Dawud 3.707 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 1 uur terug, ex-Mooseman zei: Detectielussen kunnen zelfs niet alle moto's detecteren. Maar, er moeten wel camera's zijn die zo'n dingen aan kunnen Hier vlakbij is er zo een licht dat enkel op groen springt als er iets gedetecteerd wordt. Met de moto moest ik telkens door het rood rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.494 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 2 uren geleden, Waky zei: Zo'n detectielus of eender welke vorm is niet onfeilbaar. Lussen in het wegdek detecteren al geen fietsers, dus moet het licht af en toe gewoon op rood. Je onderschat het probleem. Ik heb al genoeg slagbomen laten plaatsen, en dat is inderdaad een moeilijke artikel, maar als je de lus goed laat plaatsen, en een beetje kwaliteit van toestel kiest, is dat redelijk feilloos. 1 uur geleden, gewoon ik zei: en dan heb je de lijn die gaat eisen dat ze onmiddellijk voorrang krijgen. Stond al in mijn eerste post Kan toch perfect mee opgenomen worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.707 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 16 minuten geleden, Bompa zei: Ik heb al genoeg slagbomen laten plaatsen, en dat is inderdaad een moeilijke artikel, maar als je de lus goed laat plaatsen, en een beetje kwaliteit van toestel kiest, is dat redelijk feilloos. Stond al in mijn eerste post Kan toch perfect mee opgenomen worden? Ja hoor. Kijk maar naar het dramapunt op de r4 in evergem. Telkens daar een tram oversteekt staat alles compleet vast. Tegem dat het eindelijk terug wat begint te bewegen is de volgende daar al. Nu heel dat punt is van de kloten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.494 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 Daarom dat ook de lengte van de rijen moet gemeten worden in elke weg die er op uitkomt. En voor mijn part is dat niet met een lus maar met een camera. In veel auto's zit al een camera die het verschil kent tussen fietser, voetganger, auto, ... Moet lukken. Of de combinatie van de twee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 262 Geplaatst: 18 juni 2020 Delen Geplaatst: 18 juni 2020 8 uren geleden, Bompa zei: Maar in die 20j is er ofwel niemand die hieraan gedacht heeft ofwel niemand die hiervoor budget geroken heeft. Ik vind dat vreemd. Ik zie misschien iets over het hoofd. Ik dacht dat er in het Brussels Gewest eens een minister gezegd had dat ze tegen een groene golf zijn in hun stad, omdat dat autoverkeer zou aanmoedigen, en dat willen ze niet. Jammer genoeg kan ik hiervan niet meteen een bron vinden. Maar zelfs dan nog is het allemaal gerommel in de marge. Als je terug naar het oorspronkelijk discussiepunt gaat over ongevallen op autosnelwegen, dan valt er zeker en vast ook iets te zeggen over de structurele verzadiging van ons wegennet, en dat er op 30 jaar tijd amper capaciteit is bijgekomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.494 Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 Ook bewust naar het schijnt. Geen centen en overheid is ook hier van mening dat gedrag niet verandert als je stroken bijbouwt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.996 Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 3 hours ago, Bompa said: Ook bewust naar het schijnt. Geen centen en overheid is ook hier van mening dat gedrag niet verandert als je stroken bijbouwt. Capaciteit bijbouwen is goed voor 10 jaar. Daarna zit je met hetzelfde probleem als ervoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 25 minuten geleden, ir_fuel zei: Capaciteit bijbouwen is goed voor 10 jaar. Daarna zit je met hetzelfde probleem als ervoor. Ik heb dat met kakken. Of wassen. Het argument 'als ge er iets aan doet krijgt ge alleen hetzelfde probleem wat later' is zo oud als de straat omdat het half waar is.(Malthus bv) Ge moet ergens een richtlijn hebben voor wat een acceptabele capaciteit is. Dan denk ik soms dat in China zoiets aangepakt wordt terwijl wij meer een land zijn van studiebureaus . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 11 hours ago, Goesting said: Ik dacht dat er in het Brussels Gewest eens een minister gezegd had dat ze tegen een groene golf zijn in hun stad, omdat dat autoverkeer zou aanmoedigen, en dat willen ze niet. Jammer genoeg kan ik hiervan niet meteen een bron vinden. Maar zelfs dan nog is het allemaal gerommel in de marge. Als je terug naar het oorspronkelijk discussiepunt gaat over ongevallen op autosnelwegen, dan valt er zeker en vast ook iets te zeggen over de structurele verzadiging van ons wegennet, en dat er op 30 jaar tijd amper capaciteit is bijgekomen. ik herinner mij dat. na een studie zei men dat ze auto's niet gaan stimuleren en je maar het openbaar vervoer moet nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 16 juli 2020 Delen Geplaatst: 16 juli 2020 Op 18/6/2020 om 17:46, Dawud zei: Hier vlakbij is er zo een licht dat enkel op groen springt als er iets gedetecteerd wordt. Met de moto moest ik telkens door het rood rijden. Heb niet zo lang geleden in Bierges ook een motard gehad die voor me stond aan het licht en teken deed van vooruit te bollen, zodat ik op de lus stond Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 262 Geplaatst: 13 augustus 2020 Delen Geplaatst: 13 augustus 2020 Vanavond verdwijnt er een punt van het ergernis in het verkeer, namelijk de huidige lay-out van het knooppunt Antwerpen-West. Dit is de plek op de E17 waar net voor de Kennedytunnel een hoop wegen op een inefficiënte manier samenkomen. Net zoals de rest van de Antwerpse ring werd dit knooppunt ontworpen door de Amerikanen in de jaren 50/60, die er achteraf pas achtergekomen zijn dat deze constructie niet deugt vanwege de uit- en invoegstroken aan de linkerkant van de weg. Daarom bestempelden zij dit als een "malfunction junction". Over een dik uur start men dus met de afbraak van 2 bruggen in die constructie, wat hier live gevolgd kan worden: https://www.twitch.tv/lantis_live Nadeel is natuurlijk dat er tijdelijk nog meer ergernis in de plaats komt, vanwege de omleidingen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 446 Geplaatst: 13 augustus 2020 Delen Geplaatst: 13 augustus 2020 Dat is inderdaad een serieuze strop op de doorstoming. Wat komt er juist in de plaats? Aan de andere kant is wel niet gigantisch veel beter, waar de A12 en de oprit van de leien op de ring uitkomen, vlak voor de Kennedytunnel. Daar staat het meestal ook stil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.292 Geplaatst: 13 augustus 2020 Delen Geplaatst: 13 augustus 2020 Ik vraag mij af of ik ooit een dag door België kan rijden zonder wegenwerken tegen te komen. Liefkenshoek, waar ik dagelijks door moet, hebben ze tolvrij gemaakt. Alle verkeer moet dus volledig rechts over 2 rijstroken de tunnel in. Vanaf dat je voorbij die tolhokjes bent beginnen er een paar volledig links af te kappen om dan zo snel mogelijk op het linkervak te beginnen drummen. Ze zouden daar beter gewoon 2 rijstroken afbakenen tot aan de tunnel over de gehele lijn i.p.v. al die ruimte over te laten. Zou enorm veel ergernis besparen en het verkeer vlotter laten gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 262 Geplaatst: 13 augustus 2020 Delen Geplaatst: 13 augustus 2020 36 minuten geleden, Wutputt zei: Dat is inderdaad een serieuze strop op de doorstoming. Wat komt er juist in de plaats? Deze werf maakt deel uit van de Oosterweelverbinding. De plannen kunnen hier ingekeken worden: https://lat.projectatlas.app/oosterweelverbinding/map/visualisatie/straks Het komt er eigenlijk op neer dat de uit- en invoegstroken aan de rechterkant van de weg komen te liggen, zoals het hoort. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.707 Geplaatst: 13 augustus 2020 Delen Geplaatst: 13 augustus 2020 30 minuten geleden, Hazen zei: Ik vraag mij af of ik ooit een dag door België kan rijden zonder wegenwerken tegen te komen. Liefkenshoek, waar ik dagelijks door moet, hebben ze tolvrij gemaakt. Alle verkeer moet dus volledig rechts over 2 rijstroken de tunnel in. Vanaf dat je voorbij die tolhokjes bent beginnen er een paar volledig links af te kappen om dan zo snel mogelijk op het linkervak te beginnen drummen. Ze zouden daar beter gewoon 2 rijstroken afbakenen tot aan de tunnel over de gehele lijn i.p.v. al die ruimte over te laten. Zou enorm veel ergernis besparen en het verkeer vlotter laten gaan. Goja. Ze hebben jaren niets gedaan. Werd ees tijd zeker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.271 Geplaatst: 13 augustus 2020 Delen Geplaatst: 13 augustus 2020 Als ik het goed begrijp, gaat er op vlak van capaciteit dus niks veranderen en ga je als je van bergen op zoom komt en de liefkenshoek gebruikt eigenlijk nog steeds naar de Kennedy moeten rijden als je de E17 wil en nog steeds ver de Kennedy in als je toch de liefkenshoek wil? Vraag mij regelmatig af of ze dat hier in België eigenlijk opzettelijk doen. Jaren lullen en dan uiteindelijk een werk van x tijd in x³ doen dat dan eigenlijk nog geen oplossing is ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 14 augustus 2020 Delen Geplaatst: 14 augustus 2020 Een klein ergernisje; dat je nu maar 50 km/u mag aan de werken op de E17 tussen Kortrijk en Aalbeke. Niet zozeer de beperking op zich (nu is er minder verkeer dus 70 zou beter zijn maar als het terug drukker wordt kan ik er wel inkomen), wel dat je je er amper aan kan houden zonder dat ze beginnen te bumperkleven.. Zelfs veel (niet alle) camionneurs trekken er zich niets van aan en halen je in. Als je van Aalbeke richting Kortrijk rijdt is het nog erger, want dan is er maar 1 rijstrook dus bumperklevers kunnen je niet inhalen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 262 Geplaatst: 14 augustus 2020 Delen Geplaatst: 14 augustus 2020 14 uren geleden, CAS zei: Als ik het goed begrijp, gaat er op vlak van capaciteit dus niks veranderen en ga je als je van bergen op zoom komt en de liefkenshoek gebruikt eigenlijk nog steeds naar de Kennedy moeten rijden als je de E17 wil en nog steeds ver de Kennedy in als je toch de liefkenshoek wil? Nee, op dat vlak wijzigt er niets. Alle werven in kader van de Oosterweelverbinding slaan enkel op het sluiten en optimaliseren van de R1. Het tracé met de Liefkenshoektunnel maakt deel uit van de R2, ook gekend als de Grote Ring van Antwerpen, die helaas nooit aangelegd werd zoals voorzien. Men spreekt soms nog eens over het doortrekken van de R2 uit de Waaslandhaven naar de E17 ter hoogte van Haasdonk, maar concrete plannen zijn er niet. Het enige wat men op dat tracé nog gaat doen momenteel, is het boren van een nieuwe Tijsmanstunnel. 14 uren geleden, CAS zei: Vraag mij regelmatig af of ze dat hier in België eigenlijk opzettelijk doen. Jaren lullen en dan uiteindelijk een werk van x tijd in x³ doen dat dan eigenlijk nog geen oplossing is ook. We mogen al blij zijn dat er eindelijk *iets* gebeurt. Er zijn jaren, zo niet decennia gepasseerd zonder dat er een kilometer autosnelweg extra werd aangelegd. Als je dat vergelijkt met wat men ooit van plan was, is het huidige netwerk nogal "bare bones". En dat merk je ook meteen als er ergens gewerkt wordt of bij een ongeval. Een goed autosnelwegennet bevat de nodige redundanties om dergelijke voorvallen op te vangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.494 Geplaatst: 14 augustus 2020 Delen Geplaatst: 14 augustus 2020 Ja klopt, we mogen blij zijn. Maar wat ik nog altijd niet snap is dat ik destijds wekelijks de Kennedytunnel en de ring van Antwerpen moest nemen en eigenlijk nooit Antwerpen had hoeven te vervuilen indien ze in de jaren '80 het deftig hadden aangepakt. Maw, ontsluiting van het verkeer richting Hasselt/Eindhoven VOOR je Antwerpen nadert. Het was de bedoeling maar ze hebben gewacht tot er een klimaat van protest eerder regel dan uitzondering was voor elk infrastructuurwerk in Vlaanderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Goesting 262 Geplaatst: 14 augustus 2020 Delen Geplaatst: 14 augustus 2020 Besparingen en bezwaren (in die tijd vooral landbouwers) hebben die plannen inderdaad genekt. Vandaag is het natuurlijk te laat. De reservatiestroken zijn hier en daar nog herkenbaar op een kaart (bijvoorbeeld de groene ruimte tussen Kontich en Edegem), maar als je dat op tafel legt kies je voor politieke zelfmoord omdat er ondertussen een pak meer omwonenden zijn langs die reservatiestroken. De geschiedenis van de R2 kan je hier nalezen: http://www.wegen-routes.be/doss/R2n.html De andere inhoud op die website is ook een aanrader als je de historische context wat beter wil begrijpen. Maar je hebt inderdaad een punt. Je kan Vlaanderen via de autosnelweg niet van Oost naar West doorkruisen zonder een ringweg te moeten nemen. Er moet ook een plan geweest zijn om een heuse Vlaamse Transversale te bouwen. Die zou aftakken van de E40 in Aalst, en zo via Mechelen/Zemst uiteindelijk aanknopen op de E314 in Rotselaar. Dat had prima geweest voor doorgaand verkeer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.271 Geplaatst: 15 augustus 2020 Delen Geplaatst: 15 augustus 2020 Dat en de R4 eens afwerken zou de maks zijn. Maar bij beiden veel werk verricht, veel geld gekost, teveel tijd en eigenlijk tot geen oplossing bekomen. Op het werk hangt er een kaart van België met de plannen hoe de ring in Antwerpen moest zijn nu. E34 vanaf Zelzate richting kust is ook zo iets. Moesten ze dat eens aanpakken, ik kan het land door rijden aan 26l/100km ipv 32l/100km. Dat zo goed als iedere dag en ik ben zeker niet alleen op de baan. Maar neen, iedereen met meer dan 3cilinders en de inhoud van melkfles moet gestraft worden voor de "vervuiling". Ergste is dat zowel op de E34 als de R4 als gelijk welk traject in België met verkeerslichten, die lichten nooit op elkaar afgesteld zijn. En dan kom je een paar kilometer verder in Nederland, waar er soms zelfs aparte stroken voor vrachtverkeer is zodat je altijd groen hebt. Dat scheelt hem enorm in verbruik, in gebruik en zelfs in rij en rusttijden. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.218 Geplaatst: 15 augustus 2020 Delen Geplaatst: 15 augustus 2020 Expresweg vs. snelweg is een enorm verschil qua verbruik, klopt. En met de technologie die er nu is snap ik niet dat er niet meer van die 'groene golven' zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.314 Geplaatst: 15 augustus 2020 Delen Geplaatst: 15 augustus 2020 Zojuist, JanC zei: Expresweg vs. snelweg is een enorm verschil qua verbruik, klopt. En met de technologie die er nu is snap ik niet dat er niet meer van die 'groene golven' zijn. Groene golven werken natuurlijk enkel als je je aan de snelheid houdt ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.940 Geplaatst: 15 augustus 2020 Delen Geplaatst: 15 augustus 2020 2 minuten geleden, Polygoon zei: Groene golven werken natuurlijk enkel als je je aan de snelheid houdt ... CAS rijdt met een truck Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.314 Geplaatst: 15 augustus 2020 Delen Geplaatst: 15 augustus 2020 Zojuist, dragonfly zei: CAS rijdt met een truck Ik dacht dat JanC het over zijn eigen verbruik had Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.