Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Op 3/3/2024 om 13:08, abtler zei:

Respect of geen respect.

Is toch een flater van de FIA om zo races te moeten verzetten naar de zaterdag. Alsof het een verrassing was.

 

Op 3/3/2024 om 13:46, Mich zei:

Pfff zever toch. Hoeveel koersen zijn er al op ne Paaszondag verreden? Geen haan die daarom kraait. Kan perfect

Hoeveel katholieke mensen gaan er nog op pasen naar de kerk en laten daar alles voor vallen? Dat zal een flinke minderheid zijn.

De moslims zijn nog een pak religieuzer dan katholieken en volgen de ramadam nog stipt. Of dat nuttig is of niet, is een andere discussie.

Je gaat daar racen (voor het grote geld zoals gezegd), dan moet je u maar aanpassen aan de lokale regels/wetten. Zelfde dat je daar geen alcohol zult krijgen. Dat weet je als je naar zo’n landen trekt.

Het zou anders zijn als bv nu zondag er een race was in een westers/katholiek land en de moslims dan beginnen klagen dat de ramadam voor hen begint en de race moet verzet worden. Dan zou ik de kritiek nog snappen.

Om het wat uit te breiden met de populaire VB-standpunten, er wordt van binnenkomende (asielzoekende)moslims verwacht dat ze zich aanpassen aan onze normen en wetten, akkoord. Maar dat werkt blijkbaar niet in 2 richtingen en dat voor 2 raceweekends :rolleyes:

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

🚨 Reliable rumors suggest that Horner attempted to acquire the team with British financiers, without the knowledge of the Austrians.

 

With the passing of Dietrich Mateschitz in October 2022, the harmonious balance that allowed the coexistence of Red Bull's Thai and Austrian identities was lost. Oliver Mintzlaff, a German manager already involved in the football side of the company, was entrusted with the management of the sporting aspect of Red Bull.

 

Despite the apparent success of Red Bull's F1 project, winning the drivers' title in 2021 and the constructors' title in 2022 and 2023, rumors of internal disagreements within the team began to surface last year. Team principal Christian Horner was reportedly seeking to consolidate decision-making power within the new Red Bull sporting structure, potentially leading to friction. 

 

There were even discussions about Horner's attempt to remove Helmut Marko, a close friend of the late Mateschitz, though this effort was reportedly thwarted by Max Verstappen, who owed much of his F1 career to Marko.

 

According to FormulaPassion.it, a reliable source familiar with the situation revealed the genesis of the bitter disagreements that ultimately fractured the team, with Horner on one side and the Austrian leadership on the other. 

 

Allegedly, in 2023, Horner approached the Yoovidhya family with an offer from British financiers aimed at acquiring, wholly or partially, the Formula 1 team from the company. This move, reminiscent of Toto Wolff's leadership style, reportedly caught the Austrians off guard and led to a clear rift between Horner and the headquarters in Fuschl, even before the recent scandal emerged.

 

VIA: [formulapassion.it]

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het niet over een persoonlijke assistente ging was wel duidelijk 🙂 

Maar dat hij het team over wilde nemen is wel een nieuwe wending. Alhoewel geen verrassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook na de Quali, ze zitten nog best dicht bij elkaar maar na 10 ronde dacht ik al weer van dam die is weer weg.

Voor mij mogen alle race's daar ook afgeschaft worden. Australië terug als eerste en Brazilië als laatste, perfect. 

Net wel alles in orde gebracht om F1 in Imola te gaan zien dit jaar. Een plek waar ik ze nog wel eens wil bezig zien en ik verwacht niet dat Imola op de calender gaat blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Red Bull heeft de vrouw die een klacht tegen Christian Horner indiende geschorst. Dat bevestigen bronnen aan RacingNews365.

Het onderzoek naar Red Bull-teambaas Christian Horner is inmiddels afgerond, maar dat betekent niet dat er niet meer over de zaak gesproken wordt. Een vrouwelijke werknemer diende een klacht in tegen de Brit, die na een grondig onderzoek door een externe advocaat vrijgesproken werd.

Toch ging de storm dus niet liggen, vooral door een anonieme mail met vermeend bewijsmateriaal én harde woorden van Jos Verstappen, die zei dat Red Bull uit elkaar kan vallen door Horner en deze zaak. Zo kwamen er ook geruchten over de toekomst van Max Verstappen op gang. De Nederlander zei in Saoedi-Arabië echter dat hij de intentie heeft om bij Red Bull te blijven.

Inmiddels heeft RacingNews365 begrepen dat de vrouw in kwestie geschorst is door Red Bull. Het team uit Milton Keynes kon zelf niets kwijt over de schorsing. In een kort statement werd op een vraag van RacingNews365 gereageerd. "We kunnen geen commentaar geven op een interne personeelskwestie."

 

 

https://racingnews365.nl/red-bull-schorst-vrouw-die-klacht-tegen-horner-indiende?fbclid=IwAR3cg4TZwAPVjtkcIqB55dleWKGjUcjSBtuVao5vJke8F79pttRW3OxMUSI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/3/2024 om 07:19, kefkie zei:

 

Hoeveel katholieke mensen gaan er nog op pasen naar de kerk en laten daar alles voor vallen? Dat zal een flinke minderheid zijn.

De moslims zijn nog een pak religieuzer dan katholieken en volgen de ramadam nog stipt. Of dat nuttig is of niet, is een andere discussie.

Je gaat daar racen (voor het grote geld zoals gezegd), dan moet je u maar aanpassen aan de lokale regels/wetten. Zelfde dat je daar geen alcohol zult krijgen. Dat weet je als je naar zo’n landen trekt.

Het zou anders zijn als bv nu zondag er een race was in een westers/katholiek land en de moslims dan beginnen klagen dat de ramadam voor hen begint en de race moet verzet worden. Dan zou ik de kritiek nog snappen.

Om het wat uit te breiden met de populaire VB-standpunten, er wordt van binnenkomende (asielzoekende)moslims verwacht dat ze zich aanpassen aan onze normen en wetten, akkoord. Maar dat werkt blijkbaar niet in 2 richtingen en dat voor 2 raceweekends :rolleyes:

 

Als het van mij afhangt hoeven we bij die kwezels niet te gaan rijden. 

F1 en autos hebben niks met hun cultuur te maken. Idem met voetbal. Ze kunnen evenmin op een bal trappen als zelf een auto ineenzetten. 

Dus als ze willen meegenieten, dat ze zich dan aanpassen.

….wacht… waar heb ik het over? Zelfs als ze bij ons wonen, passen ze zich niet aan. En de idioten in België aanvaarden dat (maar ondertussen zagen en kreften ze wel paginas vol hoe ze belastingen, vaa en andere moeten betalen :fp: )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kefkie zei:

Red Bull heeft de vrouw die een klacht tegen Christian Horner indiende geschorst. Dat bevestigen bronnen aan RacingNews365.

Het onderzoek naar Red Bull-teambaas Christian Horner is inmiddels afgerond, maar dat betekent niet dat er niet meer over de zaak gesproken wordt. Een vrouwelijke werknemer diende een klacht in tegen de Brit, die na een grondig onderzoek door een externe advocaat vrijgesproken werd.

Toch ging de storm dus niet liggen, vooral door een anonieme mail met vermeend bewijsmateriaal én harde woorden van Jos Verstappen, die zei dat Red Bull uit elkaar kan vallen door Horner en deze zaak. Zo kwamen er ook geruchten over de toekomst van Max Verstappen op gang. De Nederlander zei in Saoedi-Arabië echter dat hij de intentie heeft om bij Red Bull te blijven.

Inmiddels heeft RacingNews365 begrepen dat de vrouw in kwestie geschorst is door Red Bull. Het team uit Milton Keynes kon zelf niets kwijt over de schorsing. In een kort statement werd op een vraag van RacingNews365 gereageerd. "We kunnen geen commentaar geven op een interne personeelskwestie."

 

 

https://racingnews365.nl/red-bull-schorst-vrouw-die-klacht-tegen-horner-indiende?fbclid=IwAR3cg4TZwAPVjtkcIqB55dleWKGjUcjSBtuVao5vJke8F79pttRW3OxMUSI

Je vergat te vertellen dat dirty grandpa Jos zelf graag dat kippetje wou binnendraaien duidelijk. 

De motivatie van de rel wordt duidelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Je vergat te vertellen dat dirty grandpa Jos zelf graag dat kippetje wou binnendraaien duidelijk. 

De motivatie van de rel wordt duidelijk.

Is volgens mij allemaal camouflage voor een hostile takeover zoals Wolff ook deed ik 2013. Ik volg die piste meer dan de piste dat die een of ander secretaresse heeft bepoteld. Ongetwijfeld deed die dat ook, maar daar gaan ze hem niet voor buiten gooien. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ook ergens dat Horner met financiers had gesproken om het team over te nemen. 

Raar dat dit als piste niet veel aandacht krijgt. Maar toen ik het gisteren hoorde, had dezelfde reactie als jij: daar zit waarschijnlijk de wortel van het probleem. 

Al zou ik het vunzige egootje van Jos Verstappen ook net onderschatten. Heb die vent nooit gemoeten en als je hem nu ziet, dan doet hij er alles aan om de aandacht naar hem te trekken ipv zijn zoon gewoon z'n ding te laten doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Is volgens mij allemaal camouflage voor een hostile takeover zoals Wolff ook deed ik 2013. Ik volg die piste meer dan de piste dat die een of ander secretaresse heeft bepoteld. Ongetwijfeld deed die dat ook, maar daar gaan ze hem niet voor buiten gooien. 

Als je naar foto's ziet van zijn persoonlijke assistente en weet wie z'n vrouw is, dan wordt één en ander toch wel snel duidelijk denk ik... 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, The Swede zei:

Ik las ook ergens dat Horner met financiers had gesproken om het team over te nemen. 

Raar dat dit als piste niet veel aandacht krijgt. Maar toen ik het gisteren hoorde, had dezelfde reactie als jij: daar zit waarschijnlijk de wortel van het probleem. 

Al zou ik het vunzige egootje van Jos Verstappen ook net onderschatten. Heb die vent nooit gemoeten en als je hem nu ziet, dan doet hij er alles aan om de aandacht naar hem te trekken ipv zijn zoon gewoon z'n ding te laten doen. 

De meerderheid van Red Bull (51% van de Thaise familie Yoovidhya) was ook gewoon aanwezig vorig weekend. Genoeg foto's die circuleerden van Yoovidhya tussen Horner en Geri 🤫

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, mrgrey_rs zei:

Als je naar foto's ziet van zijn persoonlijke assistente en weet wie z'n vrouw is, dan wordt één en ander toch wel snel duidelijk denk ik... 🤣

POIDH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Geri Halliwell mag hij anders direct wel opsturen. Da’s nog altijd een lekkere rosse 😛

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

Ik las ook ergens dat Horner met financiers had gesproken om het team over te nemen. 

Raar dat dit als piste niet veel aandacht krijgt. Maar toen ik het gisteren hoorde, had dezelfde reactie als jij: daar zit waarschijnlijk de wortel van het probleem. 

Al zou ik het vunzige egootje van Jos Verstappen ook net onderschatten. Heb die vent nooit gemoeten en als je hem nu ziet, dan doet hij er alles aan om de aandacht naar hem te trekken ipv zijn zoon gewoon z'n ding te laten doen. 

Er zijn nog een aantal andere dingen in de achtergrond die het extra boeiend maken. Blijkbaar heeft zo goed als iedereen die het verschil maakt binnen Red Bull een contract met clausule rond Horner. Als Horner niet meer aanwezig is kan iedereen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/4/2024 at 11:50 AM, gTa said:

Gisteren met goede moed de SkyF1-uitzending binnengehaald, ik zou het F1 weer eens een kans geven.

De reden waarom ik vorig jaar zelfs het seizoen niet beginnen kijken ben & het seizoen daarvoor na een race of 4-5 ben afgehaakt, is de combinatie van de overmacht van RedBull en Verstappen (die ik wel erken als een goeie pîloot maar waar ik nul komma nul sympathie voor voel) met het gemis van emotie in de sport (technisch, heroïsch, reglementair, etc.).

Ik wou 't dus nog eens een kans geven. Nou, 't seizoen is alvast op de verkeerde manier gestart. Benieuwd of ik mezelf na volgend weekend nog gemotiveerd krijg om te kijken...

Ik lag 2 weken geleden ziek in de zetel en ben dan maar Drive to Survive, laatste seizoen, beginnen kijken.

Eigenlijk heeft het me nog meer gedegouteerd van de sport. Daar valt pas echt hard op dat eigenlijk alles gewonnen/verloren wordt in de fabrieken/windtunnels/ontwikkelruimtes, en dat de positie in de einduitslag voor 90% komt door de auto. Bij elk team dat ze volgden was het hetzelfde verhaal. "Kak we staan te ver vanachter ... ontwikkel auto wat door ... kom ergens in het seizoen met een update ... schuif 10 plaatsen naar voor op de grid". Wat een triestige sport eigenlijk.

En dan heb ik het nog niet over alle chichi die errond hangt met al dat volk met geld (dat gedoe op die boten enzo, meneer Stroll, de Arabieren etc etc).

Ze zouden dat hele F1 circus zoveel simpeler kunnen maken:

Per seizoen 4 races. Een race in Monaco, eentje in Singapore, eentje in Vegas en eentje ergens in de zandbak van de Arabieren. Evenredig verspreid over het jaar. Dan kan iedereen op al die plaatsen show verkopen met zijn geld, en hebben de ingenieurs tussen elke race een massa tijd om de auto te upgraden, en dan kunnen we 4 keer per jaar zien wie zijn huiswerk het beste gemaakt heeft.

Wat is me dat geworden eigenlijk ...

 

Heb dan ook maar eens die reeks van de Nascar bekeken. Wel, dat moet je echt eens doen. Het verschil kan niet groter zijn. Daar wordt ook met een massa geld gegooid, maar dat loopt niet vol met bekakt volk/events en de racers staan daar ook nog een pak dichter bij hun fans ipv al dat afgeschermd gedoe, en vooral, daar rijdt iedereen met gelijke wapens.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb dan ook maar eens die reeks van de Nascar bekeken. Wel, dat moet je echt eens doen. Het verschil kan niet groter zijn. Daar wordt ook met een massa geld gegooid, maar dat loopt niet vol met bekakt volk/events en de racers staan daar ook nog een pak dichter bij hun fans ipv al dat afgeschermd gedoe, en vooral, daar rijdt iedereen met gelijke wapens.

Ik zal misschien als "eurotrash" overkomen maar Nascar is toch voornamelijk rondjes rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die reeks over Nascar ook gezien, en t is idd anders met even veel geld, maar ook gewoon show. Op de ovals is het door crashes of geluk of pitstops dat iedereen kan winnen, maar die paar gewone circuits waren ook maar een paar man die wel aan een stuur kunnen draaien die daar t verschil maakte.

Gelijke wapens is ook met aanhalingstekens, maar daar zijn het niet teammaten die elkaar helpen, maar zelfs merkmaten. Daar was het ik rij Ford, dus ik help u omdat gij ook Ford rijdt.

 

Ze staan wel dichter bij de fans, dat klopt, maar dat is volgens mij ook deel van de show, van het moeten opdraven tijdens fanmomenten.

Drive to survive ben ik ook aan t zien 'op de achtergrond'.T is ook vooral show. Maja, een Amerikaanse 'eigenaar' wil alles op z'n Amerikaans he. Als de race nie spannend is moeten ze op een andere manier spanning brengen. Nu dat is "gelukkig" ook een beetje goed, vroeger zou ge de hele race enkel Max in beeld gezien hebben, nu brengen ze iets meer de acties in beeld en minder de eenzame koploper.

T is bij alle sporten teveel om geld aan t draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Polygoon said:

Ik zal misschien als "eurotrash" overkomen maar Nascar is toch voornamelijk rondjes rijden?

 

11 minutes ago, Joske said:

Ik heb die reeks over Nascar ook gezien, en t is idd anders met even veel geld, maar ook gewoon show. Op de ovals is het door crashes of geluk of pitstops dat iedereen kan winnen, maar die paar gewone circuits waren ook maar een paar man die wel aan een stuur kunnen draaien die daar t verschil maakte.

 

Jullie hebben duidelijk totaal geen idee van hoe moeilijk dat oval racen is. Jullie denken zoals de gemiddelde buitenstaander van autosport dat op een circuit rijden ook gewoon maar wat gas geven en remmen is en een beetje aan een stuur draaien.

Oval racen is verschrikkelijk moeilijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Joske said:

Gelijke wapens is ook met aanhalingstekens, maar daar zijn het niet teammaten die elkaar helpen, maar zelfs merkmaten. Daar was het ik rij Ford, dus ik help u omdat gij ook Ford rijdt.

Waarom aanhalingstekens? Je hebt 3 fabrikanten, en alle auto's moeten aan dezelfde specs voldoen. Voor de rest is het allemaal piloot en afstelling.

10 minutes ago, Joske said:

Drive to survive ben ik ook aan t zien 'op de achtergrond'.T is ook vooral show. Maja, een Amerikaanse 'eigenaar' wil alles op z'n Amerikaans he. Als de race nie spannend is moeten ze op een andere manier spanning brengen. Nu dat is "gelukkig" ook een beetje goed, vroeger zou ge de hele race enkel Max in beeld gezien hebben, nu brengen ze iets meer de acties in beeld en minder de eenzame koploper.

Het gaat me vooral over de rijke-mensen chichi in de F1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten er sinds dit jaar ook geen circuits in het programma van nascar versus rondjes draaien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

Zitten er sinds dit jaar ook geen circuits in het programma van nascar versus rondjes draaien?

 

Dat is toch al langer? Watkins Glenn is bv geen oval en zit al jaren in het seizoen (dacht ik). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

 

 

Jullie hebben duidelijk totaal geen idee van hoe moeilijk dat oval racen is. Jullie denken zoals de gemiddelde buitenstaander van autosport dat op een circuit rijden ook gewoon maar wat gas geven en remmen is en een beetje aan een stuur draaien.

Oval racen is verschrikkelijk moeilijk.

Het zal idd niet makkelijk zijn maar je moet daar toch vooral op de juiste plek op het goede moment zijn.  F1 en vele andere motorsport zijn volgens mij technisch toch pak moeilijker dan NASCAR. Van Gisbergen rijd 1 keer mee en wint ineens....moet toch pijn gedaan hebben bij de NASCAR pîloten vorig jaar (oke de nieuwe auto is eigenlijk een V8 Supecar wagen maar toch). En de helft kan niet rechts sturen en als er een druppeltje water valt is de helft ook een vogel voor de kat. Ik vind het knap wat die mannen doen maar er uren naar kijken kan ik niet meer. Uiteindelijk kijken 70% van de mensen NASCAR om een crash te zien.
Rond 2000 wel paar gevolgd maar ik geraak er maar niet terug in geîntreseerd. Blijft teveel Amerikaans met te veel show en echo van piloten. 
Dan vind ik Indycar veel beter en meestal zelfs betere race's dan in F1. Er zijn er al een paar van NASCAR eens naar Indycar gegaan....meestal niet om vooraan mee te spelen. Elke top race piloot kan in de top mee rijden in NASCAR, maar omgekeert gaan er dat niet veel zijn. 

Ik ben bezig met Drive to Survive en NASCAR te kijken, vind beide nog wel leuk om naar te zien eigenlijk. 

 

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Waarom aanhalingstekens? Je hebt 3 fabrikanten, en alle auto's moeten aan dezelfde specs voldoen. Voor de rest is het allemaal piloot en afstelling.

Het gaat me vooral over de rijke-mensen chichi in de F1.

Uhm je bent de factor vals spelen nog vergeten. Maar goed dat is in elke sport. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Bjorno said:

Het zal idd niet makkelijk zijn maar je moet daar toch vooral op de juiste plek op het goede moment zijn.

Ja en hoe doe je dat? :D 

19 hours ago, Bjorno said:

Van Gisbergen rijd 1 keer mee en wint ineens....moet toch pijn gedaan hebben bij de NASCAR pîloten vorig jaar (oke de nieuwe auto is eigenlijk een V8 Supecar wagen maar toch).

Dat was dan ook een stratencircuit. Dat is absoluut die mannen hun specialiteit niet. Lijkt me logisch dat iemand die niks anders gedaan heeft en van wereldniveau is daar wel iets kan laten zien. Oval is een andere discipline. En zoals je zegt, eigenlijk had hij terug een V8 Supercar onder zijn gat. 't Is nu niet dat hij uit een F3 kwam ervoor.

19 hours ago, Bjorno said:

En de helft kan niet rechts sturen en als er een druppeltje water valt is de helft ook een vogel voor de kat.

Er wordt daar niet gereden in de regen omwille van de veiligheid. Ik denk dat de meesten hier gewoon geen besef hebben van wat dat allemaal inhoudt. Die mannen rijden aan een gemiddelde snelheid van 280+ km/h over zo een superspeedway, op cm's van mekaar en de muur. Enig idee wat daar de aero effecten van zijn en hoe "op rails" zo een kar nog ligt aan die snelheden met al die windverstoring rond hun? Die dingen zijn super tricky. En dan heb ik het nog niet over bandenslijtage.

Iedereen die denkt dat het zo makkelijk is raad ik aan van eens een paar keer op iRacing oval te racen, en dan ook op een roval en een oval met mindere banking. Je zal het rap beseffen dat het niet zomaar wat rondjes naar links draaien is en hopen dat je niet crasht. Op sommige van die ovals hou je helemaal alleen de auto zelfs niet op de baan zonder veel oefenen, omdat hij zo gevoelig is.

19 hours ago, Bjorno said:

Uhm je bent de factor vals spelen nog vergeten. Maar goed dat is in elke sport. 

Ja dat doen ze in de F1 nooit :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat het een makkie is om rondjes te rijden op mm van andere wagens. Maar die mannen moet je niet in een F1, Indycar of WEC auto steken. De helft past er zowiezo ook niet in. 

Kijk naar Jimmie Johnson, topper in NASCAR, niets waard in Indy Car. 

Ze hebben sinds vorig jaar regen banden voor op de straten circuits dacht ik niet? En idd die mannen zijn dat niet gewoon, maar dan zie je toch direct welke de echte piloten zijn die er wel mee weg kunnen. 

Moesten ze morgen 80% op circuits rijden en 20% op ovals dan wil ik het nog wel eens een kans geven. En de wagens iets mooier maken zoals Australian Supercars.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid