Lotuzzz 15.201 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 4 minuten geleden, berengun zei: ik heb een CHR als firmawagen met een 1.8, zelfs daar stoort het me niet. Enkel als je rijdt alsof er maar 1 stand is op het gaspedaal (gevloerd) is dit inderdaad storend, maar met een normale rijstijl is dat helemaal niet het geval. Eerlijk gezegd ik had bang van hetzelfde, maar realiteit is anders bij dagelijks gebruik Met een NX met 300+ pk en een 2.5 motor heb je daar in realiteit nooit last van Ik wou hetzelfde zeggen: voor normale mensen is een CVT nog wel te doen denk ik. Maar niet als je regelmatig vloert. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Ik heb ermee gereden in een Prius. Dat was zonder overdrijven het ergste waar ik ooit mee gereden had qua motorkarakter, door die CVT. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Die CVT's zijn sterk veranderd @ir_fuel. Eens een nieuwe test boeken! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.201 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 16 minuten geleden, thor zei: Die CVT's zijn sterk veranderd @ir_fuel. Eens een nieuwe test boeken! Het (inherent irritante) principe blijft toch hetzelfde? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
berengun 2.255 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 12 minuten geleden, Lotuzzz zei: Het (inherent irritante) principe blijft toch hetzelfde? het principe blijft gelijk omdat het wel zorgt voor een comfortabel gevoel en effectieve zuinigheid, maar de nadelen ervan zijn sterk verminderd met de generaties, en in de zwaardere modellen nagenoeg verdwenen (wederom bij normale rijstijl). Voor fans van stoplichtsprints blijft een CVT niet ideaal, of mensen die regelmatig echt vloeren, wederom CVT niet ideaal, maar een gewone (vlotte) rijstijl aanhouden zonder enig nadeel kan perfect. Het echt zotte is er ondertussen wel uit bij mij ... meestal De nieuwe NX was trouwens oorsponkelijk mijn allereerste idee voor de nieuwe wagen maar spijtig genoeg een te laag trekgewicht spijtig genoeg ook direct afgevallen, maar ik ben wel fan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 21 minutes ago, Lotuzzz said: Het (inherent irritante) principe blijft toch hetzelfde? Lijkt me ook. En 't is nu niet dat een Prius uitnodigt om als een malloot te rijden. Het was trouwens ook geen testrit van een half uur. Ik heb dat ding als huurwagen gehad een paar dagen. Al dat gefoefel hoeft voor mij niet. Dan liever direct een EV. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ben je helemaal zot geworden? Overbrenging CVT-automaat Duw dat asap in de gracht aub. kwaliteit is ook niet 100% meer lexus. mijn vader heeft zo een NX en het voelt toch niet allemaal zo goed aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
berengun 2.255 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 niets is perfect, maar qua onderhuidse kwaliteit is het een topper. Met de nieuwe generatie is ook EINDELIJK het multimediasysteem up to date, dat werd ook echt wel tijd. (hoewel daar naar mijn gevoel BMW de top blijft) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.245 Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 2 uren geleden, berengun zei: het principe blijft gelijk omdat het wel zorgt voor een comfortabel gevoel en effectieve zuinigheid, maar de nadelen ervan zijn sterk verminderd met de generaties, en in de zwaardere modellen nagenoeg verdwenen (wederom bij normale rijstijl). Voor fans van stoplichtsprints blijft een CVT niet ideaal, of mensen die regelmatig echt vloeren, wederom CVT niet ideaal, maar een gewone (vlotte) rijstijl aanhouden zonder enig nadeel kan perfect. Het echt zotte is er ondertussen wel uit bij mij ... meestal De nieuwe NX was trouwens oorsponkelijk mijn allereerste idee voor de nieuwe wagen maar spijtig genoeg een te laag trekgewicht spijtig genoeg ook direct afgevallen, maar ik ben wel fan Dat gaat met een gewone automaat ook, zonder de nadelen. De zware modellen blijven ze gelukkig wel met koppelomvormer brengen. Maar bvb de Crown en Camry enkel nog met cvt, dat gaat er bij mij niet in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.663 Geplaatst: 28 september 2022 Delen Geplaatst: 28 september 2022 GLE krijgt een facelift ergens volgend jaar, helaas niet voor 31-12 bestelbaar GLC PHEV wordt binnenkort gelanceerd, 2x benzine hybride en in december ook de diesel… op papier 120 km e-range Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 29 september 2022 Delen Geplaatst: 29 september 2022 12 uren geleden, William Blake zei: GLE krijgt een facelift ergens volgend jaar, helaas niet voor 31-12 bestelbaar GLC PHEV wordt binnenkort gelanceerd, 2x benzine hybride en in december ook de diesel… op papier 120 km e-range Vanaf vandaag bestelbaar de GLC. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 1 oktober 2022 Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 Op 22/9/2022 om 14:42, BeyondGaming112 zei: Hi, Ik heb precies eindelijk een forum gevonden waar specialisten aanwezig zijn. Ik schets even mijn profiel. Ik ben zelfstandige, en zoek mijn Renault Captur te vervangen door een wagen die mij elke dag ongeveer 20 kilometer laat rijden. Daarnaast rij ik 2x per jaar naar het buitenland wat een trip enkel van ongeveer 1200 kilometer is. Voor de fiscaliteit en het milieubewustzijn moet ik wel uitwijken naar hybride/plug-in-hybride/EV (zijn er überhaupt 'hybrides' non-plug-in in de grotere SUV's?) Sowieso wens ik een SUV die groter is dan de Renault Captur, maar waar ik 'te verwachten problemen' wil vermijden. De 100% EV lijkt voor mij niet haalbaar. Ik ga geen verschillende keer ergens op mijn 2-jaarlijkse trip enkele uren staan opladen. Mijn interesse gaat uit naar een SUV van alle merken, met vooraan de Audi, BMW en VW. Ik zoek dus concreet een betrouwbare wagen, met 5 zitplaatsen, waar ik mij geen zorgen moet maken om op mijn bestemming te komen (+1200 kilometer). Deze staan in het lijstje 'te bekijken': AUDI Q5 50 TFSI e AUDI Q7 55 TFSI e AUDI Q8 55 TFSI e BMW X3 xDrive30e BMW X5 xDrive45e VW Tiguan 1.4 eHybrid MERCEDES GLE MAZDA CX-60 > voor de grootte van het voertuig, lijkt het mij weinig binnenruimte? Dus ... graag jullie inzichten voor een wagen die bij mijn profiel zou kunnen passen. Bedankt!! Als je toch een Q8 in de lijst zet, waarom de Cayenne niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 1 oktober 2022 Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 6 uren geleden, The Swede zei: Als je toch een Q8 in de lijst zet, waarom de Cayenne niet? uitstoot? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 23 uren geleden, tuscani zei: uitstoot? Ik weenie. Is dezelfde kist. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 2 minuten geleden, The Swede zei: Ik weenie. Is dezelfde kist. Zoek het op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 261 Geplaatst: 10 oktober 2022 Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Op 22/9/2022 om 23:24, Tommie zei: Niet voor het einde van het jaar, @dragonfly… En is het niet mogelijk om een pre-LCI te bestellen vlak voor de jaarwisseling, en dan hopen dat ze toch een LCI gaan leveren omdat de productielijn op een bepaalde datum enkel nog LCI's zal bouwen? Ik dacht dat dit trucje mogelijk was bij BMW. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.