Ga naar inhoud

Keuzestress SUV hybride vs plug-in-hybride


BeyondGaming112

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, berengun zei:

ik heb een CHR als firmawagen met een 1.8, zelfs daar stoort het me niet.  Enkel als je rijdt alsof er maar 1 stand is op het gaspedaal (gevloerd) is dit inderdaad storend, maar met een normale rijstijl is dat helemaal niet het geval.  Eerlijk gezegd ik had bang van hetzelfde, maar realiteit is anders bij dagelijks gebruik

Met een NX met 300+ pk en een 2.5 motor heb je daar in realiteit nooit last van

Ik wou hetzelfde zeggen: voor normale mensen is een CVT nog wel te doen denk ik. Maar niet als je regelmatig vloert.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Het (inherent irritante) principe blijft toch hetzelfde? 

het principe blijft gelijk omdat het wel zorgt voor een comfortabel gevoel en effectieve zuinigheid, maar de nadelen ervan zijn sterk verminderd met de generaties, en in de zwaardere modellen nagenoeg verdwenen (wederom bij normale rijstijl).  Voor fans van stoplichtsprints blijft een CVT niet ideaal, of mensen die regelmatig echt vloeren, wederom CVT niet ideaal, maar een gewone (vlotte) rijstijl aanhouden zonder enig nadeel kan perfect.  Het echt zotte is er ondertussen wel uit bij mij ... meestal 🙂 

De nieuwe NX was trouwens oorsponkelijk mijn allereerste idee voor de nieuwe wagen maar spijtig genoeg een te laag trekgewicht spijtig genoeg ook direct afgevallen, maar ik ben wel fan 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Lotuzzz said:

Het (inherent irritante) principe blijft toch hetzelfde? 

Lijkt me ook.

En 't is nu niet dat een Prius uitnodigt om als een malloot te rijden. Het was trouwens ook geen testrit van een half uur. Ik heb dat ding als huurwagen gehad een paar dagen.

Al dat gefoefel hoeft voor mij niet. Dan liever direct een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ben je helemaal zot geworden?

Overbrenging

CVT-automaat

 

Duw dat asap in de gracht aub.

 

kwaliteit is ook niet 100% meer lexus. mijn vader heeft zo een NX en het voelt toch niet allemaal zo goed aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niets is perfect, maar qua onderhuidse kwaliteit is het een topper.

Met de nieuwe generatie is ook EINDELIJK het multimediasysteem up to date, dat werd ook echt wel tijd. (hoewel daar naar mijn gevoel BMW de top blijft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, berengun zei:

het principe blijft gelijk omdat het wel zorgt voor een comfortabel gevoel en effectieve zuinigheid, maar de nadelen ervan zijn sterk verminderd met de generaties, en in de zwaardere modellen nagenoeg verdwenen (wederom bij normale rijstijl).  Voor fans van stoplichtsprints blijft een CVT niet ideaal, of mensen die regelmatig echt vloeren, wederom CVT niet ideaal, maar een gewone (vlotte) rijstijl aanhouden zonder enig nadeel kan perfect.  Het echt zotte is er ondertussen wel uit bij mij ... meestal 🙂 

De nieuwe NX was trouwens oorsponkelijk mijn allereerste idee voor de nieuwe wagen maar spijtig genoeg een te laag trekgewicht spijtig genoeg ook direct afgevallen, maar ik ben wel fan 🙂 

Dat gaat met een gewone automaat ook, zonder de nadelen. De zware modellen blijven ze gelukkig wel met koppelomvormer brengen. Maar bvb de Crown en Camry enkel nog met cvt, dat gaat er bij mij niet in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GLE krijgt een facelift ergens volgend jaar, helaas niet voor 31-12 bestelbaar

GLC PHEV wordt binnenkort gelanceerd, 2x benzine hybride en in december ook de diesel… op papier 120 km e-range 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, William Blake zei:

GLE krijgt een facelift ergens volgend jaar, helaas niet voor 31-12 bestelbaar

GLC PHEV wordt binnenkort gelanceerd, 2x benzine hybride en in december ook de diesel… op papier 120 km e-range 

 

Vanaf vandaag bestelbaar de GLC.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/9/2022 om 14:42, BeyondGaming112 zei:

Hi,

Ik heb precies eindelijk een forum gevonden waar specialisten aanwezig zijn. Ik schets even mijn profiel. Ik ben zelfstandige, en zoek mijn Renault Captur te vervangen door een wagen die mij elke dag ongeveer 20 kilometer laat rijden. Daarnaast rij ik 2x per jaar naar het buitenland wat een trip enkel van ongeveer 1200 kilometer is. Voor de fiscaliteit en het milieubewustzijn moet ik wel uitwijken naar hybride/plug-in-hybride/EV (zijn er überhaupt 'hybrides' non-plug-in in de grotere SUV's?) Sowieso wens ik een SUV die groter is dan de Renault Captur, maar waar ik 'te verwachten problemen' wil vermijden. De 100% EV lijkt voor mij niet haalbaar. Ik ga geen verschillende keer ergens op mijn 2-jaarlijkse trip enkele uren staan opladen. Mijn interesse gaat uit naar een SUV van alle merken, met vooraan de Audi, BMW en VW. Ik zoek dus concreet een betrouwbare wagen, met 5 zitplaatsen, waar ik mij geen zorgen moet maken om op mijn bestemming te komen (+1200 kilometer). 

Deze staan in het lijstje 'te bekijken':

AUDI Q5 50 TFSI e 

AUDI Q7 55 TFSI e

AUDI Q8 55 TFSI e

BMW X3 xDrive30e

BMW X5 xDrive45e

VW Tiguan 1.4 eHybrid

MERCEDES GLE 

MAZDA CX-60 > voor de grootte van het voertuig, lijkt het mij weinig binnenruimte?

Dus ... graag jullie inzichten voor een wagen die bij mijn profiel zou kunnen passen. Bedankt!!

Als je toch een Q8 in de lijst zet, waarom de Cayenne niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/9/2022 om 23:24, Tommie zei:

Niet voor het einde van het jaar, @dragonfly

En is het niet mogelijk om een pre-LCI te bestellen vlak voor de jaarwisseling, en dan hopen dat ze toch een LCI gaan leveren omdat de productielijn op een bepaalde datum enkel nog LCI's zal bouwen? Ik dacht dat dit trucje mogelijk was bij BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid