Ga naar inhoud

Nieuwe moto's


gTa

Aanbevolen berichten

2023 Honda CB 1000 R in een nieuwe tint. I say damn yum!

Black Edition in mat jeansblauw

Honda CB 1000 R 2023 neue Farben

 

klassiekere Honda kleurstelling:

Honda CB 1000 R 2023 neue Farben

 

Eigenlijk gek om te zien dat je een degelijk gemaakte en in elkaar gestoken liter naked met méér dan moderne looks hebt voor een vanaf-prijs van 13.250 EUR.
Als je daar dan de prijzen van de doorsnee BMW of Ducati bij bekijkt...... 😱

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart chappement mogen ze houden. Dat ziet er binnen de paar duizend kilometer niet meer uit. 

Nu, sowieso geen fan van zwarte velgen en zwart blok. De eerste verdoezelen het prachtige design en het tweede staat ook veel sneller vuil dan een grijs blok. Sowieso altijd fan van een grijs blok. Je moet je motorblok niet gaan verdoezelen en van het gezichtsveld proberen onttrekken, je moet er net de focus op leggen. Dat is het hart van de motor, dat moet zijn wat in het oog springt.

Op dat gebied scoort de originele monster nog steeds erg hoog wat mij betreft.

Ducati-Monster-M900-Left-Side.jpg?ssl=1

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/10/2022 om 21:14, gTa zei:

2023 Honda CB 1000 R in een nieuwe tint. I say damn yum!

Black Edition in mat jeansblauw

Honda CB 1000 R 2023 neue Farben

 

klassiekere Honda kleurstelling:

Honda CB 1000 R 2023 neue Farben

 

Eigenlijk gek om te zien dat je een degelijk gemaakte en in elkaar gestoken liter naked met méér dan moderne looks hebt voor een vanaf-prijs van 13.250 EUR.
Als je daar dan de prijzen van de doorsnee BMW of Ducati bij bekijkt...... 😱

De afwerking is op hetzelfde hoge niveau, heb er om due reden serieus over getwijfeld. Was zeker een goede keus, maar mijn gebruik wilde ik verder afstemmen op reizen en lange tochten, Honda heeft daar helaas niets wat mij kon verleiden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2022 om 17:02, Monterey Jack zei:

Spot on again @gTa

E77716DB-6FE1-4DB2-A925-4F3827A70A8B.thumb.jpeg.d49298e6d6dfec697171eb7f8f2f7cce.jpeg

Ik heb dat niet zelf voorspeld, hé :D   Maar idd: zat er dik aan te komen.

Belangrijkste, in de laatste Ducati-trend (aka: we hanteren absurde prijzen): prijsstijging van ca. 21.750 EUR naar meer dan 27.000 EUR voor het basismodel. :sick: 😅

Ben vandaag even bij Ducati langs geweest en ik sprak hen daarover aan. De twee man aanwezig in "mijn" dealership stak eerst het std (aangeleerde) praatje af om de prijs te vergoelijken ... maar na een kwartier gezellig babbelen zeiden ze ook dat ze zelf eigenlijk niet snappen wat Ducati bezielt. Ze zeggen zelf al dat ze voelen dat mensen afhaken. En ik kan dat snappen: ik zou b.v. perfect in de markt kunnen zijn voor een nieuwe Multistrada V4 S of zelfs een Pikes Peak ... maar met een nieuwprijs van (met opties en uitrusting) meer dan 35.000 EUR en zelfs bijna 40.000 EUR ... sorry, maar zo gek ben ik ook niet.

Te bezien of "de markt" dit blijft pikken, want laat ons wel wezen: hiermee stoot Ducati met bravoure door tot de top van de markt, alvast toch qua prijs.
Secundo: te bekijken of BMW zich hierdoor laat inspireren, b.v. met de aanstaande nieuwe generatie GS met boxers.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2022 om 22:39, msxx zei:

Cilinder uitschakeling was er trouwens al bij de eerste generatie.

Blijkbaar zou dit niet kloppen, msxx? Vandaag bij de dealer zei men mij dat de Multistrada V4 pas cilinderuitschakeling krijgt vanaf 2023, dus op de Rallye én ook op de V4 en V4 S en Pikes Peak. Tot nu hebben ze dat niet.

Bij MY23 komen er nog enkele wijzigingen:

  • Makkelijk afschroefbare vleugels (ze gaan blijkbaar bij de bosjes kapot omdat nogal wat Multistrada-eigenaren hun moto wel eens om laten vallen ... kuch ... heel ongelegen mopje momenteel op dit forum, maar 't is vooral naar het 'greenlaning' gebruik toe, dat ik 't bedoel :D ) en nu is dat eigenlijk een onnozel dure reparatie omdat ze niet zo makkelijk afneembaar zijn. Zou dus aangepast worden, zodat je ze met 2 inbusjes te lossen weg kan nemen.
  • Vergroot GSM-vak in de linker binnenbekleding van de kopkuip. Het vakjes tussen benzinetank en zadel zou blijven, maar er komt een extra bij dat groter is en nu wél het huidig gangbare formaat van smartphone slikt :D   (ongelofelijk dat fabrikanten daarin zo durven falen ... BMW presteert dat ook met die bergvakjes waar de huidige huge smartphones eigenlijk niet in passen, al helemaal niet met een bumper case errond)
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gTa zei:

Blijkbaar zou dit niet kloppen, msxx? Vandaag bij de dealer zei men mij dat de Multistrada V4 pas cilinderuitschakeling krijgt vanaf 2023, dus op de Rallye én ook op de V4 en V4 S en Pikes Peak. Tot nu hebben ze dat niet.

Bij MY23 komen er nog enkele wijzigingen:

  • Makkelijk afschroefbare vleugels (ze gaan blijkbaar bij de bosjes kapot omdat nogal wat Multistrada-eigenaren hun moto wel eens om laten vallen ... kuch ... heel ongelegen mopje momenteel op dit forum, maar 't is vooral naar het 'greenlaning' gebruik toe, dat ik 't bedoel :D ) en nu is dat eigenlijk een onnozel dure reparatie omdat ze niet zo makkelijk afneembaar zijn. Zou dus aangepast worden, zodat je ze met 2 inbusjes te lossen weg kan nemen.
  • Vergroot GSM-vak in de linker binnenbekleding van de kopkuip. Het vakjes tussen benzinetank en zadel zou blijven, maar er komt een extra bij dat groter is en nu wél het huidig gangbare formaat van smartphone slikt :D   (ongelofelijk dat fabrikanten daarin zo durven falen ... BMW presteert dat ook met die bergvakjes waar de huidige huge smartphones eigenlijk niet in passen, al helemaal niet met een bumper case errond)

Cilinderuitschakeling was tot nu toe inderdaad alleen bij stilstand, dus het is een (serieuze) uitbreiding, vooral (enkel) interessant bij constante snelheid zoals bij autostrade rijden 🙂

voor het overige: dat vakje is vrij zinloos inderdaad, mijn gsm past er wel in maar ik stop hem veel liever in een tanktas. Na 2x gebruik was ik er klaar mee 😄 

De vleugels staan bij mij niet op het bestek, precies goed beschermd door de valveugels!

76386B39-18E7-4F83-B486-F28B8BA44B0C.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zitten daar effectief goed achter beschermd. Maar ik denk dat er nog héél wat méér en vooral heel wat duurders afgeschermd wordt door die beugels. Als ze koppelingsdeksels en motorblokonderdelen moeten beginnen vervangen wordt het wel heel duur.

Ik zie helaas wel dat er veel koetswerkpanelen ook licht getoucheerd zijn. 😞  Dju toch.

Courage iig! En ik hoop dat je ondertussen je blauwe plekken zo goed als kwijt bent, alsook de pijn in de benen. Lukt stappen al terug goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Die zitten daar effectief goed achter beschermd. Maar ik denk dat er nog héél wat méér en vooral heel wat duurders afgeschermd wordt door die beugels. Als ze koppelingsdeksels en motorblokonderdelen moeten beginnen vervangen wordt het wel heel duur.

Ik zie helaas wel dat er veel koetswerkpanelen ook licht getoucheerd zijn. 😞  Dju toch.

Courage iig! En ik hoop dat je ondertussen je blauwe plekken zo goed als kwijt bent, alsook de pijn in de benen. Lukt stappen al terug goed?

Bestek was er een om te scrollen, heel veel klein grut maar ook de achterbrug (miniem krasje maar toch) een remschijf, voorvelg, koplamp.. dat eindigen tegen een vangrail is kennelijk prijzig.

Ben de volle twee weken ziek geweest, ga nu pas weer werken, kan nu met wat moeite voorzichtig stappen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Heb even ruim de tijd genomen om op de Multistrada te gaan zitten. Heerlijk gevoel ❤️   Ruimer, meer moto, ... dan een S 1000 XR. Dezelfde ruimte als op een (non-Adventure) 1250 GS, vond ik, maar dan met wat minder "offroad"-gevoel. Spot on, echt. Loved it.
En ik zou bijna zeggen: wat hoogwaardiger afgewerkt ook (vooral dan koetswerkpanelen; bij BMW zijn de knoppenblokken en dashboard ook van 't hoogste niveau).

Standaardzadel vond ik aangenaam van vorm en heerlijk stevig: nodig voor langeduurcomfort. De footpegs zouden voor mij wel wat hoger mogen, ik ben sowieso al een scherpere kniehoek gewoon.

Even met 't menusysteem gespeeld: ik zou er snel aan kunnen wennen, vind 't heel intuïtief en 't schermpje geeft helder weer wat je wil/moet zien. Liked it!!

Er stond een witte met spaakwielen en een matgrijze met gegoten wielen naast elkaar in de showroom. Bij de testbike buiten viel me ook al op dat het achterwiel met de 170-band op een gegoten velg eigenlijk het enige is aan die bike dat qua looks niet "dik" oogt, maar een beetje (excuse le mot) sullig bijna. In de showroom vond ik dan dat het spaakwiel veeeel dikker oogt (door de uitpuilende velgrand waarin de spaken toekomen). Qua rijdynamiek zal de gegoten velg vermoedelijk de betere keuze zijn, maar qua looks ging m'n voorkeur gigantisch hard naar het spaakwiel uit. ❤️ 

De witte vond ik van de 3 ook de knapste kleurstelling. Wel weinig metallic in, dat had wat meer gemogen. Er stond ook een Supersport 950 S in de showroom in dat "star white silk", een matte witte lak met heel veel metallic in ... WTF zo beestig knap. Zou absoluut m'n keuze zijn, mocht dat op de Multistrada bestaan. De rode: mjah. De grijze is minder mijn ding. Wel benieuwd naar de bicolor uitvoering van de Rallye, dat lijkt me echt maf mooi op foto (doe wat aan die van @dragonfly denken met de rode accentjes).

Herken me daar grotendeels wel in 🙂 Wat afwerking en menu en instelbaarheid van alle parameters is er geen gelijke.. vind hem nog steeds duur, maar snap wel waar de centen in zijn gaan zitten. De oude multi was goed, maar dit is next level op dat vlak.

Er komt van de zomer een 180/60 band op 😉 

De witte vond ik ook mooi, maar het mat grijze vind ik vanaf de introductie al fantastisch dus daar moest ik niet over twijfelen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/29/2022 at 6:51 PM, gTa said:

Te bezien of "de markt" dit blijft pikken, want laat ons wel wezen: hiermee stoot Ducati met bravoure door tot de top van de markt, alvast toch qua prijs.
Secundo: te bekijken of BMW zich hierdoor laat inspireren, b.v. met de aanstaande nieuwe generatie GS met boxers.......

Als ik het zo vanop een afstand bekijk is Ducati zich gewoon aan het herpositioneren waar het was.

Ik herinner me dat in 2004 een 999S al 22.000 euro was. We zijn ondertussen 18 jaar later. Lijkt me dat ze inflatie-gewijs enkel goedkoper zijn geworden :D 

En ondanks alle economische malaise mag je stellen dat in het top segment (kijk maar naar de auto's) er duchtig met geld blijft gegooid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/25/2022 at 9:14 PM, gTa said:

Eigenlijk gek om te zien dat je een degelijk gemaakte en in elkaar gestoken liter naked met méér dan moderne looks hebt voor een vanaf-prijs van 13.250 EUR.
Als je daar dan de prijzen van de doorsnee BMW of Ducati bij bekijkt...... 😱

Of van een elektrische mountainbike ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als ik het zo vanop een afstand bekijk is Ducati zich gewoon aan het herpositioneren waar het was.

Ik herinner me dat in 2004 een 999S al 22.000 euro was. We zijn ondertussen 18 jaar later. Lijkt me dat ze inflatie-gewijs enkel goedkoper zijn geworden :D 

En ondanks alle economische malaise mag je stellen dat in het top segment (kijk maar naar de auto's) er duchtig met geld blijft gegooid worden.

Dat klopt, eigenlijk zijn motoren over de hele lijn goedkoper geworden

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er beginnen beelden te lekken van de MV Agusta launch op 11-11 in Milaan.

 

Teasers van Instagram:

Een nieuwe RUSH of toch ten minsten nieuwe kleurstelling. (of een Rush op basis van de 3 cilinder Dragster RR)
mvteasers2-jpg.498585

Een Brutale 920?
mvteasers3-jpg.498584

En een SuperVeloce 4 cilinder? Dit zou dan het dichtst bij een F4 zijn wat er nu komt.
mvteasers1-jpg.498586
screen-shot-2022-11-08-at-10-52-35-pm-pn
screen-shot-2022-11-08-at-10-52-44-pm-pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag 't ook net, zien er waardevolle upgrades uit! Blijft toch zowat dé duivel-doet-al, mijn gedacht, die Tracer 9 GT. ❤️ 

Yamaha Tracer 9 2023

Yamaha Tracer 9 2023

Yamaha Tracer 9 2023

Yamaha Tracer 9 2023

Yamaha Tracer 9 2023

Yamaha Tracer 9 2023

Yamaha Tracer 9 2023

Yamaha Tracer 9 2023

Krijgt nu ook de afstandsradar en die zit (voor 't eerst in 't motorlandschap) helemaal verborgen in het kuipwerk. ❤️ 

Lijkt me ook wel dat de prijs met makkelijk 1,5k zal stijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kleine broer Tracer 7 GT krijgt nu ook de update die de MT-07 al kreeg (o.a. nieuwe dash).
Daarbovenop (itt de Tracer 9 GT die technisch identiek bleef) zijn er ook een pak verbeteringen aan rijwielgedeelte enz.

De Tracer 7 GT rondt zo wel de kaap van 10k EUR nieuwprijs ... maar da's gegeven z'n uitrusting toch nog altijd een knappe prijs, imo.

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

 

Yamaha Tracer 7 und Tracer 7 GT (2023)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof dit, zo op 't eerste zicht: moderne vervanger van de gouwe ouwe Suz SV 650: de GSX-8S.

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

 

Motorisch: compleet nieuwe staande twin van net geen 800cc, zo'n 83 pk sterk.

Is niet echt een low budget motor, want 4 kleppen per cilinder, 2 bovenliggende nokkenassen, Ride by Wire en 2 balansassen ("cross balancer") die zowel primaire als secundaire balans brengen.

Benieuwd naar tests!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met de Yamaha R6 is de Aprilia RS 660 zowat de lekkerst ogende bike in het sport middensegment. (Al is zoiets natuurlijk persoonlijk.)

Krijgt er nu een lichtere "Extrema" versie bij: door veel carbon 3 kg lichter en wat exclusiever, een SC Project uitlaat om wat aan te leunen bij de racerij, 
En een elektronisch (via softare) omschakelbare quickshifter, dus op circuit (of elders) kan je kiezen om de versnellingsbakbediening om te keren, als je dat wil.

Aprilia RS 660 Extrema

Aprilia RS 660 Extrema

Aprilia RS 660 Extrema

Aprilia RS 660 Extrema

Aprilia RS 660 Extrema

Aprilia RS 660 Extrema

 

Focking lekker ❤️

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Tof dit, zo op 't eerste zicht: moderne vervanger van de gouwe ouwe Suz SV 650: de GSX-8S.

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

Suzuki GSX-8S (11/2022)

 

Motorisch: compleet nieuwe staande twin van net geen 800cc, zo'n 83 pk sterk.

Is niet echt een low budget motor, want 4 kleppen per cilinder, 2 bovenliggende nokkenassen, Ride by Wire en 2 balansassen ("cross balancer") die zowel primaire als secundaire balans brengen.

Benieuwd naar tests!!

Idem, zeer benieuwd ook naar de prijs. Ik vraag me af of ze veel duurder gaan zijn dan de CB750.

1 uur terug, 3000 zei:

Heel benieuwd naar de prijs van deze. Concurrent Tenere 700 kost minstens 10.899 euro.

 

Ik vermoed dat die wel sub 10k zal zijn, gezien de lage prijs van de CB750.

 

 

Kawa heeft nog steeds geen ZX4R voorgesteld 😞

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

WTbF :inlove: 

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro (11/2022)

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro (11/2022)

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro (11/2022)

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro (11/2022)

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro (11/2022)

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro (11/2022)

 

 

MV Agusta Superveloce 1000

de 1liter motor van de Brutale, hier 208 pk sterk
net geen 200 kg "nat"
top van 320 echte km/u

foto's tonen de Serie Oro (check die éénzijdige achterbrug ❤️ )
die met racing kit en titanium uitlaatlijn zelfs 212 pk levert

 

 

daaaamn

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid