Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Op ovals rijden ze niet in de regen bedoel ik.

En Nascar = oval racen. Eigenlijk horen die stratencircuits daar niet in thuis. Zoals ze hier allemaal beginnen in karting, beginnen ze ginder met dirt oval racing als 6-jarige enzo. Compleet andere insteek.

 

image.png

 

image.png

image.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de F1 Academy race gezien.

Eigenlijk spannender dan de F1 race.

Wel een memorabel feit. P1 had niet gezien dat het was afgevlagd en is volle gas blijven doorrijden :lolz:. Dat team was al lang niet meer aan de radio en aan het vieren, dus niemand had haar dat gezegd, dus die bleef maar full pull haar ronde afwerken. Komt die terug aan start-finish, is daar uiteraard al lang geen vlag meer te zien. Dan hebben ze maar rood gegeven over gans het circuit :lolz:

Daarna toch iemand op de radio: "What are you doing?" "Nobody told me the race was over"

Allez man :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die RB saga verder volgend… waarom loopt mijnheer Jos V eigenlijk daar zo een beetje rond alsof hij eigenaar is van het huis?

Zag je Rosberg zijn pa daar jaren lopen interessant te doen? Of de pa van Sainz? (die nochtans iets mooiere adelbrieven kan voorleggen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Die RB saga verder volgend… waarom loopt mijnheer Jos V eigenlijk daar zo een beetje rond alsof hij eigenaar is van het huis?

Zag je Rosberg zijn pa daar jaren lopen interessant te doen? Of de pa van Sainz? (die nochtans iets mooiere adelbrieven kan voorleggen)

 

Jos is samen met Raymond Vermeulen het management team van Max.. ik vind het vrij normaal dat hij daar rond loopt, zeker bij een team dat zo afhankelijk is van Max zijn prestaties en toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk wordt dit niet het script voor gans het seizoen. En met de komst van Hamilton heb ik ook volgend seizoen weinig om naar uit te kijken.👀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, vince522 zei:

Jos is samen met Raymond Vermeulen het management team van Max.. ik vind het vrij normaal dat hij daar rond loopt, zeker bij een team dat zo afhankelijk is van Max zijn prestaties en toekomst.

Ik zie de andere managers daar veel minder ostentatief rondlopen. Verstappen senior loopt daar rond alsof hij nog altijd de F1 vedette is (niet dat hij dat ooit was want in zijn tijd heeft hij er nooit iets van gebakken).

Begint qua saga echt kinderachtige proporties aan te nemen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Ik zie de andere managers daar veel minder ostentatief rondlopen. Verstappen senior loopt daar rond alsof hij nog altijd de F1 vedette is (niet dat hij dat ooit was want in zijn tijd heeft hij er nooit iets van gebakken).

Begint qua saga echt kinderachtige proporties aan te nemen.

Ja vind ik ook. Sainz Senoir loopt daar toch niet zo bij als Verstappen senior. He's got it high up his ass. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft 'm ook wel grotendeels eigenhandig en van dichtbij opgeleid, denk niet dat Sainz Sr. dat gedaan heeft...

Disclaimer: Ja ik heb Sainz Sr. wel veel liever 😬

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is da hier de Flair ofwa? Wa maakt da nu uit hoe mensen er wel of niet bijlopen. Uwe kleine is de top van zijn generatie, kzou ook gelijk ne pauw rondlopen. 🤷‍♂️

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/3/2024 om 13:01, mrgrey_rs zei:

Als je naar foto's ziet van zijn persoonlijke assistente en weet wie z'n vrouw is, dan wordt één en ander toch wel snel duidelijk denk ik... 🤣

foto? 🙏

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/3/2024 om 14:27, ir_fuel zei:

Ik heb net de F1 Academy race gezien.

Eigenlijk spannender dan de F1 race.

Wel een memorabel feit. P1 had niet gezien dat het was afgevlagd en is volle gas blijven doorrijden :lolz:. Dat team was al lang niet meer aan de radio en aan het vieren, dus niemand had haar dat gezegd, dus die bleef maar full pull haar ronde afwerken. Komt die terug aan start-finish, is daar uiteraard al lang geen vlag meer te zien. Dan hebben ze maar rood gegeven over gans het circuit :lolz:

Daarna toch iemand op de radio: "What are you doing?" "Nobody told me the race was over"

Allez man :lolz:

Ze is haar overwinning kwijt.

 

  • Grappig 4
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, TCT zei:

Is da hier de Flair ofwa? Wa maakt da nu uit hoe mensen er wel of niet bijlopen. Uwe kleine is de top van zijn generatie, kzou ook gelijk ne pauw rondlopen. 🤷‍♂️

Dit.

En vergeet niet dat het nog altijd de media is die voor een groot deel bepaalt hoe een persoon overkomt naar het grote publiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, TCT zei:

Is da hier de Flair ofwa? Wa maakt da nu uit hoe mensen er wel of niet bijlopen. Uwe kleine is de top van zijn generatie, kzou ook gelijk ne pauw rondlopen. 🤷‍♂️

Liepen de pa's van Senna, Prost of Schumacher daar ook rond alsof de Keizer van Japan waren? Loopt de pa van Hamilton ook constant Toto Wolff raad te geven? 

Als hij toch zo fier is, dat hij uit zijn zoon zijn "kantoor" blijft en met zijn dikke nek in de tribune gaat zitten. Want op dit ogenblik is hij zijn ego / lul aan het achternalopen en de carrière van zijn zoon aan het verkloten. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij moet wel in het wereldje zitten, kan ni anders, met zulke stellingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Loopt de pa van Hamilton ook constant Toto Wolff raad te geven?

Toen Anthony Hamilton nog Lewis zijn manager was wel ja. Is ook ruzie van gekomen 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, dragonfly zei:

Ze is haar overwinning kwijt.

 

Hoe kut om zo uw winst te verliezen :') 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Liepen de pa's van Senna, Prost of Schumacher daar ook rond alsof de Keizer van Japan waren? Loopt de pa van Hamilton ook constant Toto Wolff raad te geven? 

Als hij toch zo fier is, dat hij uit zijn zoon zijn "kantoor" blijft en met zijn dikke nek in de tribune gaat zitten. Want op dit ogenblik is hij zijn ego / lul aan het achternalopen en de carrière van zijn zoon aan het verkloten. 

Zowiezo nooit goed dat je pa ook je manager is, enkel Britney had er voordeel aan.  Toen ik voor KTR werkte was het ook altijd miserie in dat geval. Meestal zijn dat dan ex-piloten die zelf nooit genoeg waren en die hun droom die zij niet hebben gehaald willen verder zetten op hun kind...ah wacht zoals Verstappen dus. Altijd gezever met die pa's en gemoei, die staan er gewoon te emotineel achter. En dat komt meestal ook niet ten goede komt voor hun kind.  De slimmere die laten het over aan een echte manager. 

Ik ben er bijna zeker van dat de grootste wrevel tussen Joske en Horner is dat Horner zijn zoontje met zijn voetjes op de grond wil houden. Horner zegt ook steeds dat Verstappen belangrijk is voor zijn team maar het niet enkel om hem draait. En dat wil Joske duidelijk wel. Steek morgen Hamilton, Alonso, Leclerc, Sainz, Norris, Piastri en zelfs een Albon in de Red Bull in die worden ook wereld kampioen met 1 vinger in de neus. Verstappen is snel maar als het aan Horner ligt niet onvervangbaar.

Ik zou het eerlijk gezegd top vinden moesten ze verstappen buiten gooien en dat hij voor een ander top team gaat rijden, zou de race's toch wat leuker maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, dragonfly zei:

Toen Anthony Hamilton nog Lewis zijn manager was wel ja. Is ook ruzie van gekomen 😉 

Q.e.d.  Familie en manager zijn, is nooit een goed idee. Alzeker wanneer de "manager" ook zelf nog eens een mislukt F1 rijder is denkt zijn moment in de schijnwerpers nu toch te kunnen halen. Jos "the Boss"... die nooit wat won. (geen idee vanwaar ze die bijnaam zijn gaan halen, tenzij het sarcasme in het kwadraat was)

En ook een "gewone" manager moet zich niet met het runnen van het team en de races bezig houden.  Horner is bij RB baas, Wolff bij Mercedes,... de manager van de rijder moet zich enkel met de contracten, administratie, sponsorship/endorsements. Niet met wat er in die garage, auto of zelfs in dat team afspeelt. Wat dat zorgt inderdaad voor ambras.

2 minuten geleden, Bjorno zei:

Zowiezo nooit goed dat je pa ook je manager is, enkel Britney had er voordeel aan.  Toen ik voor KTR werkte was het ook altijd miserie in dat geval. Meestal zijn dat dan ex-piloten die zelf nooit genoeg waren en die hun droom die zij niet hebben gehaald willen verder zetten op hun kind...ah wacht zoals Verstappen dus. Altijd gezever met die pa's en gemoei, die staan er gewoon te emotineel achter. En dat komt meestal ook niet ten goede komt voor hun kind.  De slimmere die laten het over aan een echte manager. 

Ik ben er bijna zeker van dat de grootste wrevel tussen Joske en Horner is dat Horner zijn zoontje met zijn voetjes op de grond wil houden. Horner zegt ook steeds dat Verstappen belangrijk is voor zijn team maar het niet enkel om hem draait. En dat wil Joske duidelijk wel. Steek morgen Hamilton, Alonso, Leclerc, Sainz, Norris, Piastri en zelfs een Albon in de Red Bull in die worden ook wereld kampioen met 1 vinger in de neus. Verstappen is snel maar als het aan Horner ligt niet onvervangbaar.

Ik zou het eerlijk gezegd top vinden moesten ze verstappen buiten gooien en dat hij voor een ander top team gaat rijden, zou de race's toch wat leuker maken. 

Nagels met koppen. 

Men doet inderdaad alsof de RB morgen geen kampioen meer wordt als Verstappen er niet meer is. Het is nog altijd die auto die veruit superieur is. Sergio Perez is nu niet dé toprijder, maar houdt wel met gemak een Leclerc, Sainz, etc achter zich met die kist. 

Ik zou het ook top vinden als volgend jaar Sainz bvb zijn nieuwe job bij RB vindt. (Zijn pa rijdt trouwens ook al met RB sponsoring 😉 )
En dan ben ik ech benieuwd om te zien of Verstappen inderdaad zo een spectaculair groot rijder is, dan wel of het aan combinatie van auto en team lag. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, dragonfly zei:

Ze is haar overwinning kwijt.

 

Daar moet je toch ook het team op aanspreken. Zeg me niet dat die over de radio niet konden aangeven dat de race over was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, The Swede zei:

Q.e.d.  Familie en manager zijn, is nooit een goed idee. Alzeker wanneer de "manager" ook zelf nog eens een mislukt F1 rijder is denkt zijn moment in de schijnwerpers nu toch te kunnen halen. Jos "the Boss"... die nooit wat won. (geen idee vanwaar ze die bijnaam zijn gaan halen, tenzij het sarcasme in het kwadraat was)

En ook een "gewone" manager moet zich niet met het runnen van het team en de races bezig houden.  Horner is bij RB baas, Wolff bij Mercedes,... de manager van de rijder moet zich enkel met de contracten, administratie, sponsorship/endorsements. Niet met wat er in die garage, auto of zelfs in dat team afspeelt. Wat dat zorgt inderdaad voor ambras.

Nagels met koppen. 

Men doet inderdaad alsof de RB morgen geen kampioen meer wordt als Verstappen er niet meer is. Het is nog altijd die auto die veruit superieur is. Sergio Perez is nu niet dé toprijder, maar houdt wel met gemak een Leclerc, Sainz, etc achter zich met die kist. 

Ik zou het ook top vinden als volgend jaar Sainz bvb zijn nieuwe job bij RB vindt. (Zijn pa rijdt trouwens ook al met RB sponsoring 😉 )
En dan ben ik ech benieuwd om te zien of Verstappen inderdaad zo een spectaculair groot rijder is, dan wel of het aan combinatie van auto en team lag. 

 

 

Ja.

Hij rijdt z'n teamgenoot op 14 seconden, de eerste race was het 22 seconden. Dat is 0,3-0,4 seconden per ronde sneller. Zonder al te veel te pushen als we de boordradio's mogen geloven. Want als het nodig is, of hij er zin in heeft pusht hij er een snel rondje uit en gaat die 1,5 sec sneller dan leclerc in de ferrari en 1,8sec sneller dan perez in dezelfde auto.

Een Sainz of Leclerc rijdt zoiets niet toe in dezelfde auto. 

Een Hamilton misschien nog wel, al zit die precies nog niet zo top in z'n vel en is die mentaal aan een overgangsjaar bezig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Daar moet je toch ook het team op aanspreken. Zeg me niet dat die over de radio niet konden aangeven dat de race over was.

Uiteraard speelt het team een rol hierin. Helaas staat radioverbinding met uw rijder hoog op de lijst van probleemgevallen. Je bent niet de enige op dat moment met radioverbinding.

De rijder zelf speelt dus ook een belangrijke rol. Als ze dan niet gemerkt heeft (voor wat ik hier en daar gelezen heb) dat de finish vlag is getoond,de marshalls rode vlaggen toonden en bv. nr 2 uit de spiegels verdween (aja want die remde wel af), dan maakt ze zelf toch een grove fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kefkie zei:

Een Sainz of Leclerc rijdt zoiets niet toe in dezelfde auto. 

Een Hamilton misschien nog wel, al zit die precies nog niet zo top in z'n vel en is die mentaal aan een overgangsjaar bezig.

 

Dat is hier wel de vraag niet, he.
Of Sainz of Leclerc even snel zouden gaan als Verstappen in die RB, daar kan je hele bladzijden vol over palaveren. God mag het weten.

Wat wel redelijk zeker is, is dat een goed rijder (kaliber van een Sainz of Leclerc als voorbeeld) wel sneller zou zijn dan Verstappen in bvb. de Mercedes.

Dus waarom zou Horner zich zorgen maken? In zijn plaats zou ik hem gerust zijn valiezen en die van zijn papa laten pakken en hen Toto Wolff zijn leven zuur gaan laten maken.
Als de RB dezelfde superioriteit kan behouden in 2025, dan kan Sainz daar gerust sneller mee zijn dan de concurrentie. En da's al wat nodig is. 

23 minuten geleden, abtler zei:

Uiteraard speelt het team een rol hierin. Helaas staat radioverbinding met uw rijder hoog op de lijst van probleemgevallen. Je bent niet de enige op dat moment met radioverbinding.

De rijder zelf speelt dus ook een belangrijke rol. Als ze dan niet gemerkt heeft (voor wat ik hier en daar gelezen heb) dat de finish vlag is getoond,de marshalls rode vlaggen toonden en bv. nr 2 uit de spiegels verdween (aja want die remde wel af), dan maakt ze zelf toch een grove fout.

De enige niet? Ik zou toch gedacht hebben dat elk team op een eigen frequentie zit. Al zijn storingen inderdaad niet uitgesloten. De rooi vlaggen missen, is wel redelijk straf 😕 

Doet me net denken aan een karting race vele jaren in London. Een van de andere teams miste een man en viste een "supporter", die ook voor hun bedrijf werkte, op. 
Kerel zag geen enkele blauwe vlag en kreeg na de wedstrijd een speciale prijs: een plaque waarop "Blind Like a Mole" stond :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Dat is hier wel de vraag niet, he.
Of Sainz of Leclerc even snel zouden gaan als Verstappen in die RB, daar kan je hele bladzijden vol over palaveren. God mag het weten.

Wat wel redelijk zeker is, is dat een goed rijder (kaliber van een Sainz of Leclerc als voorbeeld) wel sneller zou zijn dan Verstappen in bvb. de Mercedes.

 

Absoluut niet akkoord. Verstappen als jong gastje zien karten? Die kwam ook daar gewoon van een andere planeet. Het is de beste piloot op de planeet. Punt.

Vanwege een Alonso fan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid