Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Rabbit zei:

Ik volg je wel. Maar ik denk dat er onder het S klasse publiek een hoop mensen zijn die daar geen boodschap aan hebben en dan kun je objectief gezien niet om t feit heen dat dat aandrijfgeheel eigenlijk nog meer past bij "Sonderklasse".

100% akkoord 

wij, autoliefhebbers, beoordelen een auto anders dan de gemiddelde koper

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, BMWMB zei:

De S-klasse is vele malen knapper dan de EQS, terwijl de aandrijflijn van de EQS dan weer de betere is.

Conclusie: De S-klasse had gewoon ook een elektrische variant moeten hebben. Ik begrijp nog altijd niet waarom ze dat EQS-gedrocht gebouwd hebben.

Packaging / aero / ed in de S laat niet toe dezelfde eindresultaten te hebben

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wielbasis is bij beide modellen even lang, en bij de EQS ligt het battery-pack tussen de wielen, dus hadden ze gemakkelijk de S-klasse vanaf het begin ook kunnen ontwikkelen als EV. Dat de EQS iets aerodynamischer is, dat begrijp ik, maar wat heb je liever, een knappe S met een actieradius van 700km of een lelijke EQS met een actieradius van 750km? Mijn keuze zou snel gemaakt zijn...

spacer.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dus de nieuwe EQS gaan bekijken. De ruimte waarin ‘m stond is wat te klein om 'm echt deftig te kunnen bekijken aan de buitenzijde. AMG-pakket is wel knap, maar de velgen en de bicolor zijn minder mijn ding. Van de buitenzijde ben ik dus nog steeds niet overtuigd.

De binnenzijde is andere koek, want dat is zeer ruim, zeer chique afgewerkt, en indrukwekkend met dat glazen hyperscreen.

Dit is echt een alternatief voor S-klasse rijders, waarvan ik er daar een aantal heb gesproken, maar die toch bijna allemaal voor de S580e gaan. Ik denk daarom dat dit de S-klasse wordt voor de jongere mensen.

Ik kijk uit naar een testrit.

 

4e5e5790bf710fded91ed1b600569ece.jpg&key=6d4614e0b4b4a177716cf83325713b115bfc1e354ebac6d9db5f6b448333f091

 

d8ccc054d39f64396b4a2edc0eda9d8e.jpg

 

6b68f79e1c6ba1a33fa78b9a023effcd.jpg

 

ae1fb88c4c85017dfc2eafac31fc4a1d.jpg

 

41803ec0659f591a9858c9b0fe547738.jpg

 

Dat de bovenzijde van het dashboard blauw is vond ik ook minder.

 

df0272bbddea63bf2d835e03c202e443.jpg

 

Beenruimte achter mezelf. [emoji3] Gigantisch!

Ook de koffer is zeer groot.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste nadelen van een EV zijn bijna weggewerkt met de autonomie
Maar voor België en zijn fiscaal systeem blijft de S 580e nog altijd de beste keuze
Al zal de restwaarde van de EQS waarschijnlijk een pak hoger zijn na 3-5 jaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brunault zei:

De grootste nadelen van een EV zijn bijna weggewerkt met de autonomie
Maar voor België en zijn fiscaal systeem blijft de S 580e nog altijd de beste keuze
Al zal de restwaarde van de EQS waarschijnlijk een pak hoger zijn na 3-5 jaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Persoonlijk denk ik dat het nog af te wachten valt of de restwaarde spectaculair hoger zal zijn... Ik denk dat er veel zal afhangen van hoe snel de EV-markt technologisch evolueert. Misschien zit je wel met een achterhaalde auto in 2026.

Voor mij persoonlijk is er nooit twijfel geweest tussen een S en een EQS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Elwood zei:

Persoonlijk denk ik dat het nog af te wachten valt of de restwaarde spectaculair hoger zal zijn... Ik denk dat er veel zal afhangen van hoe snel de EV-markt technologisch evolueert. Misschien zit je wel met een achterhaalde auto in 2026.

Voor mij persoonlijk is er nooit twijfel geweest tussen een S en een EQS.

Veel meer dan een achterhaalde batterij of laadmogelijkheden zie ik niet. 
Ik verwacht dat er voor de populaire modellen (leaf, zoe, tesla's) wel een hoop batterij upgrades zullen komen indien die nood er is. Nieuwe batterij erin en weer goed voor x00.000km. 
Alles van infotainment zal toch stelselmatig vervangen worden door smartphone. En bij joekels als deze zal ook daar wel een software upgrade wonderen doen om de infotainment langer fris te houden. . 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ben ik in Sint-Truiden op de Tiensesteenweg (N3) ter hoogte van de rotonde aan Stayen een vrachtwagen tegen gekomen waar een EQS op stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, knight-rider zei:

Gisteren ben ik in Sint-Truiden op de Tiensesteenweg (N3) ter hoogte van de rotonde aan Stayen een vrachtwagen tegen gekomen waar een EQS op stond.

Toch niet in panne mag ik hopen… 😀😀😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Elwood zei:

Toch niet in panne mag ik hopen… 😀😀😀

Ik zou het niet weten, misschien dat die van de Mercedes garage in Tienen naar die in Sint-Truiden gebracht werd?

aangepast door knight-rider
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de EQE heeft Mercedes ook de EQS 53 AMG voorgesteld, de eerste elektrische AMG.

Meer info hier: https://www.autoblog.nl/nieuws/eerste-elektrische-amg-is-hier-de-mercedes-amg-eqs-53-924004

 

spacer.png

Zo in 't zilver, en met die grootste velgen, is 'm best wel te pruimen.

spacer.png

Maar met deze kleinere wielen in een vreselijk druk design, en dan die chromé verticale latten in de neus, is 'm gewoon niet knap. op deze foto zie je ook beter dat deze auto een heel vreemde vorm heeft. 

spacer.png

Het interieur vind ik dan weer top.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, BMWMB zei:

spacer.png

Maar met deze kleinere wielen in een vreselijk druk design, en dan die chromé verticale latten in de neus, is 'm gewoon niet knap. op deze foto zie je ook beter dat deze auto een heel vreemde vorm heeft. 

 

Het interieur vind ik dan weer top.

Mini ruitje, dikke stijl (die achter de deurlijn komt), ruitje, dikke stijl (gecentreerd op de deurlijn), ruit, dikke stijl (voor de deurlijn), ruitje. Dat ziet er echt niet uit. 

Doordat er geen ICE in de neus zit, kunnen ze die lager maken. Maar de sterk oplopende motorkap doet er raar aan. De grille en koplampen hangen te laag. En waarom laten ze die motorkap ook hoger oplopen dan de gordellijn? 

Mogelijks slechte foto, maar zo vind ik er maar niets aan. Zot dat het tegenwoordig de Aziaten zoveel knappere designs maken (bijvoorbeeld Mazda 3 en Honda-E). 

Maar zelf een G80 vind ik meer geslaagd, al heeft die wel nog steeds een ICE. Heeft vooral meer presence dan zo een EQS. 

5e8248dd671de00b7271735d?width=700

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
35 minuten geleden, Maaher zei:

Zijn die nog vlot te verkrijgen?

hangt er vanaf wat je wilt van opties, maar de meeste kunnen nog dit jaar geleverd worden

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/9/2021 om 21:00, Carlito zei:

Sinds 2 weken.

rijdt niet slecht

heb er nu ene staan

toch wel ferme kist

achteraan zit je niet zo goed, vloer is te hoog

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid