msxx 6.690 Geplaatst: 20 oktober 2023 Delen Geplaatst: 20 oktober 2023 Krijg weer zin in mooie zomerdagen om dat rubber op de proef te stellen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 988 Geplaatst: 24 oktober 2023 Delen Geplaatst: 24 oktober 2023 Dit wordt de volgende band voor m'n Suzuki, en 't is 90% voor de looks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 930 Geplaatst: 24 oktober 2023 Delen Geplaatst: 24 oktober 2023 Gaat dan toch in productie. Nom nom.. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 988 Geplaatst: 25 oktober 2023 Delen Geplaatst: 25 oktober 2023 Leuk dat er in de motowereld wel nog eens zot gedaan wordt, zoals de autoindustrie vroeger... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2023 De nieuwe Moto Guzzi Stelvio: https://www.motoguzzi.com/de_DE/landing-page/stelvio/ Wat een geil gerief, seg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2023 BMW M 1000 XR Minder dan 1.000 EUR duurder (in full option spec) dan een volledig uitgeruste S 1000 XR ... voor 31 pk extra. https://www.bmw-motorrad.de/de/models/m/m1000xr.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2023 Tegelijk kreeg ook de S 1000 XR kreeg enkele updates: motorisch enkele verfijningen (o.a. verbetere airflow van de inlaat), waardoor die nu op 170 pk komt (voorheen 165) het zadel van de S wordt, nu de M er is (én je op de S ook het sport pack kan krijgen met sportzadel) wat comfortabeler de zijpanelen achteraan veranderen het zicht van de kont wat de snavel is niet meer in matzwart plastic maar mee in koetswerkkleur gespoten nieuwe kleurstelling voor de Sport quickshifter kreeg update (software) ... https://www.bmw-motorrad.de/de/models/sport/s1000xr.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2023 nieuwe KTM 990 Duke https://www.ktm.com/en-be/models/naked-bike/2024-ktm-990-duke.html Tov de 890 dus een halve tiendeke liter cilinderinhoud erbij, wat het vermogen van 115 naar 123 pk doet groeien, maar ook bij hoger toerental ... terwijl het koppel blijft gelijk (een goeie 100 Nm) maar 1.000 tpm vroeger komt. M.a.w.: meer nuttig toerentalbereik? Voor de rest is eigenlijk zowat gans de bike redelijk nieuw. Frame en achterbouw zijn vernieuwd, en wat nog 't meest opvalt is het nieuwe "KTM-gezicht", waarbij de diamantvormige koplampvorm enkel behouden blijft voor de DRL (fijne strips), terwijl het effectieve licht nu uit kleine ronde lenzen komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2023 Vernieuwe Yam MT-09 en MT-09 SP De MT-09 is er nu 10 jaar. Updates voor 2024: vnl. looks (nieuwe front unit, benzinetank, rear end, zitbank, ...) zithouding voor de rijder wat sportiever (pegs 3 cm naar achter en 1 cm omhoog) verbeterde quickshifter + back slip regulator nieuw dashboard (kleur, 5") met verbeterde connectiviteit Upgrades van de SP tov de gewone blijven ongeveer gelijk. Kleurschema afgeleid van de R1M, parts van Brembo en Öhlins, ... Prijzen: 11k voor de gewone, 13k voor de SP. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 988 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2023 Dat gaat echt de hit van het salon zijn, imo. En volgens mij een wave (voor een jaar of 5-8) inluiden van middenklasse "retro racers". 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 720 Geplaatst: 9 november 2023 Delen Geplaatst: 9 november 2023 De MV Agusta LXP Aurioli "the luxury offroader" is er ook: 2j na het onthullen van de 9.5 op EICMA. https://www.mvagusta.com/be/en/product/lxp/orioli Ben nie zo'n fan van het genre, er zullen wel 500 gekken gevonden worden die +/-30_000€ er voor willen betalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.355 Geplaatst: 25 januari Delen Geplaatst: 25 januari @gTa Je moet het ze nageven, ze kunnen hun producten aan de man brengen Kijken op groot scherm en met goeie audio Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.827 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari @DDke en misschien gene link posten die begint op 7:37 in de video Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.355 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari 4 minuten geleden, ir_fuel zei: @DDke en misschien gene link posten die begint op 7:37 in de video ah sorry. En kan het nimeer aanpassen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.827 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Fixed it Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.355 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Fixed it dank u beleefd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.827 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Ah the freedom of the road .... En dan pruttel je daar met je Harley door Montignies-sur-Sambre 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.355 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Ah the freedom of the road .... En dan pruttel je daar met je Harley door Montignies-sur-Sambre Alvast gepland voor volgend seizoen: - 2 dagen Lux - 2 dagen FR - 500 miles onder 24u - 777 miles onder 24u Maar 100% van die ritten beginnen idd in 6000. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat er bij ons in de buurt ook wel mooie ritten te doen zijn ze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 988 Geplaatst: 12 februari Delen Geplaatst: 12 februari 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.690 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april Op 9/11/2023 om 10:11, gTa zei: BMW M 1000 XR Minder dan 1.000 EUR duurder (in full option spec) dan een volledig uitgeruste S 1000 XR ... voor 31 pk extra. https://www.bmw-motorrad.de/de/models/m/m1000xr.html Hilarisch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 720 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april MV Agusta heeft de 'normale' versie van de LXP Orioli voorgesteld, de Enduro Veloce. 931cc 3 cilinder met 124pk en 102Nm koppel. Met 225kg valt t gewicht nog mee. Prijs verwacht rond de 25_000€ (10_000€ goedkoper dan de 500 Orioli's) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 april Auteur Delen Geplaatst: 9 april 4 uren geleden, msxx zei: Hilarisch Wel een gek ding qua bruikbaarheid van die extra power. Omzeggens NIET bruikbaar. Heb 't even in een Excel gegoten, omdat ik op een Duitstalig forum een hele discussie las over M 1000 XR vs. S 1000 XR ... waarbij het ene kamp beweerde dat de M véél sneller was (zou zijn) dan de S, en het andere kamp dan weer aanbracht dat dat in realiteit verwaarloosbaar zou zijn. (Heb me niet gemoeid in de discussie, maar wel even voor mezelf bekeken vanaf wanneer je die extra power effectief aangeboden krijgt.) Eerst de officiële specs: Dat toont dat de M 1000 XR omzeggens géén extra power biedt tot aan 11.000 tpm (= het toerental waarop de S 1000 XR z'n maximumvermogen biedt). En met alle versnellingsberhoudingen in de mix gesmeten: Bovenstaande berekeningen tonen dat je met de M XR dus pas vanaf 144 km/u (in 1e versnelling) de extra power (en revs) kan benutten. Tot daar (11.000 tpm) is het vermogensverloop gelijk. Blijkt ook uit de 0-100 tijden, die slechts één tot twee tiende seconden verschillen. Dus, als je bochtige baantjes aan 't afjagen bent ... vaak niet in 1 maar meestal in 2 ... dan moet je al sneller dan 180 km/u gaan rijden voor de extra push van de M XR komt. Meer nog, 't lijkt er op dat je met de M XR de topsnelheid in z'n 4e haalt, al. Dus 5 en 6, ondanks kortere versnellingen tov de S XR, zijn eigenlijk superflu. Als je een S XR spect zoals een std M XR, dan verschillen ze niet veel in prijs, maar ik zou met een aantal zaken van die M XR perfect zonder kunnen. 'k Zie dan ook niet in waarom 't (voor mijn gebruik) nog enig nut heeft om de M XR te kiezen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.690 Geplaatst: 9 april Delen Geplaatst: 9 april 22 minuten geleden, gTa zei: Wel een gek ding qua bruikbaarheid van die extra power. Omzeggens NIET bruikbaar. Heb 't even in een Excel gegoten, omdat ik op een Duitstalig forum een hele discussie las over M 1000 XR vs. S 1000 XR ... waarbij het ene kamp beweerde dat de M véél sneller was (zou zijn) dan de S, en het andere kamp dan weer aanbracht dat dat in realiteit verwaarloosbaar zou zijn. (Heb me niet gemoeid in de discussie, maar wel even voor mezelf bekeken vanaf wanneer je die extra power effectief aangeboden krijgt.) Eerst de officiële specs: Dat toont dat de M 1000 XR omzeggens géén extra power biedt tot aan 11.000 tpm (= het toerental waarop de S 1000 XR z'n maximumvermogen biedt). En met alle versnellingsberhoudingen in de mix gesmeten: Bovenstaande berekeningen tonen dat je met de M XR dus pas vanaf 144 km/u (in 1e versnelling) de extra power (en revs) kan benutten. Tot daar (11.000 tpm) is het vermogensverloop gelijk. Blijkt ook uit de 0-100 tijden, die slechts één tot twee tiende seconden verschillen. Dus, als je bochtige baantjes aan 't afjagen bent ... vaak niet in 1 maar meestal in 2 ... dan moet je al sneller dan 180 km/u gaan rijden voor de extra push van de M XR komt. Meer nog, 't lijkt er op dat je met de M XR de topsnelheid in z'n 4e haalt, al. Dus 5 en 6, ondanks kortere versnellingen tov de S XR, zijn eigenlijk superflu. Als je een S XR spect zoals een std M XR, dan verschillen ze niet veel in prijs, maar ik zou met een aantal zaken van die M XR perfect zonder kunnen. 'k Zie dan ook niet in waarom 't (voor mijn gebruik) nog enig nut heeft om de M XR te kiezen. Het verschil in gearing zou dus nog groter moeten zijn? Ze hebben het achterste tandwiel ook standaard van 45 naar 47 gebracht én de 4/5/6 korter gemaakt. Ik vond de 'gewone' XR echt te lang gegeared, als ze dat hiermee opgelost hebben is het al iets natuurlijk Maar waar je behoefte aan hebt is om bij dezelfde snelheden 2.000tpm hoger in toeren te zitten. Dan heb je er echt iets aan. Nu, neemt niet weg dat de rush boven de 10.000tpm nu simpelweg 2.000tpm langer duurt én krachtiger is. Alleen als je daar nooit in terecht komt is het wat jammer natuurlijk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.380 Geplaatst: 9 april Auteur Delen Geplaatst: 9 april 6 minuten geleden, msxx zei: Het verschil in gearing zou dus nog groter moeten zijn? Ze hebben het achterste tandwiel ook standaard van 45 naar 47 gebracht én de 4/5/6 korter gemaakt. Ik vond de 'gewone' XR echt te lang gegeared, als ze dat hiermee opgelost hebben is het al iets natuurlijk Maar waar je behoefte aan hebt is om bij dezelfde snelheden 2.000tpm hoger in toeren te zitten. Dan heb je er echt iets aan. Nu, neemt niet weg dat de rush boven de 10.000tpm nu simpelweg 2.000tpm langer duurt én krachtiger is. Alleen als je daar nooit in terecht komt is het wat jammer natuurlijk... Alles is mee in de berekening genomen. Het is dus vooral veel pers-blabla, die in realiteit echt weinig verschil brengt. Ja OK, in 4 kom je ook nog wel eens tijdens een bochtig speleritje (héél soms), dus dat zal een mini-winstje zijn (de 4e is maar minimaal korter dan die op de S XR). Maar voor de rest is die M XR eigenlijk evenzeer "veel te lang gegeared" als de S XR. Het achtertandwiel dat wat groter is, moet de grotere rolomvang van de achterband compenseren (een 200 ipv een 190). En 1-2-3 zijn hetzelfde, ergo............. Zuiver theoretisch ga ik die S XR morgen kopen, maar iedere keer dat ik er mee reed (2 keer tot nu toe, nog maar) was het een teleurstelling. Zou dat iets zijn dat moet groeien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.