Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Ik heb een Bosal einddemper in combinatie met een el-cheapo rvs spruitstuk en geen middendemper. Die Bosal uitlaat ziet er in mijn ogen redelijk origineel uit :-)

 

Just ja, eigenlijk verre van origineel meer  :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Bosal einddemper in combinatie met een el-cheapo rvs spruitstuk en geen middendemper. Die Bosal uitlaat ziet er in mijn ogen redelijk origineel uit :-)

 

Content van?

die Bosal kan ik via het werk goedkoop hebben en volgens collega ziet het er zeer OEM uit. Lijkt me wel de goeie oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag: wat wordt er zoal gecontroleerd op de keuring voor oldtimer?

Ik zit met een een demper rechtsvooraan die bijna kapot is. Checken ze dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag: wat wordt er zoal gecontroleerd op de keuring voor oldtimer?

Ik zit met een een demper rechtsvooraan die bijna kapot is. Checken ze dat?

Sinds wanneer rij jij eigenlijk E30?

 

Voor de rest kan ik je niet echt helpen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een rotte uitlaat hangen? :)

Middendemper is redelijk krokant en aan het geluid te horen zit er ook een gat in. Wel vreemd, eens op toeren hoor je er niets meer van :D

Heb het nog tegoei langs onder kunnen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je tegenspreek, maar...

Ik heb zelf nog een VW caddy TDI staan, gekocht met kapotte uitlaat. Ineens middendemper en einddemper vervangen. Alles nieuw, nieuwe ophangingsrubbers...thuis geleverd was 75€.

 

Als ik dan mensen ergens in een garage zie staan voor een nieuwe uitlaat...dan kan ik alleen maar bedenken dat ik een garagist moet worden want daar valt aan te verdienen :D

cheap-ass uitlaten van op ebay zijn idd belachelijk goedkoop, en eveneens belachelijk slecht.

Heb eenmaal zo'n ding gekocht. Paste langs geen kanten, en was na 2 jaar compleet doorgescheurd. Goed voor 1 keer...

 

Waar is de tijd van @@fiddy z'n E30 320i...die had daar een gare 325i demper onder hangen...Dat geluid was echt af :)

en die klonk idd schitterend... maar die demper was allesbehalve gaar, vorige eigenaar had die vrij recent voor ik 'm kocht vernieuwd. Oem 325i einddemper, klonk werkelijk hemels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Content van?

die Bosal kan ik via het werk goedkoop hebben en volgens collega ziet het er zeer OEM uit. Lijkt me wel de goeie oplossing!

 

Ja, looks good:

 

5v4nk5.jpg

 

28cegxj.jpg

 

En die klinkt (bij mij) zo:

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je tegenspreek, maar...

cheap-ass uitlaten van op ebay zijn idd belachelijk goedkoop, en eveneens belachelijk slecht.

Heb eenmaal zo'n ding gekocht. Paste langs geen kanten, en was na 2 jaar compleet doorgescheurd. Goed voor 1 keer...

 

en die klonk idd schitterend... maar die demper was allesbehalve gaar, vorige eigenaar had die vrij recent voor ik 'm kocht vernieuwd. Oem 325i einddemper, klonk werkelijk hemels.

Dat weet ik nog, dat was voor jouw 16v toen :D

Voor m'n caddy was dat dik ok :)

 

Sorry aangezien het van jouw was dacht ik dat die gaar was!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is BMW nog wel begaan met hun classics. Heb van een kennis met een Z8 vernomen dat alle kapotte en foute (Europeanen die met US import Z8 rijden) achterlichten eenmalig gratis door BMW vervangen zullen worden door nieuw geproduceerde exemplaren.

 

(dat de achterlichten kapot gingen na een bepaalde tijd was een gekend probleem dat moeilijk opgelost kon worden, bovendien was er geen stock meer van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

E36 is zelfs Classic tegenwoordig.

Kunnen ze de niet courante wisselstukken weer vet prijzen, dit omdat het classicparts worden.

Heb belachelijk veel geld betaald voor een aanzuigleiding van de servopomp, dit voor mijn E30.

2 jaar geleden had ik voor dezelfde prijs 6 van diezelfde leidingen gekocht.

Het is wat de zot ervoor wilt neertellen, maar BMW zelf weet dat er genoeg zotten zijn die wat geld over hebben voor hun BMW (classic).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

 

 

en die klonk idd schitterend... maar die demper was allesbehalve gaar, vorige eigenaar had die vrij recent voor ik 'm kocht vernieuwd. Oem 325i einddemper, klonk werkelijk hemels.

 

 

Dat geluid klinkt nog steeds hemels @@fiddy @DéGioke! ;) Filmpje van een paar jaar geleden met die demper. ;)

Nu is hij er stilaan door aan't raken, ophangbeugels lange tijd geroest en intussen overgeslagen op de blikken bekleding van de demper zelf. Vid het doodjammer dat er iets anders moet onder komen, deze was per-fect. Niet te opvallend, maar luid genoeg wanneer nodig.

 

 

 

RVS-spaghetti, x-pipe en cheapo demper liggen klaar. Binnen paar maand is daar tijd voor. Liefst opnieuw een bosal. Als iemand die cheapo weet liggen... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid