Ga naar inhoud

Audi S/RS/R Lovers


Spillies

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Wutputt zei:

De D2 blijft IMO een van de knapste Audi's. Tijdloos design en die kar heeft zo'n presence. Vooral die kont. Ik weet nog toen ik voor de eerste keer een zag op de autosnelweg als klein manneke, ik was onmiddellijk onder de indruk. Ik weet niet wat het juist is, maar iets in het design maakt hem erg majestueus. 

Agreed.

Ik vind dat dat er zelfs vandaag nog helemaal niet verouderd uit ziet. (Interieur, door "gebrek" aan screen real estate hoog op 't dashboard, wel ... maar 'k heb 't vooral op 't exterieur.)  Da's tijdloze klasse, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, William Blake said:

Zelfde vermogen, zelfde gewicht...

Topvermogen alleen zegt niet alles he. een W16 quad-turbo zal wel iets meer koppel hebben onderin? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Wutputt zei:

De D2 blijft IMO een van de knapste Audi's. Tijdloos design en die kar heeft zo'n presence. Vooral die kont. Ik weet nog toen ik voor de eerste keer een zag op de autosnelweg als klein manneke, ik was onmiddellijk onder de indruk. Ik weet niet wat het juist is, maar iets in het design maakt hem erg majestueus. 


De verhoudingen zitten overal goed. Niks overdreven qua design. Dat interieur ook heerlijk eenvoudig met die rood verlichte knoppen. Geen ingewikkelde iDrive toestanden. Waar ze nu bij de S/RS modellen de spiegels en de trim in zwart bestellen werd dat toen quasi altijd in geborsteld alu/chroom geleverd. Staat ook veel beter icm niet-multicolor wielen imo. Ook bij de huidige modellen. Jammer dat de nieuwe RS6 zo over the top is qua design en je daar verplicht wordt alles zwart te bestellen om er geen kermiswagen van te maken.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Topvermogen alleen zegt niet alles he. een W16 quad-turbo zal wel iets meer koppel hebben onderin? :D 

*cue de gekende foto van BMWm-optic*

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

*cue de gekende foto van BMWm-optic*

:lolz:

Dat gij dat nog weet :inlove:

Kan er niet meer aan via Photobucket, maar staat zeker nog ergens op een ext HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Veyron heeft ook een gunstigere gewichtsverdeling.

Een Veyron met een getunede rs6 vergelijken is sowieso nogal absurd imo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen xenons nog een teken aan de wand waren dat je maar beter rap aan de kant ging. :inlove: 
Ik had de S8 'es graag gezien met de update van hetzelfde velgdesign, die onder de B6 S4 stak. Nét iets cleaner en moderner.
Op sommige foto's vind ik dat het enige minpunt.

Audi S4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er inderdaad beter uit @JanC. Die eerste gen Avus velgen ogen veel kleiner. Ik heb vroeger nog een b5 A4 gehad met de 17” van de S4 die ik nadien heb vervangen door 18” b6 S4 wielen. 
 

 

02395EBD-1979-4594-831D-8159C4BCEC0E.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jules_W Is dat jouw auto die je daar toont? Dat zijn toch die 18" (geen 17") en zo ja: dat zijn toch nog altijd de B5-versies, niet de B6-versies?

 

 

@JanC bedoelt, vermoed ik:

ipv deze velgen 

18" Audi D2 S8 Avus Replica Wheels + Tires $500 :: motorgeek.com

Audi Avus Multisteek Winterset

(= de B5-versie, met de smallere gaten op 't einde van de spaak en met het naafdeksel met duidelijke vouw)
(= de B5-versie is de wat "blokkiger" en vlakkere variant)

overstappen naar deze velgen

Audi S4 Avant, Nieuwe audi A4 3.0 TDI foto's » Autojunk.nl (10266)

Audi VW Original Felge 8E0 601 025 L - 8 Y-Speichen

(= de B6-versie, waarbij de Y-vorm op 't einde van de spaak iets duidelijker wordt, de gaten op 't eind van de velg groter en breder zijn, en het naafdeksel nauwelijks een plooi kent maar dus veel "ronder" naar binnen toe buigt, samen met spaken die ook iets minder 2D ogen)
(= de B6-versie is de wat rondere Avus-variant die een zuchtje meer diepte toont)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er inderdaad beter uit [mention=87]JanC[/mention]. Die eerste gen Avus velgen ogen veel kleiner. Ik heb vroeger nog een b5 A4 gehad met de 17” van de S4 die ik nadien heb vervangen door 18” b6 S4 wielen. 
 
 
02395EBD-1979-4594-831D-8159C4BCEC0E.thumb.jpeg.e04dd86850b276aa4abf3e6b8083ebbd.jpeg
17inch was toch die van de S3? Ik heb die zelf ook gehad onder mijn Ibiza gezien de zelfde steek hadden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Luv4DLM zei:
1 uur terug, Jules_W zei:
Dat ziet er inderdaad beter uit [mention=87]JanC[/mention]. Die eerste gen Avus velgen ogen veel kleiner. Ik heb vroeger nog een b5 A4 gehad met de 17” van de S4 die ik nadien heb vervangen door 18” b6 S4 wielen. 
 
 
02395EBD-1979-4594-831D-8159C4BCEC0E.thumb.jpeg.e04dd86850b276aa4abf3e6b8083ebbd.jpeg

Meer tonen  

17inch was toch die van de S3? Ik heb die zelf ook gehad onder mijn Ibiza gezien de zelfde steek hadden.

Nee, de 2e generatie Avus kwam in 17" op S3, S4 én S6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, gTa zei:

@Jules_W Is dat jouw auto die je daar toont? Dat zijn toch die 18" (geen 17") en zo ja: dat zijn toch nog altijd de B5-versies, niet de B6-versies?

 

 

@JanC bedoelt, vermoed ik:

ipv deze velgen 

18" Audi D2 S8 Avus Replica Wheels + Tires $500 :: motorgeek.com

Audi Avus Multisteek Winterset

(= de B5-versie, met de smallere gaten op 't einde van de spaak en met het naafdeksel met duidelijke vouw)
(= de B5-versie is de wat "blokkiger" en vlakkere variant)

overstappen naar deze velgen

Audi S4 Avant, Nieuwe audi A4 3.0 TDI foto's » Autojunk.nl (10266)

Audi VW Original Felge 8E0 601 025 L - 8 Y-Speichen

(= de B6-versie, waarbij de Y-vorm op 't einde van de spaak iets duidelijker wordt, de gaten op 't eind van de velg groter en breder zijn, en het naafdeksel nauwelijks een plooi kent maar dus veel "ronder" naar binnen toe buigt, samen met spaken die ook iets minder 2D ogen)
(= de B6-versie is de wat rondere Avus-variant die een zuchtje meer diepte toont)

Juist. Dat was mijn auto; Ik had daar eerst 17’ers op van de S4 b5 en daarna 18’ers van de s4 b6. Maar i stand corrected, ik bedoel waarschijnlijk dat ik van 17 naar 18 ben overgestapt maar dat die 18ers ook van de s4 b5 waren. Mi scusi. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai dat trekt op geen kloten. Precies iemand die de velgen tegen de bestaande heeft gezet en een foto gepakt, om te zien wat het zou geven.

Op die laatste foto heeft hij precies 2 klapbanden gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ir_fuel zei:

Amai dat trekt op geen kloten. Precies iemand die de velgen tegen de bestaande heeft gezet en een foto gepakt, om te zien wat het zou geven.

Op die laatste foto heeft hij precies 2 klapbanden gehad.

#stanceworks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid