Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

E60: 4841 mm

F10: 4907 mm

G30: 4963 mm

G60: 5xxx mm

G30 lijkt me toch alles behalve "niet groter dan de generatie ervoor"? Of mis ik iets? Met de eerste twee heb ik jaren geleden, met de 3e een eind minder, maar ik heb toch altijd het gevoel gehad dat ze groter waren.

Als ze de lijn vanaf de E60 doortrekken, kraken we idd de 5m, maar dan zitten we nog altijd 100 mm korter dan een 7 reeks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote
Quote

niewe 5 gaat 12cm langer en 3 centimer breder zijn dan de huidige... hebben ze mij woensdag verteld bij consessie

530e 300pk en 80km electrisch...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat dit dan de generatie wordt waar menig Belgisch 5 rijder de overstap maakt van een 5 naar een 3 (die ook alsmaar hoger op de ladder kruipt).

Wat denken de bmw verkopers hier? De prijs zal waarschijnlijk ook merkelijk omhoog gaan waardoor hij i.t.t. nu buiten het leasebudget van het middenkader valt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/11/2022 om 09:22, glennvc zei:

Ik kan me voorstellen dat dit dan de generatie wordt waar menig Belgisch 5 rijder de overstap maakt van een 5 naar een 3 (die ook alsmaar hoger op de ladder kruipt).

Wat denken de bmw verkopers hier? De prijs zal waarschijnlijk ook merkelijk omhoog gaan waardoor hij i.t.t. nu buiten het leasebudget van het middenkader valt?

Het middenkader moet elektrisch rijden en heeft dus niets meer te zoeken bij een gewone 5. 

Daarnaast wil de gepensioneerde een SUV (X3). 

Schiet dus enkel nog de kleine zelfstandige die niet EV wil rijden over, samen met de grote baas die geen e-tron Tesla of taycan wil. En ook daar schuift een deel door naar de SUV, en een deel naar meer uitgesproken wagens zoals een Porsche.

Of mis ik nog een doelgroep?

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tjeu zei:

Het middenkader moet elektrisch rijden en heeft dus niets meer te zoeken bij een gewone 5. 

Los vergeten, inderdaad, tenzij er meteen een elektrische versie komt, zullen er in ons straatbeeld een pak minder vijfjes te zien zijn daarom alleen al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/28/2022 at 10:02 AM, Tjeu said:

Het middenkader moet elektrisch rijden en heeft dus niets meer te zoeken bij een gewone 5. 

Daarnaast wil de gepensioneerde een SUV (X3). 

Schiet dus enkel nog de kleine zelfstandige die niet EV wil rijden over, samen met de grote baas die geen e-tron Tesla of taycan wil. En ook daar schuift een deel door naar de SUV, en een deel naar meer uitgesproken wagens zoals een Porsche.

Of mis ik nog een doelgroep?

Ik denk dat er al veel doorgeschoven zijn van 5 naar X5, idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tommie zei:

Wel bij een i5.

En dat is de gewone 5, maar met wat batterijen in? Of dat is eigenlijk een andere wagen zoals bij mercedes met de E en EQE? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat is de i5. Dus een 5 Reeks elektrisch. Net zoals een i4 een 4 Reeks elektrisch is. Als 't een andere wagen was, gaven we hem een andere naam. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lancering zal wsl vergelijkbaar zijn als bij de nieuwe X1 met onmiddelijk een compleet aanbod van ice, phev en ev. Al vraag ik mij af waar die phev nog voor moet dienen ,althans in België wordt die irrelevant.

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tommie zei:

Neen, dat is de i5. Dus een 5 Reeks elektrisch. Net zoals een i4 een 4 Reeks elektrisch is. Als 't een andere wagen was, gaven we hem een andere naam. 🙂 

Waarom kiezen ze daarvoor? Qua packaging krijg je dat toch nooit goed? Je sleept dan toch in iedere variant te veel compromis mee? 

Het voelt als buitenstaander wat aan dat ze voor deze dan EV gaan omdat het moet en niet omdat ze er volledig in geloven. Zijn er zo harde littekens van de i3? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tjeu zei:

Waarom kiezen ze daarvoor? Qua packaging krijg je dat toch nooit goed? Je sleept dan toch in iedere variant te veel compromis mee? 

Het voelt als buitenstaander wat aan dat ze voor deze dan EV gaan omdat het moet en niet omdat ze er volledig in geloven. Zijn er zo harde littekens van de i3? 

 

De i4 is ook een compromis uiteraard, maar dan wel een zeer goed compromis duidelijk. 

En wat dan van de iX, die BEV only is? 

Lees je gerust ff in over onze Neue Klasse CLAR vanaf 2025. Vanaf dan bouwen we platformen die volledig moduleerbaar zijn en eigenlijk starten van een EV bias maar ICE of PHEV kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tommie zei:

De i4 is ook een compromis uiteraard, maar dan wel een zeer goed compromis duidelijk. 

En wat dan van de iX, die BEV only is? 

Lees je gerust ff in over onze Neue Klasse CLAR vanaf 2025. Vanaf dan bouwen we platformen die volledig moduleerbaar zijn en eigenlijk starten van een EV bias maar ICE of PHEV kunnen zijn.

Dit is de sleutel in het hele verhaal. Als er vanaf de start van de ontwikkeling van het platform rekening is gehouden met voldoende ruimte onder de vloer, dan kan je nog steeds alle richtingen uit. In de huidige generaties werd daar veel minder rekening mee gehouden en krijg je halfslachtige oplossingen. Dan verlies je ofwel veel opbergruimte, of interieurruimte, of ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid