Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik denk dat het team niet meer aan de radio zat op dat moment. P1 was duidelijk binnen. Die stonden wschl ergens te vieren ofzo. Ik bedoel maar, de koers is gedaan, wat moet je nog vertellen.

Dat de koers gedaan is.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dragonfly zei:

Silverstone was ook fout. Hamilton duikt in een gat die er niet is. Vorig jaar heeft hij wijselijk geremd met Leclerc als ik het goed herinner.

Imola was ook fout. Door de rode vlag kan hij zich ontdubbelen en nog punten pakken.

Max was de verdiende WK.

Over het seizoen gezien was hij idd de verdiende kampioen. 
 

maar het was in t verleden ni altijd degene die het verdiende die kampioen werd. 
Het Masi incident is gebeurd onder enorme druk om er een show van te maken in de laatste gp en titel decider. In die week voor de GP kreeg ik plots berichten van vrienden die anders nooit F1 kijken maar nu zat iedereen voor de buis. 
Stel dat dit gebeurd was in pakweg de 3de gp van het jaar, Masi zou de procedure normaal hebben laten verlopen en de gp had geeindigd onder SC met Lewis als winnaar

aangepast door Mich
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mich zei:

Over het seizoen gezien was hij idd de verdiende kampioen. 
 

maar het was in t verleden ni altijd degene die het verdiende die kampioen werd. 
Het Masi incident is gebeurd onder enorme druk om er een show van te maken in de laatste gp en titel decider. In die week voor de GP kreeg ik plots berichten van vrienden die anders nooit F1 kijken maar nu zat iedereen voor de buis. 
Stel dat dit gebeurd was in pakweg de 3de gp van het jaar, Masi zou de procedure normaal hebben laten verlopen en de gp had geeindigd onder SC met Lewis als winnaar

Ik denk ook wel dat Masi eerder de zondebok was. De druk die er toen achter zat. Nu anderzijds heeft het wel gewerkt want kijk hoeveel mensen er nu F1 kijken. 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mich zei:

Over het seizoen gezien was hij idd de verdiende kampioen. 
 

maar het was in t verleden ni altijd degene die het verdiende die kampioen werd. 
Het Masi incident is gebeurd onder enorme druk om er een show van te maken in de laatste gp en titel decider. In die week voor de GP kreeg ik plots berichten van vrienden die anders nooit F1 kijken maar nu zat iedereen voor de buis. 
Stel dat dit gebeurd was in pakweg de 3de gp van het jaar, Masi zou de procedure normaal hebben laten verlopen en de gp had geeindigd onder SC met Lewis als winnaar

Dat is waar en voor één keer vond ik het niet erg 😄 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mich zei:

je moet zelfs zover ni gaan. Verstappen haalde Hamilton in door te willen provoceren alvorens Hamilton aan zijn restart begon. Dat was in principe voldoende om een penalty op te leggen. Hadden ze gewild hadden ze de scheve situatie nog kunnen rechttrekken. Mocht niet zijn, blijkbaar MOEST Verstappen kampioen worden.

Toen mocht dat nog. Het seizoen (of 2) erna is dat gewijzigd geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Redfive zei:

Onttroond bedoel je allicht.

En dankzij Michael Masi die de regels toen naar eigen goeddunken invulde. Met nog 1 ronde te gaan had Verstappen onmogelijk Hamilton kunnen inhalen omdat er nog 5 'backmarkers' tussen zaten. Maar door die er tussenuit te halen, tsja dan was LH een vogel voor de kat. Voor mij een gestolen wereldtitel, period.

Je vergeet 1 ding.

Bij Mercedes hebben ze lulu buiten gelaten op versleten banden. Zij hadden ook een mogelijkheid om te pitten. 

Als hij verse banden had, zelfs zonder de backmarkers, had hij voor verstappen gebleven want qua pure snelheid was die een pak sneller dan de RB.

Masi was fout, maar mercedes ging ook niet vrijuit.

Als lulu Verstappen niet vakkundig in de muur had getikt op silverstone, dan had verstappen punten genoeg gehad om wereldkampioen te worden.

 

En dan "gestolen". Wat had verstappen moeten doen? Lulu voorlaten gaan om hem toch te laten winnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet welke van de twee ik het minst moet hebben. 

Gewoon hopen dat de RB volgend jaar nog dominant is, VER naar Mercedes gaat en Ferrari hun apentoeren blijven uithalen (de kans dat die spaghettis blijven doorklungelen, is altijd groot), en dan hebben we eindelijk weer een sympathieke hopelijk als leider in het kampioenschap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, kefkie zei:

Je vergeet 1 ding.

Bij Mercedes hebben ze lulu buiten gelaten op versleten banden. Zij hadden ook een mogelijkheid om te pitten. 

Als hij verse banden had, zelfs zonder de backmarkers, had hij voor verstappen gebleven want qua pure snelheid was die een pak sneller dan de RB.

Masi was fout, maar mercedes ging ook niet vrijuit.

Als lulu Verstappen niet vakkundig in de muur had getikt op silverstone, dan had verstappen punten genoeg gehad om wereldkampioen te worden.

 

En dan "gestolen". Wat had verstappen moeten doen? Lulu voorlaten gaan om hem toch te laten winnen? 

Bovenstaande inderdaad. 

En hoe gingen de LH fans gereageerd hebben indien het omgekeerd was? Was het dan ook een gestolen titel voor LH? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet nog een ander ding, vrij cruciaal toch.  DE reden dat ze LH niet binnengehaald hebben is net omdat er 5 backmarkers tussenzaten en met slechts 1 ronde te gaan was het safe om met de versleten hards dat toerke nog te doen. Verstappen had er nooit voorbij geraakt.

Als er dan een pipo ingrijpt op de regels, tsja dan helpt geen enkele strategie meer. Ook de andere piloten snapten er niks van dat ze er tussenuit mochten/moesten..

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, kefkie zei:

En dan "gestolen". Wat had verstappen moeten doen? Lulu voorlaten gaan om hem toch te laten winnen? 

Gestolen/gekregen 't is maar aan welke kant je staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Nyck de Vries heeft bij de Karting ook veel volk naar huis gereden... Karting is een goede indicatie maar geen definitieve correlatie. 

Komaan Verstappen steekt met alles op een circuit er torenhoog boven uit. Ik moet van de gast ook niet altijd hebben, maar kan wel zeggen dat hij gewoon waanzinnig goed is. In een sim: idem. 

Ach ja we kunnen zeker praten in voor of tegen, maar ergens mis ik bij zulke uitspraken toch een zekere objectiviteit. 

De vgl met De Vries gaat niet op (ondanks die ook verschillende wereld titels scoorde)

In 2013, Verstappen completed a record-breaking season in karting. Aged 15, Verstappen won the South Garda Winter Cup in KF2[47] class and WSK Euro and Master Series in KZ class.[48][49] He won two European Championships and a World Championship (the European and World KF and World KZ championships); an unprecedented feat in the history of the discipline.[50] Verstappen won the 2013 World KZ Championship at Varennes-sur-Allier, France, beating Charles Leclerc[51] and becoming the youngest driver ever to win the KZ World Championship.[52]

15 uren geleden, Bjorno zei:

Perez heeft zijn circuits waar hij snel op is en andere weer niet. Dat was ook zo bij andere teams en dat is zijn zwakte, hij is nooit constant geweest. 
Uiteraard is de wagen meer door ontwikkeld voor Verstappen zijn rijstijl. Maar ze zullen nog wel piloten zijn die als ze in dezelfde wagen rijden het iets moeilijker kunnen maken voor Verstappen. 

 

Ja zeker dat, gemiddeld zit Perez meer dan 20 tot 30 sec achter Verstappen. Hier en daar kan hij eens min of meer het tempo mee volgen :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Komaan Verstappen steekt met alles op een circuit er torenhoog boven uit. Ik moet van de gast ook niet altijd hebben, maar kan wel zeggen dat hij gewoon waanzinnig goed is. In een sim: idem. 

Ach ja we kunnen zeker praten in voor of tegen, maar ergens mis ik bij zulke uitspraken toch een zeker objectiviteit. 

De vgl met De Vries gaat niet op (ondanks die ook verschillende wereld titels scoorde)

In 2013, Verstappen completed a record-breaking season in karting. Aged 15, Verstappen won the South Garda Winter Cup in KF2[47] class and WSK Euro and Master Series in KZ class.[48][49] He won two European Championships and a World Championship (the European and World KF and World KZ championships); an unprecedented feat in the history of the discipline.[50] Verstappen won the 2013 World KZ Championship at Varennes-sur-Allier, France, beating Charles Leclerc[51] and becoming the youngest driver ever to win the KZ World Championship.[52]

 

Ja zeker dat, gemiddeld zit Perez meer dan 20 tot 30 sec achter Verstappen. Hier en daar kan hij eens min of meer het tempo mee volgen :D 

 

Wij staan met onze Lorenz met 2 voeten in de karting en kennen intussen een aantal mensen die dicht bij hem stonden of ermee gewerkt hebben. En ze vertellen allemaal hetzelfde:

Max komt van 2 getalenteerde ouders voort, hetgeen geen garantie is dat Max ook zou goed zijn, maar gelukkig heeft hij dat talent meegekregen. Dan is er als een gek getraind en gereden geweest, de school was bijzaak. Niemand reed toen bij de jeugd zoveel uren in een kart. En Jos heeft er veel centen ingestoken, had daardoor ook steeds het beste materiaal (vooral motor). 
Neem de som van dit alles en het is logisch dat Max er boven uitstak toen. Hij heeft een nieuwe standaard gezet. 
 

Ik denk dat het nog even duurt vooraleer er een nieuwe Verstappen opstaat. Dat trainen en het budget daarvan lopen er in de karting genoeg rond. Maar dat basistalent van Max is een ander paar mouwen ✊

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet gezegd worden, Max is inderdaad heel erg goed, heel consistent in zijn rondetijden, als een robot. Bijna een AI versie van zichzelf... 🤖

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kefkie zei:

Je vergeet 1 ding.

Bij Mercedes hebben ze lulu buiten gelaten op versleten banden. Zij hadden ook een mogelijkheid om te pitten. 

Als hij verse banden had, zelfs zonder de backmarkers, had hij voor verstappen gebleven want qua pure snelheid was die een pak sneller dan de RB.

Masi was fout, maar mercedes ging ook niet vrijuit.

 

Een team neemt strategische beslissingen ifv de regels, als de wedstrijddirecteur de regels negeert kan je moeilijk afkomen dat het team een andere beslissing had moeten nemen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Mich zei:

Wij staan met onze Lorenz met 2 voeten in de karting en kennen intussen een aantal mensen die dicht bij hem stonden of ermee gewerkt hebben. En ze vertellen allemaal hetzelfde:

Max komt van 2 getalenteerde ouders voort, hetgeen geen garantie is dat Max ook zou goed zijn, maar gelukkig heeft hij dat talent meegekregen. Dan is er als een gek getraind en gereden geweest, de school was bijzaak. Niemand reed toen bij de jeugd zoveel uren in een kart. En Jos heeft er veel centen ingestoken, had daardoor ook steeds het beste materiaal (vooral motor). 
Neem de som van dit alles en het is logisch dat Max er boven uitstak toen. Hij heeft een nieuwe standaard gezet. 
 

Ik denk dat het nog even duurt vooraleer er een nieuwe Verstappen opstaat. Dat trainen en het budget daarvan lopen er in de karting genoeg rond. Maar dat basistalent van Max is een ander paar mouwen ✊

Verstappen kreeg zonder twijfel wel een dosis talent mee. En waarschijnlijk van de Kumpen's meer dan van Verstappen als je hun succes in hun categoriën bekijkt. Alleen spijtig dat hij zijn Belgische roots helemaal vergeet. 

Nu kan je met die stelling wel alle kanten op. 

Er zijn "zoon van" rijders die er niks van bakken vergeleken met hun pa: Max Vatanen, Oliver Solberg, ... Deze rijden precies omdat pa het deed, maar zonder naam en "sponsoring" zouden zeker niet op dit niveau rijden. In F1 kan ik niet meteen aan iemand denken.

Er zijn er die "redelijk" zijn maar niet het talent van pa hebben (Sainz, Villeneuve) of ongeveer even goed zijn (Rosberg, Hill).

Er zijn er waar pa niet echt een wereldrijder was, maar die (waarschijnlijk wegen "veel vroeger aan begonnen") echt top werden: Verstappen in F1, in rally is er nu Rovanperä, maar laten we ook Toivonen en McRae niet vergeten. En waarom niet ook Michelle Mouton. 

En dan zijn er enkel rijders die niet uit een autosport familie komen, en even goed legende werden wegens training en zonder twijfel een serieuze dosis talent: Senna, Schumacher, Prost, Hamilton in F1, Loeb in rally... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max koos voor Nederland omdat hij veel meer steun kreeg daar. Van Amersfoort racing in de F3 is Max eeuwig dankbaar. En familie Pex in de karting. Steun en sponsoring komt uit NL. 
 

Frits van Eert van Jumbo zegt altijd dat hij op publiciteitsniveau 1 grote fout had gemaakt door initieel nee te zeggen tegen Verstappen toen hij jong was. 

aangepast door Mich
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt ook de vraag: wat is het aandeel van de auto en het team en van de man?

De twee namen die er voor mij in de voorbije 35 jaar bij verre bovenuit steken, zijn daarom nog steeds Senna en Schumacher. Senna kon met wrak nog altijd GP's winnen, Schumacher heeft bewezen met Ferrari dat hij een gemiddeld team naar de absolute top kon leiden. 

Hamilton zit daar, voor mij niet. Die kwam al bij een perfect geöliede machine en kon profiteren dat ze voor jaren de superieure auto konden bouwen om WK's te winnen. Hij moest gewoon sneller zijn dan zijn teammate. Hamilton heeft bovendien de laatste 2-3 jaar niet bewezen dat hij een team kan helpen een gemiddelde wagen weer beter te laten worden. 😕 
Verstappen steek ik op dit ogenblik nog in hetzelfde vak. 

Voor Verstappen ware het misschien een zegen nu eens elders te gaan rijden en weer te bewijzen dat hij wereldtop is. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mich zei:

Max koos voor Nederland omdat hij veel meer steun kreeg daar. Van Amersfoort racing in de F3 is Max eeuwig dankbaar. En familie Pex in de karting. Steun en sponsoring komt uit NL. 
 

Frits van Eert van Jumbo zegt altijd dat hij op publiciteitsniveau 1 grote fout had gemaakt door initieel nee te zeggen tegen Verstappen toen hij jong was. 

Jein. Ten eerste zullen de Kumpentjes ook wel een aardige cent in de carrière van Max hebben gestoken. Het is nu niet dat dat sukkelaars zijn.

Ten tweede, als je openlijk zegt dat je je ganse leven bij (je Belgische) mama in Hasselt bent opgegroeid, dan zou ik me wat meer naar de twee landen richten en niet enkel als "Hollander". Vooral wanneer je weet dat geen enkele Belg die zichzelf respecteert voor jou gaan supporteren. 

Rosberg deed het slimmer: die reed wel onder Duitse vlag maar profileerde zich als "ik ben een manneke dat in Monaco opgroeide en openlijk zei dat hij deze vlag koos wegens meer inwoners en geld". Oliver Solberg rijdt ook onder Zweedse vlag maar spreekt duidelijk ook het Noors publiek aan door de connectie met zijn pa constant naar voor te brengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max noemt Spa toch zijn thuisgp, en steekt zijn Belgische roots nergens weg. Maar als je tussen NL of BE kan kiezen als vlag... Wel het resultaat in de tribunes mag duidelijk zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Jein. Ten eerste zullen de Kumpentjes ook wel een aardige cent in de carrière van Max hebben gestoken. Het is nu niet dat dat sukkelaars zijn.

Ten tweede, als je openlijk zegt dat je je ganse leven bij (je Belgische) mama in Hasselt bent opgegroeid, dan zou ik me wat meer naar de twee landen richten en niet enkel als "Hollander". Vooral wanneer je weet dat geen enkele Belg die zichzelf respecteert voor jou gaan supporteren. 

Rosberg deed het slimmer: die reed wel onder Duitse vlag maar profileerde zich als "ik ben een manneke dat in Monaco opgroeide en openlijk zei dat hij deze vlag koos wegens meer inwoners en geld". Oliver Solberg rijdt ook onder Zweedse vlag maar spreekt duidelijk ook het Noors publiek aan door de connectie met zijn pa constant naar voor te brengen. 

Kerel spreekt nederlands met een zwaar hollandse tongval, support voor Oranje etc. Die kerel is zo Nederlands als wat.

Het omgekeerde had wat geweest, racen onder Belgische vlag maar in de verste verte geen Vlaams kunnen spreken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, The Swede zei:

Komt ook de vraag: wat is het aandeel van de auto en het team en van de man?

De twee namen die er voor mij in de voorbije 35 jaar bij verre bovenuit steken, zijn daarom nog steeds Senna en Schumacher. Senna kon met wrak nog altijd GP's winnen, Schumacher heeft bewezen met Ferrari dat hij een gemiddeld team naar de absolute top kon leiden. 

Hamilton zit daar, voor mij niet. Die kwam al bij een perfect geöliede machine en kon profiteren dat ze voor jaren de superieure auto konden bouwen om WK's te winnen. Hij moest gewoon sneller zijn dan zijn teammate. Hamilton heeft bovendien de laatste 2-3 jaar niet bewezen dat hij een team kan helpen een gemiddelde wagen weer beter te laten worden. 😕 
Verstappen steek ik op dit ogenblik nog in hetzelfde vak. 

Voor Verstappen ware het misschien een zegen nu eens elders te gaan rijden en weer te bewijzen dat hij wereldtop is. 

 

 

Ewel, ik ben er zeker van dat een Max, mss een Lewis, Senna of Schumacher naar huis zouden rijden. Maar ieders 't zijn daarin, da's enkel toogpraat uiteindelijk. Dat waren meesters van hun generatie. Lewis en Max van de huidige.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij hoort max zeker bij de absolute top. Het is niet Vettel gewijs met een Blown diffuser dat hij het verschil maakt. Van in de Torro Rosso naast Sainz was hij boenk erop. En de RB later hinkte achterop op de Mercedes. Deed altijd wat hij kon. Heeft Ric op pensioen gestuurd. Ik vind wel dat je van een fenomenaal talent kan spreken.

Hamilton heeft jaren met slechte Mclarens gereden voor hij bij Mercedes kwam. Het sterke aan Hamilton is dat hij overschot heeft. Draait al jaren mee aan de top. Is over een seizoen elke koers top op enkele na. Alonso is ook zo iemand. Die zijn onvermoeibaar en het F1 wereldje mat hen ni af. Zij kunnen het aan om op het hoogste niveau te blijven presteren zonder er onderdoor te gaan.

Schumacher die stak er bovenuit omdat hij fysiek de nieuwe standaard zette toen. Was veel frisser dan de rest. In combo met een uitzonderlijk talent en duitse werk ethiek. Frentzen was bij Mercedes in de GrC bijvoorbeeld rapper dan Schumacher maar was lui. en zie wat er gebeurd is.

Senna testte in tegenstelling tot schumacher heel weinig. Die nam liever vakantie in Brazilie. Senna was ook een vod op fysiek gebied tov de rest en zeker tov Schumacher. Was een uitzonderlijk talent en bovendien super gelovig. Die voelde zich steeds geassisteerd door God.

Ik denk dat Schumacher en Senna ongeveer evenveel talent hadden maar ze hadden beiden een andere approach. Ondanks het feit dat beiden veel risicos namen.  Jimi Clarck was ook zo iemand he. Jimi was de Senna van zijn generatie, Stewart was de Prost.

Nu ik heb het meer voor de Prosts, Stewarts, Laudas en Alonsos vd F1. Misschien ni de allersnelsten maar wel de slimsten en mannen die konden koersen en de auto heelhouden.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

Komt ook de vraag: wat is het aandeel van de auto en het team en van de man?

De twee namen die er voor mij in de voorbije 35 jaar bij verre bovenuit steken, zijn daarom nog steeds Senna en Schumacher. Senna kon met wrak nog altijd GP's winnen, Schumacher heeft bewezen met Ferrari dat hij een gemiddeld team naar de absolute top kon leiden. 

Hamilton zit daar, voor mij niet. Die kwam al bij een perfect geöliede machine en kon profiteren dat ze voor jaren de superieure auto konden bouwen om WK's te winnen. Hij moest gewoon sneller zijn dan zijn teammate. Hamilton heeft bovendien de laatste 2-3 jaar niet bewezen dat hij een team kan helpen een gemiddelde wagen weer beter te laten worden. 😕 
Verstappen steek ik op dit ogenblik nog in hetzelfde vak. 

Voor Verstappen ware het misschien een zegen nu eens elders te gaan rijden en weer te bewijzen dat hij wereldtop is. 

 

 

Zo zie ik het ook. 

Al zou ik Alonso nog in de Senna, Schumacher lijst durven zetten.

Nu moest ik Belgische en Nederlandse nationaliteit hebben dan zou ik het ook wel weten en Nederlandse nationaliteit kiezen. Als je ziet hoe Nederland zijn top sporters volgt is echt niet normaal. 80% heeft nog nooit gehoord van Stoffel Vandoorne en wist toen nog niet dat hij in de F1 zat. Of het een Verstappen caliber is/was zullen we nooit kunnen zeggen. Wat ik wel weet van de tijd dat hij voor ons reed dat hij een heel slimme rijder is. Jammer genoeg niet genoeg bullebak zoals Verstappen en dus te braaf. 

@Mich, raced je zoon soms tegen de zoon van Eyckmans? Toch ook een mannetje om in het oog te houden. Geboren met een kart onder hem. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mich zei:

voor mij hoort max zeker bij de absolute top. Het is niet Vettel gewijs met een Blown diffuser dat hij het verschil maakt. Van in de Torro Rosso naast Sainz was hij boenk erop. En de RB later hinkte achterop op de Mercedes. Deed altijd wat hij kon. Heeft Ric op pensioen gestuurd. Ik vind wel dat je van een fenomenaal talent kan spreken.

Hamilton heeft jaren met slechte Mclarens gereden voor hij bij Mercedes kwam. Het sterke aan Hamilton is dat hij overschot heeft. Draait al jaren mee aan de top. Is over een seizoen elke koers top op enkele na. Alonso is ook zo iemand. Die zijn onvermoeibaar en het F1 wereldje mat hen ni af. Zij kunnen het aan om op het hoogste niveau te blijven presteren zonder er onderdoor te gaan.

Schumacher die stak er bovenuit omdat hij fysiek de nieuwe standaard zette toen. Was veel frisser dan de rest. In combo met een uitzonderlijk talent en duitse werk ethiek. Frentzen was bij Mercedes in de GrC bijvoorbeeld rapper dan Schumacher maar was lui. en zie wat er gebeurd is.

Senna testte in tegenstelling tot schumacher heel weinig. Die nam liever vakantie in Brazilie. Senna was ook een vod op fysiek gebied tov de rest en zeker tov Schumacher. Was een uitzonderlijk talent en bovendien super gelovig. Die voelde zich steeds geassisteerd door God.

Ik denk dat Schumacher en Senna ongeveer evenveel talent hadden maar ze hadden beiden een andere approach. Ondanks het feit dat beiden veel risicos namen.  Jimi Clarck was ook zo iemand he. Jimi was de Senna van zijn generatie, Stewart was de Prost.

Nu ik heb het meer voor de Prosts, Stewarts, Laudas en Alonsos vd F1. Misschien ni de allersnelsten maar wel de slimsten en mannen die konden koersen en de auto heelhouden.

Mooi gezegd. 

Wat ook belangrijk was bij veel van die top rijders was een goede team genoot. Schumacher reed snel met eender wat maar dat maakte het moeilijk om de wagen nog te verbeteren. Vele hebben heel veel gehad aan hun team genoot om de wagens nog te verbeteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid