 met Radical Guzzi 1200cc blok ofzo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Ik vind ze wel knap, maar minder knap dan de /5 editie. Waarvan er eentje te koop staat.... 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-ninet-r-ninet-5-benzine-blauw-9031b580-38a7-4173-b8d0-f0fccd4282e4?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=42&position=42&search_id=22x2u09cm4l&source_otp=t10&source=listpage_search-results 

 

BMW-R-nineT-5.jpg

Bij de 100 year zit er voor mij te veel zwart in. Ik hou wel van het lichtere schema van de /5. Grijze velgen, deel grijze cardan, grijs blok. Maakt hem wat eleganter. 

En dan langs gaan bij BAAK voor wat opties: 

air-filters-bmw-ninet.jpg
image-asset.jpeg 

De dubbele onderliggende uitlaat
De Ohlins vork + achter shock
Het korte kontje (als is dat van BMW zelf ook wel goed)
De aangepaste achterlichten en pinkers
en de set open luchtfilters (+chip)

Oja :inlove: 

Maar ja, 14k voor de /5 editie en dan nog eens 5k voor de ombouw... Het zal niet gebeuren. 

Koop dan de real deal, een propere R75/5 voor de helft van die aankoopprijs 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, CharlesV zei:

Koop dan de real deal, een propere R75/5 voor de helft van die aankoopprijs 😬

Ik heb 6 jaar de real deal gehad en er drie jaar winter zomer mee doorgereden als daily. En heb zelf even twee /5  tegelijkertijd gehad. Wel geen samen foto van, wat jammer is. 

Maar ik heb het dus gehad en ik zie het nut niet in van nog eens hetzelfde in huis te halen. Er zijn te veel motoren die ik nog eens wil gehad hebben, om twee keer hetzelfde te kopen. Enkel voor de CB maak ik een uitzondering, die ik nu dus voor de derde keer heb. 
 

:inlove: 

621765_10151079626824146_308560370_o.jpg 

14856198_10154681940049146_8395792018713

 

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik heb 6 jaar de real deal gehad en er drie jaar winter zomer mee doorgereden als daily. En heb zelf even twee /5  tegelijkertijd gehad. Wel geen samen foto van, wat jammer is. 

Maar ik heb het dus gehad en ik zie het nut niet in van nog eens hetzelfde in huis te halen. Er zijn te veel motoren die ik nog eens wil gehad hebben, om twee keer hetzelfde te kopen. Enkel voor de CB maak ik een uitzondering, die ik nu dus voor de derde keer heb. 
 

:inlove: 

Van die blauwe wist ik het bestaan niet af, maar het topic van uw groen/zilveren wel gevolgd indertijd, heerlijk!

Ik heb sinds september ook een R75/5, 1973 SWB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, CharlesV zei:

Van die blauwe wist ik het bestaan niet af, maar het topic van uw groen/zilveren wel gevolgd indertijd, heerlijk!

Ik heb sinds september ook een R75/5, 1973 SWB.

Tof. Foto? Met opzet voor een SWB gekozen? Stuurt veel leuker in dan de LWB, maar op straffere hellingshoek vallen ze wel te veel en verlies je gevoel/controle.

De grijze was de 50/5 (SWB), de blauwe was een R60/5 (LWB). Vriend van mij heeft een blauwe 75/5. Denk dat hij die nieuw gekocht heeft. Hij heeft ook een R50/2. Met de 75/5 is hij paar jaar terug naar Canada getrokken. Samen met zijn zoon en met de tent een tocht van paar duizend kilometer. 

Heb er ook al eens mee gereden, met de 75/5. Het zijn de meest gegeerde en de meest inzetbare. Maar puur qua fun is de 50 de leukste. De 60 was er gekomen in het idee om van de 50 een 60 te maken, maar heb dat vrij snel laten varen. Het 50 blok is een pak gretiger (minder massa die heen en weer vliegt en lichter vliegwiel), trilt iets minder en voelt sportiever aan. Ondanks het trager is dan de 75, voelt het maar zelden zo. Een groot deel wordt dan ook gecompenseerd door de kortere eindoverbrenging van de 50 tov de 60 en de 75. Grootste van de 75 is die langere eindoverbrenging, waardoor je er ook snelweg mee kan doen. De 50 had een topsnelheid van 140 km/h en bijgevolg lag de kruissnelheid op de snelweg rond de 100-105 echte km/h (110 op teller). 

Een tijdje terug ergens een artikel gelezen dat net dezelfde conclusie trok. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto komt de cardan van de r5 toch knap over voor mij. Ze steken de zware cardan visueel wat weg door het zilver van de velgen overeen te laten komen, en het zwarte met de banden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, tuscani zei:

Op de foto komt de cardan van de r5 toch knap over voor mij. Ze steken de zware cardan visueel wat weg door het zilver van de velgen overeen te laten komen, en het zwarte met de banden.  

Zal persoonlijke smaak zijn. Ik vond 't op de persfoto's al raar, was benieuwd IRL ... zilverkleurige velgen zijn machtig mooi, maar die half/half cardan: meh. Trekt naar mijn smaak op geen kl*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/12/2022 om 12:00, Tjeu zei:

Ik vind ze wel knap, maar minder knap dan de /5 editie. Waarvan er eentje te koop staat.... 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-r-ninet-r-ninet-5-benzine-blauw-9031b580-38a7-4173-b8d0-f0fccd4282e4?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=42&position=42&search_id=22x2u09cm4l&source_otp=t10&source=listpage_search-results 

 

BMW-R-nineT-5.jpg

Bij de 100 year zit er voor mij te veel zwart in. Ik hou wel van het lichtere schema van de /5. Grijze velgen, deel grijze cardan, grijs blok. Maakt hem wat eleganter. 

En dan langs gaan bij BAAK voor wat opties: 

air-filters-bmw-ninet.jpg
image-asset.jpeg 

De dubbele onderliggende uitlaat
De Ohlins vork + achter shock
Het korte kontje (als is dat van BMW zelf ook wel goed)
De aangepaste achterlichten en pinkers
en de set open luchtfilters (+chip)

Oja :inlove: 

Maar ja, 14k voor de /5 editie en dan nog eens 5k voor de ombouw... Het zal niet gebeuren. 

Ik vind dat best geile koten, amai 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, tuscani zei:

Tkan aan de foto's liggen, maar ik vermoed dat ze de look van een vrijstaand wiel, optisch wilden bereiken. 

Dan moete gewoon aan de andere kant gaan zien, wa. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gTa zei:

Dan moete gewoon aan de andere kant gaan zien, wa. :D 

ja maar nu, is dat aan beide kanten vrij! bmw en de toekomst jongen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Allez, de serieversie is op de Eicma voorgesteld en men zou medio 2023 willen starten met de leveringen.

MV AGUSTA LUCKY EXPLORER 9.5

De concept die ze 2 jaar geleden lieten zien, wekte érg veel smekgeluiden op overal op de wereld.

To be fair: de serieversie ziet er nog altijd erg yum uit:

MV-Agusta-Lucky-Explorer-9-5-12-2022--169Gallery-7eb507d-1964457.jpg

MV-Agusta-Lucky-Explorer-9-5-12-2022--169Gallery-7a89c406-1964458.jpg

MV-Agusta-Lucky-Explorer-9-5-12-2022--169Gallery-65222c0d-1964459.jpg

't Is eigenlijk de hedendaagse versie van de Cagiva Elefant "Lucky Explorer", een serieversie afgeleid van de door Lucky Strike (rookwaren) gesponsorde rally-raid racemachine waarmee Ducati/Cagiva o.a. de Dakar mee afzeulde, in 1990 en 1994 trouwens met winst.

Cagiva-Elefant-900-169Gallery-9c072ec2-1849344.jpg

Cagiva Elefant Lucky Explorer Rallye Dakar

(Heel het Ducati vs Cagiva verhaal staat voldoende op 't internet te lezen ... wel eens interessant om te lezen, als je 't nog niet kent.)

O ja, en zo zag de eerste concept er uit:

b-f_W3008706-offroad-enduros-von-mv-agusta-lucky-explorer-5-5-und-9-5-637732639383524919.jpg

(samen met z'n "5.5" kleine broer, die nu ook serierijp is)

 

 

Gelet op de opleving van het "middenklasse" reisenduro-segment wel een goeie zet, imo.

Technische zaken, momenteel alvast nog enkel maar op papier:

  • droog 220 kg ... da's niet weinig
  • staande 3-cilinder (niks te zien met de 3-cilinders van Yamaha of MV Agusta o.i.d. ... maar een geheel eigen ontwikkeling)
  • 125 pk bij 10.000 tpm + 102 Nm bij 7.000 tpm
  • 220 (v) en 210 (a) mm veerweg van Sachs (niet elektronisch instelbaar, afaik)
  • Brembo-remmerij van 320mm met radiale pomp en Stylema klauwen
  • 5-assige boordcomputer (bochten-ABS, tractiecontrole, launch control, instelbare motorrem, etc)
  • LED-boormonitor (zoals het in '22/'23 wel blijkt te horen) met tal van geïntegreerde functies
  • ...

 

MV-Agusta-Lucky-Explorer-9-5-12-2022--169Gallery-189befa1-1964464.jpg

 

Prijzen staan nog niet vast, zelfs nog niet alle technische gegevens zijn al vrijgegeven.

Maar zo zal-ie er alvast wél uitzien (serieversie). Lekker!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die dashboardschermen doen toch ook wat afbreuk aan de charme van zo een moto eigenlijk.

Van dat type moto, bedoel je, of algemeen?

Want de moto's waarmee ik al reed met zo'n "all in" LED-displays ... dat werkt toch verdorie écht goed. Veel verschillen tussen de merken, sommige zijn wel customiseerbaar, andere niet ... maar all in all: veel info (mogelijk) op een toch goed zichtbare manier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, gTa said:

Van dat type moto, bedoel je, of algemeen?

Want de moto's waarmee ik al reed met zo'n "all in" LED-displays ... dat werkt toch verdorie écht goed. Veel verschillen tussen de merken, sommige zijn wel customiseerbaar, andere niet ... maar all in all: veel info (mogelijk) op een toch goed zichtbare manier.

 

Ik zeg niks over het goed werken. Maar de creativiteit is hier weer ver zoek, ongetwijfeld door budget. We smakken er een rechthoekig display op en klaar. Daar wil men dan niet aan het design werken, dat moet er dan maar uitzien zoals de gemiddelde tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie moto, maar vind de desert x van ducati een betere opvolger voor de cagiva dan deze, vanwege de motor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik zeg niks over het goed werken. Maar de creativiteit is hier weer ver zoek, ongetwijfeld door budget. We smakken er een rechthoekig display op en klaar. Daar wil men dan niet aan het design werken, dat moet er dan maar uitzien zoals de gemiddelde tablet.

Als je dan toch kiest voor een led-display ... ik zie niet veel andere opties. Zuiver stijlmatig heb ik dan alvast liefst dat 't zo weinig mogelijk opvalt, dus zo'n rechthoekig ding met dunne bezels en een matzwarte rand/achterkant vind ik dan nog de beste optie.

Een mooi gestyleerde combinatie met een nog analoge toerenteller (alhoewel ... de digitale met evt. wijzigende kleurbalken ngl motortemperatuur, evt de groter wordende cijfers zoals bij BMW, enz ... da's toch ook knap, als je dan toch een digitale unit hebt zitten) ... is dat dan mooier? Dunno. Die half/half oplossingen (deels analoog, deels digitaal) vond ik toch ook nooit top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jan.van.gent zei:

mooie moto, maar vind de desert x van ducati een betere opvolger voor de cagiva dan deze, vanwege de motor.

In dat opzicht zeker. De Cagiva van weleer was ook een Ducati, uiteindelijk. Maar de DesertX is er nu ... dus als MV Agusta dan toch iets wil brengen ... waarom niet met een specifieke krachtbron. Daarin de staande twin van de DesertX steken ... dunno ... afwachten wat 't karakter van de driecilinder zal zijn. Niet zelden blinken die wel uit in karakter: enerzijds het wat rauwere, brutere van een twin ... gecombineerd met het melodieuzere, zangerige van een 3-/4-/...-cilinder. Toch benieuwd naar.

En al was het maar om wat meer betaalbare contenders te hebben in dat segment ... een beetje uitgeruste DesertX gaat zonder verpinken pardoes voorbij de 25.000 EUR :noparty: da's toch geen middenklasse meer imo 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid