Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Lotuzzz zei:

Is dat zo? De vermelding van de id3, dat die dezelfde binnenruimte heeft zoals een passat? Zou je hem idd niet geven dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Donderdag ga ik uitgebreid testrijden met de 450+, en kort ook even de 580 om het verschil in power te voelen.

Een verslag zal volgen. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

450 gaat je tegensteken. Vraag van de eerste keer de 580. Heeft geen zin om in de 450 te stappen, tenzij ge bevestiging wil voor uw Tesla :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 580 zit eigenlijk boven mijn budget. Nu heb ik een Tesla Model S full option met 670pk gereserveerd boor 106k euro. Een 450+ zal al 20k duurder zijn, maar een 580 zelfs 50k, wat gewoon 50% meer is. Neen, als de 450 mij niet kan bekoren, dan vrees ik dat ik bij de Tesla zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry he David maar dit weet je toch zelf al. Je praat constant over acceleratie uit stilstand etc.......... dan weet je toch vooraf dat die 450 absoluut geen optie is.

Nu speel je toch wel een beetje een spel :D 

 

Het maximale vermogen van de Mercedes EQS 450+ is 245 kW (333 pk). Het maximale koppel is 568 Nm. De aandrijving is via de achterwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 6.2 seconde gehaald.

Tesla: Dual Motor All-Wheel Drive-platform biedt het grootste bereik en levert waanzinnige kracht en acceleratie. 3,2s. 0-100 km/u.

Je gaat dus echt afwegen of een auto met 333pk wel een rivaal is voor eentje met 670pk, terwijl acceleratie voor jou heel belangrijk is. 

Komaan :) 

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat het @BMWMB wel siert dat hij het op zijn minst probeert. Het is afwachten of de positieve ervaring die jij had @Jokke_vlo, van bijvoorbeeld het interieur, genoeg zal zijn om de mindere prestaties te doen vergeten. Alvast benieuwd naar het verslagje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahah allez jong sorry maar motorisch is er geen vergelijk, sowieso niet en no way (ik ken David) dat een interieur (dat is gewoon veel knapper trouwens) u gaat overtuigen om voor 330pk ipv 670 te gaan. 

Niet naïef zijn he dit is echt wel appelen met peren vergelijken. Zeker als je zegt dat smaak van de appel enorm enorm belangrijk is :D 

"Ik heb een M4 besteld oa voor zijn prestaties, maar weet ge ik ga eens een Mercedes 200D testen om te kijken dat het betere interieur me kan overtuigen om toch voor de Mercedes te gaan" 

Ok dan. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet David dan wel bijtreden dat ik toch ook voor de Tesla zal gaan. goedkoper, sneller en betere laadinfrastructuur. Dan neem ik het minimalistische interieur er wel bij. (want toegegeven, het is toch ook geen straf meer sinds hun fl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

ik moet David dan wel bijtreden dat ik toch ook voor de Tesla zal gaan. goedkoper, sneller en betere laadinfrastructuur. Dan neem ik het minimalistische interieur er wel bij. (want toegegeven, het is toch ook geen straf meer sinds hun fl)

Mee eens, heel verstandige keuze. Mocht dat mijn enige auto zou zijn zou ik hier zeker niet over twijfelen.

Maar er is altijd een maar :) 

Mercedes kon niet anders dan voluit de kaart comfort/luxe trekken om nog enigszins een plaats te vinden naast de Model S.

Ik rij over het algemeen ook vrij rustig met de auto.. en als je meerdere auto's hebt, dan snap ik dat je de Mercedes durft te overwegen. Want eigenlijk is 'em alles behalve traag naar Mercedes S-klasse normen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Logic zei:

Mee eens, heel verstandige keuze. Mocht dat mijn enige auto zou zijn zou ik hier zeker niet over twijfelen.

Maar er is altijd een maar :) 

Mercedes kon niet anders dan voluit de kaart comfort/luxe trekken om nog enigszins een plaats te vinden naast de Model S.

Ik rij over het algemeen ook vrij rustig met de auto.. en als je meerdere auto's hebt, dan snap ik dat je de Mercedes durft te overwegen. Want eigenlijk is 'em alles behalve traag naar Mercedes S-klasse normen.

ik zie de tesla eerder bij jong volk dat nog met de wagen op reis gaat samen met de  kinderen, en de eqs eerder bij een ouder clienteel dat ofwel met het vliegtuig gaat zonder kinderen of eerder na 400km stopt een hotel boekt en zo op vakantie gaat.

of bv de tesla met de mtb's vanachter op, ergens naar één of ander verlaten bos/parking, en de eqs op de parking van de golf aan een laadpaal.

(mijn simpele vergelijking)

en dan klopt het plaatje volledig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke heeft gelijk, en dat is ook mijn grote twijfel, of zo'n 450+ wel voldoende krachtig gaat zijn. In vergelijking met de nieuwe Model S LR met 670pk is het zeker geen vergelijk, maar moest er een LR geweest zijn met hetzelfde vermogen als mijn 100D (440pk), dan had ik deze gekozen, want meer power heb ik absoluut niet nodig. Ik vind mijn Model S nu al zot snel. Sinds ik met een EV rijd is mijn rijstijl veranderd in die zin dat ik veel rustiger rijd dan vroeger. Zo'n EV heeft voor mij een minder opzwepend karakter, zoals ik dat wel ervaar in een potente ICE. Wel geniet ik bij mijn Model S van de directe gasrespons en de instant power, wat echt wel plezant is. Dus, ik ga de 450+ aan de tand voelen, om te zien of 'm snel genoeg is, en ik mij zal kunnen vinden in het minder pittige karakter tov mijn Tesla. Ik ben dus echt heel benieuwd...

Wat ik ook ga testen is de Autopilot, of dit op een deftig niveau staat.

Voor de rest voldoet deze EQS aan al mijn eisen. Ruim, comfortabel, grote achterklep (zodat de hond in de koffer kan), veel leder, veel schermen.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sedan? Model S en deze EQS zijn beiden een hatchback met een zeer ruime koffer. Onze Rally, die niet zo extreem groot is,  zit daar heel comfortabel in. Ik hoef zelfs geen net te plaatsen, want hij blijft braaf in de koffer zitten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BMWMB zei:

Sedan? Model S en deze EQS zijn beiden een hatchback met een zeer ruime koffer. Onze Rally, die niet zo extreem groot is,  zit daar heel comfortabel in. Ik hoef zelfs geen net te plaatsen, want hij blijft braaf in de koffer zitten. 

De s wist ik, maar de eqs niet. 

2048_Mercedes-Benz-EQS-V297-2021-49.jpg

Als je het zeil weg doet kan hij dus aan de achterruit zitten?

Oef, ik kreeg het ver. Vroeger zag je dat op snelwegparkings.  Stop voor de honden te laten plassen en dan weer de koffer in en deksel toe   😐 liefst van al nog met een scheper, die zeker niet kan bewegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, BMWMB zei:

Jokke heeft gelijk, en dat is ook mijn grote twijfel, of zo'n 450+ wel voldoende krachtig gaat zijn. In vergelijking met de nieuwe Model S LR met 670pk is het zeker geen vergelijk, maar moest er een LR geweest zijn met hetzelfde vermogen als mijn 100D (440pk), dan had ik deze gekozen, want meer power heb ik absoluut niet nodig. Ik vind mijn Model S nu al zot snel. Sinds ik met een EV rijd is mijn rijstijl veranderd in die zin dat ik veel rustiger rijd dan vroeger. Zo'n EV heeft voor mij een minder opzwepend karakter, zoals ik dat wel ervaar in een potente ICE. Wel geniet ik bij mijn Model S van de directe gasrespons en de instant power, wat echt wel plezant is. Dus, ik ga de 450+ aan de tand voelen, om te zien of 'm snel genoeg is, en ik mij zal kunnen vinden in het minder pittige karakter tov mijn Tesla. Ik ben dus echt heel benieuwd...

Wat ik ook ga testen is de Autopilot, of dit op een deftig niveau staat.

Voor de rest voldoet deze EQS aan al mijn eisen. Ruim, comfortabel, grote achterklep (zodat de hond in de koffer kan), veel leder, veel schermen.  

Dat interieur is waanzin, ik was van mijn sokken geblazen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Een 580 zit eigenlijk boven mijn budget. Nu heb ik een Tesla Model S full option met 670pk gereserveerd boor 106k euro. Een 450+ zal al 20k duurder zijn, maar een 580 zelfs 50k, wat gewoon 50% meer is. Neen, als de 450 mij niet kan bekoren, dan vrees ik dat ik bij de Tesla zal blijven.

Wacht je dan niet beter op een EQE met een hoger vermogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Omwille van dat grote glazen scherm? 

Ik heb niet geschreven dat dat grote glazen scherm me van mijn sokken geblazen heeft, maar wel het interieur, waarvan dit deel uitmaakt :)

Nee gaat ook over zetels, stuur, luxe beleving, afwerking, sfeer.........

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid