Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

Stevig stukske vegen voor een midsize offroader op nobby terreinbanden 😄

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

44teeth test de nieuwe Triumph Explorers 1200.

Klinkt goed ❤️  verschil met de BMW boxer is IMMENS

Looks, dunno, nog niet helemaal van overtuigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/3/2022 om 21:12, gTa zei:

44teeth test de nieuwe Triumph Explorers 1200.

Klinkt goed ❤️  verschil met de BMW boxer is IMMENS

Looks, dunno, nog niet helemaal van overtuigd.

Sound is idd een pak beter in vergelijking met dat rammelend nagelpistool. 
 

Geen idee waarom je een GS boven dat zou verkiezen, tenzij misschien de vele lease/rent/financiering opties bij BMW 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 23/3/2022 om 21:12, gTa zei:

44teeth test de nieuwe Triumph Explorers 1200.

Klinkt goed ❤️  verschil met de BMW boxer is IMMENS

Looks, dunno, nog niet helemaal van overtuigd.

Qua looks toch pak beter dan de KTM of BMW. Moest ik een allroad zoeken met teveel vermogen, dan zou het sowieso deze worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

https://www.motorradonline.de/typen/7-neue-ducs-fuer-2023-neu/

Ducati brengt in de komende tijd 7 nieuwe modellen/varianten uit.
Aan de hand van dit artikel, even de veronderstellingen vertalen:

  • 2/9/22 = Ducati Streetfighter Lamborghini = reed voorgesteld ondertussen https://www.ducati.com/de/de/motorraeder/streetfighter/ducati-streetfighter-v4-lamborghini
  • 15/9/22 = "Ready for more?" ... koffiedik kijken, uitbreiding gamma Panigale V2 zou kunnen, of dan al een update van de V4 in de Multistrada? of een bijkomende versie van de DesertX?
  • 29/9/22 = "Unlock Earth" = vermoedelijk de Multistrada V4 Enduro, mogelijks met 21" voorwiel en grotere tank
  • 7/10/22 = "This is racing" = vermoedelijk de Panigale V4 R
  • 20/10/22 = "Push forward" = mogelijks een motorische update van de Multistrada V4 (die extreem veel verbruikt en zeker op dat vlak beterschap nodig heeft); ook een extremere DesertX is denkbaar
  • 28/10/22 = "Dare to be bold" = misschien een Diavel V4 (testbikes zijn al gespot),
  • 7/11/22 = "Next gen freedom" = nu al zeker de nieuwe generatie Scrambler met 800cc desmo twin

 

Diavel V4 persbericht van 't Duitse MOTORRAD: https://www.motorradonline.de/chopper-cruiser/ducati-diavel-v4-2023-erlkoenig/

Panigale V4 R: https://www.motorradonline.de/supersportler/ducati-panigale-v4-r-2023/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij BMW komen er luidens mijn dealer 4 nieuwe modellen in 2023.

Gelet op wat al quasi zeker is m.b.t. de (volledig nieuwe) GS, neemt die er al 3 van die 4 voor z'n rekening:

  • R 1300 GS = de 'basis' GS met 1300cc twin, volledig nieuw (lichter) frame, nieuwe cardan, next gen elektronica, enz. (dus een volledig nieuwe generatie, zoals in 2013 de "watergekoelde" GS kwam)
  • R 1400 GS = vermoedelijk de Adventure variant, met dezelfde 1300cc twin, basis is dus de R 1300 GS maar met grotere tank en wat meer bagage- en/of beschermingsopties
  • M 1300 GS = vermoedelijk de ruigere variant, mogelijks met 21" voorwiel, slanker en hoger 'offroad' zadel, meer veerweg, enz.

Hoezo quasi zeker? BMW-webmaster heeft een foutje gemaakt ergens voor de zomer nog, en gedurende enkele uren zijn die 3 nieuwe modellen tevoorschijn gekomen in de keuzelijst op de website waar je een onderhoud voor je BMW-moto kan aanvragen. :D  

BMW-R-1300-GS-R-1400-GS-M-1300-GS-169FullWidthOdcPortrait-c6971fe4-1885504.jpg

BMW-R-1300-GS-R-1400-GS-M-1300-GS-169FullWidthOdcPortrait-ba2acf15-1885503.jpg

 

Daarnaast, wat zou het 4e nieuwe model kunnen worden? Een andere klant bij m'n dealer (wiens R18 ik stond te bewonderen) beweerde dat het de K1600R zou zijn, maar ik geloof dat niet (nl. dat segment van powernakeds is volledig dood). BMW zit ook nog in een aantal boomende segmenten niet of niet sterk vertegenwoordig. En vooral: BMW zou de modelnaam R12 (vergelijk met de modelnaam R18) alsook de naam "Roctane" gepatenteerd hebben. Dus:

  • een bobber-style variant "R12 Roctane" binnen de R Nine-T modellijn? (de "12" kan kloppen met de nog luchtgekoelde boxer die in die modellijn gebruikt wordt)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/4/2022 om 10:06, Tjeu zei:

Qua looks toch pak beter dan de KTM of BMW. Moest ik een allroad zoeken met teveel vermogen, dan zou het sowieso deze worden.

Ben 'm deze voormiddag nog snel even live gaan bekijken. Fiets ziet er goed uit, maar ik mis de vonk. Ik vind 'm er inderdaad goed uit zien, maar er mist (voor mij) iets, ergens een hoekje af of een onderdeel oid dat een stylistisch pareltje is. Nu is-ie helemaal zoals je je zelf een Tiger 1200 zou inbeelden, braaf ook, niks verrassends. De achterkant van de Explorer-varianten (met de achteruitkijkradar) vind ik zelfs lomp. Vooral de GT-lijn (dus met gegoten wielen, meer op verharde weg georiënteerd) vind ik plattekes, niks waauw.

De enige dik ik echt knap vind, is de Rally Pro in matgroen-met-wit, zeker op banden met blokpatroon (70/30, 50/50 enz):

1.jpg

2.jpg

4.jpg

11.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, msxx zei:

Duc:

Monster Sp

Diavel V4

Multi ‘rallye’

Aldus mijn dealer

Ducati zelf heeft 7 premières met datum aangekondigd, hé. Dus 't zullen er vermoedelijk echt wel 7 zijn.

Monster SP, dat zal dan over 5 dagen zijn, neem ik aan, de "Ready for more" première.

Diavel V4 rijdt al rond, er zijn zelfs foto's van 't zadel met Diavel V4 stikking, dus da's idd zeker.

Multistrada Enduro of Rallye lijkt ergens onlogisch omdat je de gewone Multistrada met spaakwielen en offroad banden kan krijgen. En tot nu toe zijn er geen grote reisenduro's in 'hard core' offroad uitvoering met 21" voorwiel ... behalve de KTM 1290 Superadventure R. Maar alle multiroad/allroad/reisenduro/... segmenten groeien wel enorm, dus niet onlogisch dat Ducati daar dus ook een deel van de koek wil. BMW eveneens met de M1300GS. Ik vraag me wel het nut af van 21" en bonkers offroad specs op zo'n bakbeest met 170pk ... dan is een kleinere en toch makkelijk 20-30 kilo lichtere "middenklasse" met 90-110pk en nog wat cm veerweg extra, toch de betere keuze?

Er zijn ook al Panigales V4 R gespot (weliswaar gecamoufleerd).

De nieuwe Scrambler zal zeker op EICMA staan, dat heeft Ducati ook al bevestigd.

 

Ik ben vooral benieuwd of Ducati zo snel met een technische update van de Multistrada V4 engine komt. Ding blijkt zo onnoemelijk veel te zuipen, haalt bv maar 60% van het rijbereik van een 1250 GS met dezelfde hoeveelheid brandstof, allebei samen gereden door alternerend 2 motorjournalisten. Bonkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gTa zei:

Ben 'm deze voormiddag nog snel even live gaan bekijken. Fiets ziet er goed uit, maar ik mis de vonk. Ik vind 'm er inderdaad goed uit zien, maar er mist (voor mij) iets, ergens een hoekje af of een onderdeel oid dat een stylistisch pareltje is. Nu is-ie helemaal zoals je je zelf een Tiger 1200 zou inbeelden, braaf ook, niks verrassends. De achterkant van de Explorer-varianten (met de achteruitkijkradar) vind ik zelfs lomp. Vooral de GT-lijn (dus met gegoten wielen, meer op verharde weg georiënteerd) vind ik plattekes, niks waauw.

De enige dik ik echt knap vind, is de Rally Pro in matgroen-met-wit, zeker op banden met blokpatroon (70/30, 50/50 enz):

1.jpg

2.jpg

4.jpg

11.jpg

Voor mij is het witte frame de leuke extra die me aantrekt. Ook de vorm en het schaduwspel van de tank op de laatste foto, met het witte frame als contrast vind ik geweldig. De witte sticker onder de 1200 vind ik dan weer erg verloren gelopen en jammer.

Gooi daar een kleinere uitlaat demper onder en die vrije, open achterkant (tweede en derde laatste foto).... Rrrrrrrr, jammie!!! Achterwiel ophanging (voorlaatste foto) vind ik ook een onderdeel waar ik uren naar zou kunnen kijken (zoals de meedraaiende achteras bij bmw :inlove:

Voor mij werkt hij op de fotos die jij hebt genomen wel. Wat een ding. Zoveel eleganter dan een GS edoch voldoende dreigend en imposant. Eindelijk een écht alternatief voor een GS. Dat werd eens tijd! En geen telelever paralever gezeik. Ja, het is beter, maar nee, ik wil het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die versie werkt voor mij ook. Maar de vlieger gaat niet op als je een wegvariant zoekt, natuurlijk :D 

Ik rijd 99,98% van m'n kilometers op verhard. Mocht ik een gravel-aangepaste moto hebben, ik zou mogelijks wel iets meer "offroad" rijden, maar aangezien ik erg graag alleen rijd is dat al geen slimme piste. En op verhard heb je aan extra veerweg met ultrazachte eerste centimeters, alsook aan die zwaardere gespaakte wielen helemaal niets. Gegoten wielen zijn 1 à 1,5 kg lichter (dat is betekenisvol) en veel minder moeilijk te reinigen, of makkelijker proper te houden. Eigenlijk alleen maar voordelen voor mij. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, gTa zei:

Ducati zelf heeft 7 premières met datum aangekondigd, hé. Dus 't zullen er vermoedelijk echt wel 7 zijn.

Monster SP, dat zal dan over 5 dagen zijn, neem ik aan, de "Ready for more" première.

Diavel V4 rijdt al rond, er zijn zelfs foto's van 't zadel met Diavel V4 stikking, dus da's idd zeker.

Multistrada Enduro of Rallye lijkt ergens onlogisch omdat je de gewone Multistrada met spaakwielen en offroad banden kan krijgen. En tot nu toe zijn er geen grote reisenduro's in 'hard core' offroad uitvoering met 21" voorwiel ... behalve de KTM 1290 Superadventure R. Maar alle multiroad/allroad/reisenduro/... segmenten groeien wel enorm, dus niet onlogisch dat Ducati daar dus ook een deel van de koek wil. BMW eveneens met de M1300GS. Ik vraag me wel het nut af van 21" en bonkers offroad specs op zo'n bakbeest met 170pk ... dan is een kleinere en toch makkelijk 20-30 kilo lichtere "middenklasse" met 90-110pk en nog wat cm veerweg extra, toch de betere keuze?

Er zijn ook al Panigales V4 R gespot (weliswaar gecamoufleerd).

De nieuwe Scrambler zal zeker op EICMA staan, dat heeft Ducati ook al bevestigd.

 

Ik ben vooral benieuwd of Ducati zo snel met een technische update van de Multistrada V4 engine komt. Ding blijkt zo onnoemelijk veel te zuipen, haalt bv maar 60% van het rijbereik van een 1250 GS met dezelfde hoeveelheid brandstof, allebei samen gereden door alternerend 2 motorjournalisten. Bonkers.

Heb de zeven niet ter discussie gesteld maar deze drie noemde dr dealer expliciet. De Multi zou een dertig liter tank krijgen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, msxx zei:

Heb de zeven niet ter discussie gesteld maar deze drie noemde dr dealer expliciet. De Multi zou een dertig liter tank krijgen 🙂 

Ah zo, nu bennek mee. Okay 🙂

30 liter, daarmee geraakt die dan ongeveer aan 't rijbereik van een gewone GS met 21 liter? :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update :D 

Op 10/9/2022 om 12:55, gTa zei:

https://www.motorradonline.de/typen/7-neue-ducs-fuer-2023-neu/

Ducati brengt in de komende tijd 7 nieuwe modellen/varianten uit.
Aan de hand van dit artikel, even de veronderstellingen vertalen:

  • 2/9/22 = Ducati Streetfighter Lamborghini = reed voorgesteld ondertussen https://www.ducati.com/de/de/motorraeder/streetfighter/ducati-streetfighter-v4-lamborghini
  • 15/9/22 = "Ready for more?"= Monster SP https://www.ducati.com/be/nl/bikes/monster/monster-sp
  • 29/9/22 = "Unlock Earth" = vermoedelijk de Multistrada V4 Enduro, mogelijks met 21" voorwiel en grotere tank
  • 7/10/22 = "This is racing" = vermoedelijk de Panigale V4 R
  • 20/10/22 = "Push forward" = mogelijks een motorische update van de Multistrada V4 (die extreem veel verbruikt en zeker op dat vlak beterschap nodig heeft); ook een extremere DesertX is denkbaar
  • 28/10/22 = "Dare to be bold" = misschien een Diavel V4 (testbikes zijn al gespot),
  • 7/11/22 = "Next gen freedom" = nu al zeker de nieuwe generatie Scrambler met 800cc desmo twin

https://www.ducati.com/be/nl/bikes/monster/monster-sp

❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Monterey Jack zei:

Zou eens met de nieuwe Monster moeten rijden, maar de nieuwe styling zegt mij echt niets 😞 

Het sappige, het unieke is weg. Ik volg helemaal.

Maar de SP is wel dik ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmjah, nog net vind ik. Hybrid.

Nog altijd de motor bloot, frame bloot, een knoert van een radiatorafdekking (zoals alle dikke bikes), wel een bellypan en (en daar zit 't 'm denk ik) een snuit met gestyleerde koplamp en (mini) windafwijzertje.

ap6129900ebm01-01-m.png

Ligt toch redelijk in de lijn van heel wat zware, "verkuipte" nakeds? Zoals mijn K1300R:

BMW K 1300 R

Koplamp en flyscreen zijn nog afzonderlijke onderdelen, maar voor de rest zit er toch zga even veel "body panel" rond die bike?

Of dit:

DUCATI STREETFIGHTER V4

Koplamp zit hier wel extreem laag, maar toch ook wel wat carrosserie hier.

 

Maar ik snap wel wat je wil zeggen. Oogt een tik minder bloot dan de meest blote nakeds, ja.
Combo van koplamp+ruit+radiatorpaneel in één doorlopend geheel oogt wel wat "tophalfje" ja.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat niet echt 't geval is, ruit komt niet extreem veel hoger boven stuur (dan b.v. de mijne met het sportruitje).
Maar de aansluiting van koplampbekleding en radiatorbekleding geeft idd een tophalfje-gevoel. Snap wel wat je bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zou er voor 2023 ook een Sport versie van de KTM 1290 Superadventure komen, dus nog sportiever dan de S ... met 17" front wheel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid