Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren de zomerwielen gemonteerd op de F10, ook al komt die momenteel zelden buiten. Zal het laatste seizoen zijn met deze bandenset, lopen op hun einde. 5 seizoenen. 

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gisteren de zomerwielen op de F11 gelegd. Heb de winterset eigenlijk niet eens nodig gehad, ik denk dat ik geen één keer sneeuw, geen één keer ijs, geen één keer ijzel en zelfs nauwelijks vriestemperaturen onder z'n wielen heb gehad, zelfs niet op skivakantie... Winterset gaat nog max. 1 seizoen mee kunnen, ik denk dat ik daarna op de meest recente all-seasons overstap als "winterband" (cfr tests van de laatste generatie all seasons die bijna op elk vlak dat bij ons voorkomt, beter doet dan een winterband en dus voor onze milde winters hands down de betere winterband lijkt). Anderzijds zou ik wel graag naar een 19" winterset gaan ook. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar was het idd niet erg noodzakelijk om een winterset te leggen. Maar aangezien ze anders toch alleen maar ouder worden, leg ik ze sowieso. Wij doen ook maar max 12K/jaar met die wagen. Anderzijds wel blij dat ze de vorige jaren oplagen. Toch iedere keer sneeuw en ijs gezien.

Ik heb style 609 als wintervelgen 18”

En style 331 zomervelgen 19” breedset (535ix).

B3-FC51-DF-93-C3-45-D5-B95-A-4-B5-FCFEF5
 

7-EA1-F337-9096-456-F-9423-EBDB2-B59-D70

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gTa zei:

Ik heb exact dezelfde winterset.
Zomerset is 366 squared (touring).

Dat lijkt me ook een mooie set als ik het even bekijk op Google, 19”. Foto van de wagen als je dat ziet zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gebeld voor 2 nieuwe zomerslofjes. Ja meneer, door de coronadingeses mag ik maar om de 14 dagen open doen behalve voor dringende gevallen.

=> 22.04 zou ik 2 nieuw bandjes kunnen laten leggen. :fp: , of nu woensdag, maar banden moesten besteld worden, en zouden woensdag nog niet binnen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Order66 zei:

Dat lijkt me ook een mooie set als ik het even bekijk op Google, 19”. Foto van de wagen als je dat ziet zitten?

Tuurlijk, geen problemen mee.

Blijkt dat ik zga géén foto's heb van die auto. :lolz: Wel 2 teruggevonden van de afhaalrit.

2018-01-19 20.00.35.jpg

5a6344fd8db84_2018-01-1920_00_51.jpg.87ffe9be3680a84a60f05ab198c61ac1.jpg

Die 366 vind ik ook erg knap. Je ziet ze niet vaak, ook een pluspunt. 't Zijn weliswaar "bicolor" velgen (gepolierd front) maar de lak is zilver en niet donkergrijs of zwart, dus het bicolor-effect is quasi niet zichtbaar (en IRL eigenlijk best nice).

Voor de rest een gewone LCI, zonder verduisterde ruiten (ik ben daar geen fan van qua looks, op een SUV of break gaat dat nog wel maar ook op zo'n modellen liever zonder), de LED-koplampen (was ook een vereiste), klassiek donkerblauw (stond hoog op verlanglijstje) en binnenin een lichtgekleurde en met 't exterieurkleur contrasterende binnenbekleding (oyster). Voorts dik in de opties, maar hij heeft geen comfortzetels (mijn vorige E61 LCI 530xd wel) en dat mis ik 't hardst van al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooie kleurencombo. Zou ik ook meteen voor kiezen. Interieur lijkt op de foto donkerder, precies zimt. Wielen staan er ook knap bij. Comfortzetels hoor ik veel goeds van, nog nooit gehad. De 535i heeft sportzetels. Zitten zeker niet verkeerd. Voor de rest hou ik ook niet van verdonkerde ramen (hier in de stad zie je dat geregeld... op niet zo stijlvolle wagens). Onze wagen is een pfl 2011, aangekocht bij JMM in premium selection. Ik heb de wagen nu 6 jaar en de bedoeling is die op te rijden. Een betere daily kan Ik me momenteel niet voorstellen. Heb ook totaal geen interesse is nieuwe of elektrische snufjes. We zitten nu net aan 100k. Uit rodage dus 😁

De winterset is in 2017 aangekocht bij Peter Daeninck Latem. Is eigenlijk een setje uitgebracht bij de fl als ik mij niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Had eerst een winterset met de fijnspaak styling 237. Da's een pre-LCI-only velg en toen m'n moeder op haar '6 ook een winterset moest, heb ik die naar haar doorgeschoven en een "periode-correcte" set 609 gehaald.

Mijn 530d heeft ook sportzetels, ben er niet zo wild van. Verschil met comfortzetels is bijzonder groot.

Leuk dat je een 535i rijdt. Ik wou dat ook, m'n vorige (E61) wou ik al in naft (maar in LCI is dat de niet zo betrouwbare, direct ingespoten 30i dan) en omdat er quasi geen waren uiteindelijk toch 30d gehaald (2dehands in Duitsland, altijd, ook Premium Selection). Bijna 5 jaar mee gereden, was zinnens om deze keer zéker te vervangen door benzine ... tot ik met een 535i ben gaan rijden (weliswaar in de GT) en eigenlijk teleurgesteld was, in die zin dat die zo hard geluidgedempt is dat je zga geen sportieve vibes/sound ervaart binnenin (itt de 135i/335i waar die motor een extreme meerwaarde is voor 't rijplezier, ook bij rustig rijden) ... en opnieuw: quasi geen F11 535i te vinden die aan mijn eisen voldeden (sowieso LCI, liefst geen M Pack, dynamische LED-koplampen, blauwbeige of donkergrijs/bruin qua kleurencombo, comfortzetels, oem el.trekhaak, geen verduisterd glas, minstens h/k soundsysteem, DAB, sportautomaat, en nog wat prullen) dus uiteindelijk is 't opnieuw een 530d geworden. Heb zelfs nog eea moeten toegeven, bv geen comfortzetels, dus, en dat spijt me nu echt hard (elke dag opnieuw), temeer mijn '5 ook geen geheugenfunctie heeft van zetels/spiegels/stuurkolom nu en we met 2 met die auto rijden ... missen we echt fel.
Ik vind de F11 wel een minder emotionele auto dan de E61. :oops:  Zeer goeie en erg knappe, maar "emotieloze"(re) auto (dan de voorganger).

 

Fotootje dat 't interieurkleur duidelijker toont:

fe8d849e-0c10-4d19-a988-1b2a6aea08c6 (1).jpg

(mezelf aan 't stuur, forummer @Mayonaise naast me en forummer @Alexis trekt 't fotootse)

Beentjes strekken:

_MG_9250.jpg&key=d6122d93e4b547cb2dd7b32

:inlove:

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2020 om 17:00, gTa zei:

... maar hij heeft geen comfortzetels (mijn vorige E61 LCI 530xd wel) en dat mis ik 't hardst van al.

Da snap ik nu es volledig, sé ! 

Is ook de reden dat ik destijds een 525i kocht ipv een 523i, op de 523i waren de comfo's niet te krijgen.  En die comfo's zijn echt zo in te stellen dat je zalig zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die comfortzetels, dat is niet de eerste keer dat ik het hoor. Goede tip voor de eventuele opvolger.

Wat betreft het geluid, overschot van gelijk. Die wagen is zeer stil. Maar : eens de 4000 toeren voorbij, hoor je de paardjes lopen in het vooronder. Dit is wel hoe ik het wil voor een daily. Stil, en als je op zijn staart trapt toch een leuk motorgeluid. Je wordt ouder, papa 🙄
 

Sidenote : in 1999 kocht ik een E46 nieuw. Liet daar stante pede een Hartge uitlaat op monteren. Kom ik op de E40 : fuck toch redelijk luid. Kom thuis bij de madam : luister eens naar de uitlaat! Ik mocht direct terugkeren, geen meter ging ze daar mee rijden 😂

Op mijn hobbywagens daarentegen op belde wagen Eisenmann. Dan mag het wat sportiever 😅

Op de M3 had ik een winterset, maar die is verkocht aangezien de wagen toch niet buitenkomt in Emden winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zomers wintersetnieuws: de ID3 komt met 18" staal velgen die passen op al de rest van de VAG groep (ET50, 5x112, 57.1mm) 😁

20200728_204825.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik had vandaag afspraak bij de bandencentrale voor de switch naar winterrubber. Ik vind het nog iets te vroeg, maar eens besteld via de leasing moeten die banden er blijkbaar asap op.

Het zijn Michelin Alpin 6 geworden, ben ik best blij mee want ik lees er toch positieve dingen over. Ben eens benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nog wel wat af, de brongebieden die voor eventuele winter in Europa zorgen zitten nog boven de 10 graden. Dus koude zit er nog niet direct in voor ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2020 om 13:20, Le Capri Mauve zei:

Dan zijn we alvast voorbereid op de vrieswinter van 2027 :)

't Gaat ne prachtige vijfstedentocht zijn, dat jaar, ik voel het nu al.
En maar 76 stroken van in totaal 8,9 km klunen! :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
31 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik zou het niet doen, zelfs mijn 18" is al nipt.

Volgens wat ik lees passen deze, er is nog iemand hier met 17" wintervelgen, zou denken als het past, past het 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/11/2020 om 23:42, Krikkie zei:

Volgens wat ik lees passen deze, er is nog iemand hier met 17" wintervelgen, zou denken als het past, past het 😄

Ik heb nog een winterset hier te koop; 17" en hebben op een F10 gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Redfive zei:

Ik heb nog een winterset hier te koop; 17" en hebben op een F10 gestaan.

Heb er al gevonden, morgen ga ik ze halen, toch bedankt voor het aanbod!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 10/6/2020 at 12:58 PM, DuDe said:

Ik denk er toch ook aan om ze binnen een 2-tal weken te leggen. Dat ik dit jaar niet in de koude staat te kloten. 

Done!

image0.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig weekend heb ik ook de wissel gedaan.
(En de beide sets zomerwielen ook proper gekuist, wat eigenlijk nog het grootste werk is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid