Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

De mannen van Mercedes willen absoluut dat ik eens met de EQS rijd. Ze doen alleszins ferm hun best om de auto te promoten. Deze namiddag heb ik er eentje om te proberen, ne keer zien.......

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het dan toch deze richting moet uitgaan …… tja eens je aan het pissebed (thx voor de vgl @Mich) exterieur gewend bent. Binnenin blaast het de concurrentie wel redelijk hard weg , denk ik zo.

Ik zou altijd een Taycan nemen voor het exterieur maar qua afwerking en concept binnenin staat dit daar 5x boven.

Als ik verplicht wordt om EV te rijden zou de keuze toch naar dit gaan, al zou ik me elke dag mottig voelen bij het exterieur (al went dat wel wat)

VERY impressed 

 

Later meer ……

 

C5FC9411-091B-4BD2-8324-AD9ACEB71268.jpeg

7DA8DC28-D907-44CA-8BBB-001164600FC2.jpeg

86C45EC2-6DDA-498A-9F70-892888EC5413.jpeg

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spacey interieur 🙃
Ziet er wel ferm uit! Zelf ben ik niet echt fan van een bleek interieur maar deze in bvb anthraciet/zwart en die blauwe ledlines in een warmere kleur zou wel ferm zijn...

Qua exterieur, da's gewoon lelijk 🤨

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet goed wat ik van dat 'hyperscreen' moet vinden. Eigenlijk zijn het gewoon 3 schermen achter een grote glazen plaat, waarbij je het rechtse scherm compleet niet nodig hebt. bij de 580 is dat scherm standaard, maar bij de 450+ is het een optie wat ik eigenlijk niet zou nemen. Standaard vind ik het dashboard minstens even knap.

spacer.png

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal ongetwijfeld zeer deftig rijden alleen, zoals de meesten hier precies, vind ik hem niet echt mooi… Maar dat hij gaat verkopen is, vermoed ik, wel zeker… In ieder geval ik zou niet huilen moest men mij verplichten er mee rond te rijden… 😀😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, tuscani zei:

Veel liever het grote scherm bij vlo, dan de laptop bij bmwmb

Amai ni, ik ook ! Dat is juist wat de auto deels maakt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik zou altijd een Taycan nemen voor het exterieur maar qua afwerking en concept binnenin staat dit daar 5x boven.

Als ik zou moeten kiezen, dan toch liever de etron GT dan de Taycan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, knight-rider zei:

Als ik zou moeten kiezen, dan toch liever de etron GT dan de Taycan.

Ja, ik ook ! Zonder twijfelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Amai ni, ik ook ! Dat is juist wat de auto deels maakt !

Visueel wschl wel, maar is het ook functioneel bruikbaar? Op de Taycan die ik getest heb zat dat passenger display ook en ik vond dat pretty useless.

Allez, als ge uw passagier wilt laten prutsen en overal vette vingers zetten dan is er msschn een usecase voor.

Maar in mijn voiture moeten ze van de knopkes blijven als ik aan het rijden ben 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Als het dan toch deze richting moet uitgaan …… tja eens je aan het pissebed (thx voor de vgl @Mich) exterieur gewend bent. Binnenin blaast het de concurrentie wel redelijk hard weg , denk ik zo.

Ik zou altijd een Taycan nemen voor het exterieur maar qua afwerking en concept binnenin staat dit daar 5x boven.

Als ik verplicht wordt om EV te rijden zou de keuze toch naar dit gaan, al zou ik me elke dag mottig voelen bij het exterieur (al went dat wel wat)

VERY impressed 

 

Later meer ……

 

C5FC9411-091B-4BD2-8324-AD9ACEB71268.jpeg

7DA8DC28-D907-44CA-8BBB-001164600FC2.jpeg

86C45EC2-6DDA-498A-9F70-892888EC5413.jpeg

Ik blijf het jammer vinden dat dat binnen én buiten zo'n absolute draak moest worden, terwijl de S een schot in de roos is op dat vlak.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Porker zei:

Ik blijf het jammer vinden dat dat binnen én buiten zo'n absolute draak moest worden, terwijl de S een schot in de roos is op dat vlak.

Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt.

Ik veronderstel dat de nood aan aerodynamische efficiëntie vooral de boosdoener is?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Porker zei:

Ik veronderstel dat de nood aan aerodynamische efficiëntie vooral de boosdoener is?

En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Porker zei:

Ik blijf het jammer vinden dat dat binnen én buiten zo'n absolute draak moest worden, terwijl de S een schot in de roos is op dat vlak.

Volledig akkoord ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ICM zei:

Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt.

Audi als uitzondering 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ICM zei:

En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage?

Ik gok omdat men daar verkiest geen absolute draken te bouwen omdat het niet absoluut noodzakelijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ICM zei:

En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage?

Ik denk idd dat Aero de reden is. En waarom ze hun ICE niet zou bouwen, omdat Range daar niet zo'n grote concern is :) De technologie van batterij staat nog niet op niveau van benzine, dus moeten ze er het maximum uithalen.

Maar het aantal mooie EV's is beperkt ja: voor mij zijn dat de iX3, de Mustang Mach E en de Etron/Taycan & Model S. De rest is echt 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, ICM zei:

En waarom zouden ze dan die kans laten liggen bij verbrandingsmotoren? Herkenbaarheid? Héritage?

Omdat ze de motor nog weg moeten krijgen. Bij een EV is het vooraan leeg, waardoor ze de neus lager kunnen doen beginnen en rustiger laten oplopen. Spitser. 

Maar optisch dus vaak minder geslaagd. Er zijn ook uitzonderingen, zoals een Kia Niro ( :D ) Die heeft die drang niet om er van ver als een elektrische wagen uit te zien. Dito voor de Polestar 1 vind ik en de Model S.

Maar deze EQS is aan de buitenzijde echt een gedrocht. Onbegrijpelijk dat ze, gezien de kostprijs, intern bij Mercedes iets kunnen hebben van: "Awel kijk, dat is nu het beste wat we ervan kunnen maken zie." en dat er dan nog eens een raad van bestuur zegt: "awel ja, ok, is goed voor ons. We vinden het ok dat dit ding iets meer kost dan een gewone S klasse en er zo uitziet"."  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Porker zei:

Het moeten matchen qua draakigheid, binnen aan buiten. 👾

Allez kom serieus dat interieur is echt het beste en knapste van alle EV’s . Morgen eens een verslagje schrijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ICM zei:

Inderdaad. Quasi alle elektrische karren zijn in dat bedje ziek. Alsof ze het extra futuristisch moeten maken om te tonen dat het elektrisch rijdt.

Ik denk dat ze het deels bewust gedaan hebben, zo’n lelijke EQS, zodat ze nog zoveel als mogelijk klanten een S-klasse zouden kopen. Zo kunnen ze nog zo lang als mogelijk diesels en benzines verkopen, zodat ze meer winst maken, en zodat het dealernetwerk nog veel werk heeft aan het onderhouden van die motoren.

Gisteren sprak ik een man die een X5 45e in bestelling heeft. Toen ik vroeg waarom geen iX was zijn antwoord simpel. Hij vindt het een gedrocht. Moest de X5 de aandrijving hebben gehad van de iX, dan had hij zeker een elektrische X5 besteld… 

Ik kan fout zijn, maar ik denk dus echt dat het bewust gedaan wordt, die aparte EV-modellen, ofwel heel duur, ofwel met een speciaal design. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Porker zei:

Ik veronderstel dat de nood aan aerodynamische efficiëntie vooral de boosdoener is?

Die uitvlucht halen ze inderdaad naar voor voor deze EQS. Wat zouden de mensen kiezen, een knappe elektrische S-klasse met een actieradius van 700km, of een lelijke EQS met een actieradius van 770km…? Wetende dat ze allebei even duur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid