Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een zwarte E30 NFL shadowline 2deurs maar heb nog altijd veel heimwee naar mijn bronzitbeige VFL 'chromeline' 4deurs. Die VFL was maar een 316'tje, maar qua looks was het veel meer mijn ding. Heb echter al veel geïnvesteerd in de NFL (318is) dus dat houdt me tegen om hem eventueel te verkopen, alsook het feit dat er amper nog nette VFL's te vinden zijn (zou wel een 6-pitter moeten zijn als er ooit weer eentje in huis komt) voor een acceptabele prijs. :(

 

Toeval wil dat mijn beide ex-E30's nu terug te koop staan, beiden 4drs VFL, de ene m'n bronzitbeige (m'n eerste BMW en eerste E30) 316, de ander een graphit-metallic 320i. Die 320i had ik toen gekocht voor onderdelen voor m'n 316, maar deze was te netjes om af te breken. Er was wel werk aan de motor (had ingesleten nokkenassen dacht ik) en toen verkocht op de dag dat ik m'n 318is kocht.

 

 

Spijtig genoeg werd voor de 316 optisch geen zorg gedragen. :( Herkende hem meteen aan het deukje in de linker achterdeur. Doet zeer om te  zien in welke staat hij nu is. :( Die bestuurdersstoel was in bijna perfecte staat en na een kleine 60k km (heb hem verkocht op 94k km) en is helemaal gescheurd nu. Ook de achterbumper was niet roest en  had geen deuk.. En het lijkt wel alsof er een hond geleefd heeft op de achterbank.. :s Heb altijd wat spijt blijven hebben achteraf dat ik deze verkocht heb. Zeker nu ik zie in welke staat hij nu verkeert. Dacht dat hij (omdat de broer van de eigenaresse ook een liefhebber is) goed verzorgd ging worden, maar niets is minder waar (optisch althans niet).

http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-e16---alfons-2-92688656.htm

765510010077808.jpg

765510015933594.jpg

765510019793113.jpg

767510014559923.jpg

765510015933594.jpg

769510012798547.jpg


Ter vergelijking wat foto's van toen hij bij mij was..


14675874967_4294b5dd31_b.jpg

14675778459_648810db9e_b.jpg

14675795458_846880f506_b.jpg

14882281073_f31941b3a2_b.jpg


Dan nog mijn ex-320i (waar ik wel nooit mee gereden heb). Deze ziet er wel nog hetzelfde uit (en beter, nu er kruisspaken op zitten). Echter had de vorige eigenaar die hem van mij kocht laten verlagen, en daarvoor hadden ze die gaten waar de veerpoten op gemonteerd zitten, zitten vergroten. :shock: Dus was no-go voor de keuring. Die had hem dan verkocht zonder keuring, aan de huidige eigenaar die hem nu verkoopt (ook zonder keuring).

http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-e30-92336426.htm

657530005486057.jpg

653530009813090.jpg

 

 

 

De 320i zou ik nog durven terug kopen, maar nu niet echt budget voor nog een 3de auto met werk erbij.. Zou ook liever een 'echt' kleur hebben ipv 50 tinten grijs, zilver, zwart of wit. En een E28 staat ook al lang op mijn verlanglijstje, van voor ik m'n 318is kocht, dus ik weet het even niet meer. =')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Make up your mind @@Ian

Hoe gaat het met de 318is?

 

My mind is al lang upgemaked.. :D Het hart zegt terug 4drs VFL, het verstand (en portemonnee) zeggen tevreden zijn met wat ik heb. Idealiter een E28 naast de IS, zodat ik toch nog een lichte/sportieve auto heb ipv 2 boten (want heb de Benz S124 nog en die verkopen is ook geen optie). Of de IS inruilen voor een 4deurs E30, ipv een E28 (maar dan is de E28-honger nog niet gestild natuurlijk).

 

De 318is staat nu al een paar weken bij E30shop, wachtend op een uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

My mind is al lang upgemaked.. :DHet hart zegt terug 4drs VFL, het verstand (en portemonnee) zeggen tevreden zijn met wat ik heb. Idealiter een E28 naast de IS, zodat ik toch nog een lichte/sportieve auto heb ipv 2 boten (want heb de Benz S124 nog en die verkopen is ook geen optie). Of de IS inruilen voor een 4deurs E30, ipv een E28 (maar dan is de E28-honger nog niet gestild natuurlijk).

 

De 318is staat nu al een paar weken bij E30shop, wachtend op een uitlaat.

 

Echt 'made up' klinkt het nochtans niet hoor  :lol: Ik zou het even laten zoals het nu is en op termijn kijken om je S124 te verkopen en een BMW-boot te halen, als je dat echt wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt 'made up' klinkt het nochtans niet hoor  :lol: Ik zou het even laten zoals het nu is en op termijn kijken om je S124 te verkopen en een BMW-boot te halen, als je dat echt wil.

 

Ik bedoelde mijn keuze tussen VFL 4drs en NFL 2drs. :D Mja, de S124 zou juist dienen zodat ik de E30 niet meer als daily hoef te gebruiken, dus als ik die dan inwissel voor een BMW-boot met mooi chroom etc.. Het blijft eeuwig getwijfel voor mij natuurlijk.. Ik smelt altijd als ik een mooie E30 4drs VFL of E28 zie staan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel km's doe jij per jaar?

 

Momenteel tussen de 10k en 15k denk ik (met m'n beide auto's samen :D), vrij weinig dus. Maar heb nog geen zicht hoe dit zal evolueren omdat ik geen vast werk heb atm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Ian, onze maat Pieterjan zoekt nog een 318is :P

 

Tegen mij zei hij dat hij liever iets met meer koppel (325i) zou hebben? Ben onlangs met hem naar een rode 318is gaan kijken maar dat werd niets (vraagprijs veel te hoog voor wat het was). En ik denk dat hij mijn vraagprijs ook wel te hoog zou vinden waarschijnlijk. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen mij zei hij dat hij liever iets met meer koppel (325i) zou hebben? Ben onlangs met hem naar een rode 318is gaan kijken maar dat werd niets (vraagprijs veel te hoog voor wat het was). En ik denk dat hij mijn vraagprijs ook wel te hoog zou vinden waarschijnlijk. :D

Denk dat hij serieus zijn best zal mogen doen om een propere 318is te vinden tegen een lage prijs. Onder de 5K kom ik tegenwoordig enkel wrakken tegen. 

 

 

En zalige foto @@PJH! Waar getrokken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat hij serieus zijn best zal mogen doen om een propere 318is te vinden tegen een lage prijs. Onder de 5K kom ik tegenwoordig enkel wrakken tegen. 

 

 

 

Idd. Die waar we naar gingen kijken vroegen ze €6500 voor. Had niets van opties of mods, stond op lenso's en was 'herspoten' (redelijk wat stofjes en zelfs een serieuze brok in de lak, en verfresten aan de raamrubbers, dus ramen werden er niet uit gehaald bij respray). Was bij de welbekende West-Vlaamse marchang B.S. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Die waar we naar gingen kijken vroegen ze €6500 voor. Had niets van opties of mods, stond op lenso's en was 'herspoten' (redelijk wat stofjes en zelfs een serieuze brok in de lak, en verfresten aan de raamrubbers, dus ramen werden er niet uit gehaald bij respray). Was bij de welbekende West-Vlaamse marchang B.S. ;)

 

Mooie initialen voor een verkoper.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, de vraag is dan hoeveel hij daar effectief voor krijgt. 

Benieuwd wat ik voor mijn 318is zou kunnen krijgen tegenwoordig, wetende dat zo goed als alle ophangingsonderdelen in de laatste 5000km vervangen zijn en rekening houdend met mods (E36 servo, S4.27 LSD, klein MT1 stuur, eibach/bilstein combo, ...). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat nog altijd te koop, al een kleine 3 maand ondertussen.. Maar was ook niet echt origineel meer in de zin dat het bovenblok vervangen was en hij herspoten was + de velgen. Zoals Ian zei was ie echt slecht gespoten, veel rubbers hadden verf erop en het schuifdak ging zelfs niet meer open  :o Voor de rest liep hij wel mooi.

 

Hoeveel wil je voor de uwe  :lol:  ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, de vraag is dan hoeveel hij daar effectief voor krijgt. 

Benieuwd wat ik voor mijn 318is zou kunnen krijgen tegenwoordig, wetende dat zo goed als alle ophangingsonderdelen in de laatste 5000km vervangen zijn en rekening houdend met mods (E36 servo, S4.27 LSD, klein MT1 stuur, eibach/bilstein combo, ...). 

 

Ik bied 2k

 

Foto is getrokken ergens in de eifel, op +- 50km van de ring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat nog altijd te koop, al een kleine 3 maand ondertussen.. Maar was ook niet echt origineel meer in de zin dat het bovenblok vervangen was en hij herspoten was + de velgen. Zoals Ian zei was ie echt slecht gespoten, veel rubbers hadden verf erop en het schuifdak ging zelfs niet meer open  :o Voor de rest liep hij wel mooi.

 

Hoeveel wil je voor de uwe  :lol:  ?

Afhankelijk van hoe handig je bent kan je natuurlijk wel wat zaken zelf oplossen. Maar een auto die (zo) slecht gespoten is zou ik toch niet meteen zien zitten... 

 

Geen idee wat ik ervoor zou willen. Momenteel ook niet aan de orde want ben niet van zins hem te verkopen. Gaat ook alleen maar stijgen in waarde nu ze stilaan allemaal oldtimers worden. De tijd dat sommige mensen E30 reden omdat het goedkope oude auto's waren ligt al even achter ons denk ik, zal ook het imago etc van het model ten goede komen. Denk dat de 318is binnen dit en tien jaar echt moeilijk te vinden zal zijn, laat staan in goeie staat. Of ik hem zo lang nog ga bijhouden weet ik nog niet, hangt af van de omstandigheden.. 

 

Momenteel zou ik er alleszins niet minder dan 8.5K voor willen. En mocht er morgen iemand met dat bedrag staan zwaaien zou ik het waarschijnlijk toch niet doen. It's a sellers market :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de 318is binnen dit en tien jaar echt moeilijk te vinden zal zijn, laat staan in goeie staat.

Eeeuh, jij slaat toch ook geregeld de tweedehands-websites open? Is waarschijnlijk al een jaar dat ik iedere week eens mijn ronde doe op zoek naar een goede 318is of 325i en je komt echt bijna niets deftig tegen. Echt heeeel weinig exemplaren hebben een goed leven achter de rug gehad en hebben de tand des tijds goed doorstaan.

It's a sellers market is het minste wat je kan zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk maar sporadisch eens (lees: eens om de week of om de twee weken). 
Je kan echt niet verwachten dat als je maar 1 keer per week kijkt je de beste deals gaat tegenkomen. 
Maar tegenwoordig zou ik eerder verwachten dat als er dan toch eentje te koop komt die proper staat dat ie wel van iemand komt die weet wat hij zo ongeveer waard is, waardoor vraagprijs vrij hoog zal liggen en hij niet meteen weg zal zijn. 
 

Ahhh 318is'jes. Destijds toch een paar te goedkoop verkocht als ik er zo aan terugdenk :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid