Ga naar inhoud

2022 Land Rover Range Rover


Audi S8

Aanbevolen berichten

MHEV = Mild Hybrid EV

Met andere woorden een héél klein beetje hybride. Meer in de zin van een sterkere startmotor die op die manier wat kan bijspringen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

khad de uitstoot gezien, maar de andere hybrides zitten ook hoog bij hun. daarmee.... Dat zijn geen plug ins dan?

 

De nieuwe PHEV’s zitten nu rond de 30gr uitstoot. Een groot verschil dus.

Ik kijk meer uit naar de Sport die in april zal voorgesteld worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
9 uren geleden, D Squaloid zei:

Idd.

Heb al een aantal artikels gelezen en iedereen is heel erg lovend.

En dan zijn er de reviews na x maand in het bezit van en de 27 dealerbezoeken… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

En dan zijn er de reviews na x maand in het bezit van en de 27 dealerbezoeken… 

Dus koop dan maar een saaie Duitser/Jap? Pfff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Dus koop dan maar een saaie Duitser/Jap? Pfff.

Ik kan er van meespreken. Ik heb al zo een reeks kisten gehad die niet saai waren… maar…

Citroën XM

S63 AMG

Range

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf in eerste instantie wel wat op mijn honger zitten qua motoren.

*Eerste filmpjes van de 4.4 V8 van BMW vallen tegen. De oude 5.0 S/C lijkt veel indrukwekkender te zijn
*350pk diesel zal waarschijnlijk heel goed rijden, maar zal nooit de souplesse hebben van de oude 4.4 SDv8
*Hybride motorisatie zou ik zelf niet snel durven kopen i.v.m. betrouwbaarheid
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de meerprijs bekijkt van een PHEV tegenover een benzine dan kun je al heel veel tanken voor je dat eruit gaat halen. Om inderdaad nog maar van de complexe techniek en het risico op problemen te zwijgen. Er zijn maar weinig merken die geen problemen hebben met hun PHEV. Een X5 45e bijvoorbeeld is een regelrecht drama kan ik hier first hand getuigen. Die klassieke hybrides met hun NiMh batterijen (Toyota en Lexus bvb) gaven nooit problemen en blijken al 25 jaar betrouwbaar, die Chinese li-ion batterijen daarentegen is een andere zaak...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord als je op de zaak koopt maar privé is dat geen issue. Als het echt een fiscale aankoop is dan kun je beter ineens full EV gaan ipv PHEV. 

Mijn ouders hadden een L322 TDV8, weggedaan omdat het euro 5 is (domste beslissing ever) en zitten nu met een 45e die meer in de garage staat dan thuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fr79, zelden iemand op een forum gehoord die zo kortzichtig is.

1 X5 die jij kent heeft problemen dus het model is een drama?!

Hoeveel auto’s in deze klasse worden prive aangekocht?

En bij de aankoop van een auto speelt de fiscaliteit een heel belangrijke rol, maar er zijn meerdere aspecten om rekening mee te houden. Dus nee, geen EV please.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, D Squaloid zei:

Fr79, zelden iemand op een forum gehoord die zo kortzichtig is.

1 X5 die jij kent heeft problemen dus het model is een drama?!

één X5 45e kent problemen?🤣

Zelden iemand op een forum gehoord die zo naïef is.

Zie eens rond op de forums, BB-ervaringen zijn al een goed startpunt

Uitspraak dat de G05 PHEV's een drama zijn komt off the record van 2 BMW-mechaniekers onafhankelijk van elkaar uit 2 verschillende concessies

Quote

Hoeveel auto’s in deze klasse worden prive aangekocht?

Dat is hier naast de kwestie. Fiscaliteit maakt ze misschien 'goedkoper' TCO maar ze zijn in sé niet goedkoper

Mijn punt was dat ze 1. duurder zijn én 2. minder betrouwbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, D Squaloid zei:

Fr79, zelden iemand op een forum gehoord die zo kortzichtig is.

1 X5 die jij kent heeft problemen dus het model is een drama?!

Hoeveel auto’s in deze klasse worden prive aangekocht?

En bij de aankoop van een auto speelt de fiscaliteit een heel belangrijke rol, maar er zijn meerdere aspecten om rekening mee te houden. Dus nee, geen EV please.

Wel grappig dat je het woord kortzichtig gebruikt, maar dan de stelling maakt dat een dergelijke auto toch niet privé gekocht wordt en dat fiscaliteit zo belangrijk is...

Je beperkt je dan wel op een erg klein deel van de markt want je maakt een commentaar dat enkel op Vlaanderen slaat met zijn ettelijk firmasleuren.

Als de X5 45e inderdaad betrouwbaarheidsproblemen heeft, dan wil ik daar in dit forum wel van horen want dat ding wordt hier wel erg verheerlijkt. Als iemand eens de andere kant van de medaille wil vermelden, ga ik die niet kortzichtig noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, RRD zei:

Ik blijf in eerste instantie wel wat op mijn honger zitten qua motoren.

*Eerste filmpjes van de 4.4 V8 van BMW vallen tegen. De oude 5.0 S/C lijkt veel indrukwekkender te zijn
*350pk diesel zal waarschijnlijk heel goed rijden, maar zal nooit de souplesse hebben van de oude 4.4 SDv8
*Hybride motorisatie zou ik zelf niet snel durven kopen i.v.m. betrouwbaarheid
 

En dan zeg jij dat ik de antieke ben?

De Range moet duidelijk ook mee in de golf van kleinere, meer geforceerde motoren die een wagen een groot deel van zijn charisma doen verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, D Squaloid zei:

Kortzichtig dus. Kijken naar de aankoopprijs en niet naar de tco. 🙄

Ja, want iedereen koopt op de zaak en niemand koopt privé een PHEV🤔 Mijn pa is 68j. en heeft geen NV meer wegens gepensioneerd dus noodgedwongen alles privé

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

 

Als de X5 45e inderdaad betrouwbaarheidsproblemen heeft, dan wil ik daar in dit forum wel van horen want dat ding wordt hier wel erg verheerlijkt. Als iemand eens de andere kant van de medaille wil vermelden, ga ik die niet kortzichtig noemen.

Neem er een zak popcorn bij en lees eens het X5 45e topic op bimmerboard, daar zijn zelfs de fanboys deze wagen hartsgrondig beu. 

Na vervangen van interne lader, problemen met airco, telefoonmodule en waterinsijpeling staat die van mijn pa nu in de wachtrij om de batterijmodule te vervangen. Dit alles in 1,5j. nota bene. Er zijn tig wachtenden voor u... Hij mag blijven rijden maar mag maximaal laden tot...30% 🤨

 

aangepast door Fr79
typo
  • Thanks Friendly 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

En dan zeg jij dat ik de antieke ben?

De Range moet duidelijk ook mee in de golf van kleinere, meer geforceerde motoren die een wagen een groot deel van zijn charisma doen verliezen.

Zelfs die 3l 6-cilinders vind ik ondermaats met hun gekende problemen (krukas, lagers, oliepomp)

Die 2 liter die ze in de Velar steken en ook in de RRS is al helemaal een ramp.

Eigenlijk is (bij de diesels) de 4.4 V8 de enige goede keuze die je kunt maken bij RR

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fr79 zei:

Zelfs die 3l 6-cilinders vind ik ondermaats met hun gekende problemen (krukas, lagers, oliepomp)

Die 2 liter die ze in de Velar steken en ook in de RRS is al helemaal een ramp.

Eigenlijk is (bij de diesels) de 4.4 V8 de enige goede keuze die je kunt maken bij RR

Ze gaan straks denken dat ik een dubbel account heb aangemaakt 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Fr79 zei:

Zelfs die 3l 6-cilinders vind ik ondermaats met hun gekende problemen (krukas, lagers, oliepomp)

Die 2 liter die ze in de Velar steken en ook in de RRS is al helemaal een ramp.

Eigenlijk is (bij de diesels) de 4.4 V8 de enige goede keuze die je kunt maken bij RR

Vadertje staat is daar niet mee akkoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/4/2022 om 12:13, Fr79 zei:

Zelfs die 3l 6-cilinders vind ik ondermaats met hun gekende problemen (krukas, lagers, oliepomp)

Die 2 liter die ze in de Velar steken en ook in de RRS is al helemaal een ramp.

Eigenlijk is (bij de diesels) de 4.4 V8 de enige goede keuze die je kunt maken bij RR

Wij hebben in onze Velar dezelfde motor als die we hadden in de Sport, en gelukkig nog geen problemen gehad. Ondertussen is er een nieuwe 6cil. diesel met een 6 in lijn ipv V6. Een goede vriend heeft deze motor nu in zijn Velar, en die motor voelt krachtiger aan, klinkt veel beter, en is zuiniger. 

Wij kennen mensen met een 2L Velar die wel heel veel problemen al hebben gehad. 

Er wordt gezegd dat een Range Rover minder betrouwbaar is, maar dat hebben wij gelukkig nog niet gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid