Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

Nog eens herhalen: het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Ze willen winst maken. En ze hinken op twee benen: marketing zegt "we gaan electric" en de realiteit zegt "we lobbyen bij de EU om de normen af te zwakken". In het productgamma zie je dat ook gereflecteerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik kan fout zijn, maar ik denk dus echt dat het bewust gedaan wordt, die aparte EV-modellen, ofwel heel duur, ofwel met een speciaal design. 

Als ze dat bewust doen schieten ze zichzelf in de voet met de uitstootnormen opgelegd door Europa. Vormen zijn er voor een goede stroomlijn te hebben, die op zijn beurt helpt met het comfort en geluid binnenin, zonder extreem veel isolatie te moeten steken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Porker zei:

Ik veronderstel dat de nood aan aerodynamische efficiëntie vooral de boosdoener is?

vooral dit inderdaad

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik denk dat ze het deels bewust gedaan hebben, zo’n lelijke EQS, zodat ze nog zoveel als mogelijk klanten een S-klasse zouden kopen. Zo kunnen ze nog zo lang als mogelijk diesels en benzines verkopen, zodat ze meer winst maken, en zodat het dealernetwerk nog veel werk heeft aan het onderhouden van die motoren.

Gisteren sprak ik een man die een X5 45e in bestelling heeft. Toen ik vroeg waarom geen iX was zijn antwoord simpel. Hij vindt het een gedrocht. Moest de X5 de aandrijving hebben gehad van de iX, dan had hij zeker een elektrische X5 besteld… 

Ik kan fout zijn, maar ik denk dus echt dat het bewust gedaan wordt, die aparte EV-modellen, ofwel heel duur, ofwel met een speciaal design. 

het is wel een feit dat de Europese constructeurs zolang mogelijk de EV-boot hebben afgehouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, William Blake zei:

het is wel een feit dat de Europese constructeurs zolang mogelijk de EV-boot hebben afgehouden

En terecht, economisch een slecht model, technisch een stap terug. Eigenlijk zat niemand erop te wachten.

Totdat de verbrandingsmotor middels EU7 de nek zowat omgedraaid wordt, de fiscaliteit onmogelijk, CO2 emissieboetes, aangekondigde accijnsverhogingen, etc. Het is pas nu dat het omslagpunt in zicht begint te komen, simpelweg doordat de kostenkant van verbrandingsmotoren kunstmatig verhoogd wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt wel goed, ook het rijbereik.

Ga je straks ook kijken naar een EQE of wil je sowieso in dit segment zitten? Toch apart die hoofdruimte dat ze daar minder rekening mee hebben gehouden. En de kofferruimte? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Die normen halen ze al met hun hybrides die ze veel liever verkopen.

Tot ze de testen nog eens aanpassen en overal de fiscaliteit gaat volgen zoals in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Timo zei:

Klinkt wel goed, ook het rijbereik.

Ga je straks ook kijken naar een EQE of wil je sowieso in dit segment zitten? Toch apart die hoofdruimte dat ze daar minder rekening mee hebben gehouden. En de kofferruimte? 

Ruime koffer ! Nee zeker geen EQE, die kan toch niet echt tippen aan dit, vind ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen is dat echt de perfecte kar voor mij 😛 beleving interesseert mij niet. Geef mij maar automatische stoelinstelling en ik ben content. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke omschrijft het perfect zoals ik denk dat het ook voor mij zal aanvoelen. Minder mooi aan de buitenzijde, maar binnen knap en een zee van luxe, en poepchique afgewerkt. Door het gebrek aan geluid denk ik dat deze nog comfortabeler is dan de S-klasse, dus zoals Jokke zegt, inderdaad ideaal om hier in België over onze drukke wegen te rijden waar meer en meer snelheidscontroles komen. Om die reden zie ik deze EQS ook wel zitten.

Echter, de prijs voor zo'n EQS is uiteraard navenant. Een 580, wat qua prestaties vergelijkbaar is met mijn Model S, komt met de juiste opties snel boven de 160k euro. Dat budget wil ik niet geven aan een daily, dus als ik een EQS wil, dan zal ik moeten kiezen voor de veel tragere 450+. Ik kijk dus uit naar een testrit om te zien of ik met dit mindere vermogen kan leven tov mijn Tesla. Een 450+ komt ook nog op 130k euro. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die power beleving boeit me niet echt. Bij zo een EV is de "sensatie" de enorm lineaire directheid. Who cares dat dat in 2.5-3 of 4 sec is. De "sensatie" of het "gevoel" blijf grotendeels dezelfde. Enkel je ogen zien wat performantie. 

Luxe en afwerking vind ik dan wel belangrijker op DIT soort auto. Ik zou een pak liever dat geïntegreerd dashboard scherm willen dan een "zwaardere" versie. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt natuurlijk met de 580 gereden, en die zal wel aangenaam vlot zijn. Ik moet zeggen dat ik toch wel kan genieten van de directe gasrespons en de snelle acceleraties en hernemingen, zonder dat het Taycan Turbo S niveau moet zijn, en bij de 580 zal dat zeker in orde zijn. Ik vrees dat zo'n 450+, die toch wel heel wat minder vermogen heeft (333 tov 523pk), mij toch wat te sloom gaat aanvoelen. Maar ik kan mis zijn, dus de testrit zal het voor mij bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Die normen halen ze al met hun hybrides die ze veel liever verkopen.

neen, er is nog een verschil (verbruik verbrandingsmotor telt ook mee)

design is het gevolg van segmentering, marketing, engineering, ...

er zijn geen complottheorieën aan de gang... ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind echt zo goed als niemand die dit mooi vindt. Soms toch raar om te begrijpen wie dan dit soort beslissingen neemt. Sta je als designer dan zo ver van je publiek af?

Ik ben overtuigd dat het design zeker impact heeft qua verkoop, in dit geval minder verkoop. 

Neem nu dat ik in de running ben, dan wint deze auto voor mij qua gebruik, maar zou het design een rem zijn en mij mogelijk naar de Audi duwen. Puur en alleen voor het esthetische. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

 PS: een volgende test komt er aan, de Mercedes S580e. Dikke pluim ook aan het verkoopteam van Mercedes. Leuk om met garages te maken te krijgen die auto's "willen" verkopen en je positief verleiden. Zo heb ik mijn Aston gekocht, misschien binnenkort ook een Mercedes? (ook al ligt mijn hart meer bij Porsche). 

Dat is 'verkopen' hé, wie is uw contactpersoon?

Tof verslag!

26 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Die power beleving boeit me niet echt. Bij zo een EV is de "sensatie" de enorm lineaire directheid. Who cares dat dat in 2.5-3 of 4 sec is. De "sensatie" of het "gevoel" blijf grotendeels dezelfde. Enkel je ogen zien wat performantie. 

Dit absoluut!

Ook de reden waarom 90% van de verkochte EQS bij ons de 450+ zijn.

Er komen nog andere varianten zoals de 450 4M, 500 4M, etc... ook een AMG met 760 'pk', met 'sound' (interieur én exterieur)

Razend benieuwd naar hoe ze die modellen 'emotie' gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van dat "verkopen" kunnen dan toch veel merken een lesje krijgen. Mercedes doet dat echt heel goed imo. Is niet 1 verkoper specifiek eigenlijk wel de garage (GMS)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Van dat "verkopen" kunnen dan toch veel merken een lesje krijgen. Mercedes doet dat echt heel goed imo. Is niet 1 verkoper specifiek eigenlijk wel de garage (GMS)

ik beaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Als je diezelfde dag de Audi e-tron GT binnenin ziet, is het verschil toch wel groot (die laatste lijkt op een “gewone” auto).

Maar het feit dat die lijkt op een gewone auto hoeft daarom toch geen slechte zaak te zijn?

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik had de versie met 4 wiel sturing,  en dat geeft een andere dimensie, A-MAI. Die auto rijdt, parkeert, draait als een kleine auto. Gaat door de bocht aan snelheden van een sportwagen, zonder een kick te geven.

4 wiel sturing is inderdaad zalig, ik vraag me nog altijd af waarom ze dat niet in meer auto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Van dat "verkopen" kunnen dan toch veel merken een lesje krijgen. Mercedes doet dat echt heel goed imo. Is niet 1 verkoper specifiek eigenlijk wel de garage (GMS)

Moet je hierin wel gelijk geven wat “verkopen” betreft.  Ben eigenlijk altijd meer een BMW-koper geweest maar heb nu voor de 2x in mijn leven een Mercedes gekocht en de ervaring tot nu toe is zeer positief… Ik hoop wel dat ze een beetje vlotjes kunnen leveren… 😀😀😀

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Mercedes-kopen-ervaring is een beetje a-typisch:

- toen ik mijn A-klasse kocht, was dat eigenlijk op een feestdag, en ik heb die auto gekocht aan de conciërge van de garage (mijn schoonbroer).

- toen ik mijn eerste C bestelde, was dit een lease-wagen, en we moesten naar een welbepaald dealership gaan (met toendertijd vestigingen in Brugge en Oostende).  In Brugge ben ik niet verder geraakt dan de balie, waar ik een kaartje van de verkoper kreeg, die ik maar eens moest bellen.  Die verkoper liet me dus naar Oostende komen, en bleek niet onmiddellijk veel interesse te hebben.  Ik had een proefrit gevraagd in een manuele 200d, en kreeg een 220d automaat in AMG-line mee (terwijl ik net wou weten hoe het weggedrag van een Avantgarde was).   Per toeval moest ik een paar dagen later in de garage in Waregem zijn, en terwijl ik stond te wachten op mijn contact aldaar, sprak een verkoopster me aan.  We raakten even aan de praat, en toen ik na het doel van mijn bezoek aldaar weer buitenstapte, stond er een manuele C200d avantgarde op me te wachten voor een proefrit.   De verkoopster wist nochtans maar al te goed dat ik in Oostende moest bestellen.

- Anderhalf jaar later diende ik zelf weer een auto aan te schaffen, en, de vorige ervaring in gedachten, ben ik direct naar Waregem gereden.  Ze reden net een C de showroom binnen, bijna exact de configuratie die ik wou.  De prijs zat dan nog eens goed ook.  Geen probleem om die nog drie maanden aan de kant te laten staan.   Geen andere Mercedesgarage meer bezocht dan.  Alleen nog even getwijfeld tussen deze en een demo 3GT van bij Dejonckheere.

 

Bij Dejonckheere (en dat is dan BMW), kan ik toch ook niet klagen.  Die wisten toch ook perfect mijn 'zwakke plekken' te bespelen.  Het test-weekend met de i8 is toch ook iets wat ik niet snel zal vergeten.   Zelf hebben we er dan ook met de zaak destijds drie nieuwe auto's gekocht, ik heb al heel veel mensen naar hen doorverwezen, en moest ik zelf een nieuwe auto nodig hebben, dan zal ik ook zeker eens tot in Roeselare gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, knight-rider zei:

Maar het feit dat die lijkt op een gewone auto hoeft daarom toch geen slechte zaak te zijn?

 

Nee, maar vanuit mijn visie op EV wel. Ik wil iets hebben dat me een surplus geeft. Wanneer je me het "genot" van klassiek motor afneemt, krijg ik graag meer luxe/comfort terug. Steek een electro motor in een klassiek interieur en dan nemen ze je gewoon iets af. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Elwood zei:

Moet je hierin wel gelijk geven wat “verkopen” betreft.  Ben eigenlijk altijd meer een BMW-koper geweest maar heb nu voor de 2x in mijn leven een Mercedes gekocht en de ervaring tot nu toe is zeer positief… Ik hoop wel dat ze een beetje vlotjes kunnen leveren… 😀😀😀

bedankt hé :) 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid