Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, BMWMB zei:

Als audiofiel is de combinatie Spotify/TuneIn/soundsystem een groot deel van het plezier van de Tesla, dus bij een EQS is dat er niet.

 

Mooi testverslag maar heb je enig idee van de kbps bitrate van Spotify ? Valt dat onder de noemer audiofiel ?

aangepast door Elwood
  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verslag David, kan ik me op 2 dingen na ook in vinden. 

Ik ben toch ook veel met muziek bezig en ik vond het soundsysteem ronduit indrukwekkend. Mogelijk is daar toch ergens iets fout of fout gegaan? Ik was van mijn sokken geblazen……

Tweede is interieur maar dat is natuurlijk persoonlijk. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2021 om 11:18, Rabbit zei:

Niet alleen het netwerk: WERKEND netwerk.

Tesla superchargers zijn superbetrouwbaar, want van de resem aan alternatieve chargers (Ionity, fastned, ... ) niet gezegd kan worden. Veel zijn buitenspel als je ze nodig hebt.

Ik heb het nu een eerste keer kunnen testen met een Powerland fastcharger in Beernem en dat werkte perfect. Auto gaf aan dat het station vrij was en ik heb daar vlot kunnen laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk verslag maar het verbaast me dat hij niet van rijstrook zou kunnen wisselen op zijn eentje. In de EQC die ik onlangs een weekend meehad deed ie dat wel, door gwn aan de richtingaanwijzer te trekken.

En zou er geen mogelijkheid zijn tot Spotify? Bij BMW is dit al mogelijk zoals in de Tesla, dus zou me verbazen als MB dat niet had.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/10/2021 om 10:11, Elwood zei:

Mooi testverslag maar heb je enig idee van de kbps bitrate van Spotify ? Valt dat onder de noemer audiofiel ?

Ik heb moeten googlen, maar vindt 320kpbs. 
 

19 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Mooi verslag David, kan ik me op 2 dingen na ook in vinden. 

Ik ben toch ook veel met muziek bezig en ik vond het soundsysteem ronduit indrukwekkend. Mogelijk is daar toch ergens iets fout of fout gegaan? Ik was van mijn sokken geblazen……

Tweede is interieur maar dat is natuurlijk persoonlijk. 

 

Heb je al eens het premium soundsystem van een Tesla gehoord? 
Ook qua instellingen is de EQS beperkt tot lage-, midden- en hoge tonen. Bij de Tesla heb je een uitgebeidere equalizer. 
In de EQS is het niet slecht, maar ik ben het nu beter gewoon.

17 uren geleden, Challazer zei:

Leuk verslag maar het verbaast me dat hij niet van rijstrook zou kunnen wisselen op zijn eentje. In de EQC die ik onlangs een weekend meehad deed ie dat wel, door gwn aan de richtingaanwijzer te trekken.

En zou er geen mogelijkheid zijn tot Spotify? Bij BMW is dit al mogelijk zoals in de Tesla, dus zou me verbazen als MB dat niet had.  

Ik heb het geprobeerd, maar hij deed het niet. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan…

Spotify in de Tesla is hetzelfde als op de computer thuis. Zie foto’s hieronder. Gezocht naar ‘Cure’ en dan krijg je deze keuzes, en dan het eerste album gekozen, en kan je beginnen genieten. Kan je ook zo naar muziek zoeken ik een BMW? 

E72E8B8C-E052-49BF-90A1-7435181417D4.thumb.jpeg.9269a3b0bfdbd8a4663eb04fe750e724.jpeg

E4B07D54-4A8A-4643-97E1-5AF8C90FFD8D.thumb.jpeg.78057a715a5052a6fa83b01ee2dcb10b.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/30/2021 at 10:11 AM, Elwood said:

Mooi testverslag maar heb je enig idee van de kbps bitrate van Spotify ? Valt dat onder de noemer audiofiel ?

Een audiofiel =/= een muziekliefhebber.

Ik ben muziekliefhebber, maar ik hoor het verschil niet tussen gewone en gold plated connectoren :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het verschil tussen “niet slecht” en wat ik vind als van het beste dat ik ooit gehoord heb in een auto. Toch wel een serieus verschil in perceptie vinden. 
 

Was het de 3D of de “gewone” Burmester. Want “on top” heb je bij Mercedes dat (hoorbaar) verschil nog ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier net een artikel gelezen over koen wauters en zijn e63s. Hij zegt dat hij in de wagen al zijn muziek en van the voice en dergelijke zit te beluisteren wegens veel tijd  in de wagen en een ideale installatie daarvoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Was het de 3D of de “gewone” Burmester. Want “on top” heb je bij Mercedes dat (hoorbaar) verschil nog ? 

Geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Hier net een artikel gelezen over koen wauters en zijn e63s. Hij zegt dat hij in de wagen al zijn muziek en van the voice en dergelijke zit te beluisteren wegens veel tijd  in de wagen en een ideale installatie daarvoor. 

Niet vergeten dat hij brand ambassador is ook he 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Rabbit zei:

Niet vergeten dat hij brand ambassador is ook he 😂

Hoorde Kris Wauters pas hetzelfde zeggen in een podcast, en zelfs zonder het automerk te vernoemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Niet vergeten dat hij brand ambassador is ook he 😂

Idd, was in een boekje van mercedes. :D

Maar als zanger ga je toch ook niet zeggen dat het perfect is, als het eigenijk niet goed is. ( hoop ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, tuscani said:

Hier net een artikel gelezen over koen wauters en zijn e63s. Hij zegt dat hij in de wagen al zijn muziek en van the voice en dergelijke zit te beluisteren wegens veel tijd  in de wagen en een ideale installatie daarvoor. 

En moet je audiofiel zijn en een high end installatie heben om die muziek te beoordelen?

Een goeie installatie zal de klank beter maken, alles meer tot zijn recht laten komen, maar gaat van een slecht stuk geen goed maken, of omgekeerd. Het gaat hier niet over een AM radio he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb moeten googlen, maar vindt 320kpbs. 
 

Heb je al eens het premium soundsystem van een Tesla gehoord? 
Ook qua instellingen is de EQS beperkt tot lage-, midden- en hoge tonen. Bij de Tesla heb je een uitgebeidere equalizer. 
In de EQS is het niet slecht, maar ik ben het nu beter gewoon.

Ik heb het geprobeerd, maar hij deed het niet. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan…

Spotify in de Tesla is hetzelfde als op de computer thuis. Zie foto’s hieronder. Gezocht naar ‘Cure’ en dan krijg je deze keuzes, en dan het eerste album gekozen, en kan je beginnen genieten. Kan je ook zo naar muziek zoeken ik een BMW? 

E72E8B8C-E052-49BF-90A1-7435181417D4.thumb.jpeg.9269a3b0bfdbd8a4663eb04fe750e724.jpeg

E4B07D54-4A8A-4643-97E1-5AF8C90FFD8D.thumb.jpeg.78057a715a5052a6fa83b01ee2dcb10b.jpeg

Dat kan je inderdaad in een BMW ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.whathifi.com/reviews/burmester-high-end-3d-surround-soundsystem-2019-mercedes-s-class
 

Verschil tussen 3D en de “gewone” komt ook aan bod. Lijkt me beetje dag en nacht ook ik watts. 1590 vs 590 …….

Conti GT moet fenomenaal zijn als ik het zo lees. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ir_fuel zei:

Een audiofiel =/= een muziekliefhebber.

Ik ben muziekliefhebber, maar ik hoor het verschil niet tussen gewone en gold plated connectoren :lol:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Audiofiel

Een audiofiel is een perfectionist… 

 

aangepast door Elwood
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jokke_vlo zei:

https://www.whathifi.com/reviews/burmester-high-end-3d-surround-soundsystem-2019-mercedes-s-class
 

Verschil tussen 3D en de “gewone” komt ook aan bod. Lijkt me beetje dag en nacht ook ik watts. 1590 vs 590 …….

Conti GT moet fenomenaal zijn als ik het zo lees. 

Kan je beiden krijgen in de EQS? @William Blake

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Elwood zei:

@BMWB  320 kbps… vergelijk dat eens met bv Tidal of Qobuz… 

Ik ken er niks van. 😊 Ik weet enkel dat ik het fantastisch vind dat ik muziek kan kiezen, of leuke zenders op TuneIn afspelen, en dat met het beste soundsystem dat ik ooit in een auto heb gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid