Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 minute ago, ir_fuel said:

Zou dat niet komen omdat ze hun huidig ICE cliënteel niet te veel willen choqueren? 

Vooral dit, een S is geen 'rijdersauto', in vele gevallen helt het zelfs over naar een 'gereden worden auto'. Het draait om comfort, daar past gewoon geen hyperactieve aandrijving bij. 

Hoe groter de wagen, of hoe luxueuzer, hoe meer nadruk men gaat willen leggen op de stilte tijdens het rijden, al die bijkomende isolatie doen het snelheidsgevoel geen goed. Hoeft ook niet voor de doelgroep. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Monterey Jack said:

Vooral dit, een S is geen 'rijdersauto', in vele gevallen helt het zelfs over naar een 'gereden worden auto'. Het draait om comfort, daar past gewoon geen hyperactieve aandrijving bij. 

Hoe groter de wagen, of hoe luxueuzer, hoe meer nadruk men gaat willen leggen op de stilte tijdens het rijden, al die bijkomende isolatie doen het snelheidsgevoel geen goed. Hoeft ook niet voor de doelgroep. 

Waarom leggen ze in een Bentley of RR dan zo een zware motor? Power is comfort.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ICM said:

Waarom leggen ze in een Bentley of RR dan zo een zware motor? Power is comfort.

Om al die kilo's voort te sleuren.

Hij heeft het over de gasrespons.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, ICM said:

Waarom leggen ze in een Bentley of RR dan zo een zware motor? Power is comfort.

Loopcultuur? Koppel op lage toeren, ... Allemaal zaken waar je vroeger een grote motorinhoud voor nodig had. 

De V12 en W12 van RR of Bentley kan je toch ook niet vergelijken met een V12 van Ferrari of Lamborghini? Totaal andere insteek en gebruik van de revrange. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom leggen ze in een Bentley of RR dan zo een zware motor? Power is comfort.

Maar ik denk dat het zelfs dan nog allemaal zeer smooth is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik vergelijk uiteraard met mijn Tesla Model S, en wat mij telkens opvalt is dat ik nog geen enkele andere EV heb gereden, zelfs niet de Taycan 4S, die dezelfde snelle gasrespons heeft. De Audi e-tron (SUV) vond ik zelfs vreselijk sloom aan het gas, dus verwacht ik dat het met deze EQS, en zeker de 450+, niet anders zal zijn.

Ik vergelijk het met mijn 740d die ik heb gehad, en hoewel deze meer power had dan mijn 530d, voelde deze toch veel minder snel, oa omdat de gasrespons zeer sloom was. Je duwt het gas in, effe is er niks, en dan komt langzaam de power op gang. Bij de Tesla raak ik mijn pedaal nog maar aan, en dat ding schiet al vooruit. Heerlijk vind ik het. Passagiers klagen soms zelfs dat ze misselijk worden van dat gevoel. Het is niet voor niks dat er ook een chill-modus is, en ik ken meerdere eigenaars die steeds in deze modus rijden. Ieder dus zijn ding.

Je kan het beter verwoorden dan mij 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, BMWMB zei:


Maar ik denk dat het zelfs dan nog allemaal zeer smooth is.

Smooth kan je maar creëren met een overschot aan koppel en Power . Een eqs 450 komt daarvoor tekort .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Om al die kilo's voort te sleuren.

Hij heeft het over de gasrespons.

Het is niet de bedoeling er een racewagen van te maken, maar je wil nooit het gevoel hebben plankgas te moeten geven.

2 hours ago, Monterey Jack said:

Loopcultuur? Koppel op lage toeren, ... Allemaal zaken waar je vroeger een grote motorinhoud voor nodig had. 

De V12 en W12 van RR of Bentley kan je toch ook niet vergelijken met een V12 van Ferrari of Lamborghini? Totaal andere insteek en gebruik van de revrange. 

 

Altijd over hebben is comfort.

Had RR daarom geen “power reserve” meter ipv een toerenteller?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, ICM said:

Het is niet de bedoeling er een racewagen van te maken, maar je wil nooit het gevoel hebben plankgas te moeten geven.

Altijd over hebben is comfort.

Had RR daarom geen “power reserve” meter ipv een toerenteller?

Correct IMG_3173.jpg

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de vorige Phantom, uit zijn 6.75l V12 haalt die  450pk en 720nm. Die 450pk is ook niet eindeloos qua power he, die 720Nm is dat al meer. Als je naar koppel kijkt, wat volgens mij meer invloed heeft op 'reserve hebben', dan zit de EQS 450 op 570Nm. Dat is een stukje minder, maar de Rolls weegt nog 400kg meer :lolz: De Phantom is net iets sneller naar 100 wel.

De 450 is dan ook nog de instapper, dus de 580 en andere modellen zullen daar wel wat extra tegenover zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg me eens waar je de volle acceleratie kunt gebruiken met de huidige auto's die meestal een 900cc of 1liter hebben of een pak Dacia's of Berlingo's

Ik kom uit de tijd dat een Golf 62pk had of een MB 200d meer dan 20sec nodig had om de 100 te halen

6,1 is rap en wat ben je met een rappe EV als je op de autosnelweg tussen de camions gaat rijden zoals de meeste EV's

aangepast door Brunault
  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gohja, ik heb een tijdje terug een oude W220 S430 V8 overgenomen

denk dat zoiets 279 pk en een 400Nm heeft, uit een atmosferische V8

dat reed smooth, effortless, leuke klank en is perfect voldoende, net zoals een S350d te genieten is

je moet dat niet uitsleuren tot aan de redline, gewoon op koppel laveren door t verkeer

Dus ik denk dat zo een EQS450 perfect zal meevallen 😅

veel interessanter om te zien hoe de verschillende merken hun eigen karakter/persoonlijkheid kunnen implementeren in de aandrijflijn

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brunault zei:

Zeg me eens waar je de volle acceleratie kunt gebruiken met de huidige auto's die meestal een 900cc of 1liter hebben of een pak Dacia's of Berlingo's

Ik kom uit de tijd dat een Golf 62pk had of een MB 200d meer dan 20sec nodig had om de 100 te halen

6,1 is rap en wat ben je met een rappe EV als je op de autosnelweg tussen de camions gaat rijden zoals de meeste EV's

Vlaamse Ardennen na 18 of in het weekend voor 8u 😎.

zelfs met  een ev met 680pk kan ik full pull doen en topsnelheid halen.😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Bart said:

Vlaamse Ardennen na 18 of in het weekend voor 8u 😎.

zelfs met  een ev met 680pk kan ik full pull doen en topsnelheid halen.😜

Proficiat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg me eens waar je de volle acceleratie kunt gebruiken met de huidige auto's die meestal een 900cc of 1liter hebben of een pak Dacia's of Berlingo's

Ik kom uit de tijd dat een Golf 62pk had of een MB 200d meer dan 20sec nodig had om de 100 te halen

6,1 is rap en wat ben je met een rappe EV als je op de autosnelweg tussen de camions gaat rijden zoals de meeste EV's

Alle gekheid op een stokje…

 

Acceleratie, hernemen, en een directe gasrespons vind ik zalig. Uiteraard is het verkeer druk, en heb je veel snelheidscontroles, maar een inhaalmanoeuver, snel een kruispunt oversteken, snel nog even een auto voorbij rijden om in te voegen,… er zijn zoveel situaties waarbij een snelle en directe respons zo zalig zijn. Ik ervaar het alleszins iedere dag opnieuw, en dat is 1 van de redenen waarom ik zo verliefd ben op mijn Tesla.

En tussen de camions… omdat dat destijds het geval was bij de eerste EV’s met een lage actieradius, en met bijna nergens snelladers, is dat nu wel niet meer het geval. En boomknuffelaars, die dat wel doen, zal je altijd blijven hebben.

Om terug naar de EQS 450 te gaan… voor velen zal het voldoende zijn, maar niet voor mij, en ook niet voor u[mention=1585]Brunault[/mention]. [emoji6]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

De chauffeursdeur?

Doet een Rolls dat niet? Of is dat enkel achteraan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

De chauffeursdeur?

yup 🙂 De meeste eigenaren zijn er wel niet content van alsek youtube mag geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid