Jump to content
Spillies

Audi S/RS/R Lovers

Recommended Posts

JanC    5,399
JanC

Bij het zien van de C7 kan ik me toch niet van het gevoel ontdoen dat die knapper was dan de huidige...

DNDrdPMXcAAS2Ck?format=jpg&name=large

DNDrbsFXUAEKsLX?format=jpg&name=large

DNDrdPsXUAASAlF?format=jpg&name=large

Hier nog de velgen onder waarover we de vorige bladzijde vol hebben geluld, en de zilverkleurige accenten in de bumpers in carbon of hoogglans zwart.
Spiegels in koetswerkkleur. Dakrails (zonder wil ik ook wel 'es zien), raamomlijsting en grille mogen zo blijven.
Wel dat grote quattro-logo eruit. Verduisterde ramen hoeven niet.
Ja, knapper dan de C8.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luv4DLM    424
Luv4DLM
Bij het zien van de C7 kan ik me toch niet van het gevoel ontdoen dat die knapper was dan de huidige...
DNDrdPMXcAAS2Ck?format=jpg%26name=large&key=3ac1f1fb4f18a50e796e99b07a9d5c494a0965011bd2e8451e7bcc298f958dba
DNDrbsFXUAEKsLX?format=jpg%26name=large&key=76c1ce34e90a3b11035871215287dc35e09b9283dd53159a5a643e618e63642c
DNDrdPsXUAASAlF?format=jpg%26name=large&key=5586255b1fa0be85a785c891e7aea3f2a2bc22250354437b434e3f2774b83e05
Hier nog de velgen onder waarover we de vorige bladzijde vol hebben geluld, en de zilverkleurige accenten in de bumpers in carbon of hoogglans zwart.
Spiegels in koetswerkkleur. Dakrails (zonder wil ik ook wel 'es zien), raamomlijsting en grille mogen zo blijven.
Wel dat grote quattro-logo eruit. Verduisterde ramen hoeven niet.
Ja, knapper dan de C8.
Ipanema

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenkins    1,396
Jenkins

De C7 is gewoon een stuk subtieler dan de C8 en persoonlijk vind ik net dat aan grote aantrekkingskracht van die karren: hoog sleepergehalte. Maar met elke generatie RS6 is ‘m jammer genoeg iets meer in your face geworden. ‘t Zal zijn dat de mensen die het kunnen en willen betalen dat liever zien zeker 🙁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marvin    142
Marvin
1 hour ago, Jenkins said:

De C7 is gewoon een stuk subtieler dan de C8 en persoonlijk vind ik net dat aan grote aantrekkingskracht van die karren: hoog sleepergehalte. Maar met elke generatie RS6 is ‘m jammer genoeg iets meer in your face geworden. ‘t Zal zijn dat de mensen die het kunnen en willen betalen dat liever zien zeker 🙁

Blijft eigenlijk raar. De break is sowieso een Europees fenomeen maar over-the-top styling is net iets dat in andere markten, zoals in Azië, meer geapprecieerd wordt. Vreemde mismatch. 

Het moet zijn dat het Europees koperspubliek van dit soort auto's ook meer en meer van opzichtigheid houdt.

Het is maar de vraag hoe succesvol dat "visual opulence"-model blijft. Je ziet al dat de nieuwe Rolls en de Merc S-klasse meer naar een understated design (aan de buitenzijde toch) gaan, anticiperend op magere tijden. Als mensen collectief verarmen (who knows? could happen) wil je toch niet de poser zijn met een aso-bak. 

Of ja, misschien net wel 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,704
Soul
12 uren geleden, Jenkins zei:

De C7 is gewoon een stuk subtieler dan de C8.

Ook mijn mening. En de C7 mag dan gerust in een opvallende kleur. Zelfs dan nog iets stijlvoller.

In sleeperversie, gaat mijn voorkeur uit naar onderstaande :

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3000    711
3000

Mooie RS5, discreet kleurtje en de juiste wielen :inlove:

cover-88.jpg?fit=fillmax&dpr=3&auto=form

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luv4DLM    424
Luv4DLM
Mooie RS5, discreet kleurtje en de juiste wielen :inlove:
cover-88.jpg?fit=fillmax%26dpr=3%26auto=format&key=4c9513ac722ab7ca84b0428992718da69d4ce30e825cf5b7bcb005ab5a1d92f9
Suzuka, blijft een zalig kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    289
Jules_W
33 minuten geleden, 3000 zei:

Mooie RS5, discreet kleurtje en de juiste wielen :inlove:

cover-88.jpg?fit=fillmax&dpr=3&auto=form

Perfectie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    289
Jules_W

2003 C5 RS6 in Goodwood groen. Nog heerlijk onopvallend in het dagelijks verkeer. Een far cry van de opvallende designs die ze nu op de RS modellen steken.

Audi-RS-6-C5-Avant-2003-Kaufen-Probleme-Verbrauch-474x316-0f6ed0f95b1e75b0.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    289
Jules_W

Deze stond in '18 te koop bij AutoLeitner. 2000km's op de klok en mooi gespec'd. 59K€'s. 

DSCF5978-Large.jpg

DSCF5931-Large.jpg

DSC-6919-Large.jpg

DSCF5976-Large.jpg

DSCF5980-Large.jpg

DSC-6906-Large.jpg

DSC-6903-Large.jpg

DSC-6874-Large.jpg

DSC-6907-Large.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,704
Soul
13 uren geleden, Jules_W zei:

2003 C5 RS6 in Goodwood groen. Nog heerlijk onopvallend in het dagelijks verkeer. Een far cry van de opvallende designs die ze nu op de RS modellen steken.

Audi-RS-6-C5-Avant-2003-Kaufen-Probleme-Verbrauch-474x316-0f6ed0f95b1e75b0.jpg

Klopt ! 

En oogt zoveel mooier dan de zoveelste in één of ander grijs of zwart ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3000    711
3000

En met die 9 spaaks wielen ook een gans ander zicht. Mooi exemplaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
korneeldebruyn    418
korneeldebruyn

Blijft een knappe verschijning. Vraag me alleen af: hoe rijdt zoiets eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,038
gTa
10 minuten geleden, korneeldebruyn zei:

Blijft een knappe verschijning. Vraag me alleen af: hoe rijdt zoiets eigenlijk?

Moete keer @Lefty taggen, of @Avantus of @Bouncing Bullet.

(Nee, ik niet, @ir_fuel!)

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    289
Jules_W
5 uren geleden, korneeldebruyn zei:

Blijft een knappe verschijning. Vraag me alleen af: hoe rijdt zoiets eigenlijk?

Heb 2 of 3 jaar geleden een stuk met zo'n c5 RS6 van een kennis mogen rijden. Geen duizenden km's ervaring dus maar mijn bevindingen in een notendop

-Auto voelt soms zwaar aan maar DRC vangt dat goed op

-Altijd genoeg power, zeer lineair ook. Geen turbogat oid 

-Voelde veel sneller aan dan E39 M5 die ik een aantal dagen daarvoor reed, meer punch en gevoel in stuur 

-Incognito cruisen, op lage snelheden rustig en stil. Comfortabel hoewel DRC soms hard kan zijn. 

-Interieur zit goed in elkaar, alles voelt kwalitatief en ondanks hoge km-stand geen rammels of piepen/kraken 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    289
Jules_W

Running costs betekenden wel de verkoop van de auto in kwestie. Aanhoudend problemen zoals schokdempers, intercoolers, versnellingsbak ed... Allemaal kostelijke grappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JanC    5,399
JanC
Op 1/11/2020 om 13:41, 3000 zei:

Mooie RS5, discreet kleurtje en de juiste wielen :inlove:

cover-88.jpg?fit=fillmax&dpr=3&auto=form

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
-krikke-    542
-krikke-

Trekt wel neig op dhl geel nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Cyrano.ak
      By Cyrano.ak
      Video – Audi geeft e-tron GT het RS label
      https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-geeft-e-tron-gt-het-rs-label-180672
      We hebben bewegende beelden van de Audi RS e-tron GT.
      Update: 5-11-2020, 13.50 uur
      Audi voegt vandaag het RS label toe aan de e-tron GT naam. En er is nu bewegend beeld, waarop de RS e-tron GT (even wennen…) ook echt zelf in beweging is.
      Onderstaande tekst verscheen op 8-10-2020, 12.58 uur.
      Ze zijn er maar druk mee bij de Volkswagen Group. Het dieselgate schandaal forceerde hen om toch een andere richting te kiezen dan softwarematig conformeren. Aan de ene kant kun je zien dat het een ‘moetje’ is om de ontwikkeling van elektrische auto’s in een stroomversnelling te laten gaan.
      Audi e-tron GT
      Aan de andere kant is het ook gewoon een kans. De Audi e-tron is een duidelijk voorbeeld dat een elektrische auto ook erg goed kan zijn. Sterker nog, als je die derde zitrij niet nodig hebt is het een betere auto dan de Audi Q7. Alleen de actieradius is nog een dingetje, maar gelukkig maken de Duitsers ook stappen.
      Layout
      Een van de hoogtepuntjes is toch wel de nieuwe Audi e-tron GT. Audi heeft jarenlang een bepaalde vormtaal gehad. Deze werd mede bepaald door de layout van de techniek. De motor is voor de vooras geplaatst, een ideale manier voor vierwielaandrijving en voor wie dat niet wil is voordelige voorwielaandrijving mogelijk. Het nadeel is dat de voorzijde optisch erg zwaar is.
      Veelbelovend
      De concept versie van de Audi e-tron GT zag er veelbelovend uit. Audi heeft nu al afbeeldingen van de productieversie ‘gelekt’. Net als bij de e-tron heeft de e-tron GT een bizarre wrap, waardoor de subtiele lijnvoering nog niet helemaal zichtbaar is.
      Fraaie lijnen
      Wel is te zien dat de e-tron GT zijn fraaie lijnen grotendeels gaat behouden. Bij de Porsche Taycan (met wie de e-tron GT veel techniek zal delen) zag je dat de vertaling van concept (Mission-E) naar productiemodel goed ging, zij het dat de carrosserie wat smal en zielig werd (voor een betere stroomlijn en dus betere range). Dat gezegd hebbende, de e-tron wordt aanzienlijk minder breed.

      Productie e-tron GT
      Ook de Audi e-Tron moet inboeten, maar als de foto’s ons niet bedriegen, behoudt de e-tron GT voldoende wulpse vormen. Naast de afbeeldingen heeft Audi ook een videootje waarbij ze laten zien dat de productie bijna op gang begint te komen. De productie staat gepland voor eind 2020, voor die tijd zal het productiemodel onthuld gaan worden.
    • The Swede
      By The Swede
      Vakantietijd => k Moet sleurhut buitenhalen. Spijtig genoeg heeft de huidige X5 geen trekhaak. 
      Fleetmanager stelde me een SQ7 of X5 50d voor.
      Ander alternatief is de GLE450.
      Thoughts? En waarom?
    • Jules_W
      By Jules_W
      Beste vrienden, 
       
      zoals de topictitel doet vermoeden ben ik op zoek naar een Audi B5 S4 van 1999-2001. Het moet dus een facelift zijn. Bij voorkeur een sedan. Sub 200k km’s en liefst in originele toestand maar is geen must of dealbreaker. Ik ken de advertenties op 2dehands en autoscout in België en zou hier graag eens polsen voor ik naar het buitenland trek. 
      Mijn budget is conform het aanbod maar wil een extra inspanning doen voor een nogaroblauwe. Als er toevallig iemand ergens iets weet staan of iemand die overweegt om te verkopen hoor ik het graag. 
       
      Thanks

    • Fred
      By Fred
      "Na een carrière van acht jaar stuurt Audi zijn A3 Sportback op welverdiend pensioen. Zijn opvolger maakt uiteraard gretig gebruik van de technologie en motoren die de Volkswagen Golf, Seat Leon en Skoda Octavia introduceerden.
      Want uiteraard is deze Audi opnieuw technisch verwant met zijn Duitse, Spaanse en Tsjechische stalgenoten. Het MQB-platform is dus identiek. De nieuwe A3 Sportback is met 4,34 meter nipt groter dan zijn voorganger. Dat verschil zit vooral in het koetswerk, want de wielbasis blijft met 2,64 meter ongewijzigd. Ook de kofferruimte verandert met 380 liter niet.
      Visueel krijgt de nieuwe Audi A3 Sportback wel het drukkere en scherpere lijnenspel mee van de rest van het gamma uit Ingolstadt, met agressief getekende bumpers, led-koplampen, enzovoort. Binnenin zet het drukke lijnenspel zich voort, en herkennen we onder meer het lichtjes naar de bestuurder gekantelde dashboard uit de Q3 en Q3 Sportback.
      Onder de motorkap begint de nieuwe A3 Sportback al met al bescheiden aan zijn carrière: debuteren doet deze Audi met een 1.5 TFSI van 150 pk aan benzinekant (35 TFSI), en een 2.0 TDI met 116 en 150 pk (30 TDI en 35 TDI) aan dieselzijde. Schakelen doe je met een manuele zesbak of met een S Tronic met dubbele koppeling en zeven verzetten, die net als in bijvoorbeeld de Golf een veel kleinere keuzehendel krijgt. Later volgt er nog een 1.0 TFSI-driecilinder met 110 pk (30 TFSI) en onder meer een milde hybride 1.5 TFSI. Een plug-inhybride met twee vermogensversies en een versie op CNG staan eveneens op het programma."
      Bron: Autofans.be
       






  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions