Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Wacht gewoon tot de zomer, zoek je een E30 cabrio met windscherm die open staat, kijken een paar maal schichtig rond je heen en...

 

.... haal het eruit  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vraagje aan de kenners:

 

De voorlip en zijschorten van mijn E30 worden eind deze week in het zwart gespoten, zoals origineel. 

Nu vraag ik me af wat ik zou doen met de spiegeltjes.

Die zijn nu rood (zie onderstaande foto), maar waren origineel zwart op een MK1 E30 325i (zie internet foto)

Sommige zeggen dat ze optioneel in het rood te krijgen waren in die tijd.

Velen zeggen me ook dat het toch mooier en eleganter is in het rood. Dat het dus misschien wel waard is om te zondigen op dat vlak.

 

Wat denken jullie? @@gTa @@Mayonaise @bt. @

 

De mijne:

25782907594_1dbc19ddaf_k.jpg

 

Originele E30 325i MK1

01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan de kenners:

 

De voorlip en zijschorten van mijn E30 worden eind deze week in het zwart gespoten, zoals origineel. 

Nu vraag ik me af wat ik zou doen met de spiegeltjes.

Die zijn nu rood (zie onderstaande foto), maar waren origineel zwart op een MK1 E30 325i (zie internet foto)

Sommige zeggen dat ze optioneel in het rood te krijgen waren in die tijd.

Velen zeggen me ook dat het toch mooier en eleganter is in het rood. Dat het dus misschien wel waard is om te zondigen op dat vlak.

 

Wat denken jullie? @@gTa @@Mayonaise @al de rest?

 

De mijne:

25782907594_1dbc19ddaf_k.jpg

 

Originele E30 325i MK1

01.jpg

 

 

Hmm moeilijke vraag. Misschien dat ik ook wel voor de zwarte (ongespoten) spiegels zou opteren.

 

De onderlip is volgens mij ongespoten origineel. Dus ze zwart spuiten zal er ook wat vreemd uitzien... Hoeveel kost een nieuwe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie E30. Veel plezier ermee :)

Op foto verkies ik eigenlijk wel de rode lip. De zijschorten gaan inderdaad mooier zijn in het zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen nog een vraagje: welke bandenspanning voor een E30 325i met 15"? Is dat 2.0 voor en 2.3 achter?

 

Staat normaal aan bestuurdersdeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkeur voor zwarte (ongespoten!) spiegels.

 

Maar als het indertijd als optie meegespoten verkrijgbaar was, moet je vooral doen wat je zelf 't mooiste vindt imo.

Zou me sterk lijken dat je op basis van chassisnummer nog zou kunnen achterhalen hoe het origineel op jouw specifieke auto zat...

Of eventueel een tweede setje kopen (als dat nog betaalbaar is) inclusief de 'driehoekjes' zodat je kan swappen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm moeilijke vraag. Misschien dat ik ook wel voor de zwarte (ongespoten) spiegels zou opteren.

 

De onderlip is volgens mij ongespoten origineel. Dus ze zwart spuiten zal er ook wat vreemd uitzien... Hoeveel kost een nieuwe?

 

I know, maar een nieuwe voorlip is duurder dan de bestaande te laten spuiten.

 

In feite kan ik alles (zijschorten, voorlip, spiegels, remklauwen die nu nog rood zijn -zeer fout i know- en het latje in koetswerkkleur onder de voorlichten) laten herspuiten voor de prijs van een nieuwe voorlip (zelfs met personeelskorting). 

De carrossier heeft gezegd dat ie alles schoon zal afschuren zodat je het verschil niet zal zien. 

't Is het proberen waard. Valt het resultaat tegen dan kan ik alsnog een nieuwe voorlip bestellen, maar zal al de rest dan toch al in orde zijn :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan de kenners:

 

De voorlip en zijschorten van mijn E30 worden eind deze week in het zwart gespoten, zoals origineel. 

Nu vraag ik me af wat ik zou doen met de spiegeltjes.

Die zijn nu rood (zie onderstaande foto), maar waren origineel zwart op een MK1 E30 325i (zie internet foto)

Sommige zeggen dat ze optioneel in het rood te krijgen waren in die tijd.

Velen zeggen me ook dat het toch mooier en eleganter is in het rood. Dat het dus misschien wel waard is om te zondigen op dat vlak.

 

Wat denken jullie? @@gTa @@Mayonaise @bt. @

 

De mijne:

25782907594_1dbc19ddaf_k.jpg

 

Originele E30 325i MK1

01.jpg

De spiegels in kleur waren op de jouwe enkel (optioneel) in combinatie met Shadow-Line, geen aparte optie. Dus: zwart. Dat moet, vind ik, nu ziet het er niet uit. :oops:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op foto verkies ik eigenlijk wel de rode lip. De zijschorten gaan inderdaad mooier zijn in het zwart.

 

²

'Zijschorten' en spiegels zwart. Voorlip ziet er eigenlijk wel goed uit in het rood, maar geen idee of dat zal matchen met de zwarte zijkanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de Mk.I met Shadow-Line (zeldzaam) en de Mk.II hebben spiegels in koetswerkkleur.

 

BMW-3_series_E30_Cabrio_mp2_pic_58786.jp

 

De Mk.I of het 'chroommodel' zoals ze 'm soms noemen, heeft net extra charme tegenover de Mk.II... 't is dan zonde om die weg te nemen door 'm deels in de lak te zetten op een manier die BMW zelf nooit deed.

 

Vind ik.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je gewoon moet doen waar je zelf het gelukkigst mee bent. It's not considered tuning after all. Bij mij zouden die zijspiegels gewoon netjes in't rood blijven, ongeacht de "niet-OEM-correctheid".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de tips.

 

Ik ben er zelf nog niet aan uit.

 

Langs de ene kant vind ik dat een oldtimer zo OEM-mogelijk moet zijn, maar je moet het zelf nog graag zien natuurlijk.

't Is niet dat ik die zwarte spiegels lelijk vind, maar misschien net iets minder elegant. 

Ik zal waarschijnlijk het moment zelf beslissen. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

²

'Zijschorten' en spiegels zwart. Voorlip ziet er eigenlijk wel goed uit in het rood, maar geen idee of dat zal matchen met de zwarte zijkanten.

 

Mja inderdaad. Als de zijschorten zwart zijn, moet de voorlip ook zwart zijn. Je ziet duidelijk die lijn die doorloopt. Anders wordt het te veel mish mash vind ik.

 

Die spiegels... tja. Ik zie wel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid