Ga naar inhoud

2021 Mercedes EQS


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, BMWMB zei:

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-elektrische-mercedes-eqs-is-een-belachelijk-succes-1048851?fbclid=IwAR2POA9SyQm5QjWGcbzicmHEw-eo70WwuKgwHt5xli1nKkx4FnWnkXJ8WnY
 

Er worden dus nu al evenveel EQS’en als S-klasses verkocht, hoewel de verkoop van de S ook met 45% gestegen is sinds het nieuwe model er is. Knap!

Ik dacht dat er geen EQS gingen verkocht worden omdat ‘t zo’n lelijke bak is? ;) @Jokke_vlo @BMWMB

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Volledig mee eens. Als ik mijn Tesla vergelijk met de EQS, dan valt het op dat de bass minder diep en fel is, en dat het algemeen wat ‘scheller’ klinkt. Toen ik van de BMW 5 (Harman Kardon) naar de Mercedes C (Burmester) ging, is me dat hetzelfde opgevallen. Toen ik de eerste keer met de Tesla ging rijden was is van m’n sokken geblazen, want zo’n waanzinnig soundsystem had ik nog nooit gehoord, en tot vandaag geniet ik er nog elke dag van.

In 2014 stond er al deze test in de Auto Motor und Sport: https://www.auto-motor-und-sport.de/test/hifi-systeme-tesla-vs-audi-der-hifi-gipfel/?_gl=1*44vnzw*_ga*TWdrcmNkTlhtbTZWenlFenUzdGI0LXlZQjhrdFhpaE12d2EyTnhrY2g4VURySVlaRXVRZFBudGJUMXJod01vRA..

Zware bassen =/= een goed geluidssyteem.

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, maar de Model S heeft een goed geluidsysteem EN zware bassen. En in de nieuwe Model S en X zou het zelfs nog beter zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Tommie zei:

Ik dacht dat er geen EQS gingen verkocht worden omdat ‘t zo’n lelijke bak is? ;) @Jokke_vlo @BMWMB

Geen? Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb gezegd dat ze bewust de S-klasse niet elektrisch hebben gemaakt, en de EQS minder knap, om nog zoveel als mogelijk benzines en diesels te kunnen verkopen, en ik blijf bij die mening. Hadden ze van de S-klasse een elektrische versie gemaakt ipv een hybride, dan werd deze nog beter verkocht dan de EQS. Ik ken toch meerdere mensen die een S hybride hebben gekocht omdat ze de EQS lelijk vinden.

Wat dan wel weer is, is dat de EQS niet het imago heeft een auto te zijn voor oudere mensen zoals de S-klasse wel is. Ik zou wel eens de cijfers willen zien van de leeftijden van mensen die een EQS of S kopen, want ik ben er bijna zeker van dat de EQS de jongere kopers aantrekt, net omdat de auto elektrisch en vooruitstrevender is. De oudere mensen hebben het er moeilijker mee om deze stap te zetten. Hierdoor zal de EQS een jonger imago krijgen. Denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2021 om 12:30, Jokke_vlo zei:

Ik vind echt zo goed als niemand die dit mooi vindt. Soms toch raar om te begrijpen wie dan dit soort beslissingen neemt. Sta je als designer dan zo ver van je publiek af?

Ik ben overtuigd dat het design zeker impact heeft qua verkoop, in dit geval minder verkoop. 

Neem nu dat ik in de running ben, dan wint deze auto voor mij qua gebruik, maar zou het design een rem zijn en mij mogelijk naar de Audi duwen. Puur en alleen voor het esthetische. 

Ola Tommie, ne minuut voor de trein van half zeven, je lijkt wel een journalist van Dag Allemaal,  die trekken ook zulke conclusies :D;)

Ik schreef bovenstaande en    ........ onderstaande. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/9/2021 om 16:05, Jokke_vlo zei:

Als het dan toch deze richting moet uitgaan …… tja eens je aan het pissebed (thx voor de vgl @Mich) exterieur gewend bent. Binnenin blaast het de concurrentie wel redelijk hard weg , denk ik zo.

Ik zou altijd een Taycan nemen voor het exterieur maar qua afwerking en concept binnenin staat dit daar 5x boven.

Als ik verplicht wordt om EV te rijden zou de keuze toch naar dit gaan, al zou ik me elke dag mottig voelen bij het exterieur (al went dat wel wat)

VERY impressed 

 

 

 

 

 

 

 

Ik herhaal dat het design zeker ook verkoop kost, maar geen EQS verkopen vind ik toch wel een heel rare conclusie die je me in de mond legt. Zelf hou ik van mooie auto's en zou bij de aankoop van EV echt balanceren. Mocht ik het een mooie auto vinden zou ik in a split second de EQS kopen. Maar zelfs minder mooi maakt hij kans..... dat is wat je wel kan concluderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tommie zei:

Zware bassen =/= een goed geluidssyteem.

inderdaad

speel eens een mooie aria of een goed stuk klassiek

ik zet nooit mijn bass hoger/zwaarder, maar goed is persoonlijke smaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging jij voor een Plaid of een nieuwe S @BMWMB ?

Bij zo een plaid kan ik me wel voorstellen dat je die versnelling nooit gewoon wordt. Men zegt wel snelheid went, maar dat vertrek...... is redelijk waanzin. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, William Blake zei:

ook knap vind ik, is voor mij geen must dat monster-scherm

zeker dat je terug de Tesla gaat nemen? ;) 

Ik vind eerlijk gezegd dit dashboard zelfs knapper. 

Voorlopig blijf ik bij mijn Tesla.

15 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ging jij voor een Plaid of een nieuwe S @BMWMB ?

Bij zo een plaid kan ik me wel voorstellen dat je die versnelling nooit gewoon wordt. Men zegt wel snelheid went, maar dat vertrek...... is redelijk waanzin. 

 

Ik heb de Model S Long Range besteld, die 670pk heeft. Ik vind mijn huidige 442pk al meer dan genoeg, dus de 1020pk van de Plaid boeien me niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, William Blake said:

inderdaad

speel eens een mooie aria of een goed stuk klassiek

ik zet nooit mijn bass hoger/zwaarder, maar goed is persoonlijke smaak

En een slecht stuk klassiek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, BMWMB said:

Ik zou wel eens de cijfers willen zien van de leeftijden van mensen die een EQS of S kopen, want ik ben er bijna zeker van dat de EQS de jongere kopers aantrekt

Ja al die twintigers en dertigers die 150K gaan spenderen aan hun nieuwe kar :lol: 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja al die twintigers en dertigers die 150K gaan spenderen aan hun nieuwe kar :lol: 

tot dusver allen 50+ inderdaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Tommie said:

Zware bassen =/= een goed geluidssyteem.

Als uw isolatie op niks trekt zijn anders de bassen wel het eerste dat er de brui aan geeft :D, al rijdende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja al die twintigers en dertigers die 150K gaan spenderen aan hun nieuwe kar :lol: 

Ja het kost maar "ietsje" meer he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, William Blake zei:

inderdaad

speel eens een mooie aria of een goed stuk klassiek

ik zet nooit mijn bass hoger/zwaarder, maar goed is persoonlijke smaak

Ik hou wel van iets meer bas, ook zeer moeilijk om goed te krijgen in een auto, vind ik. Hoge en middentonen kunnen al die high end systemen relatief goed aan, het is net bij een goede bas dat ik ze vrij snel hoor tekort komen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een probleem met veel bas is dat die te wollig is, en dat klinkt wat zwaarder, en met een equalizer kunt ge dat compenseren. Maar ge kunt een bas hebben die niet wollig is maar waarvan toch het behang loskrult van de muren.

Het kan natuurlijk ook dat het systeem niet diep genoeg gaat. Dan vallen gewoon een deel van de lage tonen weg en klinkt de muziek totaal anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja al die twintigers en dertigers die 150K gaan spenderen aan hun nieuwe kar :lol: 

Ik baseer mij op dit artikel dat over het verkoopsucces van de EQS gaat, en waar duidelijk wordt gesteld dat er steeds meer jonge rijken zijn...

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-elektrische-mercedes-eqs-is-een-belachelijk-succes-1048851?fbclid=IwAR2POA9SyQm5QjWGcbzicmHEw-eo70WwuKgwHt5xli1nKkx4FnWnkXJ8WnY

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, BMWMB said:

Ik baseer mij op dit artikel dat over het verkoopsucces van de EQS gaat, en waar duidelijk wordt gesteld dat er steeds meer jonge rijken zijn...

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-elektrische-mercedes-eqs-is-een-belachelijk-succes-1048851?fbclid=IwAR2POA9SyQm5QjWGcbzicmHEw-eo70WwuKgwHt5xli1nKkx4FnWnkXJ8WnY

Amai, ik hoop dat ge uw contracten beter leest dan dit artikel :lolz: 

Er staat letterlijk in dat het segment het segment van "het domein van stoffige zakenlieden" is. En dan de vraag of ze de nieuwe zouden willen kopen.

 

Waar lees jij daar ergens in dat deze auto een succes is bij de jongere koper? Het enige wat daar staat is dat er steeds meer jongere rijken zijn. Voor de rest NIKS :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is net of die stoffige zakenlieden ook voor de modernere EQS durven kiezen.

Toch ben ik er zeker van dat vroeger de S-klasse vooral door oudere mensen werd gekocht, en nu meer en meer ook door jonge mensen. En de EQS is nu het elektrisch alternatief, en ik geloof dat jonge mensen die budget hebben voor zo'n auto vandaag sneller de EQS zullen kiezen.

Volgens dat artikel zijn er veel meer nieuwe rijken, dus verwacht ik dat deze jonge rijken eerder de EQS zullen kiezen dan de S-klasse.

Maar, ik kan fout zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, BMWMB zei:

 vroeger de S-klasse vooral door oudere mensen werd gekocht, en nu meer en meer ook door jonge mensen. 

Mercedes tout-court lijkt me fel jongere mensen aan te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Volgens dat artikel zijn er veel meer nieuwe rijken, dus verwacht ik dat deze jonge rijken eerder de EQS zullen kiezen dan de S-klasse.

Dan vraag ik mij toch wel 1f waar die "jonge rijken" zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid