Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Wutputt zei:

Beiden all season banden. Cross Climate is gewoon de naam die Michelin er aan geeft. En heeft 'm gewoon gebruikt als referentie in de test.

De andere all season band in de test was de Continental AllSeasonContect. Deze zou meer winter biased zijn, en de Michelin meer zomer biased

Dat laatste is volgens mij ook het punt waarom ze de CrossClimate expliciet apart vernoemen, het is de enige all season (nog altijd een ik?) die uitgaat van een zomerband, al de andere zijn gebaseerd op basis van een winterband.

Michelin wou de band in het begin zelfs geen all season noemen, zij noemden het een zomerband met winterse eigenschappen (of zoiets).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier deze ochtend serieus beginnen sneeuwen. Nog efkes wachten en dan een excuus vinden om toch de auto uit te halen :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze gisteravond uit de kelder gehaald.

Seffes de RCZ nog laten uitlijnen en daarna wisselen. (eigenlijk nie nodig, maar t is meer om mijn zomerwielen wat van zout te vrijwaren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was eigenlijk komiek. We hadden een confcall deze ochtend en er zegt er éne die een beke ten oosten zit van ons: Het is hier met dikke vlokken aan het sneeuwen. 

Ik eigenlijk totaal verwonderd want 1. ik had het niet verwacht, en 2. ik had de afrolders nog niet naar boven gedaan dus had nog niks gezien. 

Ik doe die binden open en d'r vloog inderdaad een beke vuiligheid. Bwa. Valt wel mee dus... Tegen het eind van de confcall had de sneeuw ons bereikt en begon et hier ook dik te sneeuwen.

Wel grappig om de kleine zijne kop te zien wanneer hij op stond. Kleintje heeft nog nooit sneeuw gezien en wist niet waar eerst te kijken. 👶 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand ervaring met:

Vredestein  Wintrac Pro (voorstel bandenboer)
Continental Winter TS810XL (voorstel dealer)

Eventuele voorkeuren?

Vooraan 225/45R18
Achteraan 255/40R18

aangepast door Quill
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij al een paar jaar op de voorloper van die Vredestein. Content van. Just 2 nieuw (ook pro) besteld.

Maar kan alleen vergelijken met mijn vorige winterbanden (nokian).

Vredestein vind ik beter in ons gemiddeld Vlaams klimaat. Nokians waren beter in sneeuw, maar dat hebben we al effe niet meer gehad hier. 😀

 

Die ts810 is volgens mij al een iets oudere band (wintertrac pro is van vorig jaar dacht ik).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Joske zei:

Ik rij al een paar jaar op de voorloper van die Vredestein. Content van. Just 2 nieuw (ook pro) besteld.

Maar kan alleen vergelijken met mijn vorige winterbanden (nokian).

Vredestein vind ik beter in ons gemiddeld Vlaams klimaat. Nokians waren beter in sneeuw, maar dat hebben we al effe niet meer gehad hier. 😀

 

Die ts810 is volgens mij al een iets oudere band (wintertrac pro is van vorig jaar dacht ik).

Ik heb de TS860 geloof ik. Tot nu toe de beste winterband die ik al gehad heb. Stil, veel grip, rijdt bijna zoals een zomerband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met:
Vredestein  Wintrac Pro (voorstel bandenboer)
Continental Winter TS810XL (voorstel dealer)
Eventuele voorkeuren?
Vooraan 225/45R18
Achteraan 255/40R18
Ik heb sinds kort die Vredestein vooraan liggen en tot nu toe doen ze het goed in koud en nat weer. Maar voordien had ik Apollo's liggen die weinig grip gaven en momenteel weinig kilometers met die wagen ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je 't weet is het februari en kan het plotseling 15 graden en meer worden, gelukkig liggen de mijne al een paar weken erop, anders was 't de moeite niet meer waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, JanC said:

Voor je 't weet is het februari en kan het plotseling 15 graden en meer worden, gelukkig liggen de mijne al een paar weken erop, anders was 't de moeite niet meer waard.

Het is nog geen winter hé 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De eerste sneeuw bleef niet echt liggen, maar nu ligt er hier toch een centimeterke en er komt nog bij. (Volgens de weerman ging er zo'n 8 cm vallen)

Het gevaarlijke is dat de ondergrond die eerst gesmolten was nu een ijskaagje vormt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/1/2021 om 11:26, mrbbs zei:

Ik denk niet dat we veel sneeuw gaan zien vandaag.

Dit is toch ook anders uitgedraaid :D 

Heb Michelin Agilis snow+ ice liggen op mijne Vito, dat ging ok, maar je merkt dat het een camionette band is. Ben overal doorgeraakt en toch wat kunnen spelen ook. Het niet volledig uitschakelbare ESP was ambetanter. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Challazer said:

Dit is toch ook anders uitgedraaid :D 

Heb Michelin Agilis snow+ ice liggen op mijne Vito, dat ging ok, maar je merkt dat het een camionette band is. Ben overal doorgeraakt en toch wat kunnen spelen ook. Het niet volledig uitschakelbare ESP was ambetanter. 

Een Vito kan je in dynomode zetten om ESP volledig uit te zetten :) (done that)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid