Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Indrukwekkend.

Zou de rest ook wel willen zien want sector 1 in Bahrein is 2 lange rechte stukken, 2 remzones en 2 bochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, TCT zei:

Ramadan volgende week vent. Beetje respect aub.

Wanneer zij ons respecteren, krijgen ze ook respect. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect of geen respect.

Is toch een flater van de FIA om zo races te moeten verzetten naar de zaterdag. Alsof het een verrassing was.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff zever toch. Hoeveel koersen zijn er al op ne Paaszondag verreden? Geen haan die daarom kraait. Kan perfect

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mich zei:

Pfff zever toch. Hoeveel koersen zijn er al op ne Paaszondag verreden? Geen haan die daarom kraait. Kan perfect

Twee maten, twee gewichten. Wij zijn gewoon zo stom dat we voor die kwezels altijd zwichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor geld danst den beer. Moest het niet in Jeddah geweest zijn was het ook geen probleem geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.hln.be/formule-1/komt-er-geen-oplossing-dan-doen-we-het-seizoen-uit-en-zijn-we-weg-duwt-open-oorlog-bij-red-bull-verstappen-richting-mercedes~a382b02b/

Quote
Max Verstappen viert z'n overwinning, Christian Horner kijkt glimlachend toe.
 
PREMIUM
Max Verstappen viert z'n overwinning, Christian Horner kijkt glimlachend toe. © Photo News

“Komt er geen oplossing, dan doen we het seizoen uit en zijn we weg”: duwt open oorlog bij Red Bull Verstappen richting Mercedes?

Horner-gate nam een zoveelste wending. Vader Jos Verstappen liet zich voor het eerst horen. En hoe. Zijn boodschap: Christian Horner moét weg. Of hoe het nu open oorlog is bij Red Bull. Maar ook: hoe dit voor zoon Max misschien wel een bedje spreidt bij… Mercedes.

Joost Bolle in Bahrein 
 

Woensdag werd teambaas Christian Horner van Red Bull nog vrijgesproken van grensoverschrijdend gedrag jegens zijn persoonlijke assistente. Hij haalde opgelucht adem. Hoorden we van iemand dicht bij het team: “Het is nog niet gedaan…” Mag je wel zeggen. Donderdagnamiddag viel een eerste splinterbom. Anonieme mail met de volledige WhatsApp-conversatie tussen Horner en de jongedame, in de mailbox van de hele F1-familie. Gênant. Voor Horner zelf. Ook voor de Formule 1, die in deze woke-tijden veel belang hecht aan morele waarden.

 

Er volgde een meeting met de grote bazen van de F1: CEO Stefano Domenicali van de F1 Group (eigenaar van de F1) en voorzitter Mohammed Ben Sulayem van de FIA. Voor alle duidelijkheid: alleen de FIA heeft als sportieve regelgever de autoriteit om Horner te sanctioneren. Maar er kwam geen sanctie. Ben Sulayem zei dat de FIA zich niet zal bemoeien. “Het zou verkeerd zijn om op de zaken vooruit te lopen”, zei hij. Lees: Red Bull moet de kwestie zelf bekijken. Alleen: hoe dan? Red Bull pleitte Horner al eens vrij op basis van een dossier waar het gelekte WhatsApp-verkeer ongetwijfeld in zat. Slotsom: Horner overleefde de splinterbom.

Maar dan. Enter Jos Verstappen, vader van. Zaterdagavond in de paddock praat hij met de Britse krant Daily Mail. Kernbom, deze keer. Oorlogsverklaring. “Deze affaire brengt het team in gevaar. Zo kan het niet voort. Als Horner niet opstapt, dan ontploft de situatie. Hij speelt het grote slachtoffer, maar eigenlijk heeft hij het probleem zelf gecreëerd.”

 
 

Jos Verstappen.

 

Jos Verstappen. © Photo News

Wie de affaire de voorbije dagen volgde, vraagt zich misschien af waarom Jos Verstappen zich na weken stilte pas zaterdagavond in het debat mengde. Ongetwijfeld heeft dat te maken met almaar meer insinuaties in de Britse pers, als zou vader Verstappen misschien betrokken partij zijn in Horner-gate. Geruchten die volgens nogal wat waarnemers worden aangestoken door Horner. Achter de schermen bevestigen mensen uit de entourage van Horner in Britse kranten trouwens dat hij Verstappen ervan verdenkt ook iets te maken te hebben met de anonieme mails. Jos daarop: “Wat? Compleet absurd. Waarom zou ik dat doen als alles hier momenteel op rolletjes loopt voor Max?”

Maar er is meer. De relatie tussen Horner en de Verstappens begon vorig jaar al te etteren. Horner probeerde toen Helmut Marko buiten te werken. Inderdaad: de 80-jarige Oostenrijker die destijds van Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz de sportieve supervisie van het F1-team toevertrouwd kreeg. Precies daarom zijn de Verstappens zo close met Marko: hij was het die Max in 2015 als piepjonge 17-jarige de kans gaf om meteen in F1 te debuteren. Toen Horner vorig jaar naar de top van Red Bull trok en zei dat ze Marko maar beter met pensioen konden sturen, stelde Max zijn veto. Sindsdien zit er behoorlijk wat mot in de relatie tussen Horner en de Verstappens.

 

Helmut Marko (centraal) in gesprek met Christian Horner (links) en Max Verstappen (rechts).

 

Helmut Marko (centraal) in gesprek met Christian Horner (links) en Max Verstappen (rechts). © Photo News

Hoe dan ook doet vader Verstappen met zijn verklaringen in de Daily Mail de situatie serieus escaleren. Rond de hospitality van Red Bull hangt een geur van solfer en vuur. Want eigenlijk zegt pa Verstappen: het is Horner of wij. Hoorden we hem zaterdag in de paddock zeggen: “Komt er geen oplossing, dan doen we het seizoen uit en zijn we weg…”

En dat is geen loze dreiging. Bekijk het zo. Bij Mercedes verliezen ze einde seizoen Hamilton. Komt daar meteen ook een pak geld vrij voor een topcoureur - Lewis verdient nu nog om en bij de 50 miljoen per jaar. Toeval of niet, maar Mercedes-baas Toto Wolff moeit zich ook almaar uitdrukkelijker. “De F1 heeft meer transparantie nodig in deze kwestie”, zei hij. Lees: dit moet uitgespit worden. Het zet de positie van Horner nog meer onder druk.

Trouwens: verkassen naar Mercedes is misschien geen slecht idee voor Verstappen, als je vooruitkijkt. In 2026 komen er nieuwe auto’s maar ook een nieuwe generatie motoren. Dat laatste ziet er niet goed uit voor Red Bull. In een bui van overmoed beslisten Horner en volgelingen immers om zelf die motor te gaan bouwen, in een eigen nieuwe fabriek. En in een nieuwe partnership met… Ford, dat sinds de ‘jaren stillekes’ geen F1-motor meer in elkaar heeft gevezen. Consensus in de paddock: komt nooit goed. Een nieuwe motor bouwen, vertrouw dan maar liever op Mercedes, met hun duizenden ingenieurs daar in Stuttgart en eeuwenlange ervaring…

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mich zei:

Pfff zever toch. Hoeveel koersen zijn er al op ne Paaszondag verreden? Geen haan die daarom kraait. Kan perfect

wie is tegenwoordig de grootste sponsor van alle sporten, de Emiraten en de moslims. 

Dakar, wereldbeker voetbal, F1 is allemaal ginder. en hun weekend is vrijdag en zaterdag en niet zoals bij ons hier op zaterdag en zondag.

Moesten ze zich moeten aanpassen aan ons dan dreigen ze mss met de geldkraan dicht te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

den Bernie zei eind jaren 80: we mankeren nog een snelle Duitser, een Rus en een Chinees. Die snelle Duitser is er rap gekomen, die andere 2 een flink tijdje later. 

Wat ik wil zeggen is, dit is een voorbeeld van een man met visie en controle... jammer dat de nieuwe bazen de basiswaarden niet serieus nemen (vooral mbt de circuits)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig boeiende GP. Op den duur zelfs in FastForward beginnen kijken... 
Vreemde GP van LEC: in't begin duidelijk zware problemen bij het remmen (vooral in die ene bocht), maar die problemen leken dan plots vanzelf opgelost? 
Had toch verwacht dat Ferrari iets dichter vooraan had kunnen aansluiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Mich zei:

den Bernie zei eind jaren 80: we mankeren nog een snelle Duitser, een Rus en een Chinees. Die snelle Duitser is er rap gekomen, die andere 2 een flink tijdje later. 

Wat ik wil zeggen is, dit is een voorbeeld van een man met visie en controle... jammer dat de nieuwe bazen de basiswaarden niet serieus nemen (vooral mbt de circuits)

Wie was die snelle Rus en snelle Chinees?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Wie was die snelle Rus en snelle Chinees?

Er staat snelle Duitser, bij de andere staat geen adjectief 😊

kvyatt zal de eerste rus geweest zijn zeker? Voor een chinees was het op Zou wachten denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 23:48, dragonfly zei:

 

Wat doe ik verkeerd waardoor ik jouw post zo zie:

image.thumb.png.7b582b73b7a602bb18781b0833c639cd.png

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Liquid Li0n zei:

wie is tegenwoordig de grootste sponsor van alle sporten, de Emiraten en de moslims. 

Dakar, wereldbeker voetbal, F1 is allemaal ginder. en hun weekend is vrijdag en zaterdag en niet zoals bij ons hier op zaterdag en zondag.

Moesten ze zich moeten aanpassen aan ons dan dreigen ze mss met de geldkraan dicht te zetten.

Is die geldkraan echt nodig? We hebben 150 jaar gevoetbald zonder hen. Messi en Ronaldo zouden geen 100-200m per jaar verdiend hebben. Maar zouden die daarom niet gevoetbald hebben? Zijn de wedstrijden nu zoveel aantrekkelijker omdat er zoveel meer geld wordt rondgestrooid?

Is F1 zoveel boeiender en mooier om kijken geworden sinds we veertienendertig GP's hebben in Abu Dhabi, Saudi Arabië, Baku, Singapore, etc? 

En de Dakar is enkel naar daar uitgeweken om dat hun geliefde broeders die tussen Parijs en Dakar wonen, denken dat het OK is om in naam van hun godsienst onschuldige mensen te vermoorden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2024 om 17:51, flupke73 zei:

 

Gisteren met goede moed de SkyF1-uitzending binnengehaald, ik zou het F1 weer eens een kans geven.

De reden waarom ik vorig jaar zelfs het seizoen niet beginnen kijken ben & het seizoen daarvoor na een race of 4-5 ben afgehaakt, is de combinatie van de overmacht van RedBull en Verstappen (die ik wel erken als een goeie pîloot maar waar ik nul komma nul sympathie voor voel) met het gemis van emotie in de sport (technisch, heroïsch, reglementair, etc.).

Ik wou 't dus nog eens een kans geven. Nou, 't seizoen is alvast op de verkeerde manier gestart. Benieuwd of ik mezelf na volgend weekend nog gemotiveerd krijg om te kijken...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

Is die geldkraan echt nodig? We hebben 150 jaar gevoetbald zonder hen. Messi en Ronaldo zouden geen 100-200m per jaar verdiend hebben. Maar zouden die daarom niet gevoetbald hebben? Zijn de wedstrijden nu zoveel aantrekkelijker omdat er zoveel meer geld wordt rondgestrooid?

Is F1 zoveel boeiender en mooier om kijken geworden sinds we veertienendertig GP's hebben in Abu Dhabi, Saudi Arabië, Baku, Singapore, etc? 

En de Dakar is enkel naar daar uitgeweken om dat hun geliefde broeders die tussen Parijs en Dakar wonen, denken dat het OK is om in naam van hun godsienst onschuldige mensen te vermoorden. 

het is zeker niet verbeterd. Die geldkraan is helaas opengegaan terwijl die niet nodig is.

En die Dakar rally vind ik nu ook wel van de pot gerukt. Ze zijn moeten vluchten voor de moslims en nu zijn ze naar hun landen terug gekeerd en wat zie je tegelijk, er is een Africa Eco race die nog wel in die "oorspronkelijke" landen van Parijs-Dakar doorgaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mich zei:

Er staat snelle Duitser, bij de andere staat geen adjectief 😊

kvyatt zal de eerste rus geweest zijn zeker? Voor een chinees was het op Zou wachten denk ik

:D substiel. 

Vraag is of enkel een deelnemer echt helpt voor de populariteit. Zijn de Russen en Chinesen wild geworden tussen Kvyatt en Zhou? Winnen is nog steeds wat de aandacht trekt. F1 was populair in Japan eind de jaren '80, ook al was de rijder een Braziliaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ICM zei:

"Congrats to Max on the 2024 World Championship 😳⚡️"

image.jpeg.3b34bf2473fb36cd5d176f1931060e89.jpeg

(C) ESPN F1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ik grappig blijf vinden: die mannen zijn nu toch wel al een heel aantal jaren bezig in het sponsoren van bvb voetbal... maar zijzelf kunnen nog altijd op genen bal trappen. :lolz: Idem met F1, rally, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

:D substiel. 

Vraag is of enkel een deelnemer echt helpt voor de populariteit. Zijn de Russen en Chinesen wild geworden tussen Kvyatt en Zhou? Winnen is nog steeds wat de aandacht trekt. F1 was populair in Japan eind de jaren '80, ook al was de rijder een Braziliaan. 

Klopt maar je had ook wel Honda en Yamaha in de F1. Alsook vele sponsors uit japan. 
en de groupC keek steeds met 1 oog naar F1 en daar zaten zowat alle Japanse constructeurs met de fabriek aanwezig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Wat doe ik verkeerd waardoor ik jouw post zo zie:

image.thumb.png.7b582b73b7a602bb18781b0833c639cd.png

?

Ik vermoed dat je facebook blokkeert. Net getest en zelfs in private browser zie ik de post correct.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik vermoed dat je facebook blokkeert. Net getest en zelfs in private browser zie ik de post correct.

Geen idee hoe ik dat doe, want ik gebruik Facebook (heel soms). Maar misschien houdt mijn Ghostery dat tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mich zei:

Kvyatt zal de eerste rus geweest zijn zeker?

Vitaly Petrov. Hebben we aan die gast ook het DRS-systeem niet te danken, nadat Alonso er niet aan voorbij geraakte in de laatste grand prix van 2010?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid