glennvc 130 Geplaatst: 20 november 2022 Delen Geplaatst: 20 november 2022 E60: 4841 mm F10: 4907 mm G30: 4963 mm G60: 5xxx mm G30 lijkt me toch alles behalve "niet groter dan de generatie ervoor"? Of mis ik iets? Met de eerste twee heb ik jaren geleden, met de 3e een eind minder, maar ik heb toch altijd het gevoel gehad dat ze groter waren. Als ze de lijn vanaf de E60 doortrekken, kraken we idd de 5m, maar dan zitten we nog altijd 100 mm korter dan een 7 reeks. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 20 november 2022 Delen Geplaatst: 20 november 2022 Nee, hij eindigt op 5m05. Slechts 4cm korter dan een G11 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 20 november 2022 Delen Geplaatst: 20 november 2022 En ik weet niet waar je haalt dat een G30 4m96 is, is 4m93 tov de 4m90 van de F10. Dat is voor mij even lang. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 20 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2022 31 minutes ago, Tommie said: En ik weet niet waar je haalt dat een G30 4m96 is, is 4m93 tov de 4m90 van de F10. Dat is voor mij even lang. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 20 november 2022 Delen Geplaatst: 20 november 2022 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 20 november 2022 Delen Geplaatst: 20 november 2022 Iemand z’n bron maakte een typo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X5. 478 Geplaatst: 20 november 2022 Delen Geplaatst: 20 november 2022 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 20 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2022 Denk dat een officiële BMW website nog steeds een betere bron is dan wikipedia. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 21 november 2022 Delen Geplaatst: 21 november 2022 Is stand corrected! En dan is de nieuwe 5 Reeks exact zo groot als de G11. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bakkerbart 3 Geplaatst: 26 november 2022 Delen Geplaatst: 26 november 2022 Quote Quote niewe 5 gaat 12cm langer en 3 centimer breder zijn dan de huidige... hebben ze mij woensdag verteld bij consessie 530e 300pk en 80km electrisch... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
glennvc 130 Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 Ik kan me voorstellen dat dit dan de generatie wordt waar menig Belgisch 5 rijder de overstap maakt van een 5 naar een 3 (die ook alsmaar hoger op de ladder kruipt). Wat denken de bmw verkopers hier? De prijs zal waarschijnlijk ook merkelijk omhoog gaan waardoor hij i.t.t. nu buiten het leasebudget van het middenkader valt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 (aangepast) Op 27/11/2022 om 09:22, glennvc zei: Ik kan me voorstellen dat dit dan de generatie wordt waar menig Belgisch 5 rijder de overstap maakt van een 5 naar een 3 (die ook alsmaar hoger op de ladder kruipt). Wat denken de bmw verkopers hier? De prijs zal waarschijnlijk ook merkelijk omhoog gaan waardoor hij i.t.t. nu buiten het leasebudget van het middenkader valt? Het middenkader moet elektrisch rijden en heeft dus niets meer te zoeken bij een gewone 5. Daarnaast wil de gepensioneerde een SUV (X3). Schiet dus enkel nog de kleine zelfstandige die niet EV wil rijden over, samen met de grote baas die geen e-tron Tesla of taycan wil. En ook daar schuift een deel door naar de SUV, en een deel naar meer uitgesproken wagens zoals een Porsche. Of mis ik nog een doelgroep? 28 november 2022 aangepast door Tjeu 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
glennvc 130 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 22 uren geleden, Tjeu zei: Het middenkader moet elektrisch rijden en heeft dus niets meer te zoeken bij een gewone 5. Los vergeten, inderdaad, tenzij er meteen een elektrische versie komt, zullen er in ons straatbeeld een pak minder vijfjes te zien zijn daarom alleen al. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Ik verwacht dat er, net als de i7, ook onmiddellijk een i5 zal komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.963 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 On 11/28/2022 at 10:02 AM, Tjeu said: Het middenkader moet elektrisch rijden en heeft dus niets meer te zoeken bij een gewone 5. Daarnaast wil de gepensioneerde een SUV (X3). Schiet dus enkel nog de kleine zelfstandige die niet EV wil rijden over, samen met de grote baas die geen e-tron Tesla of taycan wil. En ook daar schuift een deel door naar de SUV, en een deel naar meer uitgesproken wagens zoals een Porsche. Of mis ik nog een doelgroep? Ik denk dat er al veel doorgeschoven zijn van 5 naar X5, idd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 2 uren geleden, BMWMB zei: Ik verwacht dat er, net als de i7, ook onmiddellijk een i5 zal komen. Dat klopt. i5 is bij lancering beschikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Op 28/11/2022 om 10:02, Tjeu zei: Het middenkader moet elektrisch rijden en heeft dus niets meer te zoeken bij een gewone 5. Wel bij een i5. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 5 minuten geleden, Tommie zei: Wel bij een i5. En dat is de gewone 5, maar met wat batterijen in? Of dat is eigenlijk een andere wagen zoals bij mercedes met de E en EQE? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Neen, dat is de i5. Dus een 5 Reeks elektrisch. Net zoals een i4 een 4 Reeks elektrisch is. Als 't een andere wagen was, gaven we hem een andere naam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.963 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 32 minutes ago, Tommie said: Dat klopt. i5 is bij lancering beschikbaar. Straks ga je nog zeggen dat je die sneller kan hebben dan een i4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 (aangepast) Lancering zal wsl vergelijkbaar zijn als bij de nieuwe X1 met onmiddelijk een compleet aanbod van ice, phev en ev. Al vraag ik mij af waar die phev nog voor moet dienen ,althans in België wordt die irrelevant. 29 november 2022 aangepast door -Fred- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 23 minuten geleden, Tommie zei: Neen, dat is de i5. Dus een 5 Reeks elektrisch. Net zoals een i4 een 4 Reeks elektrisch is. Als 't een andere wagen was, gaven we hem een andere naam. Waarom kiezen ze daarvoor? Qua packaging krijg je dat toch nooit goed? Je sleept dan toch in iedere variant te veel compromis mee? Het voelt als buitenstaander wat aan dat ze voor deze dan EV gaan omdat het moet en niet omdat ze er volledig in geloven. Zijn er zo harde littekens van de i3? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 23 minuten geleden, Tjeu zei: Waarom kiezen ze daarvoor? Qua packaging krijg je dat toch nooit goed? Je sleept dan toch in iedere variant te veel compromis mee? Het voelt als buitenstaander wat aan dat ze voor deze dan EV gaan omdat het moet en niet omdat ze er volledig in geloven. Zijn er zo harde littekens van de i3? De i4 is ook een compromis uiteraard, maar dan wel een zeer goed compromis duidelijk. En wat dan van de iX, die BEV only is? Lees je gerust ff in over onze Neue Klasse CLAR vanaf 2025. Vanaf dan bouwen we platformen die volledig moduleerbaar zijn en eigenlijk starten van een EV bias maar ICE of PHEV kunnen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.819 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 4 minuten geleden, Tommie zei: De i4 is ook een compromis uiteraard, maar dan wel een zeer goed compromis duidelijk. En wat dan van de iX, die BEV only is? Lees je gerust ff in over onze Neue Klasse CLAR vanaf 2025. Vanaf dan bouwen we platformen die volledig moduleerbaar zijn en eigenlijk starten van een EV bias maar ICE of PHEV kunnen zijn. Dit is de sleutel in het hele verhaal. Als er vanaf de start van de ontwikkeling van het platform rekening is gehouden met voldoende ruimte onder de vloer, dan kan je nog steeds alle richtingen uit. In de huidige generaties werd daar veel minder rekening mee gehouden en krijg je halfslachtige oplossingen. Dan verlies je ofwel veel opbergruimte, of interieurruimte, of ... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Is dat dan de reden dat die i4 zo veel hoger is tov een 3 reeks? Platform die moet dienen voor zowel ice als ev? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten