Beau 3.909 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 Je Ferrari kennis nog wat bijschaven David, dat is een 488 Pista. Maar die is inderdaad bijzonder mooi gespecced. 1 Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 En is dat dan goedkoper of duurder. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 Verde Zeltweg. En dit is een GTS volgens mij in Blu Pozzi. Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 1 uur terug, Rabbit zei: Ik vind die nieuwe ferrari's echt mijn ding niet. Daar waar ik vroeger Ferrari mooier dan Lambo vind, is dat nu toch wel hard andersom. Ik vind er de ziel wat uit. 2 Quote
Rabbit 3.135 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 1 uur geleden, tuscani zei: De Urus beschouw ik niet als een echte Lambo. Das een voetballerskist voor types zoals Batsuayi. Quote
Roger 310 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 In de juiste config vind ik zo'n Urus magistraal. Instant buy vanaf ik de centen heb (zal dus EM moeten winnen ) 2 Quote
Populair bericht BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 december 2022 Populair bericht Geplaatst: 4 december 2022 Effe kort een verslag, want ook de testrit was maar kort. Even terug naar een paar weken geleden, toen ik op Instagram bij een post van de 296 GTS vroeg wat de 'delivery term' is. Er kwam geen reactie, maar een paar dagen later belt mijn vrouw mij op de firma dat ze iemand van Ferrari aan de lijn heeft. Mijn eerste idee was dat ze misschien containers zouden nodig hebben , maar al snel bleek dat het de verkoper was van verdeler Ferrari Monza, die de opdracht had gekregen van de marketing-afdeling van Ferrari om mij te bellen, om een afspraak te maken. De verkoper vroeg mij of er echt interesse is, en dat heb ik bevestigd, en daarna stelde hij voor om eens langs te komen in Sint-Martens Latem, om kennis te maken, en om de 296 GTB eens te testrijden. We hebben de agenda erbij genomen en de afspraak gepland. Dus zaterdag was het zover. Zoonlief Benoît is minder gepassioneerd van auto's dan zijn vader, maar om eens naar Ferrari te gaan wilde hij zeker meegaan. Toen wist ik nog niet dat ook mijn e-tron GT zou geleverd zijn in Aalter, dus hebben we zaterdag beide bezoeken kunnen combineren. Ik heb Waze moeten inschakelen, want ik wist deze garage niet liggen. Toen we aankwamen stonden er een Roma en een 296 GTB aan de ingang. We zijn naar binnen gegaan, hartelijk ontvangen door de verkoper en na een heerlijke tas koffie, en een kennismaking, zijn we overgegaan tot de testrit. Meestal mag je zelf rijden, of soms rijdt de verkoper met je mee, maar hier was het een concept dat ik nog nooit heb gedaan, en wat ik wel super vond. De verkoper reed met de Roma voor ons, zodat we enkel maar moesten volgen, en ondertussen konden zoonlief en ik de sfeer in de 296 opsnuiven. Voor mij was het sowieso de eerste keer dat ik eens met een Ferrari zou rijden, dus ik voelde wel wat adrenaline. Het instappen is al direct een stuk lager dan de 992, waardoor je echt wel beseft dat dit een echte sportwagen is. Zalig! Ook de standaard stoelen zitten voortreffelijk. In de showroom stond een 296 met de kuipstoelen, die ik ook eens heb kunnen proberen, maar die niet mijn voorkeur genieten. De standaard stoelen zijn breder, en dus wat comfortabeler, en bieden meer dan steun genoeg. Na het instappen heeft de verkoper wat uitleg gegeven over de instelmogelijkheden van de auto en de diverse 'switchen', hendels en knoppen, want bij deze 296 werken sommige dingen anders dan anders. Zo zijn er geen hendels meer voor de richtingaanwijzers, en zijn dat knoppen op het stuur die je zowel aan de voor- als de achterzijde van het stuur kan indrukken. De belangrijkste drukknoppen staan op het stuur, waarbij rechts de rij-modi (sport/race/wet/...), en links aandrijf-modi (Qualifing/hybrid/e-drive/...). We mochten vertrekken in de qualifying mode (het volledige vermogen) en sport. And off we go... Wat moet ik zeggen? Ik ben een Porsche-lover, maar moet toch toegeven dat dit een andere wereld van sensatie is. Holy moly! Wat een kar is me dat!!! Dit heb ik nog nooit eerder ervaren. We rijden de weg op, raken het gas nog maar aan, en de directe gasrespons valt onmiddellijk op. Wat ook opvalt is dat de power zeer goed te beheersen/doseren is, en dat het een gemakkelijk te rijden auto is die zijn power heel geciviliseerd vrijgeeft. Zalig! We rijden effe later van de hoofdweg af, en zoeken wat landwegen op, en kan ik de gas wat dieper induwen... Niet normaal!!! Jullie weten dat ik houd van de 'duw in de rug', maar dit is van een niveau dat ik nog nooit ervaren heb, en deze ervaring wordt versterkt door een sound die veel luider en zuiverder is dan in mijn 992. Ik had al wat POV Youtube-filmpjes gekeken, en het leek dat deze motor klonk als een V12, maar dat is niet het geval. Het is een echte V6, maar wel eentje die zalig klinkt. Deze sound hoor ik veel liever dan die schreeuwende Ferrari V8-motoren. De sound klinkt binnen goed door, maar nooit wordt het te luid. Ook het schakelen gaat zeer snel, hoewel ik bij momenten vond dat 'm sneller mocht opschakelen. Ook zijn de versnellingen zeer lang, of dat gevoel had ik toch. Uiteraard hebben we ook eens manueel geschakeld, wat perfect gaat met die grote paddles die even breed staan als het stuur, wat veel beter is dan die mini schakelpaddles die veel te ver naar binnen staan bij de 992. Ik heb maar kleine handen, en kan er enkel aan met de tippen van mijn vingers. Dat is bij deze Ferrari dus gewoon heel veel beter. Dat zal komen omdat de gemiddelde Italiaan ook wat kleiner is. Maar, het grootste verschil, en voor mij het meest indrukwekkende, heb ik nog niet vermeld, en dat is het stuurgevoel. Hoe direct is dit stuur?!? En hoeveel grip heeft die vooras?!? Ik heb ook al met een 992 GT3 gereden, maar dit is toch wel nog beter. Zo'n 296 voelt aan als een kart. Toen ik na de testrit terug in mijn 992 stapte voelde deze qua sturen gewoon sloom aan. Echt, een andere wereld! De remmen zijn keramisch en remmen uiteraard ook perfect, en ze zijn goed te doseren. Ik zeg het nogmaals, het is een heel gemakkelijke auto om mee te rijden. En dan de ophanging... Deze auto is zelfs comfortabel voor een sportwagen. De 'Magnetic Ride' is subliem! Ik heb geen idee of je dat nog anders kan instellen, maar in de stand die wij reden was hij bijzonder aangenaam, en nooit 'hard'. We reden zelfs op een kasseiweg, en dat ding blijft dan heel rustig. Niet normaal hoe zalig dat reed. Ik ga voorzichtig zijn met veel details te posten , maar ik kan kort zeggen dat de power gewoon 'zot' is. Het koppel is al fenomenaal, maar eens boven de 5000 toeren breekt de hel pas goed los. Ondanks het koude weer en de licht vettige wegen, heeft deze auto een zeer goed grip, zelfs bij volacceleratie. Indrukwekkend gewoon. Jullie weten dat teveel power voor mij niet hoeft, en met minder vermorgen zou ik zeker ook tevreden zijn, maar ga niet onder stoelen of banken steken dat ik met de power van deze 296 wel zou kunnen leven, temeer je de auto ook heel rustig kan rijden, en hij niet nerveus is aan normale snelheden. De laatste km's heb ik 'm dan eens in e-mode gezet, dus volledig elektrisch, en ook dat vond ik plezant. De ideale stand om te gebruiken in de straat waar je woont. Op het scherm stond dat ik 25km actieradius had, en de power is meer dan voldoende om heel vlot mee te kunnen met het verkeer. Samengevat... dit is mijn nieuwe droomkar. Looks, sound, aandrijflijn, sensatie, power, cabriolet, rijgemak, comfort, ruimte om bagage mee te nemen voor meerdaagse uitstappen,... volledig mijn ding! De zoon heeft enkel maar kunnen meerijden maar ook hij was onder de indruk. Hij had ook een scherm voor z'n neus waar hij bepaalde functies kon volgen. Nadien hebben we er dan eentje geconfigureerd, en de prijs was hoger dan verwacht door al de opties die we hebben gekozen. Ik heb ondertussen de offerte nog eens herbekeken, en een aantal opties geschrapt, en dan kom ik aan een prijs die ik wel zou durven spenderen aan zo'n auto. Wachttijd voor een 296 GTS is goed 2 jaar, dus nu bestellen is levering begin 2025. Ik ga er eens rustig over nadenken, want het is een serieus budget, waar je ook andere leuke auto's kan voor kopen, zelfs meerder auto's tegelijk. Daarnaast stel ik mij de vraag hoe bruikbaar zo'n auto is, want de 992 rijd ik gewoon elk weekend. Ondertussen heb ik al 24k km met deze auto in 2 jaar tijd, wat niet slecht is voor een vrijetijdsauto. En qua bruikbaarheid bedoel ik de aanvaardbaarheid. Mijn 992 is neutraler en aanvaard, dus nog nooit heb ik daar een scheve opmerking over gehad. Ik ben bang dat dat met zo'n Ferrari wel gaat zijn... Want ik zeg het eerlijk, ook met zo'n 296 GTS wil ik +10k km per jaar doen, en wil ik elk weekend van stal halen. Time will tell... 27 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 Ik ga echt die ganse boek niet lezen. Ga je hem nu bestellen of niet? 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 december 2022 Geplaatst: 4 december 2022 De goesting is er, maar voorlopig wordt er niets besteld. Effe laten bezinken... Quote
Populair bericht Polygoon 15.057 Geplaatst: 4 december 2022 Populair bericht Geplaatst: 4 december 2022 44 minuten geleden, The Swede zei: Ik ga echt die ganse boek niet lezen. Wa doede gij hier dan eigenlijk? 5 4 4 Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 7 uren geleden, Polygoon zei: Wa doede gij hier dan eigenlijk? Aan ons vragen of hij een porsche zou bestellen of niet. 1 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 8 uren geleden, Polygoon zei: Wa doede gij hier dan eigenlijk? U en brillemans komen ambeteren. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 8 minuten geleden, The Swede zei: U en brillemans komen ambeteren. And doing a very good job doing so . Nee serieus, een discussieforum dient niet enkel om je eigen zever op te zetten, het is ook om die van een ander te lezen en laat begrijpend lezen hier nu niet van je sterkste kanten zijn 1 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 12 minutes ago, Polygoon said: And doing a very good job doing so . Nee serieus, een discussieforum dient niet enkel om je eigen zever op te zetten, het is ook om die van een ander te lezen en laat begrijpend lezen hier nu niet van je sterkste kanten zijn Nee maar dan kan je klagen dat hier nooit iets serieus gepost wordt Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 10 uren geleden, BMWMB zei: En qua bruikbaarheid bedoel ik de aanvaardbaarheid. Die eeuwige fascinatie met "wat gaan de buren niet denken", ik ga het nooit begrijpen. Gewoon uw goesting doen en fuck wat iedereen van u denkt. Ga je later op je sterfbed blij zijn omdat je die ene zielepoot uit je buurt niet tegen de borst hebt gestoten, of ga je blij zijn omdat je een Ferrari gehad hebt denk je? Als je dat kunt, dan moet je dat doen. Al de rest is bijzaak. 7 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 1 minute ago, PJH said: Die eeuwige fascinatie met "wat gaan de buren niet denken", ik ga het nooit begrijpen. Gewoon uw goesting doen en fuck wat iedereen van u denkt. Ga je later op je sterfbed blij zijn omdat je die ene zielepoot uit je buurt niet tegen de borst hebt gestoten, of ga je blij zijn omdat je een Ferrari gehad hebt denk je? Als je dat kunt, dan moet je dat doen. Al de rest is bijzaak. Jij hebt duidelijk geen eigen bedrijf. 2 6 1 Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 2 minuten geleden, PJH zei: Die eeuwige fascinatie met "wat gaan de buren niet denken", ik ga het nooit begrijpen. Gewoon uw goesting doen en fuck wat iedereen van u denkt. Ga je later op je sterfbed blij zijn omdat je die ene zielepoot uit je buurt niet tegen de borst hebt gestoten, of ga je blij zijn omdat je een Ferrari gehad hebt denk je? Als je dat kunt, dan moet je dat doen. Al de rest is bijzaak. De naïviteit spat er vanaf. 3 Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 17 uren geleden, Rabbit zei: De Urus beschouw ik niet als een echte Lambo. Das een voetballerskist voor types zoals Batsuayi. Verre van. Heb er al meerdere zien rijden en dat valt echt amper op. 1 Quote
PieterA 1.342 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 Een goede vriend van mijn Franse oom heeft zijn bedrijf zo eens een week in staking zien gaan omdat een van zijn werknemers hem met zijn vrouw in het weekend gespot had met zijn Ferrari (waar niemand van wist). Het is wel Frankrijk maar toch. Maakt wel wat los (in vgl met een Porsche). Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 54 minuten geleden, Tommie zei: De naïviteit spat er vanaf. Sad but true! 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 Het is niet alleen voor de firma, en dus wat klanten en onze medewerkers ervan vinden, maar ook gewoon algemeen. Zoals ik al zei rijd ik ieder weekend met de 992, dus ik ga daarmee naar de bakker, slager, supermarkt,... ondertussen weet iedereen rond de kerketoren dat ik deze Porsche heb, en niemand heeft daar ooit een negatieve opmerking over gemaakt. Ik vrees dat het met zo'n Ferrari anders gaat zijn... Ik denk dat veel Ferrari-rijders hun auto goed verborgen houden, en er enkel mee rijden voor eens een speciale gelegenheid of rondrit, maar dat is niet mijn plan, want de auto is gewoon te duur om zoveel stil te laten staan. 4 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 3 minuten geleden, PieterA zei: Een goede vriend van mijn Franse oom heeft zijn bedrijf zo eens een week in staking zien gaan omdat een van zijn werknemers hem met zijn vrouw in het weekend gespot had met zijn Ferrari (waar niemand van wist). Het is wel Frankrijk maar toch. Maakt wel wat los (in vgl met een Porsche). Het is dom om zulke dingen geheim te houden voor je medewerkers. Als ze het weten, en ze zijn tevreden met hun job, en hun verloning, dan zal er geen staking komen. Fout van de zaakvoerder imo. Quote
Super95 418 Geplaatst: 5 december 2022 Geplaatst: 5 december 2022 In deze klasse heb je natuurlijk weinig wagens waar je de prijs niet aan ziet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.