Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een paar mm zitten op mijn Primacy 4's en ga die erop zetten, aangezien de Yokos achteraan door het profiel zitten (binnenkant is weg). Primacy 4 is goed in de winter. Winterbanden haal ik wel uit als het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje zot om nu op winterrubber te rijden inderdaad :lol:

Maar als je banden bij de bandenboer liggen heb je niet altijd de keuze wanneer je ze opleg natuurlijk...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Geen goesting om buiten op mijn knieën te gaan zitten als het berekoud is.
2) De banen liggen hier behoorlijk vettig door de oogst en afgevallen bladeren, ook in die omstandigheden vind ik dat winterbanden het beter doen dan het pure zomerrubber.
3) een mens moet iets doen om de lockdownweekends te overbruggen

Voor onze streken neig ik meer en meer naar een combinatie van een zomerband van mei tem november en een goeie allseasonband om de winter te overbruggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:


3) een mens moet iets doen om de lockdownweekends te overbruggen
 

Bij verveling mag je mij altijd contacteren. Heb hier nog wel wat werkjes liggen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

Idd. het is 14 graden. Wat moet je nu in godsnaam met winterbanden behalve het rubber op rijden. Ze geven die temperaturen zelfs nog tot eind deze maand.

Waar haal je dat? Als ik op KMI ga kijken, begint het vanaf woensdag te zakken. Vanaf vrijdag maxima onder de 10°C voor de rest van de maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nat en droog prestaties van winterbanden vs zomerbanden vs all seasonsbanden naast elkaar:

Dit zijn remafstanden. Zegt natuurlijk niet alles. Maar we interessant om te zien dat op droog wegdek zelfs bij 2 graden een zomerband korter remt. Heel ander verhaal als het er nat of of vettig bijligt

RbJIhRQ.jpg

UAwzusK.jpg

 

 

Volledige video:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Wutputt zei:

Nat en droog prestaties van winterbanden vs zomerbanden vs all seasonsbanden naast elkaar:

Dit zijn remafstanden. Zegt natuurlijk niet alles. Maar we interessant om te zien dat op droog wegdek zelfs bij 2 graden een zomerband korter remt. Heel ander verhaal als het er nat of of vettig bijligt

RbJIhRQ.jpg

UAwzusK.jpg

 

 

Volledige video:

 

Wat is het verschil tussen een AllSeason of een CrossClimate?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Wutputt zei:

RbJIhRQ.jpg

 

 

Mijn eigen ervaring is dat die rode curve nogal verschilt tss verschillende zomerbanden en ik vermoed dat de nieuwere banden beter worden in koude natte grip. Mijn Primacy 4 zijn daar een voorbeeld van, heel anders dan Primacy HP. Ik ben benieuwd naar de PS4, naar wat ik lees zijn die ook 'gemakkelijk' met consistente grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Polygoon said:

Wat is het verschil tussen een AllSeason of een CrossClimate?

Beiden all season banden. Cross Climate is gewoon de naam die Michelin er aan geeft. En heeft 'm gewoon gebruikt als referentie in de test.

De andere all season band in de test was de Continental AllSeasonContect. Deze zou meer winter biased zijn, en de Michelin meer zomer biased

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Le Capri Mauve said:

Mijn eigen ervaring is dat die rode curve nogal verschilt tss verschillende zomerbanden en ik vermoed dat de nieuwere banden beter worden in koude natte grip. Mijn Primacy 4 zijn daar een voorbeeld van, heel anders dan Primacy HP. Ik ben benieuwd naar de PS4, naar wat ik lees zijn die ook 'gemakkelijk' met consistente grip.

Denk ook dat deze test met andere banden ander resultaat gaat geven. Maar geeft wel een indicatie.

De bandentechnologie is er ook sterk op vooruit gegaan de laatste 10-15 jaar. Denk zelfde test 15 jaar geleden, grotere verschillen tussen de verschillende types banden zou laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw rijdt al 2 jaar het ganse jaar door op winterbanden en die willen maar niet slijten.
Als het heel warm is en je rijdt sportief door de bochten dan voelt het een beetje alsof er te weinig lucht in zit maar verder niks aan op te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Gixxer zei:

Als het heel warm is en je rijdt sportief door de bochten dan voelt het een beetje alsof er te weinig lucht in zit maar verder niks aan op te merken.

behalve dat ze dan na twee maand op zijn...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds niet de moeite om winterbanden te leggen op de daily momenteel, ik wacht nog wat.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid