Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

37 minutes ago, The Swede said:

Senna kon met wrak nog altijd GP's winnen

Is dat zo?

Dus morgen zou die hypothetisch gezien in de Haas stappen en iedereen naar huis rijden?

Ik betwijfel het.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ga je nu Senna vergelijken met Verstappen. Het is heerlijk om terug te kijken in de tijd en heldendommen te vieren, dat wel.  

Maar je kan dat gewoon niet vergelijken. Zet Senna in dit tijdperk en hij komt er niet aan te pas zou ik dan denken (fysiek, focus, training......) omgekeerd laat Verstappen even weinig sporten en trainen als Senna en vlieg hem terug in de tijd. Noem het voor mijn part een legende. 

Je zal het NOOIT weten. Je kan best spreken van de beste in een tijdperk, maar "beste" nee dat bestaat niet imo. Wat vandaag verwacht wordt van een piloot en hoe hij er moet voor leven is in niets te vergelijken met 25 jaar geleden. 

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is dat zo?

Dus morgen zou die hypothetisch gezien in de Haas stappen en iedereen naar huis rijden?

Ik betwijfel het.

Donington 1993 is één voorbeeld. Met een Ford motor die nog es 30-40pk minder had dan de officiële Ford motoren ... die al hopeloos achterliep op de Renaults. En zo zijn er nog een nest voorbeelden uit de carrière van Senna. 

De dag dat ik Verstappen zoiets zie doen, dan mag zijn naam naast Senna.

Hij heeft tot hiertoe ook nog niet bewezen dat hij een slim rijder is. Prost en Schumacher waren dat wel. Vandaar dat ik die twee ook nog in het lijstje boven Verstappen zet. 

En Jos Velo mag nu wel zagen dat je tijdperken niet mag vergelijken etc etc. Tijdperken kan je inderdaad niet vergelijken, prestaties tegen een overmacht wel. Senna won tegen een overmacht. Verstappen nog niet. 

 

In rallysport is ook zo een mooi voorbeeld. De kleuters zullen zeggen dat Loeb en Ogier de grootsten zijn en dat een Toivonen nooit kampioen werd en er nu niet aan te pas gekomen zou zijn.
Maar die eersten wonnen enkel met materiaal en een team zuiver op hun maar gezet en elk met een budget een veelvoud van de concurrenten. 
Toivonen won de Costa Esmeralda met een Porsche 911 voor hét fabrieksteam van die tijd (4 Lancia 037's van de fabriek !) ... en reed met een gebroken voet...
Dus Toivonen staat voor mij nog altijd ver voor op Loeb en Ogier. Punt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wat ga je nu Senna vergelijken met Verstappen. Het is heerlijk om terug te kijken in de tijd en heldendommen te vieren, dat wel.  

Maar je kan dat gewoon niet vergelijken. Zet Senna in dit tijdperk en hij komt er niet aan te pas zou ik dan denken (fysiek, focus, training......) omgekeerd laat Verstappen even weinig sporten en trainen als Senna en vlieg hem terug in de tijd. Noem het voor mijn part een legende. 

Je zal het NOOIT weten. Je kan best spreken van de beste in een tijdperk, maar "beste" nee dat bestaat niet imo. Wat vandaag verwacht wordt van een piloot en hoe hij er moet voor leven is in niets te vergelijken met 25 jaar geleden. 

 

De lonen die ze nu krijgen vergeleken met 35 jaar geleden, mogen ze ook wel een klopke meer doen.  (Ge zijt oud aan het worden, 25 jaar terug was al de moderne tijd!) 

Soit, laten we even een pole organiseren: waar rijdt VER volgend jaar? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook liever Senna, maar Donington 1993 erbij halen enzo is echt van geen tel. Da's mettertijd legendarisch geworden, en Max heeft die tijd of die kans nog niet gehad.

En dat pk deficit; 't was nattig.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Soit, laten we even een pole organiseren: waar rijdt VER volgend jaar? :D 

Op pole.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

*geeuw*

Wat een non-discussie: elke sport heeft zijn helden van zijn tijd. Je gaat verschillende era's nooit of te nooit met elkaar kunnen vergelijken. Of het nu F1, wielrennen of voetbal is... 

 

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

Donington 1993 is één voorbeeld. Met een Ford motor die nog es 30-40pk minder had dan de officiële Ford motoren ... die al hopeloos achterliep op de Renaults. En zo zijn er nog een nest voorbeelden uit de carrière van Senna. 

De dag dat ik Verstappen zoiets zie doen, dan mag zijn naam naast Senna.

Hij heeft tot hiertoe ook nog niet bewezen dat hij een slim rijder is. Prost en Schumacher waren dat wel. Vandaar dat ik die twee ook nog in het lijstje boven Verstappen zet. 

En Jos Velo mag nu wel zagen dat je tijdperken niet mag vergelijken etc etc. Tijdperken kan je inderdaad niet vergelijken, prestaties tegen een overmacht wel. Senna won tegen een overmacht. Verstappen nog niet. 

Senna slimmer dan Verstappen. Ge kunt hier wat crashes zien......lijkt me niet altijd de slimste. Maar dat vergeten we.

 

PS: ik vind u hier een groter zaag dan ik :D (muz wanneer het over EV's gaat.......😇)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet in alle bovenstaande Nigel Mansell niet. Die reed ook de sterren uit de hemel. Raw talent. Was in 1992 wereldkampioen F1 en trok toen naar de PPG Indy Car World Series. Daar werd hij als rookie(!) in 1993 kampioen en was daarmee op dat moment tegelijk kampioen in de formule 1 en de Indy car series. 

Nog nooit heeft iemand dat nagedaan. Ben dan ook een Nigel Mansell fan,  vandaar de ..Redfive..

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Maxime S zei:

*geeuw*

Wat een non-discussie: elke sport heeft zijn helden van zijn tijd. Je gaat verschillende era's nooit of te nooit met elkaar kunnen vergelijken. Of het nu F1, wielrennen of voetbal is... 

 

 

Ik heb dat hier ook al eens ergens neergeschreven. Je kan die niet vergelijken, want andere tijdsgeest, andere auto's, alles anders eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Senna slimmer dan Verstappen. Ge kunt hier wat crashes zien......lijkt me niet altijd de slimste. Maar dat vergeten we.

 

PS: ik vind u hier een groter zaag dan ik :D (muz wanneer het over EV's gaat.......😇)

Ge moet uw leesbril opzetten, ouwe. Ik schrijf "Prost en Schumacher waren dat wel" ... Waar zeg ik dat Senna slimmer was??

Gaat ge ook al naar het EV kamp overschakelen?? Landverrader!  😡 (als ge dat toch doet, hang er graag direct een oranje nummerplaat op)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Redfive zei:

Ik heb dat hier ook al eens ergens neergeschreven. Je kan die niet vergelijken, want andere tijdsgeest, andere auto's, alles anders eigenlijk.

Tuurlijk dat is in alles zo: voor sommige is Pélé de grootste voetballer ooit, voor andere is dat Messi en nog andere vinden mogelijks Lorenzo Staelens de grootste...
Tijdsgeest is volledig anders, wat voor zin heeft het om dat te vergelijken. Vroeger speelden ze 10 matchen op een seizoen en dronken ze in de pauze koffie met een sigaret. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Redfive zei:

Ik heb dat hier ook al eens ergens neergeschreven. Je kan die niet vergelijken, want andere tijdsgeest, andere auto's, alles anders eigenlijk.

We hebben ook al geprobeerd te bespreken of de vliegende Hollander nog even dominant zou zijn zonder zijn RB20. Daar heb ik de discussie ook mee afgetrapt door Horner gelijk te geven wanneer hij Verstappen (en dan vooral senior) eraan herinnert dat hij niet de enige die hen wereldkampioen maakt.

Ik zet er geld op dat als Leclerc of Sainz van zitje wisselen met VER, die er ook wereldkampioen mee worden. Verstappen fans hier vinden van niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

Tuurlijk dat is in alles zo: voor sommige is Pélé de grootste voetballer ooit, voor andere is dat Messi en nog andere vinden mogelijks Lorenzo Staelens de grootste...
Tijdsgeest is volledig anders, wat voor zin heeft het om dat te vergelijken. Vroeger speelden ze 10 matchen op een seizoen en dronken ze in de pauze koffie met een sigaret. 

Awel, in voetbal is het nochtans makkelijk te weten wie de grootste ooit was: Cruijff !  Voor de simpele reden dat zelfs ik dat vind, ondanks het feit dat het een Hollander was :D

@Jules_W komt me vast tegenspreken en zal wel zeggen dat Axel Witsel de allergrootste was. 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, The Swede zei:

Donington 1993 is één voorbeeld. Met een Ford motor die nog es 30-40pk minder had dan de officiële Ford motoren ... die al hopeloos achterliep op de Renaults. En zo zijn er nog een nest voorbeelden uit de carrière van Senna. 

De dag dat ik Verstappen zoiets zie doen, dan mag zijn naam naast Senna.

Hij heeft tot hiertoe ook nog niet bewezen dat hij een slim rijder is. Prost en Schumacher waren dat wel. Vandaar dat ik die twee ook nog in het lijstje boven Verstappen zet. 

En Jos Velo mag nu wel zagen dat je tijdperken niet mag vergelijken etc etc. Tijdperken kan je inderdaad niet vergelijken, prestaties tegen een overmacht wel. Senna won tegen een overmacht. Verstappen nog niet. 

 

In rallysport is ook zo een mooi voorbeeld. De kleuters zullen zeggen dat Loeb en Ogier de grootsten zijn en dat een Toivonen nooit kampioen werd en er nu niet aan te pas gekomen zou zijn.
Maar die eersten wonnen enkel met materiaal en een team zuiver op hun maar gezet en elk met een budget een veelvoud van de concurrenten. 
Toivonen won de Costa Esmeralda met een Porsche 911 voor hét fabrieksteam van die tijd (4 Lancia 037's van de fabriek !) ... en reed met een gebroken voet...
Dus Toivonen staat voor mij nog altijd ver voor op Loeb en Ogier. Punt. 

 

Donington was in de regen he. Dus pk zijn ni belangrijk. En dat van die 30pk verschil is een fabeltje. 15-20. En Ford leverde de beste “ouwe” motoren aan Senna dus het zal zoveel ni geweest zijn. En trouwens een paar koersen later had hij ook de zelfde motoren als Benetton. 
 

Max in de regen… herinner je je Brazilie paar jaar terug?? Hij was fenomenaal toen. 2de achter een opperbeste Hamilton 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit hier duidelijk veel haat t.o.v. Max & Jos.

Feit is wel dat Max van kleinsaf aan elk weekend op de kartbaan was met Jos. Ik ben ze genoeg tegengekomen toen ik zelf ging trainen.

Later was het dan met PEX Racing en de grote trailer. Die trailer kostte meer dan alles samen op de parking waardoor je wist dat geld geen issue was 😄 . Maar je moet het nog altijd doen en winnen. Niet simpel op een EK / WK.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, The Swede zei:

Gaat ge ook al naar het EV kamp overschakelen?? Landverrader!  😡 (als ge dat toch doet, hang er graag direct een oranje nummerplaat op)

Gelieve een afspraak te maken bij @tuscani je leescapaciteiten gaan er op verbeteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, The Swede zei:

Awel, in voetbal is het nochtans makkelijk te weten wie de grootste ooit was: Cruijff !  Voor de simpele reden dat zelfs ik dat vind, ondanks het feit dat het een Hollander was :D

@Jules_W komt me vast tegenspreken en zal wel zeggen dat Axel Witsel de allergrootste was. 

 

Wat baten kaars en bril...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, dragonfly zei:

Er zit hier duidelijk veel haat t.o.v. Max & Jos.

Feit is wel dat Max van kleinsaf aan elk weekend op de kartbaan was met Jos. Ik ben ze genoeg tegengekomen toen ik zelf ging trainen.

Later was het dan met PEX Racing en de grote trailer. Die trailer kostte meer dan alles samen op de parking waardoor je wist dat geld geen issue was 😄 . Maar je moet het nog altijd doen en winnen. Niet simpel op een EK / WK.

Max kan je daarvoor niets verwijten. Je moet enkel hopen dat hij met beide voeten op de grond blijft en respect toont voor de anderen die hem aan de overwinningen helpen. Of dat de centjes zijn van de Nederlandse sponsors, het zwart geld van een Limburgs bouwbedrijf, een ingenieur als Adrian Newey of een geslepen team manager als Horner. 

Jos... tja. Daar kan ik enkel degenen bijstaat die zeggen dat hij daar niet meer hoort rond te lopen en elders moet gaan rokkenjagen. 

Over deze laatste: ik onmoette in Monaco regelmatig wel de Nederlandse kliek die in de autosport zaten. Ex rijders als Christian Albers, sponsors, etc. Verstappen was de enige die nooit bij de kliek Hollanders hoorde.  

3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Gelieve een afspraak te maken bij @tuscani je leescapaciteiten gaan er op verbeteren. 

Ge ontwijkt mijn vragen:

1. Waar schreef ik dat Senna slimmer was dan Verstappen?

2. Ga je ook EV'en ? (nee, ik kom in die fora niet. Tenzij om er af en toe enkele te koejoneren :D )

PS: Mijn bril komt van bij Tuscani en je ziet hoe slecht ik kan lezen. Q.e.d. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Ik zet er geld op dat als Leclerc of Sainz van zitje wisselen met VER, die er ook wereldkampioen mee worden. Verstappen fans hier vinden van niet. 

Andersom, zou gaarne zien wat VER kan met een Ferrari (zowel de auto als het team). Ik denk: veel

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, The Swede zei:

Ik zet er geld op dat als Leclerc of Sainz van zitje wisselen met VER, die er ook wereldkampioen mee worden. Verstappen fans hier vinden van niet. 

Dat is toch altijd zo: Mocht Hakinen in de Ferrari hebben gezeten 25 jaar geleden, was ie misschien ook 7x WK geworden!? 

Dat is nu eenmaal eigen een gemotoriseerde sporten: je moet talent hebben en vooral op het juiste moment op de juiste plaats zitten. Punt. Alle heldenverhalen ten spijt komt het gewoon altijd hierop neer. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

 

Jos... tja. Daar kan ik enkel degenen bijstaat die zeggen dat hij daar niet meer hoort rond te lopen en elders moet gaan rokkenjagen. 

 

Zou je niet met meer respect over hem praten, hij heeft zopas de Rallye de Hannut gewonnen 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jules_W zei:

Wat baten kaars en bril...

Ik vroeg me al af waar ge zat. :D  Waar staan de Rouches dit seizoen? (sorry, wrong topic 😉 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Andersom, zou gaarne zien wat VER kan met een Ferrari (zowel de auto als het team). Ik denk: veel

Dat zou mooi zijn. Samen met Hamilton :lolz: 

Ik las trouwens net dit: Bearman naar HAAS?

Gezien ik me afvraag of Leclerc echt wel bij Ferrari gaat blijven na de komst van HAM (ik zie hem wel teovallig naar Mercedes of RB gaan), zou Bearman wel eens in een goeie positie kunnen zitten om enkele jaren zich te ontwikkelen in de schaduw van een uitbollende HAM.

https://sporza.be/nl/2024/03/11/18-jarige-ferrari-invaller-lijkt-klaar-voor-haas-hopelijk-was-dit-een-goed-sollicitatiegesprek~1710154193001/

 

3 minuten geleden, Maxime S zei:

Dat is toch altijd zo: Mocht Hakinen in de Ferrari hebben gezeten 25 jaar geleden, was ie misschien ook 7x WK geworden!? 

Dat is nu eenmaal eigen een gemotoriseerde sporten: je moet talent hebben en vooral op het juiste moment op de juiste plaats zitten. Punt. Alle heldenverhalen ten spijt komt het gewoon altijd hierop neer. 

Denk je? Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Schumacher echt wel het Ferrari-team vooruit heeft gestuwd. Ik twijfel of Häkkinen dat ook zou hebben gedaan. 

Maar het klopt: juiste plaats, juist moment doet veel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

Gezien ik me afvraag of Leclerc echt wel bij Ferrari gaat blijven na de komst van HAM (ik zie hem wel teovallig naar Mercedes of RB gaan)

Ik zie die tot het eind van z’n dagen bij Ferrari rondrijden. Zowel vanuit Ferrari als vanuit en eigen standpunt. 

Hopelijk kan Hamilton al die pitstop fratsen er wat uit halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid