Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Welja, ik zou daar alvast niet op kunnen spritzen hebben. Zo'n gedrocht!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Iemand die weet of het eenvoudig is om een originele E30 BMW Bavaria radio te voorzien van AUX of iPhone aansluiting? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ga je dat sowieso niet krijgen denk ik.

Andere optie is misschien zo'n FM transmitter voor je iPhone.

Dat werkt voor geen hol, net zoals een cassette met aux kabel. Geluidskwaliteit is echt bagger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ik ook dacht. 

 

Via via weet ik dat zo'n Bavaria met Ipod connectie bestaat. Nu nog weten waar te vinden en hoe je het gepast in de auto krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt voor geen hol, net zoals een cassette met aux kabel. Geluidskwaliteit is echt bagger. 

 

Cassette met aux werkt perfect bij mij. Natuurlijk geen kwaliteit zoals je waarschijnlijk gewoon bent, maar still, good enough. Ik gebruik dit meestal voor op de autostrade, dus ik moet het al redelijk luid zetten in mijn E30 om iets te horen. Ik ben dus redelijk fan van zo'n stom cassettetje. In mijn geval heb ik een originele radio en kan ik op elk moment elk nummer op mijn iPod beluisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cassette met aux werkt perfect bij mij. Natuurlijk geen kwaliteit zoals je waarschijnlijk gewoon bent, maar still, good enough. Ik gebruik dit meestal voor op de autostrade, dus ik moet het al redelijk luid zetten in mijn E30 om iets te horen. Ik ben dus redelijk fan van zo'n stom cassettetje. In mijn geval heb ik een originele radio en kan ik op elk moment elk nummer op mijn iPod beluisteren.

 

Hier ook content ervan  :) Qua kwaliteit geen klachten en sowieso heb je in oude auto's veel windgeluid/bandengeluid/... zodat je uw audiokwaliteit moeilijk kan beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand die weet of het eenvoudig is om een originele E30 BMW Bavaria radio te voorzien van AUX of iPhone aansluiting? 

Sommige radio's kan je intern aanpassen zodat je de audio ingang van het TAPE signaal naar buiten brengt en zo dus een AUX hebt. Is wel serieus prutsen. Maar dat werkt dus niet met alle modellen heb ik ondervonden... 

Je kan er ook zo een cassette insteken, en de kabel door de radio steken (plaats genoeg). Dan kan je die langs achter ergens doorvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje:

 

Weet iemand welke uitlaten er bestaan voor een E30 325i, naast de OEM-versie?

Enige voorwaarde: het moet er zo OEM mogelijk uitzien en moet goed klinken

En niet te kostelijk natuurlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje:

 

Weet iemand welke uitlaten er bestaan voor een E30 325i, naast de OEM-versie?

Enige voorwaarde: het moet er zo OEM mogelijk uitzien en moet goed klinken

En niet te kostelijk natuurlijk :-)

 

Je kan eens kijken wat Eisenmann, Supersprint en Simonns hebben. Concrete types ken ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje:

 

Weet iemand welke uitlaten er bestaan voor een E30 325i, naast de OEM-versie?

Enige voorwaarde: het moet er zo OEM mogelijk uitzien en moet goed klinken

En niet te kostelijk natuurlijk :-)

Ze zullen allemaal dikkere eindpijpjes hebben.

 

Op die van mij zat een standaard pot, open geslepen en volledig leeggemaakt. 2 rechte geperforeerde buizen er in en eindpijpen vervangen door iets grotere RVS buizen.

Zag er knap uit en klonk super goed. Die uitlaat is ondertussen denk ik al 4 keer van eigenaar veranderd. En telkens hadden ze spijt van hem weg te doen, want de vervanger klonk minder goed.

 

Dus ik zou voor zo een oplossing gaan, dat is waarschijnlijk ook een van de goedkoopste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook nog steeds aan het overwegen welk systeem ik ga aankopen voor mijn E30.

Supersprint geniet mijn voorkeur maar kost serieus wat geld, alleen al voor een spruitstuk ben je +1000€ kwijt.

Eind demper +/-650€ en dan zit je nog steeds met het probleem dat de kat vervangen moet worden.

Een massa geld maar wel super kwaliteit, het is maar wat je kan missen of ervoor over hebt.

 

Simons heeft ook setje aan deftige prijzen alleen klinken deze niet zo goed (persoonlijk).

 

Zelf overweeg ik ook de optie wat soundstorm aangeeft, al meerdere malen gehoord dat dit goed zou moeten klinken.

Einddemper en kat openslijpen en leeg halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen allemaal dikkere eindpijpjes hebben.

 

Op die van mij zat een standaard pot, open geslepen en volledig leeggemaakt. 2 rechte geperforeerde buizen er in en eindpijpen vervangen door iets grotere RVS buizen.

Zag er knap uit en klonk super goed. Die uitlaat is ondertussen denk ik al 4 keer van eigenaar veranderd. En telkens hadden ze spijt van hem weg te doen, want de vervanger klonk minder goed.

 

Dus ik zou voor zo een oplossing gaan, dat is waarschijnlijk ook een van de goedkoopste.

 

Gezien ik twee linkse handen heb, moet ik dit sowieso uitbesteden... Maar wel curieus naar het resultaat. Heb je foto's?

Is dat veel werk? Enig idee van de kostprijs? 

 

In de pot die ik nu heb zit trouwens een gaatje. Iemand die weet of je daar de oldtimer keuring mee doorgeraakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een uitlaat van 5 à 600€ ronduit belachelijk.

 

Sommige dingen zijn gewoon écht cheap maar je moet het weten...

 

Een standaard einddemper koop je voor 60€, nieuw inclusief ophangingsrubbers.

http://www.ebay.de/itm/BMW-ENDTOPF-AUSPUFF-320i-325i-X-325e-2-0-2-7-ANBAUSATZ-/160826647730?fits=Platform%3AE30%7CType%3A325i&hash=item257203e4b2

 

Vervolgens pas je toe wat @@Soundstorm zegt en je bent vertrokken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid