Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Nog andere alternatieven want dat heb ik ook niet. Ik vrees ervoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMon 503 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Ik vrees ervoor Hebben jullie nog zoiets binnen? Anders probeer ik er morgen nog achter te komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 2 september 2013 Delen Geplaatst: 2 september 2013 Hebben jullie nog zoiets binnen? Anders probeer ik er morgen nog achter te komen. Natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMon 503 Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 Ben er niet geraakt. :/ Heb het dan maar gedaan met een dunne microvezeldoek en dat werkte ook. Resultaat is waarschijnlijk niet 100% maar het kan er mee door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.059 Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 Eerste 50/50, op een brakke e30. (Pass 2 maakte het nog veel beter btw) vraag van een leek. met welk product doe je dat? men mondeo is ook een ramp. net zelfs nog ontdekt dat ze de antenne's met magneet van tijdens de koers over heel de lengte van het dak verschoven hebben. (je kan al raden ....) nu had ik men wagen ingewreven met wax (dat wit spul dat je moet inwrijven en dan weer opblinken met een doek) maar volgens mij staan alle krassen daar nog op. wax dient misschien om water af te stoten en niet om krasjes te verwijderen? Al kan het ook zijn omdat de bus al 2j vervallen was en ik het lumineuze idee had om het dezelfde dag te doen als ons vertrek naar het buitenland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.420 Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 Back to basics: Je hebt polish om te polijsten (krassen wegnemen) en je hebt wax. Wax legt een laagje op de lak, en vult krasjes op, tijdelijk weliswaar. Dit zorgt voor bescherming tegen de boze buitenwereld. Er bestaan tientallen soorten van beide produkten, en je hebt dan nig sealants en glazes,... je kunt hier waanzinnig ver in gaan. Op Bert zijn site staan een aantal interessante how-to's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.606 Geplaatst: 3 september 2013 Delen Geplaatst: 3 september 2013 Dit was redelijk zwaar... Correctie met Poorboy's SSR3, 2, 1. Verder nog wat glaze en sealant erover ter bescherming. Maar de foto toont lang niet het eindresultaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.059 Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 maar voor te polijsten heb je waarschijnlijk een machine nodig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.748 Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 foam applicator, dat klinkt als een spons? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.606 Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 maar voor te polijsten heb je waarschijnlijk een machine nodig? Dat werkt het best. Ik wil voor een paar Duvels wel eens naar je Mondeo komen kijken, en oordelen of er nog iets te redden valt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.059 Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 twijfelgeval. je mag altijd, maar als de garage een goede prijs geeft, doe ik er geen moeite meer voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DenDuvel 4.606 Geplaatst: 4 september 2013 Delen Geplaatst: 4 september 2013 Bij overname door garages gaat dat waarschijnlijk toch niet al te veel aan de zaak veranderen. Als je beslist om 'm particulier te verkopen kan het misschien wel een verschil maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.535 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 @@Wax-it.be, ik heb nog nooit het resultaat kunnen bereiken die ik gezien heb op de 1M van Steven wat Nanolex betreft. Op de Bora was het een hele verbetering tov gewone ruitenwissers. Ik kon meestal heel helder zien, soms mits assistentie van de ruitenwissers (bij lichte regen, zware regen was altijd zonder). Op de E30 was het altijd al vrij slecht, maar die voorruit is alles behalve vlak. Die zit vol kleine putjes/krasjes/... waardoor het contactoppervlak van een druppel op de ruit continue groot is -> teveel weerstand -> not good Maar nu heb ik een gloednieuwe wagen, behandeling was op 500km oud. Ik heb de 3 stappen gedaan (hoewel de eerste eigenlijk nutteloos is bij zo'n recent voertuig, maar ik wou toch zeker zijn, al was het maar voor dode insecten enz), maar denk toch dat het resultaat beter kan. Ik heb wel wat hydrofobie, maar echt zoals de 1M is het toch niet. Met die kist kon ik ook in lichte regen gewoon rijden zonder de ruitenwissers. Als ik nu in de spray van een vrachtwagen oid ga hangen, dan krijg ik gewoon een fijne mist op de ruit waardoor ik de wissers moet gebruiken (en dus de beschermlaag beschadig) My questions to you: - Breng jij de glasscoating aan in lagen? Ik heb tot nu toe altijd 1 laag gedaan. - Zijn er bepaalde redenen waardoor de ramen misschien niet hydrofobisch worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Hoe heb je hem aangebracht ? Hoelang heb je het laten drogen ? Hoelang na behandeling heeft het geduurd voor er regen op kwam ? Het is bij nanolex een chemisch process, dus hoe warmer het is hoe meer deeltjes er gaan binden met het glas, misschien heeft dat er ook iets mee te maken ... Er zijn een aantal factoren waar je rekening moet mee houden, maar het meeste staat mooi beschreven in de handleiding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.535 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Stap 1: wrijven met een vod die niet pluist Stap 2: opspuiten en residue afnemen met een microfiber Stap 3: met een make-up watje, een paar druppels er op en wrijven van boven naar onder en dan van links naar rechts om zo een goeie dekking te bekomen. Daarna heeft de auto +- 8 uur in mijn garage gestaan terwijl ik gaan knallen was met de E30 -> +- 15°c 's avonds dan door de regen gereden. Handleiding die moet ik eens zoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Stap 1: wrijven met een vod die niet pluist Stap 2: opspuiten en residue afnemen met een microfiber Stap 3: met een make-up watje, een paar druppels er op en wrijven van boven naar onder en dan van links naar rechts om zo een goeie dekking te bekomen. Daarna heeft de auto +- 8 uur in mijn garage gestaan terwijl ik gaan knallen was met de E30 -> +- 15°c 's avonds dan door de regen gereden. Handleiding die moet ik eens zoeken Er is zelf een video how to Maar je procedure ziet er wel correct uit ... vreemd. Als je eens in de buurt bent, spring eens binnen, dan bekijken we samen eens hoe het zit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dane 1.814 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Met welk product kan ik mijn ruiten proper maken na het kleien , gekleit met PB clay bar en PB spray en wipe . Er blijft een waas achter wanneer de ruitenwissers passeren . Ruiten meremaals gekuist met AF crystal maar helpt niet veel . Het kan ook zijn dat ik andere ruitenwissers moet kopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Met welk product kan ik mijn ruiten proper maken na het kleien , gekleit met PB clay bar en PB spray en wipe . Er blijft een waas achter wanneer de ruitenwissers passeren . Ruiten meremaals gekuist met AF crystal maar helpt niet veel . Het kan ook zijn dat ik andere ruitenwissers moet kopen Ik vrees het laatste Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.182 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Of de ruitenwissers eens ontvetten met remreiniger of ruitenreiniger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Quill 183 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Welk product/behandeling werkt het best tegen een soort vernevelde verflaag op een auto? Het bedrijf naast het onze gaat precies niet altijd even zorgvuldig om bij het zandstralen/poederlakken/verven waardoor sommige wagens een soort film op de voorruit en motorkap liggen hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Welk product/behandeling werkt het best tegen een soort vernevelde verflaag op een auto? Het bedrijf naast het onze gaat precies niet altijd even zorgvuldig om bij het zandstralen/poederlakken/verven waardoor sommige wagens een soort film op de voorruit en motorkap liggen hebben. Eerst kleien om het eraf te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.313 Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Ben mijn Corsa van 15 jaar oud eens aan het detailen. Gewassen met de 2 emmer methode en washmitt Afgespoeld en gedroogd met microfiber Helemaal geclayed (ingewerkte vogelkak blijft zitten) Dan al de motorkap en de rechterkant in 3 stappen gepolierd met een DAP500 Nadien een sealant(?) aangebracht op die panelen Bandenzwart aangebracht en een product voor de plastieken beschermstrips Je ziet resultaat maar niet hetgeen ik wenste te bereiken... Diepe krassen blijven zitten en je ziet nog vrij veel lichte krasjes. Vogelkak is ook echt onmogelijk om er nog uit te krijgen precies. Straks aan de rest beginnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.595 Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Ingebrande vogelkak verwijder je niet met clay. Clay neemt alle vervuiling weg die op het oppervlak ligt. De vogelkak krijg je enkel weg door polieren, soms die echter al zo diep ingebrand dat zelfs dat niet meer volstaat. Welke producten heb je gebruikt? Hoe lang heb je doorgewerkt? Correcte hoeveelheid polish? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.313 Geplaatst: 23 september 2013 Delen Geplaatst: 23 september 2013 Allemaal deglijke producten voor zover ik weet. Klei van Meguiars, polijstmiddel (geen idee welk merk) 32 t.e.m. 38. Nadien Black Light van Meguiars. 5 kleine puntjes polish per paneel en deftig verdeeld, niet te lang doorgewerkt, pakweg een uur gedaan om het dak volledig te polieren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.313 Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Voor en na gisteren: En het resultaat vanmorgen: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.